M102:een turbo
M102:een turbo
Siispä, auttakkee tietämätöntä !!
tenavassa on jo kaikki kilkkeet paikallaan mutta pari kysymystä olis jos joku vain kertois vastauksen
elikkä turbona toimii garretin ahdin jossa öljykierto JA nestekierto..
mistä olis hyvä ottaa öljynpaine turbon voitelulle ja minne paluu ??
toinen kysymys kuuluu että mistä olis näppärä ottaa sitten se nesteen kierto siihen föönille ja minne laittaa paluu ??
huomenna olis tarkotus saada paketti nippuun ja koe-ajolle mutta nämä pari juttua vain vähän kaivertaa vielä mieltä...
tenavassa on jo kaikki kilkkeet paikallaan mutta pari kysymystä olis jos joku vain kertois vastauksen
elikkä turbona toimii garretin ahdin jossa öljykierto JA nestekierto..
mistä olis hyvä ottaa öljynpaine turbon voitelulle ja minne paluu ??
toinen kysymys kuuluu että mistä olis näppärä ottaa sitten se nesteen kierto siihen föönille ja minne laittaa paluu ??
huomenna olis tarkotus saada paketti nippuun ja koe-ajolle mutta nämä pari juttua vain vähän kaivertaa vielä mieltä...
Juu kyllähän sieltä kannen takaa löyty tulppa ja siitä sitten paine otettiin.
ja ainaki näin alustavasti näyttäis/tuntuis toimivan
nesteenkierto ei tosiaan ole nyt sitten ollenkaan käytössä eikä ainakaan vielä ole ongelmia ilmennyt. mutta jos jollakin olis tähän joku idea niin kyllähän sitäkin vois sitten kokeilla
ja ainaki näin alustavasti näyttäis/tuntuis toimivan
nesteenkierto ei tosiaan ole nyt sitten ollenkaan käytössä eikä ainakaan vielä ole ongelmia ilmennyt. mutta jos jollakin olis tähän joku idea niin kyllähän sitäkin vois sitten kokeilla
ylävesi letku keskeltä poikki ja siihen klemmariilla kiinni semmonen putken pätkä mistä otat lähdön turbolle.
samallaane palikka alavesiletkuun niin eiköhän se sillä hoidu.
Ainakin volvoissa joissa on vesikierto turbot niin lähtö on hoidettu ylläolevalla tavalla ihan tehtaalta lähtien.
Paluusta en sitten tiärä kuinka on hoirettu.
samallaane palikka alavesiletkuun niin eiköhän se sillä hoidu.
Ainakin volvoissa joissa on vesikierto turbot niin lähtö on hoidettu ylläolevalla tavalla ihan tehtaalta lähtien.
Paluusta en sitten tiärä kuinka on hoirettu.
Jos laittaa jotain 0.3-0.4 ahtoa niin selviää vertailuautona 2.6 litraseen jolloin ei tarvi muistaakseni abs jarruja laitella. Vaihtelee vain etujarrut ja kallistuksenvakaimet eteen ja taakse. Eräillä asemilla saa näillä leiman penkkilapun lisäksi kuulemma.Series kirjoitti:Millanen homma tuo M102:n turbotus onpi?
Itteltä löytyis moinen löylykammio nokalta ja kivahan sitä ois piristää.
KE-jet vissiin kestääpi ~0.5bar ahdot?
Tarviiko syöttöhommia muutella?
Riittääkö vakiosytkä?
Jos haluaa ottaa kaikki irti kejetistä niin ahdot sinne 0.5-0.8 kieppeille ja alusta vastaamaan 2.3-16 tai 2.5-16 (samat) ja saa sitten sen 175-220heppaa. Jos haluaa sen maksimin mitä laki salli (noin 246hp) niin tarvii tehä jo moottorin ohjaukselle ihan vaihto kejetti ei riitä paljoakaan yli 200-220hp.
Ennenaikaan mosselmanissa oli jotain 0.4-0.5 ahtoa ja 175hp kakslitrasesta kejetillä ilman ihmeempiä muutoksia. Kakslitrasen alakerta sama kuin kuustoistaventtiilisessä joten sen 175 voi ottaa ihan huoletta. Seos nyt on vähän mitä on varsinkin jos aihiossa ei edes lambdaa käytössä:)