Ilmastoinnin höyrystimen vuoto.

Vastaa Viestiin
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Ilmastoinnin höyrystimen vuoto.

Viesti Kirjoittaja supoman »

Laitetaanpa tämän kesän "mersunkorjausseikkailu" tänne, eli juhannuksen alla poksautin hidastetta kiertäessä katukivetykseen seurauksella että vänkärinpuolen eturenkas ja vanne tykkäs huonoa. Auto seisoi muutaman päivän ja kun piti reissuun lähtä huomattiin outo haju autossa ja että kylmää ei tule. No ajoin ilmastointihuoltoon ja hetken kylmäaineen täyttökone testasi ja alkoi täyttää, eli kuulemma vuotoa ei ole koska alkoi täyttämään. Heti liikkeen pihalla keskimmäisistä ilma ritilöstä kuuluu pientä suhinaa ja semmonen tunkkainen haju, ajattelin että kyllä se seuraavana päivänä on haihtunut. No seuraavana päivänä oli kyllä haihtunut nimittäin 600g kylmä ainetta. Soitin Tapsalle ja hän otti auton tutkittavaksi, kohta tuli soitto ettäkonehuoneen puolella ei löydy vuotoa, valitettavasti. Höyrystin se siellä vuoti ja viikonloppuna loppuna purettiin ohjaamo pellille asti, vaihdekeppi ja jarrupolin jäi jäljelle. Oli aika karunnäköistä kun kkymmeniä johtoja roikkui ja laitteet paljaana erässä vaiheessa.
7 tuntia meni purkaessa. Mulla oli toivo loppua monta kertaa, mutta Tapsa naureskeli vaan että äläpä hättäile, kyllä se siitä. Veholla olisi kenno maksanut 1070e ja työt yli tonnin. Veho llaittoi pitkin hampain kyselyä mersulle takuusta, vielä kun sanoivat että on kyllä uniikki tapaus, ei ole höyrystimen kennoja myyneet näin tuoreisiin (2008), vastaus tuli reilun tunnin päästä ja arvasin että ei tule veho vastaan, se tuskin laittoi sitä kyselyä edes eteenpäin, ei voinut antaa mun nähdä vastausta. Vakuutusyhtiö halusi tarkastaa auton mut siitä ei löytyntyt muutakuin vääntynyt vanne ja hajonnut rengas. Eli kun kennossa on vuoto ja asiayhteys löytyy törmäykseen ja kun osan harvinainen hajoaminen kyseessä niin vak.yhtiö ei hyväksynyt kennon korvausta koska kennossa ei ole näkyvää vauriota. Jos putken juuri olisi murtunut tms niin asia toinen. Vak yhtiö vaihtuikin sukkelaan :) tarvikeliikkeestä olis tilaamalla saanut 690 pikana alkuperäisen Behrin kennon. Mutta onneksi löytyiyhdestä purkaamosta kenno, myyjä ei vaan alkanut myymään pelkkää kennoa vaan piti ostaa koko kanavisto kaikkine sähkövastuksineen, lämppärin kenno ja läpät moottoreineen. Hintaa kysyin netin kautta niin pyysi ssoittamaan, eli kallis paketti tulossa? No hinta oli 150e plus matkahuolto ja eka kertaa jätin tinkaamatta :)
Kenno koe ponnistettii ja alettiin kasaamaan, meni about 10 tuntia koska aina joku liitin oli vapaana ja pitipurkaa et sai johdon oikeaan paikkaan. Star oli hyvänä apuna kun kytkettiin aina välillä niin se kertoi mikä laite ei pelaa, joten kytke kapeli.
Loppupeleissä ei tuo mitään rakettitiedettä ole, aikamoni osa oli ilman ruuveja irroitettavissa (väkivaltaisesti)
Mut nyt ilmastointi on pelannut ja ei ihme kyllä ole pahimpia nitinöitä ilmaantunut. Pakkasten tultua tilanne voi muuttua :/ näin jälkeenpäin
Ruottista nuita ois näyttäny saavan purkuosana 600 kruunuun mut eivät
lähetä Suomeen. Mut halvalla tää meni ja suurkiitos Tapsalle joka tiesi just
miten homma menee.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Star oli hyvänä apuna kun kytkettiin aina välillä niin se kertoi mikä laite ei pelaa, joten kytke kapeli.
Juuri näin :idea: Isommissa remonteissa testeri on kasausvaiheessa korvaamaton apu.

Höyrystinkennoja on vaihdettu satakaksnelosiin, ei uudempiin.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: Ilmastoinnin höyrystimen vuoto.

Viesti Kirjoittaja et »

supoman kirjoitti:No ajoin ilmastointihuoltoon ja hetken kylmäaineen täyttökone testasi ja alkoi täyttää, eli kuulemma vuotoa ei ole koska alkoi täyttämään.
Käy nyt hakemas rahat pois tuollaisilta huoltoukoilta. Lainsäätäjällä tullu paha virhe kun kuka tahansa autonasentaja voi leikkiä kylmämiestä ja vielä laskuttaa siitä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olihan se kiva katsella kun miehet töitä tekee :D supoman tosiaan tallilla viihtyi hyvin ja hartaasti 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mistä tuo supomän tulee? Joku vanha armoton saapin virittäjä?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

dealer kirjoitti:
Star oli hyvänä apuna kun kytkettiin aina välillä niin se kertoi mikä laite ei pelaa, joten kytke kapeli.
Juuri näin :idea: Isommissa remonteissa testeri on kasausvaiheessa korvaamaton apu.

Höyrystinkennoja on vaihdettu satakaksnelosiin, ei uudempiin.
Eilen justiin kuuntelin korvat höröllä kun S211 -06 höyrystin suhisi huolella kun typpeä painetiin sisää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 lämmitys, ilmastointi”