Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vuoden päästä menee. Muistaa vaan sitten jarrupaloja vaihtaessa varata ainakin pari vannetta jotain muuta käsille :D
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

:mrgreen:

Vakkari kummitteli tänä aamuna jotain. Lähin ajelemaan, vakkari päälle. Kilometrin jälkeen putos iteksiään pois päältä. Uudelleen päälle ja sadan metrin päästä taas pois. Sittenpä ei lähtenytkään enää toimimaan. Paitsi muutaman kilometrin jälkeen taas lähti, eikä sen jälkeen kenkkuillut.

Huoltovalokin alkoi huutelemaan huoltoa. Netistä löyty kätevät ohjeet millä sen sai vaikenemaan. On tässä vielä monta tuhatta ajettavana ennen öljynvaihtoa. :)
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti pyörintänopeuseroja tunnistanut. Tarkista ilmanpaineet renkaista kaiken varalta, ei se NIIN tarkka ole mutta ettei ole joku rengas lähes tyhjä. Miten se laakerin (?) jurnutus ? Ettei ole etulaakeri pettämässä ja siitä vakkarin murhe...
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kaikissa renkaissa tasaiset paineet. Eikä se vakkari tänään pööpöillyt yhtään kun kävin Kuopiossa taas KYS:ssa pyörähtämässä (syövän jälkitarkkailussa).

Siihen pahiten rasvakiehuneeseen nurkkaan (etuvasen) mallailin Lorinseria, ei siinä laakerissa minusta mitään vikaa ollu. Pyörii ihan nätisti, soppeli välys navassa eikä kuulu mitään erikoista ääntäkään... :nocando:
Pitäs varmaan joskus jaksaa tarkistella nuo muutkin laakerit...

Tiiä häntä, ajellaan vaan!
Korjataan sitten, jos aihetta ilmenee... :happy:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pitkästä aikaa oikutteli Sika niiden vilkkujensa kans tässä pari päivää sitten. Muistin dealerin vinkin takalasinlämmittimestä ja nappasin lämmittimen päälle. Eipä syttynyt valo, ei. Eli vilkut ja lämmitin kiertää saman releen kautta, kuten dealer muistelikin.

Ensiavuksi etsin sulake- ja releboksista vilkkujen tahtiin napsuvan releen ja käytin sen irti. Varovasti motivoin sitä relettä sormella naputtamalla ja pistin takas kiinni. Jos se vielä illuilee, niin menee vaihtoon ja katotaas sitte uudemman kerran.
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja kerta kelit kylmeni, niin alkaa se pienen kulutuksen mukanaan tuoma taistelu huonoa lämpeämistä vastaan. Kyllä se on sitte riivatun huono laite lämpeämään tuo pieni cdi -kone. :shout: Ulkolämpö kun hiipii alle kymmenen asteen, niin 80 astetta on turha oottaa mittarissa näkevänsä. Ja eilisaamuna kun oli muutama aste lämmintä, niin 65 pojotti taulussa.

Maski irti siis ja routamaton pala nippareilla kiinni maskin sisäpuolelle. Kunhan talvi tulee, niin eristetään sitte lisää; tukitaan välijäähyn reikä ja lisää routamattoa syylärin eteen. Sitte se tarvii kait keskellä talvea vuorata tulivillalla tuo koko helevetin hökötys... :mrgreen:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei nuo lämpene kaksisesti millään muulla kuin webastolla. Toki kannattaa kaikki mahdollinen tehdä lämmön eteen kuten jo suunnittelitkin.
Siinähän taitaa olla pikkutermarikin, tukkii sen letkun kokonaan.
Tai sitten hommaat hevoskopin jota vetelet aina perässä, luulisin että lämpenee nopeammin. Tosin muutkin eroavaisuudet 123:een kaventuvat :happy:
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Niin. Se Webasto.
Millonhan sitä sille sais sen kiinnitysraudan taivuteltua... :roll: Ja selviteltyä sen paikan...

Missäs se tuommonen pikkutermari ja sen letku lymyilee?
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4100
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pakardinen kirjoitti: 09.9.2022 21:06 Niin. Se Webasto.
Millonhan sitä sille sais sen kiinnitysraudan taivuteltua... :roll: Ja selviteltyä sen paikan...

