W204 200 cdi-automaattivaihteisto on HUONOTOIMINEN!

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

W204 200 cdi-automaattivaihteisto on HUONOTOIMINEN!

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hei,
W204 on ulkoasultaan upea auto. Moottorissa on 136 hv pienimmällä dieselillä. Kaikki on kohdillaan, mutta automaatti/moottori-yhdistelmä ei TOIMI! Ajoin tänään ensimmäisen työvuoron uudella W204-dieselillä ja pettymys oli nimenomaan jyrinän takia suuri. Miten IHMEESSÄ on mahdollista, että mersu päästää tälläista keskeneräistä tavaraa myyntiin. En osaa sanoa onko ongelma muissa kuin 200 cdi-automaattiyhdistelmässä.
Miten vika(oma mielipide)/ ominaisuus(maahantuojan ilmaisu samasta asiasta) sitten ilmenee. Auto jyristää ja täristää pintakaasulla tietyillä nopeuksilla-ihan niinkuin olisi turbiini rikki. Olin kuullut veholta jo aiemmin, että noissa uudemmissa tehokkaimmissa dieseleissä, myös ilmeisesti E 200 cdi/aut ilmenee samaa ominaisuutta. Tehdas on jo kuulemma saanut asiakkailta palautetta ja tehdas selvittelee ratkaisua. Väännöt on niin suuret alhaalla, että laatikko pitää ikäänkuin liian isoa vaihdetta sisällä-sitten tulee jyrinä/tärinä ja selvä resonointi ääni. Eihän tällaisella asialla ole mitään merkitystä kun isolla tiellä päästelee, mutta kaupunkiajossa jyrinöitä tulee päivän aikana koko ajan. Automaattivaihteisto tuntuu lähtevän ykkösellä liikenteeseen C/S-asennoilla-ennen lähti kyllä C-asennossa kakkosella kevyellä kaasulla. Onko kyseessä aivan erilainen laatikko kuin W203:sessa-jotain eroa kyllä tuntuisi olevan käytöksessä. Jos itse olisin ostamassa uutta autoa niin koeajon perusteella tuota moottori/vaihteistoyhdistelmää en ainakaan ostaisi-en tosin tiedä vaikka muutkin moottori/vaihteisto-yhdistelmät olisivat yhtä huonoja. Muuten auto on kyllä melko hieno paketti. En pysty kyllä millään käsittämään miten mersu tekee älyttömiä virheitä sellaisissa asioissa jotka tulevat ilmi heti ekassa koeajossa! Pahinta ääni ja resonointi on noin kuudessakympissä, jos on vielä noustava mäkeä! PETTYMYS ON SUURI!!!!!!!!! Tuskin tässä autossa alle 3000 kilometriä ajettuna on mitään vikaa vaan tää nyt vaan on tällainen. 42 500 eurolla pitäisi saada resonoimaton kulkine nykypäivänä! Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä mallista?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Noissa nelosissahan on se vanha 5-vaihteinen laatikko, ei siinä isompia yllätyksiä luulisi tulevan. Itse koeajoin W204 C220CDI:n ja minusta se vaihtoi ja kulki ihan siististi.

Onhan se nelosen värinöiden kuriin saaminen ongelma noilla väännöillä alhaisilla kierrosluvuilla, ja kyllä alhaisia kierroslukuja pitäisi pystyä käyttämään että se kulutuskin pysyy pienenä.

Oliko autolla jo ajettu sen verran että laatikko oli kunnolla adaptoitunut? Tuossahan momentinmuuntimen lukitus luistaa hallitusti vähän värinöiden vähentämiseksi, tai ainakin niin oli ennen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itsekin huomasin saman, kun kävin koeajamassa. Tällöin kyseessä kyllä oli kompressorinelkku. Kaupunkiajossa piti kepistä heittää vähän pienempää päälle, ettei jyrissyt.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mitä näyttää kierroslukumittari silloin kun se alkaa jyrisemään. Jos automaatti yrittää ajattaa alle 1700 rpm kierroksilla niin tuolla moottorilla on kyseessä aivan selvä suunnitteluvirhe ohjelmassa.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Jotain tuollaista ehkä joo, ja sitten se meno tuntui alkuunsa sellaiselta vaihteen arpomiselta. Hiljaisemmissa nopeuksissa tasakaasulla jyristellen, ja pientä nopeuden muutosta hakiessa, tai vähänkään kaasua lisäämällä/vähentämällä, vaihteli heti "pykäliä" edestakaisin... tjsp.

