s123 230te&w123 200D

Vastaa Viestiin
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

niin joo eihän näistä koskaan varma voi olla. :roll:
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

laitetaanpa kuva tuosta meijän hinnaus-mersusta :lol: ohan tuo jo ollu syksystä asti mutta ei oo jaksanu ennnemmin laittaa kuvia. :lol: ja on oikeen väkivahvalla 2.4 tiisseli konneella, jolla myyjän mukkaan ajettu 100.000km mutta mistä näistä tietää, mutta kylläkin käy niin sievästi ja lähtee hyvin käyntiinki että eihän sitä tiiä vaikka pittäiski paikkansa.

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

muistaako kukkaan pyhäjokinen tai joku muu lähi asukas että onko ollu joskus pyhäjoen seudulla taksina semmonen w123 240d sedani kermanvärinen :?: ku yks tuttu kauppas semmosta ja sano että on ollu uuesta asti samalla omistajalla ja että se on ollu taksina pyhäjoella.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

mersuw123 kirjoitti:laitetaanpa kuva tuosta meijän hinnaus-mersusta :lol: ohan tuo jo ollu syksystä asti mutta ei oo jaksanu ennnemmin laittaa kuvia. :lol: ja on oikeen väkivahvalla 2.4 tiisseli konneella, jolla myyjän mukkaan ajettu 100.000km mutta mistä näistä tietää, mutta kylläkin käy niin sievästi ja lähtee hyvin käyntiinki että eihän sitä tiiä vaikka pittäiski paikkansa.

Kuva
VOI JUMALAUTA!!!! :lol: Meijän firman entinen väkivahva kuletin. Toi se oli retee peli prkle! :D
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

E200D kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:laitetaanpa kuva tuosta meijän hinnaus-mersusta :lol: ohan tuo jo ollu syksystä asti mutta ei oo jaksanu ennnemmin laittaa kuvia. :lol: ja on oikeen väkivahvalla 2.4 tiisseli konneella, jolla myyjän mukkaan ajettu 100.000km mutta mistä näistä tietää, mutta kylläkin käy niin sievästi ja lähtee hyvin käyntiinki että eihän sitä tiiä vaikka pittäiski paikkansa.

Kuva
VOI JUMALAUTA!!!! :lol: Meijän firman entinen väkivahva kuletin. Toi se oli retee peli prkle! :D
joo ohan tuo ihan mahtava :lol: . maalasitteko te sillon ton vai? ku tuo on vissiin laitettu joskus 3-4v. sitten :) vaikka ei kylläkään ennään näytä siltä :lol:
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Juu, kuulemma olivat maalanneet sen silloin. Itse en viellä ollut hommissa siellä siihen aikaan. Taisi olla toista kertaa meijän omistuksessa, kun pääsin sinne hommiin. Päässyt matkalla vähän rapsahtamaan. :? On ollu pirun komee. :D Ja on kieltämättä vielläkin. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

E200D kirjoitti:Juu, kuulemma olivat maalanneet sen silloin. Itse en viellä ollut hommissa siellä siihen aikaan. Taisi olla toista kertaa meijän omistuksessa, kun pääsin sinne hommiin. Päässyt matkalla vähän rapsahtamaan. :? On ollu pirun komee. :D Ja on kieltämättä vielläkin. :lol:
joo ohan se vähä päässy rapsahtamaan mutta kevväällä velipojalla ois tarkotus korjailla noita ruosteita ja laitella vähä muutenkin. :)
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

No hyvä että pidetään kalusto kunnossa! :D
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tuosapa ois pari kuvvaa nykyisestä ilmeestä :D Kumpi on parempi tuo nykyinen ''ilme'' vai se ku oli melberit alla ja ne tummenetut kirkkaat vilkut?



