Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6486
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W140 lämmittää kyllä aina mieltä, sen verran paljon on niillä tullu ajeltua.
Itekkin noita taas välillä kattellu mutta faceliftit alkavat olla yllättävän harvalukuisia :shock:

Mihin lie kadonneet mutta ihan yhden käden sormin laskettavissa mitä noita myynnissä näkyy.
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kiitokset; ja nojuu, kyllähän tässä semmoista henkistä taistelua joutuu/i käymään kun tuo pitkäaikainen palvelija nyt jäi pois käytöstä, ei oikein tiedöä mitä ajattelis, vaikka piru vie pelkkää peltiähän tuo suureksi osaksi on. Mutta tosiaan kyyti ja look ei enää ole Ässän arvolle sopivaa (ollut jo vähään aikaan :roll:) ja kun pelti-/maalaustyöt eivät taivu, niin olkoon nyt näin prkl :P

Jäi vissiin mainitsematta, että omistussuhde W 140:een siirrettiin minulle, joten siksi siitäkin nyt tarinaa seuraavaksi kunhan tässä taas jotain tapahtuu.
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9825
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näitä on mukava lukea. Jatkat vaan samaan topicciin. Voidaan siirtää ja muokata otsikkoa vaikka Sepon autoilut tms.

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jees, kaikki käy, eli saapi siirtää vaan jos siltä tuntuu.

Avaudutaanpa nyt vielä sen verran tuohon Mikan viestiinkin liittyen, että olihan sitä maailmantuskaa tässä tarpeeksi, kun ajatus W126:sta luopumisesta alkoi tulla ajankohtaiseksi jo viime vuoden puolelta. Ajattelin tuon frouvan S203:n innoittamana, että perhana, nyt romut nurkkaan ja minäkin siirryn "nyky"autoiluun ja sitä myöten kahlasin eri mallisarjoja läpi, ensin olin varma, että seuraava kosla on W/S211, sitten mieli muuttui W219:een, käväisi pikaiseen W212:ssa, palasi taas vähän vanhempiin (W220) ja päätyipä lopulta W221:een. YouTube ja eri maiden markkinatkin selattiin läpi monta kertaa viikossa.

No sitten tajusin, että kohtahan on joka paikka täynnä vanhoja autonromuja jos tähän vielä lisukkeeksi "uuden" ostaa (ja jonka tekniikka olisi outoa eikä ole Stariakaan), järkevintähän olisi siis ostaa jokin malli, joka talossa jo on olemassa ikäänkuin varaosa-autona. Nettiauto sauhusi nyt jo päivittäin ja tuli tosiaan havaittua kehnohkot markkinat W126/W140-saralla. Virossa/Ruotsissa ois parempi tarjonta ollut kaikista ed. mainituista malleista. W123 jäi nyt pois laskuista tällä kertaa (ajoin muuten omalla viimeksi syksyllä ja kappas, kesken ajon jarrunesteet valui auton alta maahan, eli lisää haasteita siinä tiedossa sitten joskus :shout:).

Sitten tosiaan bongasin viime vuoden lopulla erään Jakubin ilmoituksen johtosarjakorjauksista Saksan W140-sivulta ja ajatus lähti kytemään elvytysoperaatiosta; lopputulema on siis tässä, eikä kyllä kaduta, ainakaan vielä :lol: . Toistaiseksi rahaa mennyt osiin n. 700 €, eli aika paljon vähemmän kuin esim. W221:n hankkimiseen...ja kyllähän fiilis W140:ssä on aivan toista luokkaa kuin noissa vanhemmissa; tämä automalli on minusta jostain kumman syystä luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Tuskin malttaa odottaa pidempää reisua...
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Mou
Viestit: 1305
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Mou »

Fifti'sentti-koppa (niinkun me kaveriporukassa sanotaan) on kyllä hieno auto. Ja onhan se vähän uudempi kuin tuo 126:nen. Odotellaan miten Möhkö pärjää Euroopassa.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja simoks »

Aiemminkin vissiin sanonut mutta pakko nostaa hattua vanhalle kalustolle.. Omat lempimallit ehdottomasti w126 ja varsinkin w140 mutta "vannoutuneena" dieselmiehenä nämä on senverran kivenalla että väyrysellä täytyy päästellä :) toisaalta harmittaa kun aika vähenee kokoajan sen suhteen että jommankumman vielä ostais ja että yksilö olis semmonen millä ajelis pidempään.. pitäis olla jo ostohousut jalassa mutta toista 350:stä möhköä en tule ostamaan ja jäljelle jää sitten om606 joita taas on todella vähän suomessa tarjolla :(
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
kerosiini
Viestit: 742
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Vuosia katsellut työpaikkas parkkipaikkaa, että ei siellä pahemmin näy kuin yksi auto (W126) muovikoppuroiden seassa 8) Harmi jos ruoste meinaa viedä voiton, ei muuta kuin perus MIGin ostoon ja peltiä leipomaan :mrgreen:
Mutta eipä nuita möhköjäkään liikaa liikenteessä enää näy :shock:

Seurataan aihetta myös jatkossa!
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D 3.0 '77, Scania 143M '91, Coronet '68, American 330 '65, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Täällä Oulun seudulla vissiinkin muutama W126:n ja yksi W140:n liikkuu kesät talvet, sekä myös jonkin 60-luvun mallin olen nähnyt jo vuosien ajan (oisko W110, bensapeli), siinäpä se vasta hatunnoston arvoinen suoritus on!

Varaosa-auto näille malleille ei kyllä olis huono ajatus, kun osasaatavuuskin huononee ja/tai kallistuu pikkuhiljaa koko ajan...tarkoitus ois kuitenkin tässä nyt useampi vuosi tällä ajella, jos ei aivan katastrofaalista vikaa iske.

Tosiaan W140 on aivan toinen maailma kuin W126, ajotuntuma ja varsinkin penkit aivan mahtavat, sisustassa silmäkin viihtyy mainiosti paljon jalopuun ja mittaristo-/konsolivalojen pehmeässä loisteessa. M104nkin kuulostaa jo oikealta moottorilta M103n erikoisen "turbiinimaisuuden" jälkeen. Kolme Euroopanreissuahan tällä jo tehty, parhaimmillaan yli 1000 km päiväsiivuja ja vielä ois tehnyt mieli painaa menemään, joten odotettavissa on mukavaa matkantekoa (huolettomuudesta en osaa vielä sanoa :D).
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
650000tuttavuus
Viestit: 1984
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:tuumaus:
Ainahan se välillä käy mielessä, että pitäiskö Möhköstä raaskia luopua, kun puolet ajasta seisonnassa. Ei vaan oikeen osaa vielä luottaa täydellisesti tuon pienemmän joka aamuiseen lähtövarmuuteen.
Vielä kun sais tuon vakkarin edullisesti ihan varmatoimisex, ni vot. Muuta erhettäpä ei taida tällä hetkellä W140:ssä ollakkaan.
No nyt se on saanu kuitenkin kunniapaikan tallin toisessa pilttuussa (Toyo ulkona), kuinkahan kauan :D . Minkä nyt välillä aina käytän ulkona pyörimässä, ettei jarrut jumi, kuten vuos sitten.
Pitäisköhän keväällä kokeilla tarjota, voittaisko jollain vielä ajonautintohalut nykyisen "viherystävällisen" sähkö- yms. autoilun kouhotuksesta huolimatta. :idiot:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Se on ihmisien mieli kummallinen näissä autoasioissa(kin), koskaan ei loppujen lopuksi tiedä, mihin päätyy ja mitä tapahtuu kun aikaa tarpeeksi kuluu. Nyt on taas semmoinen olo, että tällä sitä ajellaan maailman tappiin (tai ainakin siihen asti kun bensaa myydään) kun on niin kerta kaikkisen mahtavaa kyytiä (samoin taisin ajatella W126:n ratissa...:roll:)

Minäkin jouduin laittamaan hinausköyden W126:n keulaan ja toisen pään W140:n peräkoukkuun ja rytkyttämään jarrut irti, että pääsin lopulta oman moottorin voimalla tallista ulos :lol: Kokeilin tietysti ensin nostaa keulaa ilmaan, eturatas ei inahtanutkaan käsin. Ei kait se ole autoille seisottaminen hyväksi (kun ei ole tasalämpöistä tallia).
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Viikonloppuna vaihtui kesärenkaat ja vuotava vesiventtiili. Eilen ihmettelin jumpsuttavaa ääntä aina kun kaasua hölläsi, mikäs prkl se nyt...? No, takarenkaan pultithan ne oli jääneet löysälle :oops: :roll:

Pissapoikakin lakkasi toimimasta joku aika sitten, pumpun tarkistin ja kyllä surisee ja sitten eilen kesäkeleissä riitti virtaa tutkia lisää: konepeitto aukinaisena kuuluikin lorinaa lokasuojan ja tuulilasin tienoilta...letku poikki saranan alta:
Pesuriletku.jpg
Pesuriletku.jpg (131.06 KiB) Katsottu 2696 kertaa
Sain muljautettua sen ulos kun tuota "aivolaatikkoa" vähän löysäsi (ja sai siivottuakin samalla). Rujo hätäkorjaus mm. mustalla jeesusteipillä, katsotaan mihin asti se riittää...
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Viikonloppuna oli perinteisen mökkireisun vuoro, tällä kertaa kulijailtiin huoneistohotellissa Saimaan rannalla. Saipahan samalla möhkö ns. "Italian tune-up"in; parasta bensaa tankkiin ja perille nollan pysähdyksen taktiikalla vajaassa kuudessa tunnissa. Lähtö meinas jänskättää kun könysin parkkipaikalle töistä niin näky oli:
Vuoto.jpg
Vuoto.jpg (445.46 KiB) Katsottu 2228 kertaa
Olipa vuotanut pissapojan nesteet pihalle, ei pahempaa, huh. Kun jaksaa, niin häätyy ottaa rengas pois, jotta pääsee tutkimään säiliötä ja letkuja.

Matkalla havaittua:
- ilmastointi ei edelleenkään toimi, eipä haittaa itseä jos ulkolämpöä alle +21°C
- pientä jurinaa n. 40 km ja 80 - 100 km nopeuksissa, muutoin menee tosi tasaisesti...liekö kardaaniperäistä; rattikin kyllä hieman täristää aina siihen saakka kun renkaat lämpenee :roll:
- kulutus melko tarkasti 10l /100 km
- vaikka oli pärsse helevatan herkkänä 30 km e-fatbikepyöräilyn jäljiltä, ei tuntunut autossa ollenkaan, parhaat penkit missä olen kuunaan istunut
- suosittelen tietä nro 434 Puumalan lähistöllä, on mutkaa ja nyppylää riittävästi, ei pääse tylsistymään

Tuolla tuli siis majailtua, ihan ok huoneisto (4 kpl aina samassa talossa):
Kämppiä.jpg
Kämppiä.jpg (490.51 KiB) Katsottu 2228 kertaa
Nättiä seutua, kuten tiedetään. Läskipyöräily oli vähän turhankin hauskaa, hyvin oli reittejä tarjolla.

Kotio ajaessa useita helkkarinmoisia ukkoskuuroja, tiet meinas muuttua joiksi, joutu nopeudenkin laskemaan 95 km/h:iin :lol:
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
dealer
Viestit: 27933
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hahah, joo ... osaan kuvitella miten hengitys lakkaa hetkeksi kun tuon läikän auton alta huomaa valuvan, mielessä järjestys lienee moottoriöljy ? - vaihteistoöljy ? - pakkasneste ? - tehostimen öljy ? ja pikkupikku helpotus kun PissBlue tuoksahtaa.
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Tuolla mun parkkipaikalla taitaa tosiaan olla kaikkia mahdollisia autonesteitä imeytyneenä asvalttiin litratolkulla, parikymmentä vuotta on tullut noita muutamaa mersunrotteloa tuossa parkkeerattua vuoronperään :happy: :happy: :happy:
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jaah, eihän se mitään p-pumppunestettä ollutkaan vaan jäähdytysnestettä, ai kun kiva! Saattoi ajella päiviä ettei mitään ja sitten taas lammikkoa pukkasi auton alle. No eilen sain vihdoin (todennäköisen) vuotokohdan selville kun taskulampun ja hammaslääkäripeilin avulla tiirailin sinnetänne.
V-pumppu.jpg
V-pumppu.jpg (210.08 KiB) Katsottu 1752 kertaa
Vanha pumppu kuvassa, tippasee tuosta ihan alimmasta takakannen kiinnityskohdasta (eli tuo n. kolmionmallinen metallipala jossa torx), onkos tuollaista kukaan todennut ennen? Voiko vain aukaista ruuvin ja tiivistää tuon metallikappaleen takaisin paikalleen (hyvä tiivistysaine?) ? Vai onko uusi, talvella asennettu pumppu jo sökö...
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6486
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eiköhän tuossa laipassa ole oo-rengas.
Eli avaat nuo kolme pulttia ja avaat koko laipan niin näet miten se on tiivistetty.
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jes, häätyypä tutkia tollaviisii jos ei muuten tokene. Toki koitin vähän kiristää tuota ruuvia, mutta ahdasta oli ja melkoisen kuuma moottori/pumppu hiveli kivasti käsiä...laitan sitten infoa miten homma etenee.
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ei oo saanunna mitään aikaiseksi Möhkön suhteen, kilometrit jääneet vähiin tänä kesänä.

Lomatkin kohta lusittu; reissattiin kotimaassa sattuneesta syystä. Kolme keikkaa tehtiin rouvan S203:lla, siinä kun on toimiva ilmastointi, joka oli kyllä tarpeen. Oisko kaikkinensa jotain 4500 km tullu ajeltua etelästä pohjoiseen. Alla muutamia highlighteja, mitä jäi mieleen.

Eka reisulla Hankoon:
Hanko.jpg
Hanko.jpg (331 KiB) Katsottu 823 kertaa
Parasta oli majakkareisu Bengtskärille, hieno paikka mielenkiintoisella (sota)historialla.
Bengtskär.jpg
Bengtskär.jpg (120.32 KiB) Katsottu 823 kertaa
B_majakka.jpg
B_majakka.jpg (182.44 KiB) Katsottu 823 kertaa
Hieno paikka muutenkin, varsinkin kun ei ollut turistikausi vielä päällä. Sunnuntaina kun ajettiin perille, tuli katkeamaton autojono vastaan, joten säästyi siltäkin porukalta :lol:.

Paluumatkalla Raaseporin linnassa mutka, samaten pyörähdettiin Fiskarsin Ruukissa, mutta alkoi sataa, joten sinne ei jääty vaan samantien pois.
Raasepori.jpg
Raasepori.jpg (361.88 KiB) Katsottu 823 kertaa
Raasepori_2.jpg
Raasepori_2.jpg (293 KiB) Katsottu 823 kertaa
Mielenkiintoinen tuttavuus oli Espoon Korpilammen hotelli muutaman kymmenen kilsan päästä H:gin keskustasta, oli yllättäen nimensä veroinen, kohtuu karu päältä, mutta hyvinkin ok sisältä ja pikkukylpylää paransi mahdollisuus uida itse lammessa, jossa oli tosi lämmin vesi tuolloin. Ja tuntui kuin olisi ollut kauempanakin umpikorvessa. Serena oli 400 m päässä, joten sielläkin käytiin, lapset tykkäs ja miksei itekin.
Korpilampi.jpg
Korpilampi.jpg (279.01 KiB) Katsottu 823 kertaa
Seuraava reisu suuntautui Saimaalle (jälleen) ja Tahkon kautta kotio.
Saimaalla.jpg
Saimaalla.jpg (151.02 KiB) Katsottu 823 kertaa
Saimaa_2.jpg
Saimaa_2.jpg (169.38 KiB) Katsottu 823 kertaa
Tahko.jpg
Tahko.jpg (235.89 KiB) Katsottu 823 kertaa
Taijettiinpa käydä Valamossakin, kun kuvakin löytyy:
Valamo.jpg
Valamo.jpg (141.45 KiB) Katsottu 823 kertaa
Jaa, onkohan jokin 10 kuvan raja tullut, no jatketaan muutamalla kuvalla seuraavassa postissa...
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Käytiinpä tuolla kotimatkalla vielä Hiljaista Kansaa kattomassa:
Hiljainen kansa.jpg
Hiljainen kansa.jpg (271.64 KiB) Katsottu 819 kertaa
Sitten ajettiin seuraavalla reissulla Lappia kohti, itselle kesän odotetuin käynti, joka ei (taaskaan) pettänyt, kyllä siellä vaan on sitä jotain!

Luostolle eka.
Luosto.jpg
Luosto.jpg (347.09 KiB) Katsottu 819 kertaa
Tuoksahti siis jokin muukin kuin raikas tunturi-ilma :happy:

No sitäkin saatiin.
Luosto_2.jpg
Luosto_2.jpg (313.55 KiB) Katsottu 819 kertaa
Ametistikaivos käytiin myös, lapset tykkäs kaivaa ja löysivätkin sormenpään kokoisia, joista sai yhden ottaa mukaan. Ite puusilimänä en löytäny mitään, mutta eipä haitannut.

Sitten niin pohjoiseen ku pääsee:
Nuorgam HV.jpg
Nuorgam HV.jpg (308.04 KiB) Katsottu 819 kertaa
N_point.jpg
N_point.jpg (49.64 KiB) Katsottu 819 kertaa
Takas ajettiin Levin kautta; siellä jo niin monesti käynyt, että ei enää huvittanut samoja kuvia räpsiä samoista paikoista.

Käytiinhän sitä Olavinlinnassakin kun oltiin etelässä, jäipä sanomatta ed. postissa, oli hieno paikka.

Noin viikon pätkiä kaikki kolme, ihan mukavaahan tuo oli, joskin samalla rahalla ois käynyt kauempanakin, jospa sitä taas joskus pääsisi :roll:
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
RH
Viestit: 240
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja RH »

Seppo kirjoitti: 31.7.2021 12:09 Sitten ajettiin seuraavalla reissulla Lappia kohti, itselle kesän odotetuin käynti, joka ei (taaskaan) pettänyt, kyllä siellä vaan on sitä jotain!

Luostolle eka.

Luosto.jpg

Tuoksahti siis jokin muukin kuin raikas tunturi-ilma :happy:

No sitäkin saatiin.

Luosto_2.jpg

Ametistikaivos käytiin myös, lapset tykkäs kaivaa ja löysivätkin sormenpään kokoisia, joista sai yhden ottaa mukaan. Ite puusilimänä en löytäny mitään, mutta eipä haitannut.
Se on tuo poronkusema muuten aika tympeä tuoksu, ainakin jos poro ei ole oma :lol:
Ukko-Luosto on mainio maisemakohde, kun sinne päästäkseen ei tarvitse heittäytyä ihan laiskaksi ja mennä hissillä, mutta voipi kiivetä portaita 8)
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Näin just; me tosin tallusteltiin portaat alas kun Ametistikaivokselta lähdettiin ja kiivettiin sinne siis toista puolta ylös.

Tahkolla on kans kivat portaat ylös, taisivat mainostaa Suomen pisimmiksi, olikohan 1054 askelmaa tms. Kävi työstä 30°C helteessä itikoiden keskellä, ne kun kulkee mettäsaarekkeessa laskettelurinteiden välissä:
Tahkoa.jpg
Tahkoa.jpg (511.18 KiB) Katsottu 706 kertaa
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Seppo
Viestit: 380
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Täällä jo päästiin maistamaan tulevaa, kuten varmaan uutisista jo tiedätte:
14Sep21.jpg
14Sep21.jpg (285.08 KiB) Katsottu 186 kertaa
14Sep21_1.jpg
14Sep21_1.jpg (137.51 KiB) Katsottu 186 kertaa
No kohta se on onneksi pois vielä vähäksi aikaa.

Vesivuotokin aika lailla loppunut, kun käytin pumpun ruuveja auki ja kirrasin otsasuoni pullollaan kiinni (omanlaisensa O-rengas siellä tosiaan on, kun vanhasta pumpusti kolluuttelin sen kannen irti). Ohj.tehostimen pumppu pitää tiivistää kun tiputtelee öljyä ja sotkee konetilaa, tiivistesatsi tulikin tällä viikolla.

Lämmönsäätöpaneeli tökkii välillä, pysyy mykkänä parhaimmillaan 15 - 20 min, ennenkuin normipöhinä alkaa, tällä välin (oletusarvoisesti ilmeisestikin?) tulee vain kuumaa ilmaa vienosti kun nopeus nousee yli 60 km/h. Kesäkeleillä kiva feature...tuli katsottua hieman tarkemmin tuonne konsolin sisään, eipä mitään kummallista pistänyt silmään paitsi nämä muutamat piuhat, varmaan joku tietää noiden funktion, kait ne saapi siellä irrallaan oleskella?
Mitähän lienee.jpg
Mitähän lienee.jpg (320.1 KiB) Katsottu 186 kertaa
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”