Suhina ohjaamossa ?
Suhina ohjaamossa ?
Moro.
Juu elikkäs pensatenava ollut nyt vajaa 1000km alla.
2litrasella kaasarikoneella ja 5v manuaalilla.
Ja aiheeseen.
Ajoa häirinnyt ohjaamoon tuleva outo suhina.
Yleensä kylmällä koneella ei ääntä kuulu, ei kuulu aina vaikka kone olisi lämminkin.
Suhinaääni kuuluu vedätyksen mukaan. Tyhjäkäynnillä suhina on yleensä kovaa. Laittaa vaihteen päälle ja lähtee varovasti lisäämään nopeutta, suhina hiljenee. Ja kun painaa tallan pohjaan, ääni häviää kokonaan.
Ääni on niin kova että se kuuluisi kyllä läpi vaikka kiihdyttäisi lujasti. Hiljenee siis mitä suudempi koneen rasitus on.
Viitosella ajaessa pitäen vauhdin tasaisena esim. 100km/h on vedätys senverran suuri, ettei ääntä kuulu kuin ihan vähän. Tuosta vauhdista jos ottaa vedon pois, siis kaasupoljin ylös ja kytkin pohjaan, ääni kuuluu taas heti.
Jelpatkaa jos pystytte, itellä ei älli riitä äänen selvittämiseen.
Ääni siis tulee ohjaamoon selvästi Mittariston vasemmalta puolelta, kojelaudan sisältä.
Kiittäen, Blacklake
Juu elikkäs pensatenava ollut nyt vajaa 1000km alla.
2litrasella kaasarikoneella ja 5v manuaalilla.
Ja aiheeseen.
Ajoa häirinnyt ohjaamoon tuleva outo suhina.
Yleensä kylmällä koneella ei ääntä kuulu, ei kuulu aina vaikka kone olisi lämminkin.
Suhinaääni kuuluu vedätyksen mukaan. Tyhjäkäynnillä suhina on yleensä kovaa. Laittaa vaihteen päälle ja lähtee varovasti lisäämään nopeutta, suhina hiljenee. Ja kun painaa tallan pohjaan, ääni häviää kokonaan.
Ääni on niin kova että se kuuluisi kyllä läpi vaikka kiihdyttäisi lujasti. Hiljenee siis mitä suudempi koneen rasitus on.
Viitosella ajaessa pitäen vauhdin tasaisena esim. 100km/h on vedätys senverran suuri, ettei ääntä kuulu kuin ihan vähän. Tuosta vauhdista jos ottaa vedon pois, siis kaasupoljin ylös ja kytkin pohjaan, ääni kuuluu taas heti.
Jelpatkaa jos pystytte, itellä ei älli riitä äänen selvittämiseen.
Ääni siis tulee ohjaamoon selvästi Mittariston vasemmalta puolelta, kojelaudan sisältä.
Kiittäen, Blacklake
® Mesen Porkkana-klubi
Joo pitääpäs katsoa. Tässä ei taida keskuslukitus olla alipaineella?
Jos auton sammuttaa ja odottelee esim. tunnin ja käy pyöräyttämässä valojen korkeussäätörullan alas, kuuluu suhahdus kun paineet purkautuu. eli kyllä se ainakin jotenkin pitää paineita..
Mutta täytyypä tarkastella kunnolla, kiitos.
Jos auton sammuttaa ja odottelee esim. tunnin ja käy pyöräyttämässä valojen korkeussäätörullan alas, kuuluu suhahdus kun paineet purkautuu. eli kyllä se ainakin jotenkin pitää paineita..
Mutta täytyypä tarkastella kunnolla, kiitos.
® Mesen Porkkana-klubi
Toimiiko se "economy" mittari?
Valojen korkeussäätö, economymittari ja mm. lämmityslaitteen vesihana toimii 190:ssä alipaineella joka otetaan suoraan bensakoneisissa malleissa moottorin imusarjasta jolloin alipaineen voimakkuus riippuu ihan kaasuläpän asennosta. (suhina siis loppuu kun kaasua painaa)
economymittarille tulee oma alipaineletkunsa suoraan imusarjasta joten muut piirit voi pitää alipaineen putkistossa vaikka se mittarin letku vuotaisikin.
Keskuslukolle on oma sähköpumppunsa takapenkin alla.
Valojen korkeussäätö, economymittari ja mm. lämmityslaitteen vesihana toimii 190:ssä alipaineella joka otetaan suoraan bensakoneisissa malleissa moottorin imusarjasta jolloin alipaineen voimakkuus riippuu ihan kaasuläpän asennosta. (suhina siis loppuu kun kaasua painaa)
economymittarille tulee oma alipaineletkunsa suoraan imusarjasta joten muut piirit voi pitää alipaineen putkistossa vaikka se mittarin letku vuotaisikin.
Keskuslukolle on oma sähköpumppunsa takapenkin alla.
Voi se olla bensa pelistäki... Itellä ekassa tenavassa ei ollu ecomittaria ollenkaan...Mika.T kirjoitti:Vaihdettu diiselin pikkumittarit ja jätetty se economymittarin letku irti...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
valojen korkeussäätö se suhisee sisälle. Itse se rullapotikka siis. sieltä on kalvo puhki. Tietty jos autossa ei ole oikea mittaristo, niin silloha siellä on se letku mahdollisesti irti/teipattu huonosti umpeen. Muttta näitä tosiaan on bensakoneissakin ilman econoomimittaristoa ollut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mika.T kirjoitti:Vaihdettu diiselin pikkumittarit ja jätetty se economymittarin letku irti...
Tuo vois olla järkevin, sillä eilen käytin mittariston ulkona kuopastaan ja löysin sieltä irtonaisen harmaan alipaineletkun joka auton ollessa käynnissä vetää ilmaa sisäänsä. Kannattaisi vissiin tukkia?
kuitenki pensan kiekkamittari tässä taitaa olla?
Samalla ku käytin mittariston irti, hävis kiekkamittarista elämä.
Ei alkanu näyttämää vaikka yritin katella ettei mittää johtoja olis irronu
® Mesen Porkkana-klubi
No se harmaa letku on juuri sille economymittarille.
Voi tukkia.
Tai irrotta suoraan imusarjasta ja tukkia se imusarjan lähtö.
Mittaristo on kasattu kolmesta "modulista" joita voi vaihdella melkein miten haluaa joten ihan mahdollista että mittaristoa on joskus korjailtu vaihtamalla jotain osia.
Tarkistappa mittariston takaa se metallinen maadoitusliuska joka menee sieltä pikkumittareilta kiekkamittarin taakse.
Usein siinä huono kosketus ja silloin ei kiekkamittari toimi.
Voi tukkia.
Tai irrotta suoraan imusarjasta ja tukkia se imusarjan lähtö.
'juu näyttäs olevan.blacklake kirjoitti: kuitenki pensan kiekkamittari tässä taitaa olla?
Mittaristo on kasattu kolmesta "modulista" joita voi vaihdella melkein miten haluaa joten ihan mahdollista että mittaristoa on joskus korjailtu vaihtamalla jotain osia.
Tarkistappa mittariston takaa se metallinen maadoitusliuska joka menee sieltä pikkumittareilta kiekkamittarin taakse.
Usein siinä huono kosketus ja silloin ei kiekkamittari toimi.