Mikähän mesessä..

Vastaa Viestiin
henkkaap
Viestit: 3
Liittynyt: 31.10.2013 0:10

Mikähän mesessä..

Viesti Kirjoittaja henkkaap »

Elikkäs tommonen 190 vuosmallia 89, ruiskukoneella.

Aamusin, nyt varsinkin kun on ilmat kylmentyny, meinaa käynnistyä huonosti.

Tai oikeastaan ekan kerran kun starttaa, käynnistyy heti, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.

Sitten saa monia kertoja käynnistellä että saa pysymään käynnissä.

Erittäin vmäistä hommaa käynnistellä kylmänä, kaasua jos antaa niin sammuu melkeen heti.

Lämpimänäkin vähän huonosti lähtee käyntiin, mutta tää taitaa olla enemmänki ominaisuus?

Mikähän tossa vois olla? Lämpötila-anturi?
d-spec
Viestit: 25
Liittynyt: 06.10.2006 17:56
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Lämpötila anturi, ja ilmavuodot, sekä imuilman lämpöanturi on ne mitä ensin lähtisin tutkii...

lämpötila anturi on kannessa, ilmanputsarin etupuolella. Nelinapainen. +5c arvo pitäis olla 3700-4200ohm. Se on nelinapainen. Ja mittaa ristikkäisistä navoista.

imuilma on putsarikotelossa siin huohotusletkun oik puolella. Vastusarvo on sama. Tuo imuilman lämpöanturi alkaa vaikuttaa alle +5c lämpö tilassa rikastamalla startatessa.

noilla nyt alkuun...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Mikähän mesessä..

Viesti Kirjoittaja AK47 »

henkkaap kirjoitti:Elikkäs tommonen 190 vuosmallia 89, ruiskukoneella.

Aamusin, nyt varsinkin kun on ilmat kylmentyny, meinaa käynnistyä huonosti.

Tai oikeastaan ekan kerran kun starttaa, käynnistyy heti, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.

Sitten saa monia kertoja käynnistellä että saa pysymään käynnissä.

Erittäin vmäistä hommaa käynnistellä kylmänä, kaasua jos antaa niin sammuu melkeen heti.

Lämpimänäkin vähän huonosti lähtee käyntiin, mutta tää taitaa olla enemmänki ominaisuus?

Mikähän tossa vois olla? Lämpötila-anturi?
Jos tuli yhtäakkiä, vaihda 10A sulake sinne akut takana olevan muovilärvän taakse kirkkaaseen peltirasiaan jossa muovikansi. Ylijänniterele siis kyseessä. Oireet on kuvatun kaltaiset jos rele pimeenä. Auto käy siis mekanisen ruiskun varassa ilman releä tai sen sulaketta.
d-spec
Viestit: 25
Liittynyt: 06.10.2006 17:56
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Sinällään hyvä pointti :) itse pidin tuota edellämainittua kommenttia itsestäänselvyytenä... No ei se välttämättä ole, joten kannattaa aloittaa
siitä ;)
henkkaap
Viestit: 3
Liittynyt: 31.10.2013 0:10

Viesti Kirjoittaja henkkaap »

Nyt toiminut muutaman päivän normaalisti, aamusin heti käyntiin, ei ongelmaa.

Täytyy kattoa noi anturit kuitenki, tuskin toi sulake/rele nyt ainakaan kun toiminut normaalisti?

Luultavasti toi imuilman lämpöanturi? Nyt ollut nimittäin lämpimämpää kuin esim viikko sitten jolloin vttuili kokoajan kylmänä..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

henkkaap kirjoitti:Nyt toiminut muutaman päivän normaalisti, aamusin heti käyntiin, ei ongelmaa.

Täytyy kattoa noi anturit kuitenki, tuskin toi sulake/rele nyt ainakaan kun toiminut normaalisti?

Luultavasti toi imuilman lämpöanturi? Nyt ollut nimittäin lämpimämpää kuin esim viikko sitten jolloin vttuili kokoajan kylmänä..
Sitten se ei ole sulake mutta itse rele voi olla kuitenkin. Voisi tarkistella juotokset sieltä tai kokeilla tunnetusti ehjää... Jos tulee lisää niitä käyntioireita.

Alipainevuodotkin mahollisia tämän ikäisissä... ja saataa oirehtia koneen käyntiin asti.
gillies51
Viestit: 1
Liittynyt: 28.11.2013 15:59
Paikkakunta: Porvoo

mikähän mesessä..

Viesti Kirjoittaja gillies51 »

Minulla sama ongelma.. oon mitannu kaikki noi anturit mitkä on täällä ohjeistettu ja näyttää toimivan. Myös ne kaksi relettä siellä akun takana olen tarkistanut ja toisen vaihtanut.. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: mikähän mesessä..

Viesti Kirjoittaja AK47 »

gillies51 kirjoitti:Minulla sama ongelma.. oon mitannu kaikki noi anturit mitkä on täällä ohjeistettu ja näyttää toimivan. Myös ne kaksi relettä siellä akun takana olen tarkistanut ja toisen vaihtanut.. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Molemmille kyselijöille, yksi tyyppivika sähköpuolella on pa-pumpun relen juotokset. Ne saattaa murtua ja aiheuttaa myös kuvatun kaltaista. Tokihan on sytkäosaa ja alipaine ja ilmavuodot kanssa = sata kohtaa tutkittavana;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”