Shatterin C180 - putki vuotaa

|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Mulla alkoi w202 vänkärin takarengas kolkattamaan kun laitoin muutama vuosi sitten siihen 17" vanteet. Peruuttaessa oli äänetön, mutta eteen päin ajaessa kuului vauhdin mukaan lisääntyvä ääni. Pultti ei tullut silmämääräisesti ulos vanteesta enempää kuin orkkisaluillakaan, mutta niin vain pulttien lyhennys sai äänen loppumaan.
Ja tosiaan kuului vain oikealta puolelta takaa, eteen päin ajaessa ja niillä 17" vanteilla. Tunkattuna ääntä ei tullut rengasta pyörittäessä.

Uskoisin, että sama ongelma on tässäkin.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Käytin takajarrut auki ja puhdistin niin nyt tuntuis että hiljeni kolinat :roll: koputetaan puuta ja seuraillaan vielä.

Samaan syssyyn vaihdoin raidetangon ja ohjausiskarin ennen suuntausta, Ari suuntasi Point-S:llä nopeasti ja rupateltiin samalla niitä näitä. Ei ollut kovin kallis ja jäi hyvä maku suuhun ko. puljusta eli suosittelen :wink:

Kuva

Jännästi oli haritusta oikeassa takapyörässä :shock: etupään säädöt oli vähän korkeat kun silmämääräisesti pyörittelin uuden tangon päät kohdilleen :D

Pitää odotella tuulista keliä ja käyä kokeilemassa vieläkö saa ohjastaa kieli poskella vai joko menee kuin mersu.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vieläkin kolisee ja kun alkaa nii pahenee vaan :twisted: vaikuttais vähän siltä ku pyöränpultit löystys tms kun 15km pääsi hiljasena takajarrujen aukikäytön jälkeen.. ongelmana on vaan se että kun ne pyöränpultit ei oo löysällä :shock: p*rkele. Pultit ei ota käsijarruhilppeisiin kun eilen mittasin että tulee just navan kanssa tasalle spacerin kanssa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt on peltivanteet ruuvattu alle ja kolina ei poistunut, ääni ei kuitenkaan kuulu jos autolla ei ole ajettu. äsken kävin heittämässä pienen lenkin niin aluksi ei kuulunut mitään mutta kun autolla ajeli ja alkoi lämmetä niin heti alkoi kolina kuulumaan kääntyessä ja kolahtaa isosti kun pumppaa jarrua :roll: jos auto vaikka seisoo 5min parkissa kun tulee liikenteestä ja lähtee uudelleen niin taaskaan ei kolise heti vaan menee jonkin aikaa :shock:

kesärenkaiden vaihdon jälkeen alkoi kuulua ja nyt näköjään kuuluu peltivanteillakin :evil: eihän tuolla kehtaa edes ajaa kun pelottaa millon tippuu rengas tielle ja kolina kuuluu selvästi kauaksi asti jos seisoo ulkona kuuntelemassa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Eihä satulan liuvut oo väljät? Kuuluuko kolina jos kevyesti jarruttaa ja ajaa silleen et pitäs kolista?
E46 330D & E46 328i
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Peltivanteilla ei tunnu kääntyessä kolisevan niin paljoa mutta kolina vaihtui peltivanteilla siihen että jos vaikka kävelyvauhdissa pumppaa jarrua niin että kuuluu kolahdus niin sen jälkeen alkaa kolahteleen tasasesti kun lipuu eteenpäin :roll:

Satulat oli ihan kunnossa kun takajarrut käytin täysin levällään ja palatkin oli melkein uudet. Levyt alkaa olla vaihtokunnossa kun pinta on aika huono ja käsijarru oli syönyt jo urat kummallakin puolen. Kovin kierot ei kuitenkaan pitäis olla kun vapaasti pyörii tunkin varassa.

Kolina alkaa tosiaan kuulumaan vasta kun on ajanut jonkin aikaa, "kylmänä" ei oo mitään tietoa :x

E: jarrulla ei niinkään oo merkitystä kolinaan, ehkä pikkusen saattaa vaimentaa..