Missäs se tuommonen pikkutermari ja sen letku lymyilee?
Paikka on hantin eturenkaan etupuolella lokarin "sisällä" lampusta alaspäin

ja toinen juttu on syylärin etupuolella olevan kennon päädyssä letkun liitos kohdassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

CDI203 kirjoitti: 10.9.2022 18:47 Paikka on hantin eturenkaan etupuolella lokarin "sisällä" lampusta alaspäin

ja toinen juttu on syylärin etupuolella olevan kennon päädyssä letkun liitos kohdassa
Tuota paikkaa tuolle webastolle itekin vähän kahtelin sillon kun maskiin asentelin sitä routamattoa. Että tuonne se varmaan kuuluu...
Kiitoksia vinkeistä! :wink:

Mutta. Semmostahan minä oon nyt tässä pari päivää pähkinyt, että kun tämä vehje tuli hommattua jotta pääsis mahollisimman vähällä polttoaineen kulutuksella. Semmoset helpot on otettu pois, huolehdittu lämmönsaannista, renkaissa pieni ylipaine ja varmistuttu siitä, että ilmanputsari on puhdas. Eipä siihen enää paljoa jää tehtäväksi, paitsi mahollisesti ehkä yks juttu... Ampukaa idea alas tai yllyttäkää hullua:

Siinähän on tässä Siassa aika lyhytvälitteinen perä, satasen vauhdissa kierrokset on n. 2400rpm.
Noh, kun Sika on kerta ohjelmoitu ja tehoa ja vääntöä on runsaasti enemmän kuin vakiona, niin Sika jaksais kyllä varmaan juosta hippusen harvemmallakin perällä. En tiedä (lue: en oo vielä viittiny ottaa selvää), että mikä välitys tässä vakioperässä on, mutta kaipa siihen jostain mallista joku vähän harvempi perä löytyis...?

Jos muutamankin sata kierrosta sais tippumaan, niin vois vielä tiputtaa tuota kulutusta. Maksaako vaivan, onko ihan pölijää hommaa tämmösten miettiminen...? :roll:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän tuollaisen miettiminen typerää ole. Farkku 202 kierrokset ei ole kovin alhaalla matkavauhdissa, se on totta.
Taitaa vaan mennä vaihteiston osalta hankalaksi kun pyörintänopeudet ei täsmää. En tiedä onko sedanissa eri välitys ja onnistuisiko siitä koodailla perä tällaiseen, moni muu osaa varmasti kertoa jos sattuu tätä lukemaan...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6764
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös egs52 ohjaimeen pysty välityksen vaihtamaankin.
Vanhempaan 51:seen ei, näin muistelisin.

Tuolle koneelle taitaa optimi kierrokset olla jossaki hitusen reilu kahessatonnissa.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti: 12.9.2022 9:40 Eikös egs52 ohjaimeen pysty välityksen vaihtamaankin.
Vanhempaan 51:seen ei, näin muistelisin.

Tuolle koneelle taitaa optimi kierrokset olla jossaki hitusen reilu kahessatonnissa.
Sitäpä minäkin, että korvakuulolta huutaa pikkusen liian isoilla kierroksilla. Ja vasitenkin, kun sitä reserviä olis siellä alapäässäkin nyt ohjelmoituna.

Muutenhan sinä puhut mulle hepreaa nuilla egs -jutuilla... :lol:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti: 12.9.2022 9:24 Taitaa mennä vaihteiston osalta hankalaksi kun pyörintänopeudet ei täsmää.
Eli näissä tietokoneautoissa se perän vaihtaminen ei oo ihan niin nips naps kun nuissa vanhanliiton vehkeissä? Kaikki pyörivät vehkeet on valvottu ja naitettu yhteen? Ja jos jotain muuttuu, niin vikatila just sillä sekunnilla?

