200 cdi kulkupuoli
200 cdi kulkupuoli
Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna
E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Onko ilmanpuhdistin miten raikkaassa kunnossa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: 200 cdi kulkupuoli
Mittaa ahtopaine.xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna
E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
Mersussa syöttö säätyy ahtopaineen mukaan, eli jos max ahtoja ei tavoiteta, ei tule max tehojakaan.
Kysy lastuttajalta, minnekkä pitäisi ahdot nyt nousta.
Ahtojen vähyyteen voi olla paljonkin syitä.
Savutus voi olla ihan ok.
Paljon ajettu, vakiodiesel, lastutettuna saakin savuttaa.
Se ei siis välttämättä johdu ilman vähyydestä.
Se voisi kertoa vaikkapa osien kulumisesta ja toooosi pitkästä ruiskutusajasta.
Mutta voi se ilman vähyyskin olla savun syy.
Eli tarkasta kaikki ahtoputket ja cooleri.
Paljon ajetussa autossa, jossa on vielä vakiocooleri, niin se mahtaa kyllä olla aivan täynnä öljyä ja moskaa.
Ahtoputkessa, coolerin ja imusarjan välissä on lämpötila-anturi.
Auttaako sen irroittaminen jotain.
Ilmamassamittaria voi kokeilla myös.
ottaa piuhat irti kokeilee, onko samat tehot edelleen.
Siinäpä vaikka aluksi.
Re: 200 cdi kulkupuoli
Jos auto on kunnossa niin ei hirveitä savuja lykkää ko softala.xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, ......... Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla
Alottaisin ilmamäärämittarista....
No Merc at the moment
Re: 200 cdi kulkupuoli
xin811 kirjoitti:Autossa on siis digituningin softa, pitäis olla 150hp/360nm, mutta ei tunnu siltä! Olin kaverin tdi golffin (vakio, 130hp/310nm) ja lähti ihan toiseen malliin Lisäksi, kun ajaa täysiä, niin lykkää mustaa putkesta aika lailla Putsasin imusarjan alussa olevan venttiili systeemin, ei kovin karstassa ollut mutta jonkin verran kuitenkin. Imusarja ei näyttänyt kovin karstaiselta mutta kerääntyykö se möhnä sitten sinne läppien työ? Entä vaikuttaako automaatti ja 500 tkm suorituskykyyn? Voiko katti olla tukossa? Eihän tämä nyt mikään kovin laiska ole, mutta ei aivan 150 hepan tuntuinenkaan Entä onko kukaan koittanut kuinka lujaa tommonen 200 kulkee vakiona tai softattuna
E: siis tottakai automaatti ja paljon ajettu niin vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ei olovana näin paljoa
Nämä vanhan ajan automaatit vaikuttavat ikävä kyllä hieman suorituskykyyn, mutta vieläkin enemmän siihen tehon tuntumaan. Sen takia suosittelisin tuon aikaisemman ehdotuksen mukaan kellottamaan auton kulkua mielen rauhan saavuttamiseksi, kello kertoo eri lukemia kuin tuntemukset ahteri automaattivaihteisessa vs manuaalilaatikoisessa. Varsin jos verrokkeina ovat tomaatti-malmikasamese ja huomattavasti köykäisempi manuaaligolf (ne golfit kiihtyvät 0-100 km/h kilojen ja laatikon takia paremmin, vauhdissa tilanne on käytännössä toisin, tuntumassa tomaatti häviää aina).Ota jossain rauhallisella tieosuudella aikaa 0-100 km/h, automaatillahan se on helppoa.
Ajasta saa suuntia siitä onko pollet kotona vai laitumella.
0-100 ei alle 10 sekan pääse millään. Kokeiltu piruuttaan vapaavirtaus suodatinta, ei vaikutusta. Silloin siitä anturista joka on heti suodatinkotelon jälkeen oli johto pois ja anturi oli siis irrallaan. Tuosta lämpötila anturista, se lenti pois softaamisen jälkeen koska siitä oli se muovi pidike vähän rikki. Oliskohan voinu mahdollisesti vioittua? Entä tuo massa mittari? Onko se siinä suodatinkotelon jälkeen? Ja ne ahtopaineet, paljoko niiden pitää olla?
E: vakiona kulki vain noin. 170 ja 0-100 meni melkeen 15 s...
E: vakiona kulki vain noin. 170 ja 0-100 meni melkeen 15 s...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No jonkunmoinn parannus kait on tapahtunut välillle 0 -100 km/h = - 5 s
Ilmanputsarin jälkeen siinä putkessa on se mittari
Ilmanputsarin jälkeen siinä putkessa on se mittari
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
No silloin ku se oli irti ja se vapari kiinni niin se saattoi olla aavistuksen laiskempi kuinka paljo toi vaikuttaa jos sen ottaa pois? Niin ja onko sillä digitunigin jälkeen virkaa? Senhän nyt vois kokeilla irrottaa kun on vakiosuodatin että vaikuttaako setuikku kirjoitti:xin811 kirjoitti:...Silloin siitä anturista joka on heti suodatinkotelon jälkeen oli johto pois ja anturi oli siis irrallaan...
