Shatterin C180 - putki vuotaa
Mulla alkoi w202 vänkärin takarengas kolkattamaan kun laitoin muutama vuosi sitten siihen 17" vanteet. Peruuttaessa oli äänetön, mutta eteen päin ajaessa kuului vauhdin mukaan lisääntyvä ääni. Pultti ei tullut silmämääräisesti ulos vanteesta enempää kuin orkkisaluillakaan, mutta niin vain pulttien lyhennys sai äänen loppumaan.
Ja tosiaan kuului vain oikealta puolelta takaa, eteen päin ajaessa ja niillä 17" vanteilla. Tunkattuna ääntä ei tullut rengasta pyörittäessä.
Uskoisin, että sama ongelma on tässäkin.
Ja tosiaan kuului vain oikealta puolelta takaa, eteen päin ajaessa ja niillä 17" vanteilla. Tunkattuna ääntä ei tullut rengasta pyörittäessä.
Uskoisin, että sama ongelma on tässäkin.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Käytin takajarrut auki ja puhdistin niin nyt tuntuis että hiljeni kolinat koputetaan puuta ja seuraillaan vielä.
Samaan syssyyn vaihdoin raidetangon ja ohjausiskarin ennen suuntausta, Ari suuntasi Point-S:llä nopeasti ja rupateltiin samalla niitä näitä. Ei ollut kovin kallis ja jäi hyvä maku suuhun ko. puljusta eli suosittelen
Jännästi oli haritusta oikeassa takapyörässä etupään säädöt oli vähän korkeat kun silmämääräisesti pyörittelin uuden tangon päät kohdilleen
Pitää odotella tuulista keliä ja käyä kokeilemassa vieläkö saa ohjastaa kieli poskella vai joko menee kuin mersu.
Samaan syssyyn vaihdoin raidetangon ja ohjausiskarin ennen suuntausta, Ari suuntasi Point-S:llä nopeasti ja rupateltiin samalla niitä näitä. Ei ollut kovin kallis ja jäi hyvä maku suuhun ko. puljusta eli suosittelen
Jännästi oli haritusta oikeassa takapyörässä etupään säädöt oli vähän korkeat kun silmämääräisesti pyörittelin uuden tangon päät kohdilleen
Pitää odotella tuulista keliä ja käyä kokeilemassa vieläkö saa ohjastaa kieli poskella vai joko menee kuin mersu.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vieläkin kolisee ja kun alkaa nii pahenee vaan vaikuttais vähän siltä ku pyöränpultit löystys tms kun 15km pääsi hiljasena takajarrujen aukikäytön jälkeen.. ongelmana on vaan se että kun ne pyöränpultit ei oo löysällä p*rkele. Pultit ei ota käsijarruhilppeisiin kun eilen mittasin että tulee just navan kanssa tasalle spacerin kanssa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Nyt on peltivanteet ruuvattu alle ja kolina ei poistunut, ääni ei kuitenkaan kuulu jos autolla ei ole ajettu. äsken kävin heittämässä pienen lenkin niin aluksi ei kuulunut mitään mutta kun autolla ajeli ja alkoi lämmetä niin heti alkoi kolina kuulumaan kääntyessä ja kolahtaa isosti kun pumppaa jarrua jos auto vaikka seisoo 5min parkissa kun tulee liikenteestä ja lähtee uudelleen niin taaskaan ei kolise heti vaan menee jonkin aikaa
kesärenkaiden vaihdon jälkeen alkoi kuulua ja nyt näköjään kuuluu peltivanteillakin eihän tuolla kehtaa edes ajaa kun pelottaa millon tippuu rengas tielle ja kolina kuuluu selvästi kauaksi asti jos seisoo ulkona kuuntelemassa.
kesärenkaiden vaihdon jälkeen alkoi kuulua ja nyt näköjään kuuluu peltivanteillakin eihän tuolla kehtaa edes ajaa kun pelottaa millon tippuu rengas tielle ja kolina kuuluu selvästi kauaksi asti jos seisoo ulkona kuuntelemassa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Peltivanteilla ei tunnu kääntyessä kolisevan niin paljoa mutta kolina vaihtui peltivanteilla siihen että jos vaikka kävelyvauhdissa pumppaa jarrua niin että kuuluu kolahdus niin sen jälkeen alkaa kolahteleen tasasesti kun lipuu eteenpäin
Satulat oli ihan kunnossa kun takajarrut käytin täysin levällään ja palatkin oli melkein uudet. Levyt alkaa olla vaihtokunnossa kun pinta on aika huono ja käsijarru oli syönyt jo urat kummallakin puolen. Kovin kierot ei kuitenkaan pitäis olla kun vapaasti pyörii tunkin varassa.
Kolina alkaa tosiaan kuulumaan vasta kun on ajanut jonkin aikaa, "kylmänä" ei oo mitään tietoa
E: jarrulla ei niinkään oo merkitystä kolinaan, ehkä pikkusen saattaa vaimentaa..
Oiskohan tuosta mitään apua jos vaihtaisi uudet palat ja levyt jarruihinhan tuon voi kyllä siinä mielessä liittää että kolahtaa kun polkee jarrua ja kolinat alkaa kuulumaan vasta kun levyt/palat on lämminny, jos se nyt siitä johtuu..
Satulat oli ihan kunnossa kun takajarrut käytin täysin levällään ja palatkin oli melkein uudet. Levyt alkaa olla vaihtokunnossa kun pinta on aika huono ja käsijarru oli syönyt jo urat kummallakin puolen. Kovin kierot ei kuitenkaan pitäis olla kun vapaasti pyörii tunkin varassa.
Kolina alkaa tosiaan kuulumaan vasta kun on ajanut jonkin aikaa, "kylmänä" ei oo mitään tietoa
E: jarrulla ei niinkään oo merkitystä kolinaan, ehkä pikkusen saattaa vaimentaa..
Oiskohan tuosta mitään apua jos vaihtaisi uudet palat ja levyt jarruihinhan tuon voi kyllä siinä mielessä liittää että kolahtaa kun polkee jarrua ja kolinat alkaa kuulumaan vasta kun levyt/palat on lämminny, jos se nyt siitä johtuu..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ettei olis vetoakselin nivel?
Mulla 123:ssa teki tuommosta kun oli kumi rikki ja öljyt karannut nivelestä, joskin piti ajaa 100km ennen kuin alko paukuttaa, sitten 5min paikallaan ja taas sai vetää 100km ennen kun alko uudestaan. Tuolleen tuli useita tuhansia kilometrejä ajettua, niveleen rasvat ja uusi kumi, parikymmentä tuhatta ajettu sen jälkeen, eikä nivel ole millänsäkkään.
Mulla 123:ssa teki tuommosta kun oli kumi rikki ja öljyt karannut nivelestä, joskin piti ajaa 100km ennen kuin alko paukuttaa, sitten 5min paikallaan ja taas sai vetää 100km ennen kun alko uudestaan. Tuolleen tuli useita tuhansia kilometrejä ajettua, niveleen rasvat ja uusi kumi, parikymmentä tuhatta ajettu sen jälkeen, eikä nivel ole millänsäkkään.
Pitääpä tarkistaa kun tunkkailee seuraavan kerran! Dixonin viestiin vielä että kävelyvauhdissa kun kolisee ja painaa jarrua niin hiljenee, eikä kolinaa saa myöskään aikaiseksi enää kun vauhtia on yli 50 jarrupuolellehan tuo siis menee
onko satuloiden herkistely ja jarrujen ilmaus minkälainen homma jos saa aikaseksi levyjen/palojen vaihdon yhteydessä. kuskinpuolen satulassa saattaa jonkin sorttista jumittamista olla kun levy on aika ruosteinen vaikka kuinka jarrutteee, katsastuksessa kyllä anto ihan hyvät lukemat niin ei ihan jämähtänyt oo
onko satuloiden herkistely ja jarrujen ilmaus minkälainen homma jos saa aikaseksi levyjen/palojen vaihdon yhteydessä. kuskinpuolen satulassa saattaa jonkin sorttista jumittamista olla kun levy on aika ruosteinen vaikka kuinka jarrutteee, katsastuksessa kyllä anto ihan hyvät lukemat niin ei ihan jämähtänyt oo
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Niin aattelitko että jos on palan kiinnitystapit kulunu ja pääsee palat elämään? Ei näytä liukutappisarjaa edes saavan taakse motonetistä mistähän lie se sitten johtuu että kolina pitää joka kerta ajaa esille, ikinä ei heti kuulu.. pääsisköhän satulat jotenkin palautumaan tms
Pitää ainakin nyt aluksi jumpata uudet palat ja levyt kun taakse olivat vain 60e yht