Kuva

Kuva
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Melberit oli ihan ok mutta ei nuo korinväriset kapselitkaan huonot ole.
Porkkanavilkut on hyvä valinta. Kirkkailla tai savuilla keulan ilme on jotenkin laimea ja väritön.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Porkkanat ja kapselit! :ope:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

mersuw123 kirjoitti:parempi se ku oli melberit alla ja ne tummenetut kirkkaat vilkut!
Tämähän on aivan totta! :twisted:


Joo, jätetään tämä aihe. Olitkos luopumassa etuvilkuista ja melbereistä? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kumpi on parempi tuo nykyinen ''ilme'' vai se ku oli melberit alla ja ne tummenetut kirkkaat vilkut?
Nykyinen, tosin Melberit eivät pilaa mitään kuten kirkkaat vilkut. Pthyi. :no:
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

eseestie kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:parempi se ku oli melberit alla ja ne tummenetut kirkkaat vilkut!
Tämähän on aivan totta! :twisted:


Joo, jätetään tämä aihe. Olitkos luopumassa etuvilkuista ja melbereistä? :roll:
minä en luovu mistään. :lol: vaihtoin vaan nuo kesä vanteet alle ku laitoin melberit pystäriin ja eihän nyt orkkis vanteitten kans saa olla savunvärisiä vilkkuja :)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

laitetaampa muutama parempi kuva, tuli vähän räpsittyä kuvia ku on niin hyvä ilima pihalla 8)

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

minkälaisia tulppia ootte käyttäneet bensa mersuissa kun olis tarkotus käydä huomenna tai tiistaina hakemassa uuet tulupat tuohon mersuun kun se ei vieläkään toimi kylymänä kunnolla ja putkesta tullee palamatonta bensaa eli eikö se sillon käy rikkaalla? nyt siinä on paikalla NKG:n BP6EF S -tulpat, onkohan ne nuo NKG:n tulupat sitten ihan kestäviä vai oisko joku muu merkki parempi? :roll:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tulppakysymykseen en osaa vastata mutta mielestäni linttaklubin tarra ei sovi noin hienoon kartanovankkuriin!
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Linttaklubi topikista lainattua:
Ainoastaan satakakskolmosia suositaan epäreilusti.
Todellisuudessa itsekin joitain satakakaskolmosia jättäisin pois Linttaklubista. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

eseestie kirjoitti:Linttaklubi topikista lainattua:
Ainoastaan satakakskolmosia suositaan epäreilusti.
Todellisuudessa itsekin joitain satakakaskolmosia jättäisin pois Linttaklubista. :roll:
jos rehellisiä ollaan niin oon itekki miettiny että pitäskö ottaa tuo tarra poies tosta lasista eli voipi olla että se lähipäivinä lähtee pois ja hyvähän se on täsä vaiheesa ottaa pois kun siittä ei varmaan vielä jää mittään jälkeäkään. :P
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

mersuw123 kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Linttaklubi topikista lainattua:
Ainoastaan satakakskolmosia suositaan epäreilusti.
Todellisuudessa itsekin joitain satakakaskolmosia jättäisin pois Linttaklubista. :roll:
jos rehellisiä ollaan niin oon itekki miettiny että pitäskö ottaa tuo tarra poies tosta lasista eli voipi olla että se lähipäivinä lähtee pois ja hyvähän se on täsä vaiheesa ottaa pois kun siittä ei varmaan vielä jää mittään jälkeäkään. :P
Mieluummin mese.fi tai mersuforum.net tarra tilalle 8) On nyt kyl komia ku laitoit porkkanavilkut ja kapselit 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

joo tulipas käytettyä eilen toista kromikaarta takkaa irti ja kurkattua että miltä kaari näytää ja voin sanua että se kromikaari meni samantien takasin siihen :( kukahan pöhölö nuo kromikaaretki oikeen on keksiny :idiot: :arsespank: eli se ois vähä niinku kaarien vaihto edessä jos meinaa kromikaarista erroon päästä :ttu: .
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Täältäkin ääni nykyiselle ilmeelle :kuningasajatus:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Tarkotuksena ois vähä madaltaa tota mersua ku se on niin korkia :roll: nyt voi olla tyhymä kysymys mutta passaako w124:sen madallusjouset mitenkään ku ois semmoset halavalla tiedossa? ja miten tuota farmaria onnistuu perästä laskia?
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Eipä taida satalankun jouset sopia. Takapäästä pystyy kuulemma mataloittaan sieltä venttiilin tangosta. Pommittaja (Bomber4) tietää asiasta enemmän. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

sen verran itekki oon kuullu tosiaan että siellä on joku vipu/tanko mistä voi säätää mutta enempää en asiasta tiiä. ja sitten vielä jos jollaki ois myydä ehyet takavalot niin voi laittaa viestiä yv:nä.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Juu takapää ei ole mikään ongelma. Voin tänään laittaa asiaa valaisevia kuvia omasta "virityksestä",kun pitäis tallille mennä tusaamaan....
Star
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kuva