=> Ilmamassamittari rikki.
Ehjästä MAFfista kun johdot irroittaa, niin meno hyytyy.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
.........vai olisko niin, ettei ehjää kannata korjata
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Minkälaisella lähdöllä nuo on mitattu ja onko automaatti vai manuaali?Jossi kirjoitti:Mulla meni ennen lastua 13,6 sek 0-100 km/h. Lastun jälkeen 10,7 sek. Mitattu sillä kännykkäsoftalla (mikähän sen nimi olikaan), joka käytti gps:n tietoa tuohon laskentaan.
Likaisella MAF:illa kiihtyvyys vähän alta 13 sek.
Jos näistä arvoista olisi jotain apua..
Mistäs tuollasen softan saa?Jossi kirjoitti:Mulla meni ennen lastua 13,6 sek 0-100 km/h. Lastun jälkeen 10,7 sek. Mitattu sillä kännykkäsoftalla (mikähän sen nimi olikaan), joka käytti gps:n tietoa tuohon laskentaan.
Likaisella MAF:illa kiihtyvyys vähän alta 13 sek.
Jos näistä arvoista olisi jotain apua..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tos sivun yläosassa on joku banneri.......www.digituning.comTabuli kirjoitti:Jossi kirjoitti:
Mistäs tuollasen softan saa?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mulla vaihtui puhelin ja nyt ei ole enää tuota softaa kännykässä. Pitää etsiä se uudelleen.Tabuli kirjoitti: Mistäs tuollasen softan saa?
Jaa, joo.. Tuo Tempeshän se olikin. Silloin softan nimenä oli pelkästään GTx. En tiedä kuinka oikein tuo näyttää absoluuttista kiihtyvyyttä, mutta automaatilla sai ainakin helposti samoja lukemia peräkkäin, joten suhteellisiin eroihin tuo tuntuu toimivan varsin luotettavasti.
Tarkoitin tuota känkykäs olevaa kiihtyvyys mittaria...Lucky-Dog kirjoitti:Tos sivun yläosassa on joku banneri.......www.digituning.comTabuli kirjoitti:
Mistäs tuollasen softan saa?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh......juu .....joo ja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jonkun verran herkkä tuo oli gps-signaalin laadusta. Aiemmin oli Nokian irrallinen gps-mokkula, joka piti olla kojelaudalla että toimi kunnolla. Uudesta versiosta sisäisellä gps:llä ei ole kokemusta tuon ohjelman kanssa, paitsi että normaalissa navigoinnissa on epäherkempi.
Toinen asia minkä huomasin softasta oli se, että mm. metsäisellä kohdalla tuli joskus virheilmoituksia kun lentokentän varalaskupaikalla ei koskaan.
Sitten Viton kiihdytykset olivat aivan oma lukunsa Laite ei ymmärrä kengurulähtöjä vaan lopettaa mittauksen. Usein myös kakkoselle vaihdettaessa kun kiihtyminen(?) loppuu.
Ulkoisella gps-mokkulalla tuo oli aivan käyttökelpoinen softa ja aivan hyvin hintansa arvoinen.
Toinen asia minkä huomasin softasta oli se, että mm. metsäisellä kohdalla tuli joskus virheilmoituksia kun lentokentän varalaskupaikalla ei koskaan.
Sitten Viton kiihdytykset olivat aivan oma lukunsa Laite ei ymmärrä kengurulähtöjä vaan lopettaa mittauksen. Usein myös kakkoselle vaihdettaessa kun kiihtyminen(?) loppuu.
Ulkoisella gps-mokkulalla tuo oli aivan käyttökelpoinen softa ja aivan hyvin hintansa arvoinen.
Sorry, en huomannut tuota kysymystäsi. Eli auto on farkkukorinen automaatti C200CDI. Lähtö jarrua vasten sen mitä tuo automaatti antaa. Varsin nopeasti tuo pudottaa kierrokset, mutta muutamalla lähdöllä löytää tuon nopeimman tavan.xin811 kirjoitti:Kysyn uudestaa, automaatti vai manuaali ja minkälainen lähtö
E: ilmeisesti automaatti, mutta millainen lähtö
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No vähän alle 11s mullakin menee (10,7s) ja tehoja pitäisi olla 150hp ja 360Nm. Mutta mulla kyllä tuo MAF:in irroitus vaikuttaa heti suorituskykyä laskevasti.xin811 kirjoitti:Samalla lailla oon kokeilla, ja ajat siinä vähä alle 11 sec Kokeilin äsken tuota maf:ia, nyppäsin liittimen irti ja samalla lailla veti. Vai onko koko massamittari turha kun on softattu? Olis pitäny hommata volvo, niihin tdi koneisiin saa helposti parisataa heppaa