Pitää ainakin nyt aluksi jumpata uudet palat ja levyt kun taakse olivat vain 60e yht
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei ole vika siinäkään, pari päivää sitten käytin kummaltakin puolen auki ja kasasin uusilla osilla eikä vaikuttanut mitään
sitä se minäkin pähkäilin, eikös ne liukutapit ole juuri ne jotka on periaatteessa ohjureina satulan toiselle puoliskolle edessä? takana satulahan on ihan yksinäinen mötikkä missä vain männät liikkuu niin voiko siellä sitten enää muu kolista kuin palat vaikka silmällä katsottuna tuntuu olevan levyn pinnassa kiinnidealer kirjoitti:Takana ei ole liukutappeja.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
kun jarrua pumppaa alle 50 vauhdissa niin joka painalluksella kuuluu terävä kolahdus kuten satula olisi irti tms ja sen jälkeen alkaa kuulua tasainen kolkatus vauhdin mikään mikä häviää jarrua painamalla tai kiihdyttämällä, kolina voimistuu jos kääntyy samalla ja kolinasta ei tosiaan ole mitään tietoa ennen auton lämmettyä joka tekeekin tästä aika jännän. samaten jos pysähtyy vaikkapa 5minuutiksi parkkiin ja lähtee niin vähän aikaa voi ajaa ilman kolinoita ja sitten taas alkaa kuulumaan.
jarrut on jo kertaalleen käytetty auki eikä siellä mikään ole irti tai pultit ota käsijarruihin. ääni on muutenkin nimenomaan kolkatus eikä jousen ääni kuten liian pitkillä pulteilla.
ääni alkoi kun vaihtoi kesävanteet alle, ensin kuulu vaimeasti vain vänkärin puolelta ja ajattelin jos oli jäänyt pultit löysälle vaan ei ollut siitä, nyt kun pari päivää ajeli niin paheni vaan ja alkoi kuulua kummaltakin puolen sekä nyt kuuluu myös peltivanteillakin
E: lisätäämpä kolinaan vielä semmonen että näköjään kun ajaa ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä niin kolina alkaa pienestäkin jarrun painalluksesta yritin renkaita potkia parkissa niin toiselta puolelta pieni resonointi kuului..
jarrut on jo kertaalleen käytetty auki eikä siellä mikään ole irti tai pultit ota käsijarruihin. ääni on muutenkin nimenomaan kolkatus eikä jousen ääni kuten liian pitkillä pulteilla.
ääni alkoi kun vaihtoi kesävanteet alle, ensin kuulu vaimeasti vain vänkärin puolelta ja ajattelin jos oli jäänyt pultit löysälle vaan ei ollut siitä, nyt kun pari päivää ajeli niin paheni vaan ja alkoi kuulua kummaltakin puolen sekä nyt kuuluu myös peltivanteillakin
E: lisätäämpä kolinaan vielä semmonen että näköjään kun ajaa ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä niin kolina alkaa pienestäkin jarrun painalluksesta yritin renkaita potkia parkissa niin toiselta puolelta pieni resonointi kuului..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Nii no nää on sitte vissiin kahella männällä? Ei oo tullu tutkittua ko ihme kyllä on pelannu kaikissa mersuissa käyttojarrut.dealer kirjoitti: Takana ei ole liukutappeja.
Eihä seo ko kokkeilee pääseeköne palat siellä liikahtelleen sen verra et voi kopista. Yleesä joku funktio on tollakin jousella.
E46 330D & E46 328i
Taisi kolinan lähde löytyä kun avasin jarrut vielä kertaalleen että vaihtaa palat ja tapit, koputetaan nyt vielä puuta kun on vastustanut niin reilusti tässä viimeaikoina. pari lenkkiä jo kävin heittämässä ja vaikuttaa siltä että nyt on hiljainen.
