Nonniin, tais se yks aamu tuo Mikan tarjoama "pumpun paskaksi jauhautuminen" tapahtua...alkoi melekonen kirskunta kuulumaan edestä töihin ajellessa, takapenkiltäkin lapset kyseli, että kuuluuko tuo meijän autosta Olin jo aiemmin lukenut, että jollain oli leikannut pumppu kiinni, kun oli päivän posottanut maantietä menemään lämpmällä kelillä ja siitä sitten hihnaa poikki jnejne., joten kylymää rinkiä tietty pukkas. No, ennenkuin kerkesin pysähtyä kaupunnissa asiaa kattelemaan, ääni loppuikin kuin veitsellä leikaten ja eipä ole palannut. Oisko käyny tuuri, että hajosi sillai "sopivasti"...?
No, kontissa on jo varaosaa, josko sais askarreltua tuon systeemin takaisin kuntoon jos joskus kesä tulee.
Tilasain samalta purkaamolta tuon syylärin muovikehyksenkin, kun sattui silmään, vaikka eipä tuosta haittaa ole ollut, vaikka sitä ei ole ollut paikoillaan vuosiin.
Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Siellähän on pumpun siivellä putkisokka ja mm. Itsellä oli '87 4maticista se sokka murentunu palasiksi. Ohjaustehostin toimi normaalisti mutta ASD:lle/4matic systeemille pumppu ei tuottanu painetta
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Mjoo. Sokka siellä on. Ja kun lamellit leikkaa kiinni pesään, tuo sokka katkeaa.
Kato ennenkuin uutta pumppua laitat kiinni ettei se vanha pieru ole pukannu metalliroinaa paineputkeen.
Kato ennenkuin uutta pumppua laitat kiinni ettei se vanha pieru ole pukannu metalliroinaa paineputkeen.
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Jeps, kiitokset taas vinkeistä, palataan tähän sitten aikanaan, ajellaanpa vaan menemään sillä välin ja ootellaan muita murheita...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Piti käydä tytär hakemassa juna-asemalta keskellä yötä, matkalla kävin 24/7 kaupassa; siellähän oli täys meno päällä, nuorisoa parkkipaikka täynnä autojensa kanssa. Kaupasta tullessa auton vieressä hyrskytti just samanvärinen 280SE, valitettavan ruosteeton tosin
Melkein sama tilanne vappuna kotosalla, vaimon poika kävi isänsä kesäautolla kylässä: Huoh, kyllä se ruosteettomuus vaan hivelee silmää. Pesin omastakin sitten taas ruosteet paremmin esille myöhemmin illalla.
Melkein sama tilanne vappuna kotosalla, vaimon poika kävi isänsä kesäautolla kylässä: Huoh, kyllä se ruosteettomuus vaan hivelee silmää. Pesin omastakin sitten taas ruosteet paremmin esille myöhemmin illalla.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)