No nyt tuli ensimmäinen selvempi käyntihäiriö 190 E -83 aut. mersuun n. vuoden omistusajan aikana.
Eli käynnistin auton aamulla-lähti hyvin käymään-ajoin 400 metriä pysähdyin liikennevaloihin odotin tyhjäkäynnillä-valot vaihtui-nostin jalan jarrulta ja siirsin kaasupedaalille ja lähdin-sammui kuin seinään. Starttasin muutaman sekunnin ja lähti taas ihan terävästi käymään. Ajoin sitten 1,5 kilometriä autohalliin ja asetin parkkiruutuun-siirsin vielä parempaan asentoon-sammui uudelleen kuin seinään.
En jäänyt sinne ihmettelemään vaan menin töihin-palasin ja koitin startata-ei luvannut ollenkaan-en viitsinyt sahata enempää.
Taustaa: 3 viikkoa sitten auto lähti kerran todella nihkeästi käymään pihalla seisottuaan ja sahautti todella pitkään, mutta lupaili kuitenkin. Sain käymään ja abs valo jäi palamaan myös. Sammutin ja ajoin autolla-se toimi normaalisti, mutta abs-valo paloi. Sammutin auton ja irroitin kaikki neljä relettä, jotka löytyivät sulakerasian takaa ja pyöräytin sulakkeet ympäri. Laiton releet takaisin ja starttasin-ei palanut enää abs.
Abs-valo ja huono kylmäkäynnistys viittasivat ylijännitereleeseen. Ajattelin, että releen tapit olivat hapettuneet ja asia on taas kunnossa. Mutta nyt ollaan tässä tilanteessa.
Kysymuksiä:
1) Jos ylijänniterele hajoaa kokonaan niin käynnistyykö auto silloin kuumanakaan?
2) Voiko polttoainepumppu sanoa tällä tavoin sopimuksen irti-tai siis onko pumpun tuotto vanhana vain liian alhainen jotta suuttimet avautuvat? 3,5 baria kai tarvitaan?
3) Missä on polttoainepumpun rele 190 E -83-mallissa?
4) Tässä vanhemmassa 190-mallissa on releitä myös sulakerasiassa: heti sulakkeiden yläpuolella on kolme relettä vierekkäin. Vasemmalta kaksi on ihan tavallisia ja oikeanpuoleinen on puolet korkeampi ja siinä on (ehjä) sulake päällä (lienee ylijänniterele?) Näiden takana on sellainen kolmen tavallisen releen levyinen kamparele-mikäköhän se sitten olisi?
Kerrotteko mitä releitä nuo kaikki 4 ovat.
Auto on siis lämpimässä hallissa, jossa jyrkät nousut ulos. Pitäisi ilmeisesti yrittää itse saada käymään itse se tuolla hallissa. Jos joku osaa neuvoa niin mukava olisi. Auto on pasilassa, jos joku haluaa yyveellä ilmoittautua käynnistämmän mun avuksi joku päivä. Kiirettä ei sen kummemmin ole kun kyse kakkosautosta.
190 E -83 aut. sammui kuin seinään?
Yksi vika mahdollisuus VOI olla polttoainepumppu, kuten omassa 124 200 bensakoneessa, jossa pumppu veteli viimeisiään. Napakka isku pumpun kylkeen ja auto käynnistyi. Tämän operaation tein muutaman kerran, mutta lopultahan siihen oli laitettava uusi pumppu.
W201 pumpun sijaintia en tiedä, mutta eiköhän meseltä löydy noita tietäjiä!
Satalankussa polttoainepumppu on alustassa katteiden alla, vasemmalla puolen taka-akselin edessä. Perän alle makaamaan, tähystys taskulampulla: sieltähän se mötikkä näkyy alustakatteen välistä, napakka isku metallitangolla. Siinäpä se!
W201 pumpun sijaintia en tiedä, mutta eiköhän meseltä löydy noita tietäjiä!
Satalankussa polttoainepumppu on alustassa katteiden alla, vasemmalla puolen taka-akselin edessä. Perän alle makaamaan, tähystys taskulampulla: sieltähän se mötikkä näkyy alustakatteen välistä, napakka isku metallitangolla. Siinäpä se!
Vastaa Viestiin
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- TERVETULOA
- ↳ TERVETULOA!
- Yritysesittelyt
- ↳ MBKoskinen.fi
- ↳ KL - Varaosat
- ↳ Huoltokeskus Lintonen
- ↳ Autopalvelu Parkkila Oy
- ↳ T:mi Jukka Rajalampi
- ↳ Race.Fi
- Yleinen keskustelu
- ↳ Varastettua
- ↳ On Topic
- ↳ Koti, puutarha ja nikkarointi.
- ↳ Kyselyt ja utelut
- ↳ Keskustelua muista merkeistä
- ↳ Arkielämän koukeroita
- ↳ Matkailu & miitit
- ↳ Pienet ja pärisevät
- ↳ Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus
- ↳ Linttaklubi
- Kauppatori
- ↳ Myydään / vaihdetaan autot
- ↳ Myydään / vaihdetaan osat
- ↳ Myydään / vaihdetaan renkaita sekä vanteita
- ↳ Myydään / vaihdetaan muuta
- ↳ Lahjoitetaan
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan autot
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan osat
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan renkaita sekä vanteita
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan muuta
- ↳ Vuokrataan
- ↳ Kauppatori
- Tekniikkaosasto
- ↳ Mikä on autoni W-tyyppi?