Oiskohan tuosta mitään apua jos vaihtaisi uudet palat ja levyt :roll: jarruihinhan tuon voi kyllä siinä mielessä liittää että kolahtaa kun polkee jarrua ja kolinat alkaa kuulumaan vasta kun levyt/palat on lämminny, jos se nyt siitä johtuu..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Ettei olis vetoakselin nivel?
Mulla 123:ssa teki tuommosta kun oli kumi rikki ja öljyt karannut nivelestä, joskin piti ajaa 100km ennen kuin alko paukuttaa, sitten 5min paikallaan ja taas sai vetää 100km ennen kun alko uudestaan. Tuolleen tuli useita tuhansia kilometrejä ajettua, niveleen rasvat ja uusi kumi, parikymmentä tuhatta ajettu sen jälkeen, eikä nivel ole millänsäkkään.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitääpä tarkistaa kun tunkkailee seuraavan kerran! Dixonin viestiin vielä että kävelyvauhdissa kun kolisee ja painaa jarrua niin hiljenee, eikä kolinaa saa myöskään aikaiseksi enää kun vauhtia on yli 50 :!: jarrupuolellehan tuo siis menee :)

onko satuloiden herkistely ja jarrujen ilmaus minkälainen homma jos saa aikaseksi levyjen/palojen vaihdon yhteydessä. kuskinpuolen satulassa saattaa jonkin sorttista jumittamista olla kun levy on aika ruosteinen vaikka kuinka jarrutteee, katsastuksessa kyllä anto ihan hyvät lukemat niin ei ihan jämähtänyt oo :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Seo varmaa ne liuvut sitte väljät tai palat kolisee satulassa. Ei se muuten voi satula/käyttojarru kolista.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Niin aattelitko että jos on palan kiinnitystapit kulunu ja pääsee palat elämään? Ei näytä liukutappisarjaa edes saavan taakse motonetistä :roll: mistähän lie se sitten johtuu että kolina pitää joka kerta ajaa esille, ikinä ei heti kuulu.. pääsisköhän satulat jotenkin palautumaan tms :shock:

Pitää ainakin nyt aluksi jumpata uudet palat ja levyt kun taakse olivat vain 60e yht :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän Motonetissä ole edes kässärikenkäsarjassa jousia mukana :roll:
Takana ei ole liukutappeja.
wiimax.fi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Shatter kirjoitti:mistähän lie se sitten johtuu että kolina pitää joka kerta
Kuulostaa käsijarrusydeemin rikkoutumiselta nuo kolinavaivat :roll: Tutki huolella ja ajatuksella kässärin kunto ja sen toimintatapa.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ei ole vika siinäkään, pari päivää sitten käytin kummaltakin puolen auki ja kasasin uusilla osilla eikä vaikuttanut mitään :roll:
dealer kirjoitti:Takana ei ole liukutappeja.
sitä se minäkin pähkäilin, eikös ne liukutapit ole juuri ne jotka on periaatteessa ohjureina satulan toiselle puoliskolle edessä? takana satulahan on ihan yksinäinen mötikkä missä vain männät liikkuu niin voiko siellä sitten enää muu kolista kuin palat vaikka silmällä katsottuna tuntuu olevan levyn pinnassa kiinni :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei palat kyllä kolise ajossa ellei ole jotain pahoin hajalla tai joku kämmi kasauksessa.
Tasaisesti koputtaa vauhdin mukaan, vai kuopissa, vai miten se oli ?

Edit: KÄMMI, ei känni :lol:
wiimax.fi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

kun jarrua pumppaa alle 50 vauhdissa niin joka painalluksella kuuluu terävä kolahdus kuten satula olisi irti tms ja sen jälkeen alkaa kuulua tasainen kolkatus vauhdin mikään mikä häviää jarrua painamalla tai kiihdyttämällä, kolina voimistuu jos kääntyy samalla :roll: ja kolinasta ei tosiaan ole mitään tietoa ennen auton lämmettyä joka tekeekin tästä aika jännän. samaten jos pysähtyy vaikkapa 5minuutiksi parkkiin ja lähtee niin vähän aikaa voi ajaa ilman kolinoita ja sitten taas alkaa kuulumaan.

jarrut on jo kertaalleen käytetty auki eikä siellä mikään ole irti tai pultit ota käsijarruihin. ääni on muutenkin nimenomaan kolkatus eikä jousen ääni kuten liian pitkillä pulteilla.


