W204 - Eturekisterikilpi AMG-puskuriin ilman näkyvää taustaa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W204 - Eturekisterikilpi AMG-puskuriin ilman näkyvää taustaa

Viesti Kirjoittaja eerola »

W204-korimallin pre-facelift-version AMG-etupuskurissa on kulmaa jos johonkin suuntaan. Haluaisin asentaa autoon kilven ilman, että sen taakse tulee oikealta ja vasemmalta näkyvää alkuperäistä mustaa muovipalikkaa (, jollainen näkyy esim tässä autossa).

Joskus aikaisemmin olen käyttänyt koriteippiä, mutta Jjohtuen tämän kyseisen puskurin muodoista, kilven kiinnittäminen koriteipillä suoraan puskuriin on vähän hankalaa. Etenkin jos sen haluaa saada paikalleen oikein kunnolla.

Onko tuollaiseen autoon olemassa telinettä, joka olisi joko täsmälleen suomalaisen kilven kokoinen tai vähän pienempi? Tai onko jotain tarviketelinettä, jonka saisi (todistettavasti suoraa koriteippausta paremmin) kiinnitetyksi?

Nämä saksalaiset ovat käyttäneet sveitsi- ja italia-versioisia taustoja.. Voisi toimia suomalaisenkin kilven kanssa, vai mitenköhän on?

Tämä saksalainen on saanut oman kilpensä kiinnitetyksi aika kelvollisen näkymättömillä kiinnikkeillä, mutta tuosta ratkaisusta ei löydy valitettavasti tarkempaa tietoa.
-T

Kuva
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Motonetin tai Fixuksen kilvenalunen? On suomikilven kokoinen ja jää kokonaan kilven taakse piiloon. Tausta laitetaan puskuriin kiinni ja kilpi kahdella muoviruuvilla telineeseen. Tällein minä olen kiinnittänyt kilven aina edestä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

nix0n kirjoitti:Motonetin tai Fixuksen kilvenalunen? On suomikilven kokoinen ja jää kokonaan kilven taakse piiloon. Tausta laitetaan puskuriin kiinni ja kilpi kahdella muoviruuvilla telineeseen. Tällein minä olen kiinnittänyt kilven aina edestä.
Eikös, nix0n, tuo sinun autosi ole facelift-malli? Facelift-204:n AMG-etupuskurin keskellä näyttäisi olevan semmoinen vähän tasaisempi alue, olenko katsonut oikein?

Tuo minun autoni on pre-facelift ja siinä menee semmoinen pokkaus koko puskurin leveydeltä. Tästä johtuen alkuperäinen musta kilventaustakin on aikamoisen muotoiltu takaa. Mahtavatko nuo Fixus-versiot istua tuollaiseen pre-facelift-puskuriin?

Olisiko sinulla, nix0n, kuvaa omasta autostasi niin voisin arvella miten se osuisi minun tapaukseeni?
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tämän kuvan mukaan sanoisin, että aikamoinen paneeli italialainenkin teline näyttää olevan. Joten semmoista en taida alkaa metsästää. Voi olla että lopputulos ei ole sen kanssa sanottavasti parempi.

Tämän kuvan mukaan sveitsiläinen kilventausta voisi olla toimiva. Erikoinen juttu, että kilventaustat ovat aina mustia. Merkittävästi vähemmän näkyisi jos olisi korin värinen... No, saahan sitä maalia ostetuksi. Mutta koska tuollainen Mersu-osanumerolla varustettu muovinpala maksaa jonkun verran, voisi se olla samalla vaivalla maalattu niin vähemmällä askartelulla selviäisin.
-T

