200 cdi kulkupuoli

xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

200 cdi kulkupuoli

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin :evil: :twisted: Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla :roll: Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan :roll: Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna :?:

E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Onko ilmanpuhdistin miten raikkaassa kunnossa :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota jossain rauhallisella tieosuudella aikaa 0-100 km/h, automaatillahan se on helppoa.
Ajasta saa suuntia siitä onko pollet kotona vai laitumella. :D
Avatar
juhako
Viestit: 75
Liittynyt: 04.10.2005 13:59
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja juhako »

vakiona nippa nappa 180 navikaattorin mukaan
juha

w203 270cdi -03
w202 200 -98
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Re: 200 cdi kulkupuoli

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin :evil: :twisted: Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla :roll: Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan :roll: Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna :?:

E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
Mittaa ahtopaine.
Mersussa syöttö säätyy ahtopaineen mukaan, eli jos max ahtoja ei tavoiteta, ei tule max tehojakaan.
Kysy lastuttajalta, minnekkä pitäisi ahdot nyt nousta.
Ahtojen vähyyteen voi olla paljonkin syitä.

Savutus voi olla ihan ok.
Paljon ajettu, vakiodiesel, lastutettuna saakin savuttaa.
Se ei siis välttämättä johdu ilman vähyydestä.
Se voisi kertoa vaikkapa osien kulumisesta ja toooosi pitkästä ruiskutusajasta.

Mutta voi se ilman vähyyskin olla savun syy.
Eli tarkasta kaikki ahtoputket ja cooleri.
Paljon ajetussa autossa, jossa on vielä vakiocooleri, niin se mahtaa kyllä olla aivan täynnä öljyä ja moskaa.

Ahtoputkessa, coolerin ja imusarjan välissä on lämpötila-anturi.
Auttaako sen irroittaminen jotain.
Ilmamassamittaria voi kokeilla myös.
ottaa piuhat irti kokeilee, onko samat tehot edelleen.

Siinäpä vaikka aluksi.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: 200 cdi kulkupuoli

Viesti Kirjoittaja pp d »

xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, ......... Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla
Jos auto on kunnossa niin ei hirveitä savuja lykkää ko softala.
Alottaisin ilmamäärämittarista.... :roll:
No Merc at the moment
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Re: 200 cdi kulkupuoli

Viesti Kirjoittaja JIs »

xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin :evil: :twisted: Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla :roll: Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan :roll: Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna :?:

E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
Ota jossain rauhallisella tieosuudella aikaa 0-100 km/h, automaatillahan se on helppoa.
Ajasta saa suuntia siitä onko pollet kotona vai laitumella. :D
Nämä vanhan ajan automaatit vaikuttavat ikävä kyllä hieman suorituskykyyn, mutta vieläkin enemmän siihen tehon tuntumaan. Sen takia suosittelisin tuon aikaisemman ehdotuksen mukaan kellottamaan auton kulkua mielen rauhan saavuttamiseksi, kello kertoo eri lukemia kuin tuntemukset ahteri automaattivaihteisessa vs manuaalilaatikoisessa. Varsin jos verrokkeina ovat tomaatti-malmikasamese ja huomattavasti köykäisempi manuaaligolf (ne golfit kiihtyvät 0-100 km/h kilojen ja laatikon takia paremmin, vauhdissa tilanne on käytännössä toisin, tuntumassa tomaatti häviää aina).
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

0-100 ei alle 10 sekan pääse millään. Kokeiltu piruuttaan vapaavirtaus suodatinta, ei vaikutusta. Silloin siitä anturista joka on heti suodatinkotelon jälkeen oli johto pois ja anturi oli siis irrallaan. Tuosta lämpötila anturista, se lenti pois softaamisen jälkeen koska siitä oli se muovi pidike vähän rikki. Oliskohan voinu mahdollisesti vioittua? Entä tuo massa mittari? Onko se siinä suodatinkotelon jälkeen? Ja ne ahtopaineet, paljoko niiden pitää olla?

