Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)

Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 676
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No näinpä minä vähän aattelinkin.
Ja uudet nostimet kannattaa liottaa yhen yönseudun öljyssä ennen paikalleen laittoa, eikös?
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 676
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tästähän uupui sitä lasinpesujärjestelmää, nestesäiliöstä lähtien. Säiliön upotin jo toissaviikolla konehuoneeseen väliaikaiskiinnityksellä (nippusiteillä tietysti :lol: ), kaveri hitsatkoot joskus sille kunnollisen kiinnitysraudan. Kokeilin piuhojakin kiinni, mutta ei vaan lähtenyt pesurin moottori(t) surisemaan. Aika ja kiinnostus loppui tuolloin tuohon.

No viime pyhänseutuna sitten aloin askartelemaan lisää. Akulta suoraa virtaa moottoreille, molemmat pyörähti oikeinkin nätisti. Höh, alkuperäisiin piuhoihin ei siis tule käskyä. Sulake ehjä, eikä pyörittelykään auttanut, mykkänä vaan pysyy. Kelitkin kun on mitä on niin tulin siihen tulokseen, että se nyt on vaan saatava toimimaan, vaikkapa sitten semmosella Quick and Dirty -tyyppisellä ratkaisulla. Pielavetiseksikin niitä rakenteluja on joskus sanottu... :wink:

Arjen koitettua paikalliseen varaosaputkaan. Kaupasta mukaan muutamia metrejä sähöjohtoa, apikoita, sulakerasia, kumiletkua ja painokytkin. Haaroituskappale/takaiskuventtiili löytyi elimenluovuttajaraadosta. Näilläpä tarvikkeilla rakentelin järjestelmän toimivaksi, napin sijoitin ihan ronskisti vaan mustalla jesarilla viikseen kiinni. :D
Lampunpesurin moottorin lähdön tukin pienellä pätkällä letkua, taitos letkuun ja nipparilla kiinni ettei vuoda liemiä pihalle.

Ei mitenkään erityisen esteettinen asennus, mutta toimiipahan pirulainen!
Pitää suven tultua perehtyä asiaan tarkemmin, että miksipä sinne alkuperäisiin piuhoihin ei tule sähöä. Onko johdot katkaistu vai viiksi sökönä.
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”