ESP vikatila

Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

ESP vikatila

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eipä sitä "uuden" auton riemua pitkään kestänyt. Nyt tuo 2008 220 CDI Mersu sanoo "ESP currently unavailable. See owners manual"

Nyt sitten vikakoodin lukuun Veholle, vai onko muita suosituksia Oulun seudulla?

Manuaalin ohjeista ei ole apua, vika ei resetoidu ajon aikana edes sadan km jarrujen jäähdyttelyllä, mutta moottorin sammuttamisella ja avaimen poistolla kyllä, hetkeksi.

Moottorin vikavalokaan ei juuri mieltä rauhoita :-(
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Lisätietoa ongelmaan.

Kojetaulussa oli häiriköimässä tällainen
Kuva

Ja sen lisäksi tällainen
Kuva

Noiden seurauksena moottorissa oli tehonrajoitus päällä, ESP ja cruise disabloituna.

Vikakoodit luettiin Veholla, mitään ESP:hen tai Tempomaattiin liittyvää vikaa ei ollut tarttunut lokiin, mutta sen sijaan moottorinvalvonnan vikakoodin perusteella löytyi rikkinäinen turbolta moottoriin ahtoilmaa tuova putki, jonka osa + vaihto kustansi 140 €.

Kulutuksesta näyttäisi lähtevän noin litra pois nyt kun turbo puhaltaa välijäähdyttimen kautta imusarjaan eikä harakoille, eikä kulku persdynon mukaan ainakaan aiempaa huonommalta tunnu.

Toivottavasti tämä oli tässä, eikä ESP:stä löydy vielä jotain lisää...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
vitopoika
Viestit: 2
Liittynyt: 06.8.2011 16:43
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja vitopoika »

Hei Oletko kokeillu kunnon jarrutusta että abs tule mukaan minulla tuli vastaava ilmoitus vesisateella ja soratiellä mutta katosi kovan jarrutuksen jälkeen eikä vikamuistissa ollut mitään auto w204 c
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tänään tuli myös tuommoinen juuri samanlainen vikatila. Pajalle ensi viikolla. Syitä tuntuu olevan monenlaisia; mm. kaasupoljin viallinen, tuo turboletku, DPF:n paine-eron anturit. Viime kerralla, kun auto meni vikatilaan, ei löytynyt muuta kuin täynnä oleva DPF. Ajattelin, että pistän nyt Fortea tankkiin jos vaikka ensiapuna toimis...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
kaaleppi 70
Viestit: 110
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

taitaa olla pätkä ajo myrkkyä näille nyky diiseleille,laitahan viasta infoo pajalla käynnin jälkeen.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Uskaltaisko näihin uudempiinkin veikata jarruvalokytkintä? Ainakin w202:ssa rikkinäinen sellainen sytyttää ESP/BAS-valon ja kytkee vakkarin pois toiminnasta.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Siltä vaikuttais, että DPF siellä taas on jumissa. Kulutusta kun seuraa, niin näyttää joka välis yrittävän polttaa itsensä auki. Se prosessi ei jostain syystä vaan onnistu. Semmoinen ajatus tässä on tullu, että polttoa ei yritetä tehdä tarpeeksi usein ja sitten pönttö menee täyteen. Se taas viittais anturipuoleen. No, Star ja mekaanikko sen saa sitten selville.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Auto oli tänään Lucky Dogin pajalla tutkittavana ja vikatilan syyksi paljastui DPF:n paine-eron anturi. Villi veikkaus, että aikaisempikin vikatila johtui anturihäiriöstä, mutta anturi ei ollu vielä täysin kypsä ja täten auton muistiin ei jäänyt jälkeä viasta :asd: ...

Hyvä, että löytyi tämmöinen halvempi vika eikä esim. DPF-pönttö kokonaan uusiksi. Se on toki Mersuissa harvinaista, mutta kyllä motor-talk.de -foorumista semmoisiakin tapauksia löytyy. Esim. mikrohalkeama pöntön kyljessä yms.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:Lisätietoa ongelmaan.

Kojetaulussa oli häiriköimässä tällainen
Kuva

Ja sen lisäksi tällainen
Kuva

Noiden seurauksena moottorissa oli tehonrajoitus päällä, ESP ja cruise disabloituna.

Vikakoodit luettiin Veholla, mitään ESP:hen tai Tempomaattiin liittyvää vikaa ei ollut tarttunut lokiin, mutta sen sijaan moottorinvalvonnan vikakoodin perusteella löytyi rikkinäinen turbolta moottoriin ahtoilmaa tuova putki, jonka osa + vaihto kustansi 140 €.

Kulutuksesta näyttäisi lähtevän noin litra pois nyt kun turbo puhaltaa välijäähdyttimen kautta imusarjaan eikä harakoille, eikä kulku persdynon mukaan ainakaan aiempaa huonommalta tunnu.

Toivottavasti tämä oli tässä, eikä ESP:stä löydy vielä jotain lisää...
Mulla kuuluu "mouruava" suhahdus kierrosten laskiessa kun kaasuttelen paikoillani. Itse veikkaan ahtoilmavuotoa. Ei kai mitään puhinaa ja suhinaa pitäis kuulua kunnossa olevasta koneesta?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Huoltomies kuunteli sihahdukset ja aihetta toimenpiteisiin ei ole! Kovaa ajoa vaan! Ei mulla kyllä ole muut turbodieselit vislailleet yhtään, mutta se siitä :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
kaaleppi 70
Viestit: 110
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

tänään yritin kuunnella omasta autosta [c 200 cdi -08] ylimääsäisiä suhinoita kaasutellessa,en havainnut mitään erikoista.
mutta ahtopuolta veikkaisin minäkin.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Sovittiin, että palataan asiaan jos se oikein yltyy. Ääni kuuluu kevyesti kaasutellessa siinä vaiheessa kun kierrokset ovat laskemassa 2000 rpm:n alle. Sitten kun painaa tillin kunnolla pohjaan, ääntä ei välttämättä kierrosten laskiessa tulekaan. Auto kyllä toimii normaalisti, joten ajetaan menemään!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

C-Klasse kirjoitti:Sovittiin, että palataan asiaan jos se oikein yltyy. Ääni kuuluu kevyesti kaasutellessa siinä vaiheessa kun kierrokset ovat laskemassa 2000 rpm:n alle. Sitten kun painaa tillin kunnolla pohjaan, ääntä ei välttämättä kierrosten laskiessa tulekaan. Auto kyllä toimii normaalisti, joten ajetaan menemään!
Kaasuläpää vasten suhistelee :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Meinaat, että moottoriin päin virtaava ilma aiheuttaa vingahduksen siinä vaiheessa ku kaasuläppä sulkeutuu ja on just sopivas asennos?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

C-Klasse kirjoitti:Meinaat, että moottoriin päin virtaava ilma aiheuttaa vingahduksen siinä vaiheessa ku kaasuläppä sulkeutuu ja on just sopivas asennos?
Kyllähän se näin tekee kun ilma ei mene koneeseen vaan törmää läppään ja virtaa takasin ahtimen siipiä päin. Tän takia bensaturboissa dump venttiili.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Erikoisia nuo 204:n esp häikät. Joskus oli vastaava esp valo ja moottorivalo ongelmaa ja silloin vikana oli egr venttiili. Sillä autolla ajetaan semmonen 10-15tkm vuoteen eli paikat tukkevuu :cry:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”