nyt näyttää tältä:
vanhat tapit alkoikin jo olla vaihtokunnossa, joku ois tieten vielä nuukana ajellut pari vuotta
ja sitten vielä kotimatkalla tuli takapakkia budjettiin kun rapsahti kivi lasiin ja meni halki koko matkalta, tiistaina uusi lasi
seuraavassa jarruremontissa saa varautua ostamaan myös uudet satulat taakse kun aika jumissa oli, vähän vetreyty kun puristimella paino pohjaan pari kertaa, toisesta satulasta oli lohjennut palanenkin
E: joku ilta pitää alkaa tutkimaan nestevuotoa kun 2tkm aikana on imassut jo kahdesti paisarin tyhjäksi, mitään näkyvää vuotoa ei näy/haise paitsi kerran sattui silmään tallin lattialla tippa vihreää nestettä koneen takapään kohdalla. vuotaiskohan kannen takapäästä vai onko siellä mahd. jokin letku tms mikä voi vuotaa? on niin ahdas väli ettei oikein pääse mistään katsomaan onko takapää märkä
nyt näyttää tältä:
vanhat tapit alkoikin jo olla vaihtokunnossa, joku ois tieten vielä nuukana ajellut pari vuotta
ja sitten vielä kotimatkalla tuli takapakkia budjettiin kun rapsahti kivi lasiin ja meni halki koko matkalta, tiistaina uusi lasi
seuraavassa jarruremontissa saa varautua ostamaan myös uudet satulat taakse kun aika jumissa oli, vähän vetreyty kun puristimella paino pohjaan pari kertaa, toisesta satulasta oli lohjennut palanenkin
E: joku ilta pitää alkaa tutkimaan nestevuotoa kun 2tkm aikana on imassut jo kahdesti paisarin tyhjäksi, mitään näkyvää vuotoa ei näy/haise paitsi kerran sattui silmään tallin lattialla tippa vihreää nestettä koneen takapään kohdalla. vuotaiskohan kannen takapäästä vai onko siellä mahd. jokin letku tms mikä voi vuotaa? on niin ahdas väli ettei oikein pääse mistään katsomaan onko takapää märkä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Auts, meneekö tuulilasi lasivakuutuksen piikkiin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sitä minäkin ensinnä mietin vaan eihän se tietenkään suppeaan kaskoon kuulu, eli omasta pussista koko homma onhan tuo kyllä jo hiekkapuhallettu niin hyvin että ei haittaa vaikka ois muutenkin vaihtanu, varsinkin kun alkaa aurinko paistamaanMultiviri kirjoitti:Auts, meneekö tuulilasi lasivakuutuksen piikkiin?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Alkopa ykskasiki kulkemaan höyhenen kevyesti kun vaihtoi uuden imuilman lämpöanturin vanha antoikin melkeen tulpasti vastusta mitä uusi nyt menee pintakaasulla samanlain mitä aikasemmin on saanut kiihdyttää nilkka konehuoneessa.
nyt kun on kuivaa ollut niin jäähdytinneste vuoto tulee jostain pakosarjan alta, taskulampulla kun tiiraili niin noin puolesta välistä konetta.. pitää käyttää lämpösuoja irti/käydä tiirailemassa alakautta kun saa inspiraatiota, hyvällä tuurilla kenties lohkolämppäri tai sitten kannen välistä eikö näissä m111 koneissa ole jotain tuommosta vikaa? muuten kyllä käy ja kukkuu normaalisti eikä savuta yhtään.. vielä
onkos näissä vanhemmissa vielä useampaa lambda-anturia? yksi ainakin löytyy pakosarjasta eikä kyllä ainakaan nyt tule mieleen että olisi auton alla sattunut silmään.. tahtoo nimittäin syödä sen 10l/100 riippumatta ajotavasta ja lämpimänä vähän tyhjäkäynnillä hytkyää niin ei kovin kallis olisi vaihtaa uutta, edellisestä vaihdosta ei oo mitään tietoa ja onhan tuolla jo 295tkm ajettu.
nyt kun on kuivaa ollut niin jäähdytinneste vuoto tulee jostain pakosarjan alta, taskulampulla kun tiiraili niin noin puolesta välistä konetta.. pitää käyttää lämpösuoja irti/käydä tiirailemassa alakautta kun saa inspiraatiota, hyvällä tuurilla kenties lohkolämppäri tai sitten kannen välistä eikö näissä m111 koneissa ole jotain tuommosta vikaa? muuten kyllä käy ja kukkuu normaalisti eikä savuta yhtään.. vielä
onkos näissä vanhemmissa vielä useampaa lambda-anturia? yksi ainakin löytyy pakosarjasta eikä kyllä ainakaan nyt tule mieleen että olisi auton alla sattunut silmään.. tahtoo nimittäin syödä sen 10l/100 riippumatta ajotavasta ja lämpimänä vähän tyhjäkäynnillä hytkyää niin ei kovin kallis olisi vaihtaa uutta, edellisestä vaihdosta ei oo mitään tietoa ja onhan tuolla jo 295tkm ajettu.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
onko tietoa tarviiko tuosta muuta purkaa imusarjan, tulpanjohtojen ja venakopan lisäksi että pääsee käsiksi? öljyä vähän tihuuttaa etukulmasta niin josko tuo tokenis kiristämällä..puuhapena kirjoitti:Eikös ne kannen etuosat kuusiokantapultit näistä löysty vissiin?
