Kolmessa ensimmäisessä kuvassa nähdään paljonko pitää purkaa että pääsee näkemään kaksi ensimmäistä hehkutulppaa. Sylinterit 1-2. Tässä vaiheessa ei vielä saa irti 4 sylinterin hehkua, eikä kunnolla kolmostakaan.
Pakoputkea ja suutinkoteloa ei tarvitse irroittaa. Ei ne hehkut sillä nimittäin olekaan, vaan paljon syvemmällä imupuolella EGR systeemin alapuolella.



Tämän jälkeen pitää irroittaa vielä ylävesiletkun lähtö ja laskea nesteet pois. 1-2 pyttyjen hehkuja ei kannata irroittaa vielä tässä vaiheessa, ettei pääse jäähdytysnestettä hehkujen avoimista rei'istä sylintereihin. Tai ainakin uudet hehkut niihin jo paikoilleen jos on pakko mennä 3-4 asti.

Tässä viimeisessä kuvassa on hehku numero 4. Se on pikkuisen taipunut kärjestä, mutta ei niin paljoa että se olisi haitannut irroittamista. Tässä sylinterissä auttoi pelkkä WD-40 uittaminen viikonlopun yli. Samoin helposti lähti 20Nm voimalla sylintereiden 1-2 hehkut. Kolmonen siis vain meni poikki noin 30Nm voimalla. Tarvitaan siis momenttiavain, jolla voi mitata myös aukaisu suunnan momentin.

Ensin hitsasin 5mm kierretangon hehkun virtaliittimen napaan ja sillä ja vetovasaralla katkaisin sitten hehkun keskinastan jolloin kuusiokanta lähtee myös irti.
Sitten taivutin pihdeillä siihen hehkuun menevään johtimeen 45 asteen mutkan. Siitä sitten pihdeillä nitkuttamalla koko keskijohdin napsahti irti ja sain sen pois, jotta sitä ei tarvitse porata. Katkaistu keskijohdin näkyy allaolevassa kuvassa E10 hylsyn alapuolella.
Ja toinen syy keskijohtimen katkaisuun on se, ettei se häiritse kierre osan poraamista. Tuon kierre osan poraaminen pitää tehdä hyvin tarkasti keskelle noin 6,5-6,8mm poranterällä. Tähän vaiheeseen kannattaa keskittyä silleen tosimielellä. Hätäily ei kannata. Pitkäkarainen pora olisi hyvä. Tai jatkoistukka. Se auttaa koneen suuntaamisessa. Muihin hehkuihin kannattaa laittaa hylsyavain jatkovarsineen. Niistä suuntaa katsomalla poraaminen onnistuu paremmin.
Hehku lähti irti kun varovasti kiersin porakoneella 4,5mm terällä hehkun keskelle. Se tarttui kiinni ja vedin sen pelkällä poranterälä pois.

Tässä kuvassa on porattu ja kierretapilla puhdistettu kierre. Tästä on hyvä jatkaa hehkun alaosan poraamiseen. Sinne voi joskus joutua tekemään 4,5 tai 5mm kierre, jotta sen saa vedettyä pois. Ohjaria poranterän ylemmän osan ympärillä kannattaa käyttää ettei terä pääse vahingoittaan hehkun kierrettä.
Toimivaa hehkua ei koskaan kannata vaihtaa. muutenkin A160 CDI lähtee hyvin käyntiin jopa yhdelläkin toimivalla hehkulla. Joten koko A-mersun hehkuremontti on asia, jota kannattaa harkita 2-3 kertaa ennenkuin päättää sen tehdä.
Muuminpaskaa laitoin hehkun varsiin ja kuparitahnaa kierteeseen.