E: vakiona kulki vain noin. 170 ja 0-100 meni melkeen 15 s...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No jonkunmoinn parannus kait on tapahtunut välillle 0 -100 km/h = - 5 s :lol:

Ilmanputsarin jälkeen siinä putkessa on se mittari 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xin811 kirjoitti:...Silloin siitä anturista joka on heti suodatinkotelon jälkeen oli johto pois ja anturi oli siis irrallaan...

=> Ilmamassamittari rikki.

Ehjästä MAFfista kun johdot irroittaa, niin meno hyytyy.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

=> Ilmamassamittari rikki.

Ehjästä MAFfista kun johdot irroittaa, niin meno hyytyy.
Paras terä kulusta jää, totta ... mutta eikös Digituningin softa tee koko ilmamassamittarista pelkän reiäntukkeen ? :?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

tuikku kirjoitti:
xin811 kirjoitti:...Silloin siitä anturista joka on heti suodatinkotelon jälkeen oli johto pois ja anturi oli siis irrallaan...

=> Ilmamassamittari rikki.

Ehjästä MAFfista kun johdot irroittaa, niin meno hyytyy.
No silloin ku se oli irti ja se vapari kiinni niin se saattoi olla aavistuksen laiskempi :roll: kuinka paljo toi vaikuttaa jos sen ottaa pois? Niin ja onko sillä digitunigin jälkeen virkaa? Senhän nyt vois kokeilla irrottaa kun on vakiosuodatin että vaikuttaako se :roll:
Avatar
Jossi
Viestit: 6
Liittynyt: 15.4.2008 11:08

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mulla meni ennen lastua 13,6 sek 0-100 km/h. Lastun jälkeen 10,7 sek. Mitattu sillä kännykkäsoftalla (mikähän sen nimi olikaan), joka käytti gps:n tietoa tuohon laskentaan.

Likaisella MAF:illa kiihtyvyys vähän alta 13 sek.

Jos näistä arvoista olisi jotain apua..
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

.........vai olisko niin, ettei ehjää kannata korjata :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

No ei kai tässä sitten mitään vikaa oo :D Mutta onko tuo musta savu täysiä ajaessa normaalia ja onko joku kokeillut paljoko kulkee?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jossi kirjoitti:Mulla meni ennen lastua 13,6 sek 0-100 km/h. Lastun jälkeen 10,7 sek. Mitattu sillä kännykkäsoftalla (mikähän sen nimi olikaan), joka käytti gps:n tietoa tuohon laskentaan.

Likaisella MAF:illa kiihtyvyys vähän alta 13 sek.

Jos näistä arvoista olisi jotain apua..
Minkälaisella lähdöllä nuo on mitattu ja onko automaatti vai manuaali?
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jossi kirjoitti:Mulla meni ennen lastua 13,6 sek 0-100 km/h. Lastun jälkeen 10,7 sek. Mitattu sillä kännykkäsoftalla (mikähän sen nimi olikaan), joka käytti gps:n tietoa tuohon laskentaan.

Likaisella MAF:illa kiihtyvyys vähän alta 13 sek.

Jos näistä arvoista olisi jotain apua..
Mistäs tuollasen softan saa?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Oisko tempes GT
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tabuli kirjoitti:
Jossi kirjoitti:
Mistäs tuollasen softan saa?
Tos sivun yläosassa on joku banneri.......www.digituning.com :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jossi
Viestit: 6
Liittynyt: 15.4.2008 11:08

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Tabuli kirjoitti: Mistäs tuollasen softan saa?
Mulla vaihtui puhelin ja nyt ei ole enää tuota softaa kännykässä. Pitää etsiä se uudelleen.

