w204 umpioiden vaihto
w204 umpioiden vaihto
Helou,
Minulla on w204, vm.2011, facelift, joka on varustettu halogen-ajovaloilla. Äpästelin itse siihen xenon-muutossarjan lyhyisiin , mutta alkoi vähän kiinnostamaan, että saako noista valoista millään tehtyä sellaisia, joista myös katsastusmies tykkäisi. Automaattista valokorkeudensäätöä ei ole, vaan manuaalisesti on kabiinin rullasta säädettävä, sekä ajovalon pesureita ei ole. Nämähän taisivat ainakin jossain vaiheessa olla kriteereinä xenoneille,
Vaihtoehtona siis varmaan olisi vaihtaa projektoriumpiot, mutta mitä sellaisen vaihtamiseen sanoo se katsastus-setä?
Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä/ideoita niin olisin kiitollinen..
Minulla on w204, vm.2011, facelift, joka on varustettu halogen-ajovaloilla. Äpästelin itse siihen xenon-muutossarjan lyhyisiin , mutta alkoi vähän kiinnostamaan, että saako noista valoista millään tehtyä sellaisia, joista myös katsastusmies tykkäisi. Automaattista valokorkeudensäätöä ei ole, vaan manuaalisesti on kabiinin rullasta säädettävä, sekä ajovalon pesureita ei ole. Nämähän taisivat ainakin jossain vaiheessa olla kriteereinä xenoneille,
Vaihtoehtona siis varmaan olisi vaihtaa projektoriumpiot, mutta mitä sellaisen vaihtamiseen sanoo se katsastus-setä?
Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä/ideoita niin olisin kiitollinen..
Parani valot kyllä huomattavasti verrattuna noihin jopa säälittävän huonoihin alkuperäisiin halogen-valoihin.
Kuviokin noissa H7R 35W:ssa on ihan kohtuullinen, suuntausta joutu sääteleen aikalaillakin, ettei ihan kaikki vastaantulijat enää väläytelly pitkiä..
Veholta muuten kyselin maililla, että onko mahdollista asentaa ILS:iä jälkikäteen, vastasivat ettei ainakaan heidän toimestaan, ylläri sinänsä, vaikka uskoisin että varmasti kaikki johtosarjatkin on valmiiksi kaikkiin vedettynä?
Kuviokin noissa H7R 35W:ssa on ihan kohtuullinen, suuntausta joutu sääteleen aikalaillakin, ettei ihan kaikki vastaantulijat enää väläytelly pitkiä..
Veholta muuten kyselin maililla, että onko mahdollista asentaa ILS:iä jälkikäteen, vastasivat ettei ainakaan heidän toimestaan, ylläri sinänsä, vaikka uskoisin että varmasti kaikki johtosarjatkin on valmiiksi kaikkiin vedettynä?
Alla olevasta säädöksestä löytyy seuraava maininta:
"Kaasupurkausvalaisimen suuntauksen säädön tulee olla automaattinen ja kaasupurkausvalaisimella tulee olla pesulaite, jos valon kirkkaus on yli 2000 lumenia. Käytännössä vaatimus koskee kaikkia kaasupurkausvalaisimia. Em. vaatimusta sovelletaan kuitenkin 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöön otettuihin autoihin, mutta jälkiasennettavissa kaasupurkaus-ajovalaisimissa pesulaite vaaditaan myös vanhemmissa autoissa. Pesulaitevaatimus ei koske kaasupurkauslisäkaukovalaisimia."
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... muksia.pdf
"Kaasupurkausvalaisimen suuntauksen säädön tulee olla automaattinen ja kaasupurkausvalaisimella tulee olla pesulaite, jos valon kirkkaus on yli 2000 lumenia. Käytännössä vaatimus koskee kaikkia kaasupurkausvalaisimia. Em. vaatimusta sovelletaan kuitenkin 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöön otettuihin autoihin, mutta jälkiasennettavissa kaasupurkaus-ajovalaisimissa pesulaite vaaditaan myös vanhemmissa autoissa. Pesulaitevaatimus ei koske kaasupurkauslisäkaukovalaisimia."
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... muksia.pdf
Vaimolla on vm.2016 Ooppeli Sorsa . Siinä on bi-xenonit ilman pesureita ihan tehtaan laittamana, ja jostain luin että olisivat just tommoset 25w. Tasonsäädöstä ei oo tietoa..ek170 kirjoitti:Onko tästä tarkempaa tietoa/speksejä/linkkiä...?x_ismo kirjoitti:Entäpä jos laittaa xenon hyväksytyt umipot ja 25 W xenonit ?
Nuo pienempitehoiset eivät tietääkseni vaadi pesureita eikä tasonsäätöä , muistaakseni tuohon tuli muutos vuoden alusta ?
Sekin voi olla että vaatimukset on erilaiset tehtaan valoille vs jälkiasennus.