ääni alkoi kun vaihtoi kesävanteet alle, ensin kuulu vaimeasti vain vänkärin puolelta ja ajattelin jos oli jäänyt pultit löysälle vaan ei ollut siitä, nyt kun pari päivää ajeli niin paheni vaan ja alkoi kuulua kummaltakin puolen sekä nyt kuuluu myös peltivanteillakin :roll:

E: lisätäämpä kolinaan vielä semmonen että näköjään kun ajaa ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä niin kolina alkaa pienestäkin jarrun painalluksesta :roll: yritin renkaita potkia parkissa niin toiselta puolelta pieni resonointi kuului..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Iski tuossa äsken semmonen seikka mieleen että onkos tuo peltilätkä joku palojen paikallaan pidin? nyt jälkeenpäin mietittynä omassa ei tainnut olla kummallakaan puolella.. ettei vaan tuossa ole kolinan lähde :lol:

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

dealer kirjoitti: Takana ei ole liukutappeja.
Nii no nää on sitte vissiin kahella männällä? Ei oo tullu tutkittua ko ihme kyllä on pelannu kaikissa mersuissa käyttojarrut.


Eihä seo ko kokkeilee pääseeköne palat siellä liikahtelleen sen verra et voi kopista. Yleesä joku funktio on tollakin jousella. :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Taisi kolinan lähde löytyä kun avasin jarrut vielä kertaalleen että vaihtaa palat ja tapit, koputetaan nyt vielä puuta kun on vastustanut niin reilusti tässä viimeaikoina. pari lenkkiä jo kävin heittämässä ja vaikuttaa siltä että nyt on hiljainen.

nyt näyttää tältä:
Kuva


vanhat tapit alkoikin jo olla vaihtokunnossa, joku ois tieten vielä nuukana ajellut pari vuotta :lol:
Kuva


ja sitten vielä kotimatkalla tuli takapakkia budjettiin kun rapsahti kivi lasiin ja meni halki koko matkalta, tiistaina uusi lasi :!:
Kuva


seuraavassa jarruremontissa saa varautua ostamaan myös uudet satulat taakse kun aika jumissa oli, vähän vetreyty kun puristimella paino pohjaan pari kertaa, toisesta satulasta oli lohjennut palanenkin :shock:


E: joku ilta pitää alkaa tutkimaan nestevuotoa kun 2tkm aikana on imassut jo kahdesti paisarin tyhjäksi, mitään näkyvää vuotoa ei näy/haise paitsi kerran sattui silmään tallin lattialla tippa vihreää nestettä koneen takapään kohdalla. vuotaiskohan kannen takapäästä vai onko siellä mahd. jokin letku tms mikä voi vuotaa? on niin ahdas väli ettei oikein pääse mistään katsomaan onko takapää märkä :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Auts, meneekö tuulilasi lasivakuutuksen piikkiin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Multiviri kirjoitti:Auts, meneekö tuulilasi lasivakuutuksen piikkiin?
Sitä minäkin ensinnä mietin vaan eihän se tietenkään suppeaan kaskoon kuulu, eli omasta pussista koko homma :x onhan tuo kyllä jo hiekkapuhallettu niin hyvin että ei haittaa vaikka ois muutenkin vaihtanu, varsinkin kun alkaa aurinko paistamaan :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Alkopa ykskasiki kulkemaan höyhenen kevyesti kun vaihtoi uuden imuilman lämpöanturin :shock: vanha antoikin melkeen tulpasti vastusta mitä uusi :happy: nyt menee pintakaasulla samanlain mitä aikasemmin on saanut kiihdyttää nilkka konehuoneessa.

