K- pienemmälle
K- pienemmälle
Katsastus setä mainitsi että pitäis vähä saada tota K-arvoa tippumaan..
eli nyt K: 3,22 kuinkas paljon tota pitäis nyt sitte ruuvata.
(ostin auton valmiiksi "ruuvattuna" joten ei tietoa paljonko ruuvattu)
Kierros, kaks vai neljä?
kyseessä siis 200d -85 jos nyt tota tietoa tarvii..
Oli muutenkin kaikkein työläin katsastettava ikinä..
oli ajanhammas purru vähäsen koppaan ja yleistä rähjäisyyttä
ei ollu koitettu estää millään tavalla..
Vaihto listalla on paljon kuluvaaosaa alustaan..
(no kyllä sen vähä ajostakin huomaa.. )
eli nyt K: 3,22 kuinkas paljon tota pitäis nyt sitte ruuvata.
(ostin auton valmiiksi "ruuvattuna" joten ei tietoa paljonko ruuvattu)
Kierros, kaks vai neljä?
kyseessä siis 200d -85 jos nyt tota tietoa tarvii..
Oli muutenkin kaikkein työläin katsastettava ikinä..
oli ajanhammas purru vähäsen koppaan ja yleistä rähjäisyyttä
ei ollu koitettu estää millään tavalla..
Vaihto listalla on paljon kuluvaaosaa alustaan..
(no kyllä sen vähä ajostakin huomaa.. )
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nonnii nyt on ajotukset kohillaan oli n.17 astetta nyt 13..
muuttu aika paljon harmi vaan kun en käynny koeajolla..
Ajoituksen säätämisen jälkeen savutus lisääntyi varmaan kymmen kertaiseksi, joten koitin kikkailla sammutus ja kaasu vipuja "säätämällä" mutta ennen kun nämä auttoivat niin auton käynnissä pysyminen ja käynnistys oli vähä niin ja näin..
Joten ruuvia kiertämään sitte vaan.. viisi kierrosta sisään niin tuli aikas hyvä
ja kulutuskin tippui huomattavasti (toki kulkukin heikkeni )
En muuten irrottanu suodatin jalkaa, ja taistelin 2h ruuveja auki ja toiset kaksi kiinni en saannu kaikkia kiinni ja nyt kansi on kolmella kiinni ja vuotaa solkenaan öljyä
jatketaan kun on parempi kokoelma työkaluja..
muuttu aika paljon harmi vaan kun en käynny koeajolla..
Ajoituksen säätämisen jälkeen savutus lisääntyi varmaan kymmen kertaiseksi, joten koitin kikkailla sammutus ja kaasu vipuja "säätämällä" mutta ennen kun nämä auttoivat niin auton käynnissä pysyminen ja käynnistys oli vähä niin ja näin..
Joten ruuvia kiertämään sitte vaan.. viisi kierrosta sisään niin tuli aikas hyvä
ja kulutuskin tippui huomattavasti (toki kulkukin heikkeni )
En muuten irrottanu suodatin jalkaa, ja taistelin 2h ruuveja auki ja toiset kaksi kiinni en saannu kaikkia kiinni ja nyt kansi on kolmella kiinni ja vuotaa solkenaan öljyä
jatketaan kun on parempi kokoelma työkaluja..
jeps.. alapallo ja takapään pusla vaihdettu..
ja kaikki jotka meinaa että alapallon vaihtaa 30min per puoli niin
voivat suksia kuuseen.. oli orkkis? osa sitte meinaa vähä kiinni..
ei auttanu muu kun vetää palasiksi ja vingulla halkasita "ulkokooli"..
taottiin kylän suurimmalla lekalla kahdessa vuorossa eikä nilviäinen inahtanutkaan..
ja jotta perus onnistumis prosentti ei nousisi liian korkealle niin
jostain syystä edeltävien osien vaihdon jälkeen ks. kapistuksessa ei hehkut enää toimi..
ihanaa tää auto vie mun kaikki rahat ja ennenkaikkea kaiken vapaa ajan..
ja kaikki jotka meinaa että alapallon vaihtaa 30min per puoli niin
voivat suksia kuuseen.. oli orkkis? osa sitte meinaa vähä kiinni..
ei auttanu muu kun vetää palasiksi ja vingulla halkasita "ulkokooli"..
taottiin kylän suurimmalla lekalla kahdessa vuorossa eikä nilviäinen inahtanutkaan..
ja jotta perus onnistumis prosentti ei nousisi liian korkealle niin
jostain syystä edeltävien osien vaihdon jälkeen ks. kapistuksessa ei hehkut enää toimi..
ihanaa tää auto vie mun kaikki rahat ja ennenkaikkea kaiken vapaa ajan..
