W204 200 cdi-automaattivaihteisto on HUONOTOIMINEN!

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
karvine
Teräshermo
Viestit: 744
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee? :D

Meillä on ajettu nyt 16000 km ja kaikki ylimääräiset äänet hävinneet lähes kokonaan. :D Mitään uudelleen ohjelmointeja ei ole tehty, jyrinä vain hävisi.

Yksi päivä ajelin 500 km puhdasta maantieajoa, ja sen lenkin jälkeen jyrisi aavistuksen verran. Piti tosin keskittyä kuuntelemaan että huomasi. Kovan kaupunki-polkemisen jälkeen toimii täysin normaalisti. :D

Pientä nykimistä tosin on.:cry: Kävelyvauhdista jos painaa 1/3-osan kaasua, eli laatikko vaihtaa ykköselle, meinaa mennä niskat nurin.
Wce
Viestit: 3
Liittynyt: 18.12.2011 19:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wce »

Kylläpäs kävi hyvä tuuri kun tuli hommattua c200

Kerkesi tuhannen kilometriä ajella kun alkoi vaihteen vaihto unohtumaan

Toivottavasti kestää uusi johdinlevy saman 160 000 km kuin entinenkin :)

Huono alku oli ensimmäiselle mese ostokselle :D
Avatar
740 GLE
Viestit: 2546
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ei nyt aloiteta tässä threadissa vääntöä siitä, millä kannattaa ajaa, vaan sovitaan, että ajetaan sillä mikä tuntuu sopivalta.

Pikku pätkän ajoin kesällä pari vuotta omaani uudemmalla Vehon esittelyautolla, 200 CDI automaatti. Vaihtotapahtumasta ei ole moittimista, mutta jäin ihmettelemään ylös- ja alasvaihdon hystereesin puutetta. Tuntui siltä että ylös ja alasvaihto tasakaasulla oli sama nopeus, mikä oli mielestäni erikoista. Esim. vakionopeus 55 km/h tasamaalla sai laatikon arpomaan jatkuvasti 3 - 4 välillä.

Tuntemani automaatit ovat toimineet siten, että esim. neloselle vaihdetaan ylöspäin varovastikin ajaen n. 70 mittarinopeudessa, mutta kolmoselle alas hieman yli 60 nopeudessa. Ihan sama mihin cruisen asettaa, vaihde vaihtuu ainoastaan jyrkässä mäessä.

Onkohan tuo vika vai ominaisuus? Esittelyautossa oli jotain 20.000 km taulussa, joten olisi sen jotain pitänyt tehtaan asetusten jälkeen oppia?

Jyrinää tai muita häiriötekijöitä en tuossa huomannut, mutta kyllähän se 5-v automaattikin 1600 RPM alkavan jyrkästi nousevan vääntökäyrän hyödyntää tarkalleen ja kevyellä kuormalla mennään isoilla vaihteilla. Ongelma ei taida niinkään olla voiman puute, vaan liian vähän sylintereitä moottorissa?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itselle tuli tänään tuommonen 2009 farkku manuaali. Täytyy sanoa että eka kertaa mersu on osannut tehdä sellaisen manuaalin jolla tämmönen pääasiassa automaatilla ajavakin pystyy selviytymään liikenteessä :shock:

En ole koskaan tykännyt ajaa mersun manuaaleja mutta nyt alkoi olla jo lähellä. 5v Automaatit eivät oikein ole kehittyneet sitten vuoden -00 jälkeen kun tiptronic tuli. Jopa päinvastoin kun on alettu pienen kulutuksen/päästöjen toivossa käyttää turbiininlukkoa enemmän ja enemmän. Se näkyy jo vähentävän mukavuutta :? Kun ei se tuommonen 4-sylinterinen mene mukavasti taajamassa alle 2000rpm :wink:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee?

Oko olut millaisia ongelmia 7 v automaatti autojen kanssa?