- ↳ Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta
- ↳ Yleinen tekniikkakeskustelu
- ↳ Auton rakentelu, projektit & äänentoisto
- ↳ Super-Turbot
- ↳ B1tt1n1kkar1t
- ↳ Pesu, puunaus & fiksaus
- ↳ Oldtimers
- ↳ W123, sedan, coupe, farmari, lang
- ↳ W123 moottori
- ↳ W123 voimansiirto
- ↳ W123 alusta
- ↳ W123 jarrut
- ↳ W123 kori
- ↳ W123 sähkö
- ↳ W123 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
- ↳ W124 moottori
- ↳ W124 voimansiirto
- ↳ W124 alusta
- ↳ W124 jarrut
- ↳ W124 kori
- ↳ W124 sähkö
- ↳ W124 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W201
- ↳ W201 moottori
- ↳ W201 voimansiirto
- ↳ W201 alusta
- ↳ W201 jarrut
- ↳ W201 kori
- ↳ W201 sähkö
- ↳ W201 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W210 / 208 moottori
- ↳ W210 / 208 voimansiirto
- ↳ W210 / 208 alusta
- ↳ W210 / 208 jarrut
- ↳ W210 / 208 kori
- ↳ W210 / 208 sähkö
- ↳ W210 / 208 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W202, sedan, farmari
- ↳ W202 moottori
- ↳ W202 voimansiirto
- ↳ W202 alusta
- ↳ W202 jarrut
- ↳ W202 kori
- ↳ W202 sähkö
- ↳ W202 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W211 / W209 / W219 moottori
- ↳ W211 / W209 / W219 voimansiirto
- ↳ W211 / W209 / W219 alusta
- ↳ W211 / W209 / W219 jarrut
- ↳ W211 / W209 / W219 kori
- ↳ W211 / W209 / W219 sähkö
- ↳ W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.
- ↳ W203 / R170, sedan, farmari, avo
- ↳ W203 / R170 moottori
- ↳ W203 / R170 voimansiirto
- ↳ W203 / R170 alusta
- ↳ W203 / R170 jarrut
- ↳ W203 / R170 kori
- ↳ W203 / R170 sähkö
- ↳ W203 / R170 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo voimansiirto
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo jarrut
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi
- ↳ W204 / R171, sedan, farmari, avo
- ↳ W204 / R171 moottori
- ↳ W204 / R171 voimansiirto
- ↳ W204 / R171 alusta
- ↳ W204 / R171 jarrut
- ↳ W204 / R171 kori
- ↳ W204 / R171 sähkö
- ↳ W204 / R171 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W213 sedan, farmari,coupe, avo
- ↳ w213 moottori
- ↳ W213 voimansiirto
- ↳ W213 alusta
- ↳ w213 jarrut
- ↳ W213 kori
- ↳ w213 sähkö
- ↳ W213 lämmitrys, ilmastointi
- ↳ W221 / W216
- ↳ W221 / W216 moottori
- ↳ W221 / W216 voimansiirto
- ↳ W221 / W216 alusta
- ↳ W221 / W216 jarrut
- ↳ W221 / W216 kori
- ↳ W221 / W216 sähkö
- ↳ W221 / W216 lämmitys / ilmastointi
- ↳ W205
- ↳ W126 sedan, coupe / R & C 107
- ↳ W126 / R & C 107 moottori
- ↳ W126 / R & C 107 voimansiirto
- ↳ W126 / R & C 107 jarrut
- ↳ W126 / R & C 107 alusta
- ↳ W126 kori / R & C 107
- ↳ W126 / R & C 107 sähkö
- ↳ W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W140 / R129, sedan, coupe, avo
- ↳ W140 / R129 moottori
- ↳ W140 / R129 Voimansiirto
- ↳ W140 / R129 alusta
- ↳ W140 / R129 jarrut
- ↳ W140 / R129 kori
- ↳ W140 / R129 sähkö
- ↳ W140 / R129 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W220 / W230 / W215
- ↳ W220 / W230 / W215 moottori
- ↳ W220 / W230 / W215 voimansiirto
- ↳ W220 / W230 / W215 alusta
- ↳ W220 / W230 / W215 jarrut
- ↳ W220 / W230 / W215 kori
- ↳ W220 / W230 / W215 sähkö
- ↳ W220 / W230 / W215 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W168
- ↳ W168 moottori
- ↳ W168 voimansiirto
- ↳ W168 alusta
- ↳ W168 jarrut
- ↳ W168 kori
- ↳ W168 sähkö
- ↳ W168 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W169
- ↳ W169 moottori
- ↳ W169 voimansiirto
- ↳ W169 alusta
- ↳ W169 jarrut
- ↳ W169 kori
- ↳ W169 sähkö
- ↳ W169 lämmitys, ilmastointi
- ↳ Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit
- ↳ Moottorit
- ↳ Voimansiirto
- ↳ Alusta
- ↳ Jarrut
- ↳ Kori
- ↳ Sähköt
- ↳ Lämmitys, ilmastointi
- English Forum
- ↳ Technical discussion
- ↳ Off Topic
- ↳ English Forum
- Arkisto
- ↳ Tule Lada viestin lahjoittajaksi sydänlapsille
- ↳ Yhdistyksen säännöt
- ↳ Lada on topic