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
No kukas pellehermanni on sanonut että alapallot vaihtaa 30 min per puoli, varmaan joku jolla on 1500€ työkalu kaytössä. Kyllä minä siihen koko päivän varaisin.
Savutukseen....laitoitko sen nyt +13 -> +17 asteeseen, jos on totta niin ruuvaappas saman tien takaisin. Savutus ei siitä ainakaan parane, kun sitä laitat myöhemmälle, päinvastoin.
Pikafixi on tosiaan rajoittaa kaasun pohjaan menoa, muutoin pitää vain alkaa "parantaan" moottoria tai luopua vähän maksimisyötöstä. Tässä tapauksessa kun rajoitat kaasuvipua noin 10% se pitäisi riittää, että pääset katsastuksesta läpi.
"Moottorin parannus" tarkoittaa, että parannat ilman läpimenoa ja parannat polttoaineen sekoittumista ilmaan, eli ilmansuodatin ihkauusi, ei mitään esteitä ilmakanavissa, pakopuolella sama homma, ei mitään tukkeessa olevia pönttöjä. Suuttimet huippukunnossa ja tietysti ruiskutuspumppu iskussa. Suuremmilla elementeillä saadaan parempi ruiskutus joten savutuskin vähenisi, mutta se se maksaa liikaa hyötyyn nähden.
Savutukseen....laitoitko sen nyt +13 -> +17 asteeseen, jos on totta niin ruuvaappas saman tien takaisin. Savutus ei siitä ainakaan parane, kun sitä laitat myöhemmälle, päinvastoin.
Pikafixi on tosiaan rajoittaa kaasun pohjaan menoa, muutoin pitää vain alkaa "parantaan" moottoria tai luopua vähän maksimisyötöstä. Tässä tapauksessa kun rajoitat kaasuvipua noin 10% se pitäisi riittää, että pääset katsastuksesta läpi.
"Moottorin parannus" tarkoittaa, että parannat ilman läpimenoa ja parannat polttoaineen sekoittumista ilmaan, eli ilmansuodatin ihkauusi, ei mitään esteitä ilmakanavissa, pakopuolella sama homma, ei mitään tukkeessa olevia pönttöjä. Suuttimet huippukunnossa ja tietysti ruiskutuspumppu iskussa. Suuremmilla elementeillä saadaan parempi ruiskutus joten savutuskin vähenisi, mutta se se maksaa liikaa hyötyyn nähden.
ei..ei..ei.. ajoitus oli ~17 ja nyt säädetty 13,
ja maksimi syötöstä tosiaan luovuttiin kun ruuvia vedettiin 5 kierrosta kiinni niin savutus laantui..
putkesta en tiedä muuta kun että joku onnellinen ex-omistaja on vaihtanut jonkun kromi teinihelvetti pöntön taakse.. joaka vaihtuu joskus vielä pois..
ilmansuodatin lienee ei ole tukossa tai ei se ainakaan takakontissa ollessaan haittaa..
Ei tässä mitään moottoreja ruveta parantamaan, kuhan ny leiman sais.
enää pitää hitsata kuskinpuolen ajovalon alle mäkkärin tarjottimen kokoinen paikka ja tilkitä syöttöpumpun öljyvuoto.. niin sitte koittamaan uudestaan..
Ja on se kumma jos eivät vieläkään huomaa todella väljää apusimpukkaa..
ja maksimi syötöstä tosiaan luovuttiin kun ruuvia vedettiin 5 kierrosta kiinni niin savutus laantui..
putkesta en tiedä muuta kun että joku onnellinen ex-omistaja on vaihtanut jonkun kromi teinihelvetti pöntön taakse.. joaka vaihtuu joskus vielä pois..
ilmansuodatin lienee ei ole tukossa tai ei se ainakaan takakontissa ollessaan haittaa..
Ei tässä mitään moottoreja ruveta parantamaan, kuhan ny leiman sais.
enää pitää hitsata kuskinpuolen ajovalon alle mäkkärin tarjottimen kokoinen paikka ja tilkitä syöttöpumpun öljyvuoto.. niin sitte koittamaan uudestaan..
Ja on se kumma jos eivät vieläkään huomaa todella väljää apusimpukkaa..