Jyriseekö niissä vaihdelaatikko?
Onko millaisia kokemuksia kyseisestä vaihteistosta.
Olisi auton vaihto ajankohtainen ja olisi hyvä tietää kannattaako nämä
tekeleet kiertää kaukaa.
Oko käsitystä ovatko 7 vaihteiset kestävämpiä kuin 5 vaihteiset?
Lisäksi onko millaisia vikoja 2012 v, 220 cdi autoissa ollut?
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

204 kirjoitti:Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee?

Oko olut millaisia ongelmia 7 v automaatti autojen kanssa?

Jyriseekö niissä vaihdelaatikko?
Onko millaisia kokemuksia kyseisestä vaihteistosta.
Olisi auton vaihto ajankohtainen ja olisi hyvä tietää kannattaako nämä
tekeleet kiertää kaukaa.
Oko käsitystä ovatko 7 vaihteiset kestävämpiä kuin 5 vaihteiset?
Lisäksi onko millaisia vikoja 2012 v, 220 cdi autoissa ollut?
Itsellä vm -11 200 cdi 5v tomaatti eikä mitään jyrinöitä ole ollut.
xin811
Viestit: 655
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jos tuon laatikon softan päivittää, niin kosketaanko siinä moottorinohjaimeen? Oma auto(w212 200cdi) on kans just tuollainen, että jo 50 vauhdeissa tuupataan nelosta silmään ja kierrokset putoaa sinne tonniin. Sitten kun tulee vähän vastusta tai painaa pari milliä kaasua niin taas tiputetaan kolmonen. Joko tuota kolmosta sais pitää pesässä kauemmin tai sitten turbiinia pitäis luistattaa tuolla nelosvaihteella, nyt se on ihan lukittuna. Kaasun varovainen painaminen ei nosta kiekkamittaria yhtään, vaan nopeus ja kierros menee ihan käsikädessä.
W204mr
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2020 21:40

Viesti Kirjoittaja W204mr »

W204 200cdi 5 vaihteinen automaatti on hassun tuntuinen. Vaihtaa ilman mitään älyttömiä nykimisiä,mutta joskus arpoo vaihteen kanssa. Esim. vielä kylmällä laatikolla ylämäkeen ajellessa pintakaasulla heittää ison vaihteen silmään ja sitten kierrokset humppaa 1200-1500 välillä. Aivan kun laatikko miettis ”ei näin isoa vaihdetta,vai käyttäiskö sittenkin,eikun heitän pienempää vaihdetta”. Laatikkoöljyt on uusittu,mietin että onko laatikko uusista öljyistä ihmeissään. Aiempi omistaja vaihtanut vaihteistoöljyjä,mutta ei ihan 60tkm välein.

Muuten ajossa vaihteet on toimii hyvin,kaupunkiajossa kun välillä ajetaan pintakaasulla,niin tuppaa välillä vähän herkästi heittää liian isoa vaihdetta. Sitten tulee toi kierrosten humppaus kunnes lyö sopivan vaihteen kehiin.

Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? Kenties lisäksi vaihteiston ohjelman päivitys?
anselmi123
Viestit: 10
Liittynyt: 20.7.2019 21:38
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Adaptointia voisi kokeilla että onko vaikutusta, kannattaa vielä varmistaa että öljymäärä on varmasti oikea. Käsittääkseni näihin 722.6 laatikoihin ei mitään päivityksiä ole edes mahdollista saada.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

MILLÄ HELVETILLÄ MB VOI PÄÄSTÄÄ MYYNTIIN TUOLLATAVALLA TOIMIVAN AUTOMAATIN?????? JOS OLISIN SIELLÄ KOEAJAJANA NIIN EI KYLLÄ TULISI MYYNTIIN. JOMPIKUMPI AUTOLEHTI TESTASI AUTOMAATTIDIESELEITÄ JA KAS KUMMAA VEHOLLA EI SATTUNUT OLEMAAN HALVEMPAA 200 CDI-MALLIA VAAN 220 CDI, JOSSA EI OLE TUOLLAISTA ONGELMAA. ELI VEHO VÄISTI HUONON PALAUTTEEN SAANNIN MAINIOSTI. IHMETTELEN JOS LAATIKOITA EI OHJELMOIDA VALMIIKSI ENNEN MYYNTIIN TULOA SUOMESSA, ETTEI TIETO LEVIÄ.
:shock: :lol: onpa melkoinen jyrinä ollut foorumilla 12 vuotta sitten.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 3953
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

