bensa 190:iin dieselkone!

Vastaa Viestiin
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

bensa 190:iin dieselkone!

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Elikkä oisko kellään tietoa, että mitä pitäs muuttaa jos vaihtais 2.0 ruisku konneen tilalle 2.5d tai 3.0d konneen, kun pitäs keksiä jotakin näpräämistä ens kevvääksi ja kesäksi? vai oiskohan vaan helpompi katella jostain tiisseli mese? :? sitten ois vielä semmonen kysymys ku tosa porukoitten farkku w124:ssa vilkkuu ilmastoinninvalo heti, jos on pakkasta päälle 5 astetta, niin onko se ihan normaalia vai onko siinä joku vika?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisko tuo 300D ainakin liian painava tenavan keulalle?

Voi olla ettei, tuli vaan mieleen :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

sitähän tuo veliki sano että onkohan se liian painava ku rupiaa luultavammin puskee sitten melko herkästi. mutta ainakihan tuo 2.5 ois sopiva :D
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onhan niitä kolmilitraisiakin sinne laitettu.

:roll: [nettiauto]1669586[/nettiauto]
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

joo oon itekki nähny ton nettiautossa ja joskushan noita on ollu pari muutaki nettiautosa myynnisä.Jostaki ku sais vaan tietää että mitä pittää muutella jos vaihtaa tiisseli konneen?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eipä siinä paljoa juttuja oo.. hehkupoksille viedä virtaa ja virtalukon vaihto.. pääasias johtojen karsiminen taitaa olla kovempi homma :shock: konehan ei tarvi virtaa kuin tarttiin ja hehkuihin :wink: virtalukko on tiisselissä alipaineella joten sinne saa semmosen lisämokkulan .. alipaieletkutkin taisivat olla valmiiksi :shock: keulapainonen tuo 6-koneinen turbo hiukan tuntuus olevan mutta riippuu käytöstä että millasta hakee.. onhan nuita jo tehty ja jotku on sitämieltä ettei sais enää tehdä mutta siitä en tiä :roll: jos ei muuten niin 4-paikkaseksi ja akku takaluukkuun :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

passaiskohan se bensan laatikko suoraan tiisseliin vai pitäskö siihen laittaa tiisselin laatikko?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kyllä pensan aski käy mutta vauhtipyörä ja kytkin kannattanee olla dieselistä.. (tai ei sitten jos kytkin on riittävä) rallatus ilmiö voi ilmetä mutta en usko tuohon jos kytkinhilut pysyy jokseenkin vakiona.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
kiljukotka
Viestit: 1
Liittynyt: 20.2.2011 2:14

Viesti Kirjoittaja kiljukotka »

Fenton kirjoitti:Onhan niitä kolmilitraisiakin sinne laitettu.

:roll: [nettiauto]1669586[/nettiauto]
W201:een mahtuu kolmilitranen moniventtiilikone(24) ja vielä keulalle menee cooleri, öljynlauhdutin, syyläri ja flekti ennen maskia ja puskuria... Tiukkaa kyllä tekee, mutta mahtuu.. :wink:

Näyttää aika "räpellykseltä" toi nettiautossa olevan mesen konehuone... :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kokonaismassaa ei saa muutetuksi ainakaan painavampaan päin ilman valmistajan lupatodistusta, ts. vähintään hankalaa. Omamassan noustessa on siis paikkalukua yleensä pienennettävä. Pikkukoneisen kopassa menenee akselimassakin tiukille jne. On siis helpoin tehdä kutosdieseli 2,6 pensan koriin, jolloin mm. irroitettava lukkopelti ja isompi syylärikin on vakiona, eikä painot pauku niin äkkiä. Tiiä sitten miten saman mallisarjan sisällä kokonaismassojen vertailu oikeasti onnistuu eri varuste- ja moottorivaihtoehtojen kesken, mutta joillaki kuulemma katottu juuri kyseisen auton otetta ku raamattua, eikä muiden samankoristen massoja ole voitu tai haluttu verrata. Viismukisellakin saa pikkukopan kyllä lentoon, kutonen on jo hivenen raskas ajossa, varsinni kun neljä mukia jää etuakselin eteen. Konetta ei saa oikein järkevästi taaemmas. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tero.N
Viestit: 9
Liittynyt: 19.3.2007 17:14

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Akselimassat saa mallisarjan sisällä korottaa kunhan alusta on vertailumallia vastaava mutta tosiaan tuota kokonaismassaa ei saa korottaa. Omassa 2.0 bensa manuaali -> 2.6 automaatti muutoksessa akselimassat korotettiin kutosen vastaaviin ja kokonaismassakin riitti juuri ja juuri (auto siis punnittiin vaa'alla eikä otettu valmistajan ilmoittamaa painoa) 5 paikkaiseksi, kutos dieselin kanssa ei olisi ollut toivoakaan säilyttää kaikkia paikkoja. Ainoa todellinen ongelma on se että moottorin paino saa kasvaa 20% mallisarjan painavimmasta, W201 tapauksessa tämä on sitten joko om602 turbo tai M103, tosin tätäkään pykälää kaikki ei kirjaimellisesti tunnu noudattavan vaan riittää että akselipainot pysyvät kurissa ja tämähän on helppo homma keventämällä / siirtämällä tavaraa kontin puolelle.
razz3
Viestit: 8
Liittynyt: 26.7.2011 23:41

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Tero.N kirjoitti:Akselimassat saa mallisarjan sisällä korottaa kunhan alusta on vertailumallia vastaava mutta tosiaan tuota kokonaismassaa ei saa korottaa. Omassa 2.0 bensa manuaali -> 2.6 automaatti muutoksessa akselimassat korotettiin kutosen vastaaviin ja kokonaismassakin riitti juuri ja juuri (auto siis punnittiin vaa'alla eikä otettu valmistajan ilmoittamaa painoa) 5 paikkaiseksi, kutos dieselin kanssa ei olisi ollut toivoakaan säilyttää kaikkia paikkoja. Ainoa todellinen ongelma on se että moottorin paino saa kasvaa 20% mallisarjan painavimmasta, W201 tapauksessa tämä on sitten joko om602 turbo tai M103, tosin tätäkään pykälää kaikki ei kirjaimellisesti tunnu noudattavan vaan riittää että akselipainot pysyvät kurissa ja tämähän on helppo homma keventämällä / siirtämällä tavaraa kontin puolelle.
itseasiassa se on 10% painavimmasta, muuten tarvii siirtää tavaraa taakse.
[/u]
masan200d
Viestit: 34
Liittynyt: 19.2.2012 18:42
Paikkakunta: P-Karjala

lisää kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja masan200d »

Voiko tämmöisessä dieselöinnissä käyttää 124 osia?

mites tuon mittariston kanssa käykö johdotukset dieselin mittarille?

vai kelpaako bensa mallin mittaristo erillisesllä hehkun valolla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”