selevä, pittääpä katella tuota tässä joku päivä. minkähän sorttista tietoa ehyestä pitäisi saada ulos yleismittarilla?RoopeK kirjoitti:Yhellä lambaadalla nämä on varustettu...
Hiljaiseksi tuli kun uusi takajarruhilppeet, eilen jo meinasin tuonne sinun topikkiin kommentoida että samaa vikaa oli94zip kirjoitti:Onko takapää saatu jo hiljenemään?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Auton alla kävin pyörimässä ja niinhän se vuotaa nestettä 3. Ja 4. pytyn kohdalta n. 20cm mittaselta matkalta kovin paljoa se ei vielä vuoda kun melkein kaikki haihtuu, muutama tippa oli tullut raidetangon päälle.
Jos se nyt alkaa enemmän syömään tai nostamaan lämpöjä niin pitää käyttää kansi irti ja laittaa uusi sulake tarvinneeko tuohon mitään muuta vaihtaa kun käyttää levällään? Oliko tässä tuo ketjunkiristin sitä mallia että on pakko purkaa ennen asennusta tai ei piä muuten painetta tms?
E: itselle tietoja, Roiston muistiinpanoja lainaten:
Ketjun kiristin pois ennen ketjun löysäämistä. Pura kiristin. Takaisin asennettaessa ensin runko sisään, sitten mäntä, jousi ja päätytulppa. Noihin tarvii muistaakseni 17 millin kuusiokolon ja 30 millin hylsyn. Runko 15 Nm, hattu 70 Nm.
Nokka-akselipukit 20 Nm
E: räjäytyskuvia kansiremonttiin:
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... -m111.html
http://www.kokes.net/slk/Engine_head/SL ... remove.htm
Jos se nyt alkaa enemmän syömään tai nostamaan lämpöjä niin pitää käyttää kansi irti ja laittaa uusi sulake tarvinneeko tuohon mitään muuta vaihtaa kun käyttää levällään? Oliko tässä tuo ketjunkiristin sitä mallia että on pakko purkaa ennen asennusta tai ei piä muuten painetta tms?
E: itselle tietoja, Roiston muistiinpanoja lainaten:
Ketjun kiristin pois ennen ketjun löysäämistä. Pura kiristin. Takaisin asennettaessa ensin runko sisään, sitten mäntä, jousi ja päätytulppa. Noihin tarvii muistaakseni 17 millin kuusiokolon ja 30 millin hylsyn. Runko 15 Nm, hattu 70 Nm.
Nokka-akselipukit 20 Nm
E: räjäytyskuvia kansiremonttiin:
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... -m111.html
http://www.kokes.net/slk/Engine_head/SL ... remove.htm
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Taakse tuli laitettua 35mm speiserit ja nyt alkaa olemaan jo aika hyvin kaarella kun kotimatkalla hallilta tuli jo kurveissa silvottua ylimääräset kumit renkaiden kyljistä pois.. ei kärsi kääntyessä kaasua painaa tai kuuluu epämiellyttäviä ääniä
jousikumeillahan tuota saa nostettua jonkin verran ja nyt kun rengas oli pois niin näytti kuin siellä ei olisi kumeja ollenkaan, eli oiskohan 1 kumit?
taidan varmuuden vuoksi laittaa samantien 3 kumit, jos nousee liikaa niin makitalla hurauttaa pätkän pois samalla kun etupäätä laskee
jousikumeillahan tuota saa nostettua jonkin verran ja nyt kun rengas oli pois niin näytti kuin siellä ei olisi kumeja ollenkaan, eli oiskohan 1 kumit?
taidan varmuuden vuoksi laittaa samantien 3 kumit, jos nousee liikaa niin makitalla hurauttaa pätkän pois samalla kun etupäätä laskee
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.