S204 C220 CDI ei reagoi virta-avaimeen

Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

S204 C220 CDI ei reagoi virta-avaimeen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt saa arvuutella, mistä 2008-vuosimallisen S204 C220 CDI-Mersun mielenosoitus ja mykkäkoulu johtuvat.

Taustatarina, jossa puhelen paljon akusta, koska W124 joskus teki ajonestotemppuja kun akku ei ollut kunnossa:

Toissapäivänä ajelin autolla kesäkelissä (12+12+60 km) ja pysäköin auton yöksi. Eli luulisin akun ehtineen latautua ihan mukavasti.

Eilen aamulla siirsin autoa. Auto käynnistyi oikein terhakkaasti, eli startti jaksoi pyörittää moottoria ilosesti. Tämän jälkeen lukitsin auton ja kaikki oli kivasti. Mitään “battery protection”-viestejä ei auto ole näyttänyt (en edes tiedä onko W204:ssä niitä...)

Noin 9 tuntia myöhemmin aioin lähteä taas liikkeelle, mutta Mersu ei yhtäkkiä enää käynnistynyt:

* Keskuslukitus toimi normaalisti ja aukaisi ovet.

* Sähköperäluukku toimi normaalisti.

* Auton valot ("kulmakarvavalot" ja sumuvalot) paloivat kirkkaasti.

* Kun avasin oven, mittaristo heräsi normaalisti.

* Jopa COMAND käynnistyi nätisti ja päästi engineering-modeenkin, eikä näyttänyt siellä mitään häiriöitä.

* MUTTA kun laitoin avaimen lukkoon, ei kuulunut normaalia “klak”-ääntä. Ja kun käänsin avainta, normaali hurina ei alkanut. Sen sijaan ensin kuului hiljainen kolmen naksahduksen sarja, ja sen jälkeen parin sekunnin tauon jälkeen vielä kaksi naksahdusta lisää. “Isot virrat” eivät menneet päälle, eikä auto ei edes yrittänyt startata.

Kävin läpi peräkontista ja moottoritilasta löytyvät sulakkeet, jotka liittyivät virtalukkoon, hälyttimeen ja presafeen. Kaikki sulakkeet näyttivät OK:lta, eikä niiden irroittelu saanut autoa toimimaan.

Lopuksi vielä käytin akun kenkää irti parikymmentä sekuntia. Ainoatakaan kipinää ei näkynyt kun irroitin kengän. Akku-resetkään ei saanut autoa reagoimaan toivotusti virta-avaimeen.

Sitten laitoin CTEK-laturin kiinni akkuun ja annoin sen ladata auton akkua yön yli. Aamulla laturi näytti akun olevan täynnä. Nyt, kun työnsin avaimen virtalukkoon, kuului “klak” ja sen jälkeen auto käynnistyi ikäänkuin se ei olisi koskaan kiukutellutkaan.
-T

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Sinulla on ilmeisesti alkuperäinen akku, joka on jo viisi vuotias eli keskimääräisessä uusimisiässä.

Aika yhtä-äkkisesti tuntuu näissä "nykyakuissa" romahtavan tuo suorituskyky ja kaikenlisäksi autoissa on jopa jänniterajoja, jonka alapuolella auto ei edes yritä startata.

Meillä kävi kakkosautofordin kanssa samantapaisesti, kun se oli pihalla hetken parkkivalot ja virrat päällä. En meinannut ensin uskoa, että akku ehti mennä sen verran tyhäksi, että auto ei yrittänytkään startata. Valot, keskuslukitukset ym. pelasi normaalisti. Tunnin latauksen jäkeen starttasi taas normaalisti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohjauslukko noissa usein vikoo noilla oireilla, mutta tuo että lähti lataamalla toimimaan ei siihen viittaa.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juu, en tiedä onko autoon uusittu missään välissä vielä akkua. jos mitään muuta syytä ei löydy, niin tokkopa uudesta akusta haittaakaan on.

Kun auto sitten starttasi ajoinkin sen sammuttamatta paikkaan, jossa on sekä Star että kyky hoitaa mahdolliset tarvittavat jatkotoimet. Siellä auto käyttäytyi edelleen niinkuin ei mitään ryppyjä olisi edellisillalla rakkaudessa ollutkaan.

...mutta koska vielä ei ole tietoa ja suurin hätä on poistunut, kun sain auton pois sieltä, missä se ja perheemme sattui olemaan (ja minne tuskin Falckin hinuri olisi edes päässyt) niin nyt on kertakaikkiaan mainio tilaisuus spekuloida ja aprikoida.
-T

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Niin yksinkertaisesta oli kyse kuin tiensä päähän tulleesta akusta. Hassu homma että silti kaikki sähkötilpehöörit toimivat ihan kuin ei mitään...