No, ne oli ensimmäisiä tuntemuksia. Hyvin se silti meni kun antoi palaa! :D
Kuva
comand
Viestit: 3
Liittynyt: 11.1.2008 19:44

Viesti Kirjoittaja comand »

mulla on tommonne w204 200cdi automaatti. kyllä se jyristää ja mielestäni johtuu siitä, että laatikko heittää liian isoa vaihdetta liian pienissä nopeuksissa. esim. jos ajaa tasa kaasulla noin 60 km/h niin vitonen on päällä (muistaakseni) ja kierroksia on vain 1200-1300, sitte ku pykältää pienempää ja kierrokset nousee lähemmäs kahta tuhatta niin jyrinä loppuu heti. tuntuu, että laatikko haluaa koko ajan mennä matalilla kierroksilla.

siis tärinä johtuu liaan pienistä kierroksista.

tuohon automaattilaatikkoon pitäis pikasesti tehdä joku ohjelmisto muutos mersun toimesta. erittäin ärsyttävä tuo, kun joutuu kepittää koko ajan.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei se vaihtamispisteiden nostaminen kyllä minusta ole oikea ratkaisu. Moottorin kuormitusaste pitää saada ylös kulutuksen pienentämiseksi ja siihen taas tarvitaan mahdollisimman suuri vaihde.

Kyllä ainakin W211 suoralla kuutosella ja viisivaihteisella laatikolla pitää viitosen päällä aina 1000 rpm asti tasamaalla, juuri sopiva 50 km/h rajoitusalueella. Eikä minkäänlaisia värinöitä. Voi olla että nelosen värinöitä on vaikea saada tarpeeksi kuriin mutta ei sitä pitäisi lähteä korjaamaan kierroksia nostamalla.

7G-tronic tuntuu CDI:lläkin vaihtavan ylempänä mutta yli 1700 rpm ei rauhallisessa työmatka-ajossa pääse kuin hetkittäin, ja noin sen pitääkin olla. Bensakoneet on asia erikseen jos tehoa ei enää ihan noin alhaalta löydy, isommissa bensakoneissa kyllä niissäkin löytyy vielä reilusti alle 1700 rpm.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tähtikuljettaja kirjoitti:Ei se vaihtamispisteiden nostaminen kyllä minusta ole oikea ratkaisu. Moottorin kuormitusaste pitää saada ylös kulutuksen pienentämiseksi ja siihen taas tarvitaan mahdollisimman suuri vaihde.
Näinhän se on, ja EU-kulutusten laskemiseksi tuo on suuntaus.

Entä jos kuljettaja kettuuntuu tuohon jurinaan ja joutuu aina käsin valitsemaan pienemmän vaihteen? Silloin kumoutuvat automaatin hyöty ja säästöpyrkimykset. Minun mielestäni vaihdelaatikon ja moottorin yhteistoiminta on tällöin suunniteltu huonosti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Pikkuisen tuntuu että ois menty hiukan hakusalle tuossa säästöhommassa. Kovin pienillä kierroksilla neloskone ei kutoskoneelle vedon tasaisuudessa pärjää, se on rakennejuttukin. Toisaalta matalilla kierroksilla jo itse moottoriin kohdistuu suuria voisiko sanoa että haitallisia voimia, kun kuitenkin kysymys on yhdensuuntaisen työntöliikeen muuntamisesta pyöriväksi kammen avulla. Tavallaan menee hukkaan voimaa. Samaten vaihteistossa, jo manuaalitoimisessakin, hammasrasitus tai oikeastaan -paine on kova ja voitelu on matalilla kierroksilla huono. Automaatissa vielä öljypumpun tuottama paine voi jäädä matalaksi ja pannat ei sitten pidäkään tai pakat luistaa jos on nykivää meno, vaikkei koneessa niin puhtia oisikaan.

Mutta kai ne on miettineet sitä tehtaalla, muutoin oisivat tarjonneet pienempää ja enemmän kiertävää konetta voimanlähteeksi.