nyt kun on kuivaa ollut niin jäähdytinneste vuoto tulee jostain pakosarjan alta, taskulampulla kun tiiraili niin noin puolesta välistä konetta.. pitää käyttää lämpösuoja irti/käydä tiirailemassa alakautta kun saa inspiraatiota, hyvällä tuurilla kenties lohkolämppäri tai sitten kannen välistä :roll: eikö näissä m111 koneissa ole jotain tuommosta vikaa? muuten kyllä käy ja kukkuu normaalisti eikä savuta yhtään.. vielä :idea:

onkos näissä vanhemmissa vielä useampaa lambda-anturia? yksi ainakin löytyy pakosarjasta eikä kyllä ainakaan nyt tule mieleen että olisi auton alla sattunut silmään.. tahtoo nimittäin syödä sen 10l/100 riippumatta ajotavasta ja lämpimänä vähän tyhjäkäynnillä hytkyää niin ei kovin kallis olisi vaihtaa uutta, edellisestä vaihdosta ei oo mitään tietoa ja onhan tuolla jo 295tkm ajettu.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Eikös ne kannen etuosat kuusiokantapultit näistä löysty vissiin?
Mulla tekee tota samaa hytkymistä lämpösenä, meinasin just kysellä itekin neuvoa siihen..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Yhellä lambaadalla nämä on varustettu... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Onko takapää saatu jo hiljenemään?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

puuhapena kirjoitti:Eikös ne kannen etuosat kuusiokantapultit näistä löysty vissiin?
onko tietoa tarviiko tuosta muuta purkaa imusarjan, tulpanjohtojen ja venakopan lisäksi että pääsee käsiksi? öljyä vähän tihuuttaa etukulmasta niin josko tuo tokenis kiristämällä..
RoopeK kirjoitti:Yhellä lambaadalla nämä on varustettu... :wink:
selevä, pittääpä katella tuota tässä joku päivä. minkähän sorttista tietoa ehyestä pitäisi saada ulos yleismittarilla?
94zip kirjoitti:Onko takapää saatu jo hiljenemään?
Hiljaiseksi tuli kun uusi takajarruhilppeet, eilen jo meinasin tuonne sinun topikkiin kommentoida että samaa vikaa oli :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Auton alla kävin pyörimässä ja niinhän se vuotaa nestettä 3. Ja 4. pytyn kohdalta n. 20cm mittaselta matkalta :shock: kovin paljoa se ei vielä vuoda kun melkein kaikki haihtuu, muutama tippa oli tullut raidetangon päälle.

Jos se nyt alkaa enemmän syömään tai nostamaan lämpöjä niin pitää käyttää kansi irti ja laittaa uusi sulake :!: tarvinneeko tuohon mitään muuta vaihtaa kun käyttää levällään? Oliko tässä tuo ketjunkiristin sitä mallia että on pakko purkaa ennen asennusta tai ei piä muuten painetta tms?

E: itselle tietoja, Roiston muistiinpanoja lainaten:

Ketjun kiristin pois ennen ketjun löysäämistä. Pura kiristin. Takaisin asennettaessa ensin runko sisään, sitten mäntä, jousi ja päätytulppa. Noihin tarvii muistaakseni 17 millin kuusiokolon ja 30 millin hylsyn. Runko 15 Nm, hattu 70 Nm.

Nokka-akselipukit 20 Nm

E: räjäytyskuvia kansiremonttiin:

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... -m111.html
http://www.kokes.net/slk/Engine_head/SL ... remove.htm
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jaha josko investoisi uudet etuvilkut kun parkkeeratessa toinen roikkui pelkkien johtojen varassa :oops:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuu huomenna hakeen... :wink: Porkkanoita ei ollu nyt hyllyssä, mut kirkkaita ja savun värisiä kyllä... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

RoopeK kirjoitti:Tuu huomenna hakeen... :wink: Porkkanoita ei ollu nyt hyllyssä, mut kirkkaita ja savun värisiä kyllä... :wink:
Pitääpä kattoa jos tulee pyörähtään :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Taakse tuli laitettua 35mm speiserit ja nyt alkaa olemaan jo aika hyvin kaarella kun kotimatkalla hallilta tuli jo kurveissa silvottua ylimääräset kumit renkaiden kyljistä pois.. ei kärsi kääntyessä kaasua painaa tai kuuluu epämiellyttäviä ääniä :lol:

jousikumeillahan tuota saa nostettua jonkin verran ja nyt kun rengas oli pois niin näytti kuin siellä ei olisi kumeja ollenkaan, eli oiskohan 1 kumit? :roll:

taidan varmuuden vuoksi laittaa samantien 3 kumit, jos nousee liikaa niin makitalla hurauttaa pätkän pois samalla kun etupäätä laskee :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”