Tuollainen venttiili pitäisi löytää. Perämurikan takaa ja tankin välistä. Tuo mihin tulee ja lähtee nuo hydrauliputket on se tasonsäätö venttiili. Tässä tapauksessa alkuperäinenvarsi on vain noi 2 reikää pitkä. Olen itse jatkanut tuota vartta saavuttaakseni ite haluamani tason. Tuo uniball säätötanko menee takakallistuksen vakaajaa pitkin takatukivarsiin. Tuota uniball vartta yleensä säädetään. HUOM. Varren pituutta kasvattaessa perä laskee,ja lyhennettäessä perä nousee. Mulla on ruostunut jumiin toi uniball,mutta ei se haittaa,kun ei sillä saavuta haluttua tasoa.Toi Vipuvarsi on boorilla tuossa venttiilissä ja olen kokeillut vaihtaa sen asentoa,jolla ei ollut vaikutusta,jostain syystä. Mulla on asetukset sillain,että jouset on katkaistu n.4 kierrosta sekä ykkösen kumi,jatketulla vipuvarrella,auto makaa jo vähän pohjaanlyöntikumin varassa. Nyt tulee se ongelma että takaiskarit ei nouse autoa käynnistäessä kuin n.5-10mm. Mulla ainoa vaihtoehto on muuttaa iskarin kiinnityksiä ja tähän onkin jo suunnitelma :)

Tuossa toinen kuva jos olis apua. Kysyä saa koitan vastata. Tämä on vähän hankala asia selittää tekstillä.

KLIK isommaksi.

Kuva

Muista kun säädät,ettei auto jää iskarin varaan pelkästää tai jousen varaan. Nämä täytyy olla balanssissa keskenään. Farkku on vähän kokeilevaa säätöä,koska iskari on jousen sisällä ja se täytyy aina poistaa ensin että voi jousta lyhentää. Eli hydrauli öljyä tulee päivän mittaan kintaille paljon :) sitten autolla on aina ajettava pätkä,että näkee kuinka pyörät ja jousitus asettuu. Kovaa hommaa toi korkeuden haku. Mulla putoo jouset pois paikoiltaa kun autoa nostaa,eli leimasta ei mene tuolla asetuksella.
Star
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tarkotushan mulla ei oo mitenkään laskia ''tonttiin'' vaan sillee sopivasti :) eli ei oo tarkotus ottaa estäkään ku 1-1,5 kierrosta pois,koska se on nyt sillein että melekeen nyrkki mennee kaaren ja renkaan vällliin ja se on mun mielestä vähä liikaa :lol: mutta tosiaan niinku jo mainittin niin en myöskään halua tonttiin tota. :roll: mutta pittää tota tanko juttua katella sitten parin viikon päästä kuhan autonki saa pukkejen päälle. :P
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Sulle hyvä asetus taakse voisi olla ykkösen kumi ja pikku tasonsäädön varren jatkaminen. Tuollein tehden helpoin on ajaa perä pukeille (paino on takarenkailla) ja säätää tasonsäätötankoa niin näät heti silmälle sopivan korkeuden. Takana on vakiona kakkosen kumi. Sitähän ei tiedä mikä sulla siellä nyt on.
Star
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tuli tuota mersua madallettua pariviikkoa taakse päin ja edestä otin 2 kierosta pois ja takkaa jatkoin vaan sitä tankoa. samalla laittoin vaseliinia iskarin yläpäihin ja jousien yläpäihin, eikä muka ollu tippaakaan ruostetta :shock:

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”