Käyttöhän varmaan sitä rajoittaa...jos auto on baanalle rakennettu ja sillä ajetaan stop-and-go:ta, niin ei se aina oikein voi toimia. Mutta onneksi noi automaatit on helppoja ohjelmoitavia, tai ainakin luulisin niiden olevan sellaisia kun kerran on tietotekniikkaakin mukana ettei tarvi TV-kaapelin sun modulaattoreiden ja keskipakosäätimien kanssa pelaamaan ja jos ne ei piisaa niin vaihteleen shiftkittejä venttiilikoneistoon... Nyt vaan kytkee tietsikkaan ja rupee sääteleen vaihtokohtia ruudulla... :D
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ajelen huomenna taas koko päivän tuolla W204 cdi:llä. Pitää katsoa millä kierroksilla jurisee. 60 nopeudessa on ainakin lievässä ylämäessä pintakaasulla tärinää. Ja 40 pinnassa. Siis selvä resonointi jonka huomaa kyydissä olijakin. Pitääkö näihin itse ruveta asentamaan isoja W123:sen värinänvaimentimia?
Voi herranjestas noita insinöörejä. Jos olisin tehtaalla töissä niin ei tulisi mieleenkään päästää tuollaista laitetta pihalle. Olisivat laittaneet sen 7gtronic vaihteiston jos vanha 5:nen ei tässä yhdistelmässä kerran toimi. Mulla oli jo ajatuksena, että mersu on palannut takaisin laatuun ja luotettavuuteen, mutta taas vedettiin matto jalkojen alta kerralla!
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Vanhakoppanen A6 audi multitronicilla on kamala jyrä ajaa, kierrokset on alle 1500 koko ajan ja sen kyllä huomaa. Uuskoppasessa kutosesa on uudempi 2-litrainen kone tasapainoakseleilla varustettuna ja sekin pitää kierroksia erittäin alhaalla. Minkäänlaisia värinöitä ei tule matkustamoon kuitenkaan. Eli kai ne insinöörit on erilaisia eri firmoissa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ville S. kirjoitti:Vanhakoppanen A6 audi multitronicilla on kamala jyrä ajaa, kierrokset on alle 1500 koko ajan ja sen kyllä huomaa. Uuskoppasessa kutosesa on uudempi 2-litrainen kone tasapainoakseleilla varustettuna ja sekin pitää kierroksia erittäin alhaalla. Minkäänlaisia värinöitä ei tule matkustamoon kuitenkaan. Eli kai ne insinöörit on erilaisia eri firmoissa.
Kyllähän ne insinöörit on erilaisia. Kaverilla on tuollainen V6-diesel-99 A6:nen ja jyrinä on kyllä se pienempi ongelma-moottorihan on ihan susi ainakin yläkerran puolesta. Että kyllä siellä Audillakin "osataan".
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Roisto kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:Ei se vaihtamispisteiden nostaminen kyllä minusta ole oikea ratkaisu. Moottorin kuormitusaste pitää saada ylös kulutuksen pienentämiseksi ja siihen taas tarvitaan mahdollisimman suuri vaihde.
Näinhän se on, ja EU-kulutusten laskemiseksi tuo on suuntaus.

Entä jos kuljettaja kettuuntuu tuohon jurinaan ja joutuu aina käsin valitsemaan pienemmän vaihteen? Silloin kumoutuvat automaatin hyöty ja säästöpyrkimykset. Minun mielestäni vaihdelaatikon ja moottorin yhteistoiminta on tällöin suunniteltu huonosti.

t.
Risto
Siis ei minustakaan se käy että kuskin pitää ruveta vaihteita säätelemään että jurinoista pääsee eroon. Minusta vaan tuo vika pitää ratkaista jollakin muulla keinolla kuin alhaisten kierrosten välttämisellä. Jos "valmiissa" autossa muu ei auta niin sitten vaihtamisohjelmalla isommat kierrokset mutta vain hätäratkaisuna.

Ei kai ero voi pelkästään tulla neloskoneesta, itse en ole mitään jyrinöitä havainnut ja on kuutoskoneessakin 540 Nm vääntöä. Kierrokset pitkälti 1500 rpm kahden puolen, ei sillä kiihdytyksissäkään tarvii yli kahden tuhannen mennä.

Olisko siinä C:n turbiinilukon ohjauksessa jotain ongelmia?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Näin maallikon maalaisjärjellä mietiskelin että eikös tuossa uudessa sitten enää olekkaan ajotavan "oppiva" vaihteisto? Vai onko siitä mitään iloa ko ongelmaan?