Nyt on alla AMG-vanteet ja takaluukussa kiiltävä AGM-akku.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:Niin yksinkertaisesta oli kyse kuin tiensä päähän tulleesta akusta. Hassu homma että silti kaikki sähkötilpehöörit toimivat ihan kuin ei mitään...

Nyt on alla AMG-vanteet ja takaluukussa kiiltävä AGM-akku.
Korjaus edelliseen. Ei auttanut AMG eikä AGM.

Illalla oli akun uuden AGM-akun napajännite 12,35V ja aamulla liikkeelle lähtiessäni 12,34V. Päivän toimistotallissa seisomisen jälkeen napajännite oli edelleen samaa luokkaa. Mikään ei siis kuluta poikkeuksellisesti virtaa. Mutta silti Mersu aloitti taas mykkäkoulun.

Buusterilla ei ollut mitään vaikutusta. Ei myöskään akun lataamisella. Kirkkaasti yli 13V:n jännitteillä mykkäkoulu jatkui.

Minkään sulakkeen tai releen irroittaminen ei myöskään vaikuttanut asiaan mitenkään.

Ratin kääntely ei myöskään vaikuttanut asiaan. Eikä myöskään ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäätöjen klenkkaaminen.

Sitten yhtäkkiä kun ohjauspyörän etäisyyssäädön vähän voimakkaammin paukkasi sisään, homma alkoi taas toimia. Liekö tällä ollut jotain vaikutusta johonkin vai ei...

Jos rattilukko häikkäisi, niin eikö siitä luulisi Starille jäävän jonkun merkinnän logeihin? Nyt logit ovat puhtaita.
-T

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eerola kirjoitti:
eerola kirjoitti:Niin yksinkertaisesta oli kyse kuin tiensä päähän tulleesta akusta. Hassu homma että silti kaikki sähkötilpehöörit toimivat ihan kuin ei mitään...

Nyt on alla AMG-vanteet ja takaluukussa kiiltävä AGM-akku.
Korjaus edelliseen. Ei auttanut AMG eikä AGM.

Illalla oli akun uuden AGM-akun napajännite 12,35V ja aamulla liikkeelle lähtiessäni 12,34V. Päivän toimistotallissa seisomisen jälkeen napajännite oli edelleen samaa luokkaa. Mikään ei siis kuluta poikkeuksellisesti virtaa. Mutta silti Mersu aloitti taas mykkäkoulun.

Buusterilla ei ollut mitään vaikutusta. Ei myöskään akun lataamisella. Kirkkaasti yli 13V:n jännitteillä mykkäkoulu jatkui.

Minkään sulakkeen tai releen irroittaminen ei myöskään vaikuttanut asiaan mitenkään.

Ratin kääntely ei myöskään vaikuttanut asiaan. Eikä myöskään ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäätöjen klenkkaaminen.

Sitten yhtäkkiä kun ohjauspyörän etäisyyssäädön vähän voimakkaammin paukkasi sisään, homma alkoi taas toimia. Liekö tällä ollut jotain vaikutusta johonkin vai ei...

Jos rattilukko häikkäisi, niin eikö siitä luulisi Starille jäävän jonkun merkinnän logeihin? Nyt logit ovat puhtaita.
Jos virtoja ei saa päälle niin ei ole mitään talenetavaa vikkaa
(systeemi ei tiedä että niitä on yritetty päälle)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei jää vikaa muistiin CDI203 kertomasta syystä, ja lukkovikaa näissä on tosiaan ollut kilometreistä / iästä riippumatta.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

dealer kirjoitti:Ei jää vikaa muistiin CDI203 kertomasta syystä, ja lukkovikaa näissä on tosiaan ollut kilometreistä / iästä riippumatta.
Millaisella menetelmällä tällaisessa tapauksessa saa kätevimmin selvitetyksi onko murheen ydin virtalukko vai ohjauslukko vai joku niiden jälkeen tuleva?
-T

Kuva
W204
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2011 20:20

Viesti Kirjoittaja W204 »

Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla. Itsellä oli keväällä vm. 2008 s204 220cdi:ssä täsmälleen sama vika samoilla oireilla. Ongelma korjaantui Veholla ohjauslukon vaihdolla.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

CDI203 kirjoitti:Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
Outo homma tuo rattilukkojen ja virtalukkojen kuluminenkin tollasella tahdilla, täytyyhän jokaisessa mallissa jotakin lapsen vikaa aina olla :roll: Oliko W203 muuten jo samaa ongelmaa, minkälainen eliniän ennuste mahtaa olla 203:mosessa :?:

W203:monenhan (pre facelift) oli ajonesto ongelmainen kovinkin mutta eikös se vika poistunut jo W203 faceliftissa :?:
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole ollut 203 samaa vikaa, eikä nyt muistu mainittu ajonesto-ongelmakaan mieleen.

