OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Vastaa Viestiin
kaaleppi 70
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

Pystyskö joku auttamaan, xentryn vikakoodien tulkinnassa.
Autona w204 vm2008, moottorina OM646.811, laatikkona 722.699
WDD2042071F175288
Sytyttelee moottorin häiriövaloa hyvin säännöllisesti, mutta ei kuitenkaan joka startilla.
Vikakoodit luettu xentryllä ja antaa seuraavan koodin, vika koodi aiheuttaa hämmennystä koska auto on lähtenyt tehtaalta ilman hiukkassuodatinta
ja epc:nkin mukaan autossa ei kyseistä anturia ole. Todettu myös katsomalla pakosarjaa.
Kuva
tehty seuraavat xentryn tarkastukset
Kuva
sähköistä tarkastusta ei voida tietenkään tehdä, sillä kyseistä anturia ei autossa ole.
Kuva
Uskottavuustarkastuksen antoi tehdä, tässä tulos.
Kuva
Miten on mahdollista, että antureista jota autossa ei ole saatiin testi tehtyä?
Tässä vielä kuva vikakoodiin liittyvästä can väylästä.
Kuva

Oma xentryn käyttö on vielä aivan opettelua, miten tästä kannattaisi edetä?
kaaleppi 70
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Re: OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

Lisää pohdintaa.
EPC antaa tosiaan tälle moottorille ilman hiukkassuodatinta vain yhden pakokaasun lämpötilaanturin
A0071539928 joka käsittääkseni on ahtimen jälkeen eikä ennen ahdita mistä antaa vikakoodin.
Jos jollain olis jotain ideaa niin ei tarviis ehjiä antureita ruveta vaihtelemaan vian korjaamiseksi.
racer123
Viestit: 37
Liittynyt: 15.2.2012 15:41

Re: OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Viesti Kirjoittaja racer123 »

EPC ainakin antaa ko. osanumerolle selitteeksi Temperature measurement in manifold eli sen perusteella ko. anturi olisi mun järjen mukaan ennen ahdinta. Miltä anturi(e)n arvot näyttää livedatassa kone sammuksissa ja käynnissä jne?

E: ja tosiaan hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin näyttää sen lisäksi myös tuon toisen lämpöanturin A0019053000, joka sijaitsee ahtimen jälkeen.
kaaleppi 70
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Re: OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

Kyllä anturi tosiaa on pakosarjan jälkeen ennen ahdinta,anturin saatavuus tunnettuna merkkiosana huono tällä hetkellä
Hitach merkkisenä tilasin aeromotorsilta.
KL varaosilla on vaan halvinta eikä senkään merkistä mitään tietoa,muita ei saa.
Asiaa sotki pahasti kun anturin sijanniksi ilmotettiin monessa paikkaa ennen tai jälkeen ahtimen ja parhaissa lukee ensin ennen ahdinta ja kun lukee lisää niin ahtimen jälkeen.
Vikakoodi tulee aina kylmäkäynnistyksissä ja lämpötila arvot on aika lähellä silloita ulkolämpötilaa, lämpimällä moottorilla vikavalo sammuu muutaman startin jälkeen.
Esim anturin ja öljyjen lämpötila ero on ollut n.10astetta vian ilmetessä.
Voihan se anturi olla vaan nokinenkin ja siksi lukemat heittää välillä,vaihdan kyllä anturin kunhan se tulee.
Tää on aina tämmöstä arpomista kun uuteen asiaan perehtyy.
kaaleppi 70
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Re: OM646 Lämpöanturi ennen turboahdinta

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

Tämä taisi tulla kuntoon anturin vaihdolla.
Viikko ajettu anturin vaihdon jälkeen ja nyt luin vikakoodit ja voimansiirto linjasta ei ollut tallentunut mitään vikakoodeja.
Kiitos racer 123 neuvoista vikaan liittyen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”