:shock:
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Olisko siinä C:n turbiinilukon ohjauksessa jotain ongelmia?
Meinaatko että oisko limppu täysin tönkkönä noin alhaisilla kerroksilla :?: Jos jyrinän syy on tuo niin ihmetyttää. vääntövärinät on yleensä myrkkyä planeetoille :roll:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kuvaja kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:
Olisko siinä C:n turbiinilukon ohjauksessa jotain ongelmia?
Meinaatko että oisko limppu täysin tönkkönä noin alhaisilla kerroksilla :?: Jos jyrinän syy on tuo niin ihmetyttää. vääntövärinät on yleensä myrkkyä planeetoille :roll:
En ole tätä lueskellut mutta uudet laatikot kyllä kytkevät lukon aika aggressiivisesti mutta toisaalta osaavat pehmeän lukituksen. Oliko luisto jotain prosentin luokkaa, siis lukkokytkimellä kontrolloituna tällaisessa tilanteessa.

En muista mikä olisi alin kierrosluku jolla lukko yleensä aktivoituu mutta W211:stä muistelisin että ihan pintakaasulla ajaessa 50 km/h nopeudella huomaa että lukko on mukana mutta irtoaa jos painaa kaasua vähänkin reippaammin (silti kevyesti).
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

No niin päivä takana ja aika ajoin ärsyttävää ajella. Tärinä ja resonointi on pahinta n. 55 km/h ja kierroksia on tuolloin jotain 1200-1500 välillä. 80 km/h tienoilla resonoi myös ja tuolloin kierroksia 1500 ja vitonen silmässä tietty. Yksi resonointialue on vielä 40 pinnassa.
Ja toden totta laatikko asettaa ykkösen aina liikkeellelähdettäessä myös C-asennossa eli toimii erilailla kuin W203 automaatti. Onko mahdollista, että tässä W204 mallissa olisi harvempi perävälitys kuin W203:sessa? On saatu kierroksia alas ja kulutuksia alemmaksi?
Avatar
Tsubi
Viestit: 20
Liittynyt: 07.11.2005 11:47

Viesti Kirjoittaja Tsubi »

.
Viimeksi muokannut Tsubi, 06.1.2021 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tsubi kirjoitti:Oletteko muuten huomannut, että tuo "piikkinokka" 211 (200cdi) kuluttaa polttoainetta enemmän, kuin prefacelift ja tyhjäkäyntikierrokset on korkeat. (eikä kuulemma voi mitn)
Siis vieläkin enemmän? :? Serkkupoika huomasi saman asian 210:n ja 211:n välillä (220 CDI). Noin litran verran oli eroa kulutuksessa. Pikkuisen on enemmän tehoa 211:ssa mutta muuten auto taitaa olla aikalailla saman painoinen kuin väykkykin. Kuski on sen verran nuuka, ettei varmasti ole isommin revitellyt ja tehon käytöstä olisi kulutus kasvanut. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Tsubi
Viestit: 20
Liittynyt: 07.11.2005 11:47

Viesti Kirjoittaja Tsubi »

.
Viimeksi muokannut Tsubi, 06.1.2021 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos oikein aletaan käyttämään saasteenpoistolaitteita, niin niihinhän hukkuu tehoa tai jos teho pyritään pitämään samana, niin kulutus lisääntyy. Olisikohan tuonne tullut joku hiukkaskaappari lisää. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En tiedä onko se saasteiden vähentämisen takia vai miksi, mutta tuo liian alhaisilla kierroksilla ajaminen kyllä lisää kulutusta. Ei se kuski automaattilaatikolla tietenkään voi vaikuttaa niihin kierroksiin muuten kuin jos se laatikko oppii ajotavan mukaan pitämään korkampia kierroksia.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Juu, kyllä se kulutus on noissa talouskoneissa kasvanut, tukitaan hyvät savupiiput kaikenmaailman hiukkaspöntöillä, suora sen putken pitää olla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Vajaa viikko ja 2000 km on nyt ajeltu. Tänään alkoi sitten laatikko jyrisemään. :lol:

Kun kierroksia 1200-1300 on pahin jyrinä päällä. Loppuu yleensä heti kun menee yli 1700 kierroksen.

Eli ilmeisesti on ominaisuus, mutta onko mersu kehittänyt tuohon mitään korjausta. Vanhakoppanen toimi tässä asiassa kuin ajatus, eli takapakkia on menty. :?