[quote="W204mr"]
Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? [ /quote]

Jos öljyt ok sekä määrä eikä moottorin puolella ole mitään vikoja
Ensin nolausta *:rila sen vaikutkusen perustella jatko toimet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W204mr
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2020 21:40

Viesti Kirjoittaja W204mr »

CDI203 kirjoitti:
W204mr kirjoitti: Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? [ /quote]

Jos öljyt ok sekä määrä eikä moottorin puolella ole mitään vikoja
Ensin nolausta *:rila sen vaikutkusen perustella jatko toimet
Öljyt ok ja määrä kans,tehtiin lopulta laatikon resetointi ja momentinmuuntimen kans,adaptaatio myötä vaihdot ok. Katellaan jos oireet palaa,niin ruvetaan tutkimaan kyb:in osuutta ja venttiilikoneisto syyniin kans. Vikakoodeja ei ollu moottorin eikä automaattilaatikon puolella.
M-B Mika
Viestit: 91
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Jahas täällä foorumilla vielä porukka vissiin vierailee...
Oma 157tkm ajettu s204 200cdi -08 automaatti menee maanantaina vaihteistoöljyjen ja suotimen vaihtoo.
Saa nähdä vaatiiko myös johdinlevyä ja kyb venaa samalla...
Tuore hankinta itselle ja vaihteiston toiminta on suoraan saatanasta :)
Ei ole ollut yksikään mersun automaatti näin huonokäytöksinen vaikka reilu puolimillinenkin ollut ajossa.
Reippaammassa ajossa ihan kivasti toimii mutta kun rauhallisesti ajelee niin ei hyvä.
Jonkin verran nostelee kierroksia vaihtojen hetkellä mutta 3-4 tai 4-5 on pahin.
Selvästi pomppaa kierrokset, sitten laskee kuin olisi vaihde vaihtunut ja siihen perään vielä nytkähtää ja tippuu kierrokset lisää.
Kerran kolautti pykälän ihan saatanasti pesään jolloin meinasin et nyt lesni kardaani narniaan.
En enää tiedä nostinko vai painoinko sitten kaasua väärässä kohtaa auton mielestä.
Ja toisinaan se ei oikeen tiedä minkä vaihteen pitäisi silmässä.
"Liian isolla" vaihteella tämäkin haluaa jyristellä menemään mutta se ei niin paljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 3953
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

M-B Mika kirjoitti:Jahas täällä foorumilla vielä porukka vissiin vierailee...
Oma 157tkm ajettu s204 200cdi -08 automaatti menee maanantaina vaihteistoöljyjen ja suotimen vaihtoo.
Saa nähdä vaatiiko myös johdinlevyä ja kyb venaa samalla...
Tuore hankinta itselle ja vaihteiston toiminta on suoraan saatanasta :)
Ei ole ollut yksikään mersun automaatti näin huonokäytöksinen vaikka reilu puolimillinenkin ollut ajossa.
Reippaammassa ajossa ihan kivasti toimii mutta kun rauhallisesti ajelee niin ei hyvä.
Jonkin verran nostelee kierroksia vaihtojen hetkellä mutta 3-4 tai 4-5 on pahin.
Selvästi pomppaa kierrokset, sitten laskee kuin olisi vaihde vaihtunut ja siihen perään vielä nytkähtää ja tippuu kierrokset lisää.
Kerran kolautti pykälän ihan saatanasti pesään jolloin meinasin et nyt lesni kardaani narniaan.
En enää tiedä nostinko vai painoinko sitten kaasua väärässä kohtaa auton mielestä.
Ja toisinaan se ei oikeen tiedä minkä vaihteen pitäisi silmässä.
"Liian isolla" vaihteella tämäkin haluaa jyristellä menemään mutta se ei niin paljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!
Kannattaa se turbinlukon solenoidi vaihtaa siinä samalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 1935
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

M-B Mika kirjoitti:...………….....ljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!
Onnex ei kukaan ostanut pari vuotta sitten minun Ässääni. Onni varmaan, että oli silloin senverran ruma pelleiltäänkin osittain (kuppa). Ja äkkinäistä ostajaa varmaan pelotti ajokilometritkin.
Tulipahan ostettua uusia peltejä, maalautettua yms. ehostusta kovasti, kun jäi itselleni.
Nyt voi tosiaan välillä (no jopa 1/2 vuotta) aina nauttia ajosta, ja varavehe Eekkoselle.