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Alumiiniä esim pieni palanen ja taivuttaa sopivan ja ruuvvaa sen kiinni. Sitten siihen alumiiniin sekä kilpeen semmosta jytkyä tarrapintaa. Taikka voi sen liimata suoraa kiinnikki sikamassalla. Mä laitoin ramiin takakilven sillä tarrajutulla ja koitin repiä irti sen jälkeen ni mutkalle meni kilpi, sen verran tarttuu.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

laineracing kirjoitti:Alumiiniä esim pieni palanen ja taivuttaa sopivan ja ruuvvaa sen kiinni. Sitten siihen alumiiniin sekä kilpeen semmosta jytkyä tarrapintaa. Taikka voi sen liimata suoraa kiinnikki sikamassalla. Mä laitoin ramiin takakilven sillä tarrajutulla ja koitin repiä irti sen jälkeen ni mutkalle meni kilpi, sen verran tarttuu.
Miten ehdottaisit sen alumiinin laitettavaksi? Koriteipin ja sikamassan kanssa on vähän sama homma. Tietenkin sikaa voi laittaa ihan sikana, mutta se ei ole kovin "elegantti" malli. Ja kuten totesitkin, sitä ei sitten saa oikein millään pois jos vaikka tarve tulisi.

Jos tämän Mersun puskin olisi suorempilinjainen, silloin koriteippi ja tatinat tarttuisivat laajemmalta alkueelta, kilpi pysyisi niillä kivasti ja tässä ei olisi mitään ongelmaa... Esimerkiksi tähän autooni laitoin kilven teippitatinalla, ja homma toimi ilman mitään ongelmia. Mutta puskuri olikin vähemmän muotoiltu.

Lähikuva Mersun puskurista tässä. Alkuperäisen telineen reunan muoto kertoo ongelman.

Minun päässäni ongelma on kaksijakoinen: Ensiksikin ilman mustaa telinettä olisi mielestäni nätimpi. Ja toiseksi, minulla olisi nyt kerrankin reiätön puskuri, niin en olisi innokas kairaamaan siihen reikiä ennen kuin olen miettinyt homman tarkasti.
-T

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

No siis mä luulin että se orkkis kilpiteline on myös ruuvveilla kiinni, mutta jos ei ole niin eihän sitä alumiiniä tosiaan saa ilmankaan kiinni. Tars nähä ite tilanne kun ei noista kuvista oikein aukea. Mutta tosiaan se ns. Uuden mallin karkea tarranauha pitää pienellä alueella jo reilusti kiinni. Siinä on kumpikin tarra sitä karkeaa.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Omani on kanssa prefacelift, päivävalot ja peilin kuoret vaan hämäävät. Mulla on tässä nykysessä kyllä se musta aluslevy paikoillaan. Muissa autoissa olen käyttänyt sitä fixuksen kilven aluslevyä, mikä siis ruuvataan puskuriin kiinni ja siihen päälle kilpi. Ulospäin näkyy pelkkä kilpi ja aluslevy jää kokonaan piiloon kilven taakse.

Tuossa kuva aikaisemmasta W203, josta näkyy ettei aluslevyä näy ollenkaan.
Kuva
Kuva

Tuossa vielä W204
Kuva

Aluslevyä pysty taivuttamaan ja siinähän on miljoona mahdollisuutta laittaa ruuvi kiinni. Ulkomaankilpi oli W203 kiinni kaksipuolisella teipillä. Hetken sai raapia päätä, kun ei löytynyt ruuveja, että mikäs kikka tässä nyt oikeen on :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

209:sä lähti tuo möhkä kilpipahka. Auto menee kaverille keulastaan siistittäväksi ruuvinreijistä ensiviikolla. Ei kyllä hajuakaan mihinkä kilven laitan kun sellaisen joskus saan. Oiskohan tässä perusteet pikkupikku-kilvelle..?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

nix0n kirjoitti:Omani on kanssa prefacelift, päivävalot ja peilin kuoret vaan hämäävät. Mulla on tässä nykysessä kyllä se musta aluslevy paikoillaan...
Ok, juuri sen mustan aluslevyn (alla olevassa kuvassa punaisella) haluaisin saada pois/ piiloon.
Kuva

Katsoin tuossa kuvia vanhoista autoistani, niin näköjään minulla on joku aluslevyallergia, koska kaikissa autoissa olen väkästellyt kilven mahdollisimman puskurinmyötäiseksi.
-T

Kuva
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sen Motonetin/Fixuksen/HongKongin kilven saanee kyllä kiinni ruuvilla suoraan puskuriin, kun on taipuisaa muovia. Edellyttää tietysti sitten sitä, että on valmis myös taipuneeseen kilpeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 kori”