Kyllä tuon vian voi Starilla paikantaa, mutta en muista tarkemmin neuvoa kun on nykyisin ohjattu suoraan Veholle, sieltä kun eivät myy ohjaus- tai virtalukkoja muualle.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

kyllä 202:een sai rattilukon veholta ihan tavallinen tallaajakin, liekö sitten näissä uusien osissa erilainen linjaus?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ne sellaista myy mitkä ajonestoon vaikuttavat ja joutuu koodausavaimella asentamaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ilmeisesti sitten eri systeemi Näissä, 202:ssa piti poistaa starilla vain kuljetussuoja
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mcee kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
Outo homma tuo rattilukkojen ja virtalukkojen kuluminenkin tollasella tahdilla, täytyyhän jokaisessa mallissa jotakin lapsen vikaa aina olla :roll: Oliko W203 muuten jo samaa ongelmaa, minkälainen eliniän ennuste mahtaa olla 203:mosessa :?:

W203:monenhan (pre facelift) oli ajonesto ongelmainen kovinkin mutta eikös se vika poistunut jo W203 faceliftissa :?:
Ei ollut mitenkää paljoa 203 mallin onkelma misään vaihessa mallinkaarta
eneminkin jonkun moisesta korostuneesta onkelmasta 202 malissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.

Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.

Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
-T

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eerola kirjoitti:
W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.

Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.

Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
Menee seuraavan kertaan asti,
Sotä ennen meneen yleensä virtalukko
(Yhdessä jo kolmas kierros aluillan...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
Nyt on viikon verran käynnistynyt ihan avainta kääntämällä. Eli hyvältä näyttää.
-T

Kuva
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

vm 2008 cdi ei käynnisty.
- Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla
- Tuliterä akku takakontissa
- km ja muut näytöt näkyy mittaristossa
- ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen
- avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule
- rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi
- vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan
- sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet
- tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa
Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata?
Mistä etsiä vikaa?
Meinaa lyödä tyhjää :roll:
ideoita???
Veholle :arrow:
tämän viestiketjun vaivat vaikuttaa samoilta

Boshin vikakoodit:
A25464 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite epäloogin. signaali
A25407 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite Viallinen
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

CDI203 kirjoitti:
eerola kirjoitti:
W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.

Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.

Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
Menee seuraavan kertaan asti,
Sotä ennen meneen yleensä virtalukko
(Yhdessä jo kolmas kierros aluillan...)
Vanhassa autossa oli avainpesä, virta/ rattilukko (runko) ja virtalukonpohja. Kaikki pystyi erikseen vaihtamaan.
Mitä tässä tapauksessa vaihdetaan?
Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa vai avainpesän takana /rinnalla joku sähköinen boksi?
Tästä edellämainitusta kerrotuista ymmärsin, ettei koko virtalukkosydeemiä ole vaihdettu.
Airbag lienee myös polville? Tarvitseeko sitä varoa, jos alkaa kurkkimaan verhoilun taakse :contract:
Tarkennus: tarkistetut sulakkeet ovat No 19 (20 A) ja No 27 (7,5 A)

Onko tietomiehet täydessä työntouhussa :klapi:
autodidakti
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

felmit kirjoitti:...Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa...
Juuri näin. ELV-moduuli vaihdettiin. Se on rattiputkessa. Virtalukkoa ei vaihdettu.

Operaation suorittamiseen liittyvistä käytännöistä ei ole valitettavasti mitään tietoa, koska homman joutui ulkoistamaan Veholle.

Vertailu kuvauksesi ja minun tapaukseni välillä seuraavassa:

vm 2008 cdi ei käynnisty - Tuttu juttu.

Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla - Tuttu juttu

Tuliterä akku takakontissa - Tuttu juttu

km ja muut näytöt näkyy mittaristossa - Tuttu juttu

ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen - Tuttu juttu

avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule - Tuttu juttu

rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi - Minulla meni rattilukko päälle. Ja sepä se "hauskaa" olikin kun mietti ensin maaseudulla ja sitten matalassa keskustatallissa että miten hinuri auton lavalle saisi kun rattilukko on kiinteästi päällä

vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan - Tuttu juttu

sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet - Tuttu juttu

tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa - Tuttu juttu että sattumanvaraisesti kaikki on niinkuin ei mitää olisikaan ja sitten yhtäkkiä kaikki on ihan seis

Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata? - Tätä minäkin tutkin, mutta kyllähän auto avaimen tunnistaa, koska osa systeemeistä herää henkiin.

Boshin vikakoodit - Minun tapauksessani Bosch ei näyttänyt mitään vikoja. Eikä näyttänyt Starkaan. Koska ELV ei vain (ilmeisesti mekaanisesti) auennut.
-T

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eerola kirjoitti:
felmit kirjoitti:...Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa...
Juuri näin. ELV-moduuli vaihdettiin. Se on rattiputkessa. Virtalukkoa ei vaihdettu.

