W169 A150 käyntihäiriö - korjattu
W169 A150 käyntihäiriö - korjattu
Korkataanpa W169 moottori -osio ensimmäisellä viestillä.
Äherrettiin-puherrettiin ja askarreltiin-paskarreltiin A150:n kynttilöiden kanssa tänään rassausmiitin sytytystulppaosastolla. Jokunen tunti taisi tämän tämänkin parissa vierähtää ja tulostakin syntyi: yksi tulppa saatiin vaihdettua! Senkin taisi lopulta tehdä Runtula, tattista vaan.
Aakkosen tulppien vaihto on omistettu Ihmenelosten herra Fantastiselle, nimittäin työssä auttaa, jos käsivarren luut on tehty kumista eikä ole liialla paksuudella pilattu.
Asiaan. Kuluneen päivän aamuna alkoi "kone" (erityiskiitokset kaikille teille, jotka jaksoitte miitissä irvailla kaatuville aakkosille ja starttimoottorille/briggsstrattonille, joka moottorin virkaa ko. mopedissa tekee) ravistella, eli selvästi kävi kolmella. Ongelma ei siis ollut, että kolme sylinteriä toimii vaan se, että yksi ei.
Star osoitti ykkössylinteriä. Ykkösen tulppa vaihdettiin, ei havaittavaa vaikutusta käyntiin. (Muutkin olisi vaihdettu ja vaihdetaan kyllä, mutta aika tuli vastaan.)
Mikäs se sitten on seuraava strateginen liike? 1-2 sylinterien puola, vai?
Taustoitetaan vielä, että tämä on muutaman kerran vilkutellut moottorin vikavaloa, joskus sammunut lennossa/liikennevaloissa, ja kulutus on ollut koko ajan mielestäni yläkanttiin, tyyliin 7-10 litraa on ihan normaalia. Eli rikkaalla mennään, mutta moottori on kuitenkin tähän asti toiminut suht normaalisti. Hetkellisiä käyntihäiriötä on kuulemma ollut.
Äherrettiin-puherrettiin ja askarreltiin-paskarreltiin A150:n kynttilöiden kanssa tänään rassausmiitin sytytystulppaosastolla. Jokunen tunti taisi tämän tämänkin parissa vierähtää ja tulostakin syntyi: yksi tulppa saatiin vaihdettua! Senkin taisi lopulta tehdä Runtula, tattista vaan.
Aakkosen tulppien vaihto on omistettu Ihmenelosten herra Fantastiselle, nimittäin työssä auttaa, jos käsivarren luut on tehty kumista eikä ole liialla paksuudella pilattu.
Asiaan. Kuluneen päivän aamuna alkoi "kone" (erityiskiitokset kaikille teille, jotka jaksoitte miitissä irvailla kaatuville aakkosille ja starttimoottorille/briggsstrattonille, joka moottorin virkaa ko. mopedissa tekee) ravistella, eli selvästi kävi kolmella. Ongelma ei siis ollut, että kolme sylinteriä toimii vaan se, että yksi ei.
Star osoitti ykkössylinteriä. Ykkösen tulppa vaihdettiin, ei havaittavaa vaikutusta käyntiin. (Muutkin olisi vaihdettu ja vaihdetaan kyllä, mutta aika tuli vastaan.)
Mikäs se sitten on seuraava strateginen liike? 1-2 sylinterien puola, vai?
Taustoitetaan vielä, että tämä on muutaman kerran vilkutellut moottorin vikavaloa, joskus sammunut lennossa/liikennevaloissa, ja kulutus on ollut koko ajan mielestäni yläkanttiin, tyyliin 7-10 litraa on ihan normaalia. Eli rikkaalla mennään, mutta moottori on kuitenkin tähän asti toiminut suht normaalisti. Hetkellisiä käyntihäiriötä on kuulemma ollut.
Viimeksi muokannut isk, 20.1.2012 9:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
1syl tulppa, puristukset, suutin, puola, sen johdot, ECU,
noin niinkun aluksi tarkistus listalle
ja ihan ensin vaihtaa ne muutkin tulpat, siinä samalla tarkistaa kaikista puristukset
E:työlämpi homma
noin niinkun aluksi tarkistus listalle
ja ihan ensin vaihtaa ne muutkin tulpat, siinä samalla tarkistaa kaikista puristukset
E:työlämpi homma
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Bingo. Puola sökö ja johdot vaihtoon. Kunniaa en työstä osaa ottaa, kun en osallistunut kuin laskuun. Herra Fantastinen puolestaan voi omin sanoin kertoa opettavaisia sankaritarinoita, miten syvälle kädet voi työntää... aakkosen konehuoneeseen.isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Sivumennen, vanhemmassa aakkosessa on yksi puola, uudemmassa on puolestaan kaksi. Molemmat vaihtuivat kerralla. Puolassa oli päällä ihan selkeä halkeama, läpilyönnit tehneet vissiin tehtävänsä ja tiesuola ja vesi viimeistelleet homman.
Kai niitä tulppia kannattaisi useamminkin vaihtaa, vaikka sijainti olisikin hankala; tässä lienee lopputulos muutoin. Toisaalta, muistetaan vielä myös se, ettei Autoissa tarvita mitään tulpperoita...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sormilla nähtävää hommaa. Muovisen maskin takana olevan muovisen keularämmäleen ja muovisen lukko"pellin" välistä venyi sopiva läpi, ettei tarvinnu isompia purkaa. Kai sitä alakauttakin tilaa saisi tehyksi, mutta nosturipaikkojen pulassa ja näin loskakelissä yläkauttakin pääsee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
CDI203 kirjoitti:Ne kannatta tarkistaa molematisk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Tulpat kun menee huonoksi läpilyönni vaara kasvaa...isk kirjoitti:Bingo. Puola sökö ja johdot vaihtoon. Kunniaa en työstä osaa ottaa, kun en osallistunut kuin laskuun. Herra Fantastinen puolestaan voi omin sanoin kertoa opettavaisia sankaritarinoita, miten syvälle kädet voi työntää... aakkosen konehuoneeseen.isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Sivumennen, vanhemmassa aakkosessa on yksi puola, uudemmassa on puolestaan kaksi. Molemmat vaihtuivat kerralla. Puolassa oli päällä ihan selkeä halkeama, läpilyönnit tehneet vissiin tehtävänsä ja tiesuola ja vesi viimeistelleet homman.
Kai niitä tulppia kannattaisi useamminkin vaihtaa, vaikka sijainti olisikin hankala; tässä lienee lopputulos muutoin. Toisaalta, muistetaan vielä myös se, ettei Autoissa tarvita mitään tulpperoita...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Moi!
Onko nuo puolat vierekkäin samassa kotelossa ?
Kuten alla olevan linkin kuvassa , onko siinä 2 puolaa samassa ?
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... _g689.html
Onko nuo puolat vierekkäin samassa kotelossa ?
Kuten alla olevan linkin kuvassa , onko siinä 2 puolaa samassa ?
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... _g689.html