Tuohan ei ite asiassa käyny mielen vieressäkään. Sitä kyllä tuli pohdittua, että onkohan tässä jo niin kehittynyt ohjelma, että vois Starilla kertoa autolle uuden välityksen. Vaan samasta asiasta taidetaan nyt puhuakin... :happy:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6764
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo.
Sähkösen 722.6:sen toosanohjaus on naimisissa perävälityksen kans.

Eli kardaanin pyörintänopeus pitää täsmätä taka-akselin abs-antureiden kertomaan nopeuteen.

EGS on siis se vaihteiston ohjain. Poksin päällä lukee tarrassa joko EGS51 tai 52.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4100
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pakardinen kirjoitti: 12.9.2022 10:00
dealer kirjoitti: 12.9.2022 9:24 Taitaa mennä vaihteiston osalta hankalaksi kun pyörintänopeudet ei täsmää.
Eli näissä tietokoneautoissa se perän vaihtaminen ei oo ihan niin nips naps kun nuissa vanhanliiton vehkeissä? Kaikki pyörivät vehkeet on valvottu ja naitettu yhteen? Ja jos jotain muuttuu, niin vikatila just sillä sekunnilla?

Tuohan ei ite asiassa käyny mielen vieressäkään. Sitä kyllä tuli pohdittua, että onkohan tässä jo niin kehittynyt ohjelma, että vois Starilla kertoa autolle uuden välityksen. Vaan samasta asiasta taidetaan nyt puhuakin... :happy:
Ei sillä sekunnilla vaan yleensä vasta yli 20kmh vauhdissa tai 3 vaihteelta eteenpäin

EGS on vaihteiston ohjausboksi myös TCU:ksi kutsuttu (autanee tiedon haussa)
molempiin EGS versiohin(sekä EGS53) sen välityksen voi muttaa EGS51 niin joutuu kolvi hommin
semoistakin voi kokeilla että palutta boxsin tilaan missä sitä ei ole vielä asenettu mihinkään autoon ja sitten asenta sen harveperäisän tiedoilla(EGS52 niin voi *:rila/ohjelmointi pUrkeilla muutella EGS51 niin kolvaus hommia tai sitten tuo uusipurkki tila)
tai sitten ottaa vaan sen perän ja boxsin samasta luovutaja autosta,

siten sekin että kun ohjelmoitu niin toimihaan ohjelma kunnolla/ahto järjestelmä varmasti tiivis
(kullutta paljon paljonkohan se on vaikkapa matka ajossa
jonon mukan menessä alkaako lukema onko lukema 7 vai 6 alkuinen ? )
menehään ilma kunnolla läpi moottorin putkesta pihalle asti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kiitoksia cdi:lle vinkeistä. Pitää nyt vielä miettiä tuota hommaa, tointaako ruveta...

Ja kyllä, ohjelma on perstuntumalla ihan toimiva. Vetää ja vääntää aika paljon paremmin kuin alunperin 103hv koneiselta odottaisi... :D

Eikähän se paljoa nytkään kuluta, aikalailla siellä kuuden litran tienoilla näkyy pyörivän. Yhellä tankilla vähän alle, toisella vähän yli. Tuolla kierrosten tiputtamisella vaan saattas kulutuskin tippua, vähän. Onko sitten niin suuri merkitys, että kannattais moiseen ryhtyä. Tuskin. :)
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kas mutta nyt on tullukin tankattua riittoisaa dieseliä viime kerralla. 830km tripissä ja neula justiinsa varttitankin viivan kohalla. Eli tällä tankillisella pitäs päästä n. 950km. Sillonhan kulutus olis n. 5.7 litraa.

Joko tankki on viime tankkauksella täyttyny enemmän kuin normaalisti, tai sitten maskipeiton kautta saavutettu parempi lämpeäminen puree... :roll:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Magge--
Viestit: 564
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ainaki veekutos ceedeeiissä huomaa lämpötilan vaikutuksen kulutukseen todella selvästi tai voihan tuo oma auto olla vain rikki, lämmöt nousee normaalisti 90 asteen tuntumaan.

