Rupesin tässä miettimään ilman mitään syytä tietenkin
Kerrotte, että 190E 2.0i mersu vie n. 8-9 litraa maantiellä ja yli 10 kaupungissa. Mistähän voisi johtua se, että oma autoni (MB 190E 2.6i sportline -89) vie n. 8 litraa matka-ajossa ja n. 10-11 kaupungissa, eli kulutukset ovat kokolailla samat? Johtuuko se mahdollisesti siitä, ettei isompaa konetta tarvitse polettaa niin paljoa matka-ajossa, ja näin ollen se kulkisi periaatteessa pienemmillä kierroksilla? itselläni kierrokset n. 2500rpm 100km/h vauhdissa. Kertokaa asiasta tietävät:)
Pohdiskelua
Mulla on tuo sama moottori, mutta tosin W124 kopassa, keski kulutus on n.
8,6 - 9,0 litraa sadalle, eli aika pienellähän tuo kyllä menee. Mulla on vielä vähän pidemmät välitykset kun satasessa on kieroksia ehkä 2100.
8,6 - 9,0 litraa sadalle, eli aika pienellähän tuo kyllä menee. Mulla on vielä vähän pidemmät välitykset kun satasessa on kieroksia ehkä 2100.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Moro! En ole koskaan ajanut 6-koneellista mersua niin paljoa että saisi kulutuslukemia, mutta B-mallin Opel Vectra 2.5 V6 on tullut tutuksi. Kevyellä kuormalla tasaisessa matka-ajossa menee alle 8 litran! Heppoja on kuitenkin 170. 6-kone ei joudu niin kovalle rasitukselle. Ja sitten kulutus ei nouse hirveästi, jos lataa 5-henkilöä + matkatavarat kyytiin - vääntö riittää. Melkein harmittaa, että tuli ostettua tuo oma auto 2.0 litraisena. Toisaalta, auto on toiminut erittäin hyvin, ja vauhti on piisannut suomen teille ihan ok. Autobahnalla saattaisi jäädä jalkoihin. Saksalaiset käyttää varmaan noita kaksilitraisia ja sitä pienempiä kauppakasseina ja kaupunkikotteroina... Autobahnalle mennään sitten 6- ja 8-koneilla...