Vaikka tehot ei ole kuin 136hv/300Nm, on tuo yllättävänkin pirteä, ainakin jos vertaa siihen entiseen. Paljoa ei näköjään tarvitse tehojen nousta niin eron jo huomaa. :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meillä yks asiakas osti tuommosen uuden C:een siviilivehkeekseen. Ensimmäinen huomio ja huoltokeikan aihe oli juurikin laatikko, Veholle meni uudelleen ohjelmointiin. Jäädään kuulostelemaan miten saavat paranneltua. Kuulemma juristeli ja potki pykäliä miten sattuu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Nyt on vaihteisto ohjelmoitu uudelleen. Toiminta parani huomattavasti, mutta 100% se ei ole vieläkään ja ei tulekkaan. Olivat sanoneet, että ohjelmointi ei ole koko ratkaisu ongelmaan.
Jos teistä kukaan on koeajanut W204 200 CDI:tä automaatilla ja ohjelmoimattomalla eli alkuperäisillä säädöillä ei voi ymmärtää tilannetta lainkaan. MILLÄ HELVETILLÄ MB VOI PÄÄSTÄÄ MYYNTIIN TUOLLATAVALLA TOIMIVAN AUTOMAATIN?????? JOS OLISIN SIELLÄ KOEAJAJANA NIIN EI KYLLÄ TULISI MYYNTIIN. JOMPIKUMPI AUTOLEHTI TESTASI AUTOMAATTIDIESELEITÄ JA KAS KUMMAA VEHOLLA EI SATTUNUT OLEMAAN HALVEMPAA 200 CDI-MALLIA VAAN 220 CDI, JOSSA EI OLE TUOLLAISTA ONGELMAA. ELI VEHO VÄISTI HUONON PALAUTTEEN SAANNIN MAINIOSTI. IHMETTELEN JOS LAATIKOITA EI OHJELMOIDA VALMIIKSI ENNEN MYYNTIIN TULOA SUOMESSA, ETTEI TIETO LEVIÄ.
Asialla on kyllä toinenkin puoli, jos laatikko osoittautuu kestäväksi niin eipä siinä mitään maantieajossa yli 85 km/h, mutta taksina/pääosin kaupunkiajossa-EI KIITOS!
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Easy Rider kirjoitti:Meillä yks asiakas osti tuommosen uuden C:een siviilivehkeekseen. Ensimmäinen huomio ja huoltokeikan aihe oli juurikin laatikko, Veholle meni uudelleen ohjelmointiin. Jäädään kuulostelemaan miten saavat paranneltua. Kuulemma juristeli ja potki pykäliä miten sattuu.
Mikä malli tämä oli? Edellisistä postauksista tulkitsin että automaattiongelma on 200CDI:ssä. Itse kokeilin 220CDI:tä, pitää varmaan yrittää löytää 200CDI koeajoon ennen kuin niihin on ohjelmistoja päivitelty.
comand
Viestit: 3
Liittynyt: 11.1.2008 19:44

Viesti Kirjoittaja comand »

nyt on mun autossa vika korjaantunu "itsestään". n.6000 km se jyrinä alkoi vähenemään ja nyt ei enää jyrise ollenkaan 7000 km. viime perjantaina kävin varmuuden vuoksi vielä veholla ja ne laittoivat laatikkoon ja moottoriin uuden ohjelmoinnin. nyt pelaa erinomaisesti.
oiskohan ollu uutuuden kankeutta.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Kohta kaksi viikkoa ja 5000 km ajettu. Tuntuu jotenkin että jyrinä vain pahenee. :roll:

Muutenkin laatikon toiminta ollut pienoinen pettymys. Varsinkin 1-2-3 välien vaihdot kevyellä kaasulla nykäisee välillä ikävästi. :cry: Huollossa sanoivat että "ajelehan vielä vähän aikaa, niin katotaan sitten".

Toivottavasti korjaantuu uudella ohjelmalla tai sitten itsestää. :?

Ja jos ostatte näitä, niin ottakaan ihmeessä lisävarusteeksi tuo nopeuden mukaan säätyvä ohjaus. On suorastaan loistava. :D
comand
Viestit: 3
Liittynyt: 11.1.2008 19:44

Viesti Kirjoittaja comand »

jotuu ottaa vähän sanojani takasi. eilen testasin tota jyrinää, niin kyllä se vielä vähän tärisi, mutta ei mitään siihen verrattuna mitä ennen oli (tärisi koko auto). nyt tuon jyrinän huomaa vain jos siihen osaa kiinnittää huomiota.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 voimansiirto”