Operaation suorittamiseen liittyvistä käytännöistä ei ole valitettavasti mitään tietoa, koska homman joutui ulkoistamaan Veholle.

Vertailu kuvauksesi ja minun tapaukseni välillä seuraavassa:

vm 2008 cdi ei käynnisty - Tuttu juttu.

Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla - Tuttu juttu

Tuliterä akku takakontissa - Tuttu juttu

km ja muut näytöt näkyy mittaristossa - Tuttu juttu

ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen - Tuttu juttu

avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule - Tuttu juttu

rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi - Minulla meni rattilukko päälle. Ja sepä se "hauskaa" olikin kun mietti ensin maaseudulla ja sitten matalassa keskustatallissa että miten hinuri auton lavalle saisi kun rattilukko on kiinteästi päällä

vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan - Tuttu juttu

sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet - Tuttu juttu

tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa - Tuttu juttu että sattumanvaraisesti kaikki on niinkuin ei mitää olisikaan ja sitten yhtäkkiä kaikki on ihan seis

Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata? - Tätä minäkin tutkin, mutta kyllähän auto avaimen tunnistaa, koska osa systeemeistä herää henkiin.

Boshin vikakoodit - Minun tapauksessani Bosch ei näyttänyt mitään vikoja. Eikä näyttänyt Starkaan. Koska ELV ei vain (ilmeisesti mekaanisesti) auennut.
Kauhean tutuajuttua... monen auton kohdalta valitetavasti,
ratti lukko on paljon helpompi irrotta jos se on aukiasenossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ovatko uudetkin ELVit yhtä kehnoja, vai onko tähän edes mitään apua luvassa uuden vaihtaen?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

740 GLE kirjoitti:Ovatko uudetkin ELVit yhtä kehnoja, vai onko tähän edes mitään apua luvassa uuden vaihtaen?
Nyt on jo kolme viikkoa auto käynnistynyt joka kerralla ihan hytistä pelkästään vain avaintä kääntämällä. Eli kyllä tuo uusi paljon parempi on. :lol:
-T

Kuva
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

eerola kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Ovatko uudetkin ELVit yhtä kehnoja, vai onko tähän edes mitään apua luvassa uuden vaihtaen?
Nyt on jo kolme viikkoa auto käynnistynyt joka kerralla ihan hytistä pelkästään vain avaintä kääntämällä. Eli kyllä tuo uusi paljon parempi on. :lol:
Eikö pitäisi verrata siihen miten se vanha toimi kolme ensimmäistä viikkoa?

EPC:stä voisi katsoa osanumerot, yleensä numeron muutos tarkoittaa jotain parannusta, ei tietenkään aina.
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

Kävipäs mielenkiintoinen tapaus tuon Mersun kanssa.

Ajoin 70km matka-ajoa ja auto parkkiin normaalisti, palasin autolle n. tunnin myöhemmin avaan normaalisti avaimella keskuslukituksen ja hyppään sisälle.

Normaalisti avain virtalukkoon ja ei sano mitään. Pari kertaa kuuluu "klik, klak, klik, klak" tyylinen ääni ja se siinä.

Antaa pyörittää avainta mutta mitään ei tapahdu eikä mitkään mittarivalot tms syty.

Ulkona parkit ja sumuvalot kuin myös sisävalot palaa kirkkaina joten tuskin akustakaan kysymys?

Kokeiltu heti toisella avaimella mutta lopputulos on sama eli auto ei käynnisty.

(N. 100 kertaa tuli kokeiltua ja joka toisella kerralla tuli käännettyä avain toisinpänin virtalukkoon. Myös ratti oli täysin suorassa kun auton parkkeerasin.)

Tehnyt tämän joskus aiemmin mutta vika korjaantui heti kun käänsi avaimen "toisinpäin" niin auto tunnisti avaimen ja matka jatkui.

Autohan jäi parkkihalliin ja jatkoin matkaa toisella autolla.

Pitää ilmeisesti kääntyä Vehon puoleen asiassa? Auto on 220 CDI 08/2008 käyttöönotettu ja n. 125tkm ajettu.

Lueskelin internettiä ja tuntuu olevan paljon samanlaista vikaa tuossa W204 korissa?

Ei taida löytyä autoliikkeestäkään virhevastuuta kun auto on alle 3 viikkoa sitten ostettu. :(
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Samma här...oikutteli muutaman keran ja vaihdoin avainta ja sain käyntiin, samatien ajoin Veholle. Tilasivat uuden virtalukon 800€ kiitos.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos avain kääntyy, mutta mitään ei tapahdu 》ääni rattilukolle.
Meillä on korjaamolla nytkin yksi tuommonen pihassa.
Osia ootellessa :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”