Runkoaisan oikasu - suunitelma B

Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Lienee vähän tämän tapainen projekti:

https://www.youtube.com/watch?v=b-cUUd_mA7U

Ruttukohta vain auki ja vasaralla ruttua oikomaan.

Arthur on kova ukko oikomaan autoja päällisin puolin siistiin kuntoon. Kysymykseksi jää toki, että ovatko nuo enää turvallisia ja kulkevatko edes suoraan?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ltm kirjoitti:Lienee vähän tämän tapainen projekti:

https://www.youtube.com/watch?v=b-cUUd_mA7U

Ruttukohta vain auki ja vasaralla ruttua oikomaan.

Arthur on kova ukko oikomaan autoja päällisin puolin siistiin kuntoon. Kysymykseksi jää toki, että ovatko nuo enää turvallisia ja kulkevatko edes suoraan?
Arttu on kyllä aika äijä. "First i straigth front quarter, then i weld. Then i straigth roof. Then i straigth door. Now it is ready, it took 12 hours." Samaa oon miettiny, mutta eipä ryssät taida miettiä - niillä ei ole semmoiseen tarvetta.

Varmasti ovat turvallisempia kun $uomessa tienpäällä kulkevat vanhat mädiksi suolatut rytökasat :

Asiaan: Ristiin mittailu ja nykyään ristikkolaserit auttaa kummasti tällaisissa. Tolle edelliselle kyselijälle että mulla taitaa olla tallessa se ristiinmittaushässäkkäkin jos sille tarvetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Minulla on muistikuva, että Arthur asuu Liettuassa ja naputtelee siellä autoja kasaan eli EU ja NATO maassa!
matttson
Viestit: 2
Liittynyt: 09.3.2020 12:45

Viesti Kirjoittaja matttson »

Heinävedellä asustelen :roll: Joensuussa usein käyntiä, samoin Kuopiossa ja näiden lähialueilla. Empä olisi uskonut että vanhalla foorumilla porukka vielä vastailee, mukava homma.

Käytin auton tosiaan Varkauden autoklinikalla arvioinnissa vajaa viikko sitten. Sieltä tuli 600-800€ kustannusarvio (moottori ja kaikki muu edessä oleva hilpe itse irroitettuna), ja he vaihtaisivat autoon sen osuman saaneen, eli kuskin puolen runkopalkin kokonaan uuteen, koska oli siinä se kuoppakohta. Auto kulkee suoraan että periaatteesa kyseistä operaatiota voisi kokeilla myös itse.

Onkos tenavan runkopalkissa samanlaiset pistehitsaukset kuin tossa linkatussa videossa??

Lisäilen varmaan kuvat keulasta tähän samaan topickiin, niin voitte tehdä vähän myös omaa arviota.

Mattson

edit: kuvaa laitettu, eläkäähän lynkatko kokoon paiskotusta ahtoputkesta, lytyssä olevasta ylävesiletkusta, nippusidepatenteista tai muista mitä ikinä huomaattekaan :roll:


Kuva


Kuva


Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ihan samassa kohdassa ruttu kuin topikin tapauksessakin. Se on aikalailla alhaalta päin katsoen siinä kohtaa missä limittäis-saumassa kolo.

Mulla on semmoinen palkin sisään rakennettu tunkki millä saa pullistettua palkkia ja suurin ongelma oli saada vasaroitua pinta takaisin muotoon koska moottoria en irroittanut. Lisäksi palkkiin pitää saada vetoa jotta jaksaa oieta. Jotain kuvia saattaisin löytää tai voida ottaa nuista runkopalkin rakenteista. Minäpä katselen onko tallessa tai joku pala mistä näkee sen rakenteen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”