Tuolla 313cdi pikkurintterillä tuli tänään ajettua ensikertaa pakkasen puolella kun oli -4 töistä lähtiessä, todella nopeaa tuli pirttiin lämmintä ja moottorin lämmöt nousi hiljalleen sinne 80 asteeseen, samaan kuin kesälläkin.
S212 E350 CDI 4matic -11
Sprinter 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 768
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti: 20.9.2022 20:04 Sillonhan kulutus olis n. 5.7 litraa.
Tarkalleen sanottuna 5.66. :happy:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vähällä menee. Meillä oli samanlainen ja kulutus 6,2-6,5 pitkää työmatkaa ajaessa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4100
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pakardinen kirjoitti: 26.9.2022 21:34
Pakardinen kirjoitti: 20.9.2022 20:04 Sillonhan kulutus olis n. 5.7 litraa.
Tarkalleen sanottuna 5.66. :happy:
Eli ei mitenkään poikkeukselisen kova kuluts
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2048
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Minullakin äsken IIsalmesta lähtiessä nollasin 50 vauhdista ni pihassa näytti 6,2 :roll:
80 nopraj. vt27:lla, paitsi 2km ojankaivua 50:llä ja tietysti lopussa taajamaa niin ku alussakin.
Nollausta ennen tais olla kaupunki/matka-ajosta 10 ja risat. Pelkässä kaupunki työajossa 12...14 :oops:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4100
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

650000tuttavuus kirjoitti: 27.9.2022 18:14 Minullakin äsken IIsalmesta lähtiessä nollasin 50 vauhdista ni pihassa näytti 6,2 :roll:
80 nopraj. vt27:lla, paitsi 2km ojankaivua 50:llä ja tietysti lopussa taajamaa niin ku alussakin.
Nollausta ennen tais olla kaupunki/matka-ajosta 10 ja risat. Pelkässä kaupunki työajossa 12...14 :oops:
Ja se kulutus näytöhän näytää lähes aina
0.5-0.9L vähemän mitä todelinen kulutus on
ja nopeus mittari tyypilisesti 5km liikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2048
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Edellinen MB näytti melko tasaisesti kulutuksen 0,2-0,3 l/100 km liian pienex. Nykyistä vähän ihmetellyt, kun järjestään vastaavasti 0,2 l liian suurex :roll:
Laskenut kulutuksen aina joka ihan täydeltä tankkaukselta tosi tarkasti (kuitit nipussa). Jopa käyttäen tarkinta matkamittaria.

320:n matkamittarin nopeudessa 3 km liikaa kuten edellisessäkin (oli lähes sama vehe, 2v nuorempi, uudempi malli ja 280:nä). Matkanmittauksessa 0,5-1,0 % liikaa (alkuper rengaskoko).
Vertaan näitä yhden metrin tarkkuudella/km mittaavaan Eltrippiini. => Nopeus E:ssa just oikea. Kauan kauan sitten itse mitannut kolmelle paikkakunnan tielle 1km tarkistusmittaratoja kalibrointia varten. Ensin kaverin kanssa mittanauhalla (ei lämpötila- eikä venymäkorjauksia :) ). Myöhemmin vielä takymetrillä tarkkonut ne. No kumpi ihan just; T:llä Suora mitta ja nauhalla tienpintaa pitkin :P
Myös Abaxin ajonseurantalaitteesta löytyy E:iin verraten samat, todelliset tiedot. Loivissa kaarteissa hivenen oikaisee, 1min välein kun reagoi. kaarteissa tykyttää tiheään.

Eltripin näytössä yleensä aina nopeus päällä, kun räplään usein jotakin muuta tietoa auton mittarista. Tosin siihenkin kyllä laitoin päänäytöx keskelle numeerisen nopeuden, lämpötilan pudotin ei niin tärkeänä alariville. No tuo nopeustarkkailu johtuu vähän siitäkin, kun tulee hyvin usein ajettua (periaatteella aikase myllyyn ja myöhä kirkkoon) se "ns sallittu 9 km lisä " (auton mittarissa ja vakkarissa +12 ja tarkassa tripissä silloin +9) Mäki osuuksilla varmempi käyttää 8:aa.

Kävinpä muuten just leimauttamassa koslan, ilman pienintäkään huomauttamista. Seuraavaan katsastukseen aikaa 1v+1kk+2pv :D
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”