Lämmöllä lähtee huomattavasti helpommin alapallo ilman mitään erikoistyökaluja. Ilman lämmitystä sitä saa takoa kuin hullu eikä hievahdakkaan Hyvä keino on katkaista rälläkällä se tappi, lämpeää sopivasti ja on helpompi mojauttaa sillä tallin isoimmalla hienosäätölekalla sitä. Ei siinä puolta tuntia kauempaa mennyt kun vaihdettiin alapallo
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Multiviri kirjoitti:Lämmöllä lähtee huomattavasti helpommin alapallo ilman mitään erikoistyökaluja. Ilman lämmitystä sitä saa takoa kuin hullu eikä hievahdakkaan Hyvä keino on katkaista rälläkällä se tappi, lämpeää sopivasti ja on helpompi mojauttaa sillä tallin isoimmalla hienosäätölekalla sitä. Ei siinä puolta tuntia kauempaa mennyt kun vaihdettiin alapallo
ja nää kaikki koitettiin kyllä.. tappi jopa hitsuleerattiin sopivaan asentoon
että sai mäikiä oikeen olantakaa lokarinkaaresta välittämättä..
lopuksi tuli vedettyä se tappi poikki ja alapallon alakippo rääkkääkäällä
pois niin sai lyötyä pallon pihalle ja sitten vingutti sen jäljelle jäänneen osan
poikki niin johan lähti..
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Ilman suodatintakos sinä ajelet No kuintenkin luulisi tuon 17 -> 13 jo auttavan vähän. Sitten ajelet vielä motaria poliisin pelko persiissä kolmosella niin kone ja putki "puhdistuu" ja siitä sitten samoilla lämmöillä mittaukseen, ja se vipu rajoitettuna
Kyllä se sillain tuntuu olevan, että jos jollain on pallo lähtenyt helpommalla ei se niin kaikissa tapauksissa ole. Ilman lämpöä sitä ei tosiaan kannata edes yrittää ja lyöntivehkeet kannattaa värkätä kunnollisiksi. Niiden kanssa puuhaastellessa kuluu jo se eka tunti
Kyllä se sillain tuntuu olevan, että jos jollain on pallo lähtenyt helpommalla ei se niin kaikissa tapauksissa ole. Ilman lämpöä sitä ei tosiaan kannata edes yrittää ja lyöntivehkeet kannattaa värkätä kunnollisiksi. Niiden kanssa puuhaastellessa kuluu jo se eka tunti
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kaiken A ja O tuossa lekapoistossa on tarpeeksi tukea pallon ympärille ja vaikka betonilattia tuen alle. Jos ei tukivarsi myötää niin isolla lekalla lähtee, ellei oo ensin yrittäny puolta päivää kellosepänvasaralla ja niitannut sillä palloa kiinni.
Kuumentakaa harkiten ja ainakin alakuppi pallosta auki ensin.
On ne kyllä joskus lujassa, ei sovi kiistää.
Kuumentakaa harkiten ja ainakin alakuppi pallosta auki ensin.
On ne kyllä joskus lujassa, ei sovi kiistää.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
juu oli betonilattia alla ja putki välissä.
Putkikin rupes uppoamaan betoniin niin piti askarella
oikeen erikois-työkalu 20x20 pala 10mm peltiä ja siihen sinisellä valolla
putki kiinni..
Luojan kiitos että apparin puolelle on jo joku kerenny joskus vaihtamaan..
Mutta onko niin että tähtilogolla olevien osien laatu on heikentynyt jos
jo nyt joutu vaihtamaan..
(epäilen vahvasti että ks. nilviäinen oli alkuperäinen )
autohan siis vm. -85..
Putkikin rupes uppoamaan betoniin niin piti askarella
oikeen erikois-työkalu 20x20 pala 10mm peltiä ja siihen sinisellä valolla
putki kiinni..
Luojan kiitos että apparin puolelle on jo joku kerenny joskus vaihtamaan..
Mutta onko niin että tähtilogolla olevien osien laatu on heikentynyt jos
jo nyt joutu vaihtamaan..
(epäilen vahvasti että ks. nilviäinen oli alkuperäinen )
autohan siis vm. -85..
veskola kirjoitti:No kuintenkin luulisi tuon 17 -> 13 jo auttavan vähän.
Niin siis se teki juuri päinvastoin.. kun säädin ajoituksen kohdalleen(ihan eka toimenpide) niin savutus tuplaantui, rupesi tuottamaan PAAALJON voimasavua..
(harmi kun en käynnyt testilenkillä kehissä oli varmasti kaikki mitä
vakio mosasta voi saada.. ainakin savua )
eli ajoituksen säädön jälkeen oli pakko ruveta vetämään syöttöruuvia
kiinnipäin. Alkuun kaksi kiekkaa ja vehkeet tulille, mutta sauhua tuntui vieläkin tulevan aikalailla (toki osa oli "varastosta" tullutta). No kaksi lisää
niin rupesi näyttämään jo paremmalta.. Mutta varoiksi vielä yksi.. niin
johan loppu..
Leiman jälkeen ruuvia avataan kyllä vähäsen, kun joutuu ylämäkiin
ampumaan kolmosella niin ei ole kiva..
Ja tuli sitten hehkun relekkin korjattua tänään..
Oli tehnyt kärkeen piikin ja transistorista(?)
oli keskimmäinen jalka poikki..
Aika sepustus taas..