onko normaalia??
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
onko normaalia??
tuli ostettua uus mese,monipistesuihku koneella,1.8 siis..on abs ja kaikki..mut kysymys siis ois se että kone käy lämpimänä hieman väillä epätasasesti,ni missä vikaa?? autolla ajettu 302 000,ja vuos mall i1990
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Jos ei kovin pahasti onnahtele, sanoisin että on melko normaalia ke-jetronic ruiskulle ja noinkin paljon ajetulle. Häikän syynä voi olla montakin seikkaa; tyhjäkäyntisäädin tahmoo (asiasta on kirjoiteltu täällä ja mersufoorumilla vaikka kuinka paljon), ilmamäärämittarin potentiometri saattaa olla hiukan kulunut tyhjäkäyntialueella jne. Lyhyesti siis: jos ei sammahtele eikä muuten tuota harmia niin antaa palaa kunnes käy riesaksi asti. Itse olen puhdistellut tyhjäkäyntisäädintä jo useammankin kerran ja aina on korjaantunut mutta eipä mene kovin pitkiä aikoja kun tyhjäkäyntikierrokset rupeaa huojumaan n.200rpm.
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
:)
toimii ajossa loistavasti,ja ihan että just kuulee kun välillä käy epätasasesti,eli ei liene tarpee tehä mitää?? ja missäs se tyhjäkäyntisäädin sijaitsee,ku itellä ekaa kertaa ruisku mese
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
onko normaalia?
Siellähän se napottaa 3 ja 4-sylinterien imusarjojen välissä kiilattuna omaan kumikiinnikkeeseensä. Ei ole millään ruuvilla kiinni. Määräjakaja-kaasuläppäyhdistelmän alla olevasta kumikaukalosta johtaa putki alhaalta siihen ja toinen ylhäältä. Alaputkesta saa hyvän käsiotteen kun työntää handun edestä imusarjan alle. Hankalan näköinen mutta helppo. Ilmanputsarikotelo on tietysti otettava pois. Katso miten päin säädin on että röörit tulevat oikein. Alä sitten missään tapauksessa rassaile kääntyvää luistia millään ruuvimeisselillä tms. Pienetkin naarmut ovat pahasta. Puu-tai muovitikku käy. Käsitykseni on että ei näissä juuri sähköisiä vikoja (siis itse säätimessä) ole, vaan enempi mekaanisia siinä alumiinisessa luistipäässa. Rakenne periaatteessa on yksinkertainen. Siinä on staattorikäämi ja akselille neulalaakeroitu ankkuri joka kääntyy elektroniikalta tulevan ohjauksen mukaan jousta vasten. Tämä on faktaa koska olen purkanut ja kasannut säätimen joka oli jumissa kääntyvässä luistissa olevien naarmujen ja rokamien takia. Välys on hyvin pieni, siksi sinne kertyvä möhnä jumitteleekin sitä. Tässäkin purkuhommelissa piti kiillottaa luisti ja rätin ja pitkän puutikun kanssa jynssätä hienolla kiillotustahnalla luistipesä. Alkuunsa kannattaa kyllä kokeilla liuottimen käyttöä ja huljuutella vain tätä luistipäätä ettei rasva lähtisi neulalaakereista. Purkuhommaan en yllytä muuten kuin jos hankkii varasäätimen, vaikka viallisenkin ja kunnostaa sen. Homma sisältää sen verran munausmahdollisuuksia etten ota niistä vastuuta. Ei se toki vaikea ole mutta huolellinen pitää olla ja kaikkien osien sijainti ja keskinäinen asema täytyy merkata. Sen verran vielä vinkkaan että runkoa täytyy yhdessä vaiheessa lyödä lujasti pöytään että sisäkalut tulisivat pois. Purkaja näkee kyllä milloin.
Miksihän on niin tutun kuuloista....
Minullakin tuo W201 reistailee, alunperin sammuili kylmänä ja tyhjäkäynti aina epämääräistä. Uusin villitys onkin se että sammuu myös lämpimänä. Mukava ajettava kaupungissa. Jos sitä viikonloppuna tyhmäkäyntiventtiilin purkaisi itsekin, samalla vaihtaa ruikkivan venakopan tiivisteen....
Minullakin tuo W201 reistailee, alunperin sammuili kylmänä ja tyhjäkäynti aina epämääräistä. Uusin villitys onkin se että sammuu myös lämpimänä. Mukava ajettava kaupungissa. Jos sitä viikonloppuna tyhmäkäyntiventtiilin purkaisi itsekin, samalla vaihtaa ruikkivan venakopan tiivisteen....
jos se muuten pelaa ihan ok, mutta vain toisinaan rytkähtelee niin silloin alkaa kallistumaan huonoon virranjakajan kanteen ja pyörijään. Niistä vasta onki kirjoteltu. hakuun "virranjakaja" ni löytyy kilometrikaupalla todistusaineistoo kuinka pikkuvika aiheutti paljo isoja töitä turhaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
itelle o tullu tavaksi että aina kun ostan tälläsen vanhan mersunpas... helmen, ni aina ekana vj kansi ja pyörijä vaihtoon ei ne kestä ku vuoden kuitenkaa, varsinkaa bremi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla