Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6356
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W140 lämmittää kyllä aina mieltä, sen verran paljon on niillä tullu ajeltua.
Itekkin noita taas välillä kattellu mutta faceliftit alkavat olla yllättävän harvalukuisia :shock:

Mihin lie kadonneet mutta ihan yhden käden sormin laskettavissa mitä noita myynnissä näkyy.
Avatar
Seppo
Viestit: 367
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kiitokset; ja nojuu, kyllähän tässä semmoista henkistä taistelua joutuu/i käymään kun tuo pitkäaikainen palvelija nyt jäi pois käytöstä, ei oikein tiedöä mitä ajattelis, vaikka piru vie pelkkää peltiähän tuo suureksi osaksi on. Mutta tosiaan kyyti ja look ei enää ole Ässän arvolle sopivaa (ollut jo vähään aikaan :roll:) ja kun pelti-/maalaustyöt eivät taivu, niin olkoon nyt näin prkl :P

Jäi vissiin mainitsematta, että omistussuhde W 140:een siirrettiin minulle, joten siksi siitäkin nyt tarinaa seuraavaksi kunhan tässä taas jotain tapahtuu.
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9635
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näitä on mukava lukea. Jatkat vaan samaan topicciin. Voidaan siirtää ja muokata otsikkoa vaikka Sepon autoilut tms.

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Seppo
Viestit: 367
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jees, kaikki käy, eli saapi siirtää vaan jos siltä tuntuu.

Avaudutaanpa nyt vielä sen verran tuohon Mikan viestiinkin liittyen, että olihan sitä maailmantuskaa tässä tarpeeksi, kun ajatus W126:sta luopumisesta alkoi tulla ajankohtaiseksi jo viime vuoden puolelta. Ajattelin tuon frouvan S203:n innoittamana, että perhana, nyt romut nurkkaan ja minäkin siirryn "nyky"autoiluun ja sitä myöten kahlasin eri mallisarjoja läpi, ensin olin varma, että seuraava kosla on W/S211, sitten mieli muuttui W219:een, käväisi pikaiseen W212:ssa, palasi taas vähän vanhempiin (W220) ja päätyipä lopulta W221:een. YouTube ja eri maiden markkinatkin selattiin läpi monta kertaa viikossa.

No sitten tajusin, että kohtahan on joka paikka täynnä vanhoja autonromuja jos tähän vielä lisukkeeksi "uuden" ostaa (ja jonka tekniikka olisi outoa eikä ole Stariakaan), järkevintähän olisi siis ostaa jokin malli, joka talossa jo on olemassa ikäänkuin varaosa-autona. Nettiauto sauhusi nyt jo päivittäin ja tuli tosiaan havaittua kehnohkot markkinat W126/W140-saralla. Virossa/Ruotsissa ois parempi tarjonta ollut kaikista ed. mainituista malleista. W123 jäi nyt pois laskuista tällä kertaa (ajoin muuten omalla viimeksi syksyllä ja kappas, kesken ajon jarrunesteet valui auton alta maahan, eli lisää haasteita siinä tiedossa sitten joskus :shout:).

Sitten tosiaan bongasin viime vuoden lopulla erään Jakubin ilmoituksen johtosarjakorjauksista Saksan W140-sivulta ja ajatus lähti kytemään elvytysoperaatiosta; lopputulema on siis tässä, eikä kyllä kaduta, ainakaan vielä :lol: . Toistaiseksi rahaa mennyt osiin n. 700 €, eli aika paljon vähemmän kuin esim. W221:n hankkimiseen...ja kyllähän fiilis W140:ssä on aivan toista luokkaa kuin noissa vanhemmissa; tämä automalli on minusta jostain kumman syystä luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Tuskin malttaa odottaa pidempää reisua...
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Avatar
Mou
Viestit: 1209
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Mou »

Fifti'sentti-koppa (niinkun me kaveriporukassa sanotaan) on kyllä hieno auto. Ja onhan se vähän uudempi kuin tuo 126:nen. Odotellaan miten Möhkö pärjää Euroopassa.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 785
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja simoks »

Aiemminkin vissiin sanonut mutta pakko nostaa hattua vanhalle kalustolle.. Omat lempimallit ehdottomasti w126 ja varsinkin w140 mutta "vannoutuneena" dieselmiehenä nämä on senverran kivenalla että väyrysellä täytyy päästellä :) toisaalta harmittaa kun aika vähenee kokoajan sen suhteen että jommankumman vielä ostais ja että yksilö olis semmonen millä ajelis pidempään.. pitäis olla jo ostohousut jalassa mutta toista 350:stä möhköä en tule ostamaan ja jäljelle jää sitten om606 joita taas on todella vähän suomessa tarjolla :(
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
kerosiini
Viestit: 742
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Vuosia katsellut työpaikkas parkkipaikkaa, että ei siellä pahemmin näy kuin yksi auto (W126) muovikoppuroiden seassa 8) Harmi jos ruoste meinaa viedä voiton, ei muuta kuin perus MIGin ostoon ja peltiä leipomaan :mrgreen:
Mutta eipä nuita möhköjäkään liikaa liikenteessä enää näy :shock:

Seurataan aihetta myös jatkossa!
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D 3.0 '77, Scania 143M '91, Coronet '68, American 330 '65, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Seppo
Viestit: 367
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Täällä Oulun seudulla vissiinkin muutama W126:n ja yksi W140:n liikkuu kesät talvet, sekä myös jonkin 60-luvun mallin olen nähnyt jo vuosien ajan (oisko W110, bensapeli), siinäpä se vasta hatunnoston arvoinen suoritus on!

Varaosa-auto näille malleille ei kyllä olis huono ajatus, kun osasaatavuuskin huononee ja/tai kallistuu pikkuhiljaa koko ajan...tarkoitus ois kuitenkin tässä nyt useampi vuosi tällä ajella, jos ei aivan katastrofaalista vikaa iske.

Tosiaan W140 on aivan toinen maailma kuin W126, ajotuntuma ja varsinkin penkit aivan mahtavat, sisustassa silmäkin viihtyy mainiosti paljon jalopuun ja mittaristo-/konsolivalojen pehmeässä loisteessa. M104nkin kuulostaa jo oikealta moottorilta M103n erikoisen "turbiinimaisuuden" jälkeen. Kolme Euroopanreissuahan tällä jo tehty, parhaimmillaan yli 1000 km päiväsiivuja ja vielä ois tehnyt mieli painaa menemään, joten odotettavissa on mukavaa matkantekoa (huolettomuudesta en osaa vielä sanoa :D).
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
650000tuttavuus
Viestit: 1940
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:tuumaus:
Ainahan se välillä käy mielessä, että pitäiskö Möhköstä raaskia luopua, kun puolet ajasta seisonnassa. Ei vaan oikeen osaa vielä luottaa täydellisesti tuon pienemmän joka aamuiseen lähtövarmuuteen.
Vielä kun sais tuon vakkarin edullisesti ihan varmatoimisex, ni vot. Muuta erhettäpä ei taida tällä hetkellä W140:ssä ollakkaan.
No nyt se on saanu kuitenkin kunniapaikan tallin toisessa pilttuussa (Toyo ulkona), kuinkahan kauan :D . Minkä nyt välillä aina käytän ulkona pyörimässä, ettei jarrut jumi, kuten vuos sitten.
Pitäisköhän keväällä kokeilla tarjota, voittaisko jollain vielä ajonautintohalut nykyisen "viherystävällisen" sähkö- yms. autoilun kouhotuksesta huolimatta. :idiot:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
Avatar
Seppo
Viestit: 367
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Se on ihmisien mieli kummallinen näissä autoasioissa(kin), koskaan ei loppujen lopuksi tiedä, mihin päätyy ja mitä tapahtuu kun aikaa tarpeeksi kuluu. Nyt on taas semmoinen olo, että tällä sitä ajellaan maailman tappiin (tai ainakin siihen asti kun bensaa myydään) kun on niin kerta kaikkisen mahtavaa kyytiä (samoin taisin ajatella W126:n ratissa...:roll:)

Minäkin jouduin laittamaan hinausköyden W126:n keulaan ja toisen pään W140:n peräkoukkuun ja rytkyttämään jarrut irti, että pääsin lopulta oman moottorin voimalla tallista ulos :lol: Kokeilin tietysti ensin nostaa keulaa ilmaan, eturatas ei inahtanutkaan käsin. Ei kait se ole autoille seisottaminen hyväksi (kun ei ole tasalämpöistä tallia).
W 140 S320 '95, ~420 000 km (elvytetty jokapäiväiseen liikenteeseen 02/21)
W 126 300SE '90, ~691 100 km (poistettu liikenteestä)+ W 123 200D '84 (projektina) > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~274 000 km (vaimon)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”