Vaihdelaatikko kai pelannut vielä 211:ssa, tai sitten en ymmärrä niin hyvin niitä vaihtojuttuja, kun ei ole näytössä, mikä vaihde milloinkin menossa :)

Hirvittää vaan minuakin hinnoittelut kivijalkakaupoissa kun jotain vakavampaa tulee, eikä itse pysty noihin tietokoneperusteisiin korjaamaan kuin hädintuskin alustaa ja jarruja.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
M-B Mika
Viestit: 91
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Suodin ja öljyt huuhtelemalla on nyt vaihdatettu laatikkoon.
Vikakoodejakaan ei löytynyt(juu en minäkään löytänyt tuolla *kloonillani)
Adaptaatioiden nollausta tuossa mietin ja olin jo täppää painamassa mutta jotenkin ristiriitaa kirjoitteluissa et pitääkö *kanssa opettaa tuota 5 pykäläistä vai ei?
Pitäs jonnekkin lentokentälle vissiin päästä ajamaan ja kartturi olla kyydissä ja toivoa et läppärissä virta riittää :)
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 3953
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

M-B Mika kirjoitti:Suodin ja öljyt huuhtelemalla on nyt vaihdatettu laatikkoon.
Vikakoodejakaan ei löytynyt(juu en minäkään löytänyt tuolla *kloonillani)
Adaptaatioiden nollausta tuossa mietin ja olin jo täppää painamassa mutta jotenkin ristiriitaa kirjoitteluissa et pitääkö *kanssa opettaa tuota 5 pykäläistä vai ei?
Pitäs jonnekkin lentokentälle vissiin päästä ajamaan ja kartturi olla kyydissä ja toivoa et läppärissä virta riittää :)
Pelkän öljy huollon jälkeen ei tarvetta nollamiseen,
jos nollaa niin 722.6xx ei tarvetta opettaa oppi hyvin itse sekalaista ajoa tankilinen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
M-B Mika
Viestit: 91
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Nollasin kuitenkin ja yön pimeinä tunteina kävin opettamassa kun se vaihtoehto koneesta löytyi.
Ihan kaikkea ei kerinnyt kun rupesi läppäristä akku kyykkäämään.
Toimii se nyt paremmin verrattuna lähtötilanteeseen.
Ajellaan ja koitetaan hyväksyä että tollanen sen kuuluu olla sit.
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
W204mr
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2020 21:40

Viesti Kirjoittaja W204mr »

CDI203 kirjoitti:
W204mr kirjoitti: Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? [ /quote]

Jos öljyt ok sekä määrä eikä moottorin puolella ole mitään vikoja
Ensin nolausta *:rila sen vaikutkusen perustella jatko toimet
Tähän pitkästä aikaa vastaten. Eli *:lla katottiin koodit alkukesästä,moottorin ja vaihteiston puolella kaikki ok. Adaptaatio tehtiin,laatikko toimii oikein nätisti. 20tkm myöhemmin samat oireet jatkuu. Taidan vaihtaa öljyt,samalla menee vaihtoon kyb venttiili vähintäänkin. Samalla vois ottaa johdinlevynkin käsiin ja vilkaista pistoketta,että miltä näyttää.

Pakkasilla laatikko on vähän sellanen ”jumppapallo” kierrosten kanssa,ei oikein tiedä vaihtaisko pienempää vaihdetta vai ei. Lämpimänä laatikko toimii ihan normaalisti. Katsoo mikä on homman nimi näitten aiemmin mainittujen toimenpiteiden jälkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 voimansiirto”