Jaa, joo.. Tuo Tempeshän se olikin. Silloin softan nimenä oli pelkästään GTx. En tiedä kuinka oikein tuo näyttää absoluuttista kiihtyvyyttä, mutta automaatilla sai ainakin helposti samoja lukemia peräkkäin, joten suhteellisiin eroihin tuo tuntuu toimivan varsin luotettavasti.
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Lucky-Dog kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
Mistäs tuollasen softan saa?
Tos sivun yläosassa on joku banneri.......www.digituning.com :lol:
Tarkoitin tuota känkykäs olevaa kiihtyvyys mittaria... :whisper:
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Heh......juu .....joo ja :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Fetisisti kirjoitti:Oisko tempes GT
Kokeilin tuata demo versiota.
Valitti aina kesken mittausta virhettä/epätarkkuutta...
Eikä 0-100 lukemia saanu ollenkaan, vai johtuko demoversiosta..
0-400m oli ainaki pois demoversios
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Jossi
Viestit: 6
Liittynyt: 15.4.2008 11:08

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Jonkun verran herkkä tuo oli gps-signaalin laadusta. Aiemmin oli Nokian irrallinen gps-mokkula, joka piti olla kojelaudalla että toimi kunnolla. Uudesta versiosta sisäisellä gps:llä ei ole kokemusta tuon ohjelman kanssa, paitsi että normaalissa navigoinnissa on epäherkempi.

Toinen asia minkä huomasin softasta oli se, että mm. metsäisellä kohdalla tuli joskus virheilmoituksia kun lentokentän varalaskupaikalla ei koskaan.

Sitten Viton kiihdytykset olivat aivan oma lukunsa :) Laite ei ymmärrä kengurulähtöjä vaan lopettaa mittauksen. Usein myös kakkoselle vaihdettaessa kun kiihtyminen(?) loppuu.

Ulkoisella gps-mokkulalla tuo oli aivan käyttökelpoinen softa ja aivan hyvin hintansa arvoinen.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kysyn uudestaa, automaatti vai manuaali ja minkälainen lähtö

E: ilmeisesti automaatti, mutta millainen lähtö
Avatar
Jossi
Viestit: 6
Liittynyt: 15.4.2008 11:08

Viesti Kirjoittaja Jossi »

xin811 kirjoitti:Kysyn uudestaa, automaatti vai manuaali ja minkälainen lähtö

E: ilmeisesti automaatti, mutta millainen lähtö
Sorry, en huomannut tuota kysymystäsi. Eli auto on farkkukorinen automaatti C200CDI. Lähtö jarrua vasten sen mitä tuo automaatti antaa. Varsin nopeasti tuo pudottaa kierrokset, mutta muutamalla lähdöllä löytää tuon nopeimman tavan.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Samalla lailla oon kokeilla, ja ajat siinä vähä alle 11 sec :roll: Kokeilin äsken tuota maf:ia, nyppäsin liittimen irti ja samalla lailla veti. Vai onko koko massamittari turha kun on softattu? Olis pitäny hommata volvo, niihin tdi koneisiin saa helposti parisataa heppaa :twisted:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

niiin taikka vaikka meseltä semmonen missä on 320cdi kones :lol:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

tai 300 turbodiesel :twisted:
Avatar
Jossi
Viestit: 6
Liittynyt: 15.4.2008 11:08

Viesti Kirjoittaja Jossi »

xin811 kirjoitti:Samalla lailla oon kokeilla, ja ajat siinä vähä alle 11 sec :roll: Kokeilin äsken tuota maf:ia, nyppäsin liittimen irti ja samalla lailla veti. Vai onko koko massamittari turha kun on softattu? Olis pitäny hommata volvo, niihin tdi koneisiin saa helposti parisataa heppaa :twisted:
No vähän alle 11s mullakin menee (10,7s) ja tehoja pitäisi olla 150hp ja 360Nm. Mutta mulla kyllä tuo MAF:in irroitus vaikuttaa heti suorituskykyä laskevasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”