jussaP kirjoitti:Tuli tuossa heräte ostona viikonloppuna ostettua om617A moottori



 Vanha tekniikka nostettu pois keulilta ja om617a+5v getraggi odottelee inspiraatiota hallin lattialla.. Pakoputki värkkejä tuli osteltua biltemasta ja motonetistä että pääsee suunnittelussa alkuun.. ja jiitee_:lta tuli ostettua tuohon dattel 034 penkit kun ei tuntunut löytyvän omiin irrallaan olevaan dattel sisustan kuskinpenkkiin oikean väristä istuin osaa... Mahdollisesti tulossa myyntiin dattel 134 mb tex penkit sekä tuo kuskin penkin istuin osaa vaille käypänen dattel 034 puoli "nahka" sisusta
 Vanha tekniikka nostettu pois keulilta ja om617a+5v getraggi odottelee inspiraatiota hallin lattialla.. Pakoputki värkkejä tuli osteltua biltemasta ja motonetistä että pääsee suunnittelussa alkuun.. ja jiitee_:lta tuli ostettua tuohon dattel 034 penkit kun ei tuntunut löytyvän omiin irrallaan olevaan dattel sisustan kuskinpenkkiin oikean väristä istuin osaa... Mahdollisesti tulossa myyntiin dattel 134 mb tex penkit sekä tuo kuskin penkin istuin osaa vaille käypänen dattel 034 puoli "nahka" sisusta  



Perän välityksestä ei oo kyllä mitään hajuac280r6 kirjoitti:onko millä perällä 2.88 vai 3.07
 Ei oo viittiny tutkia niin tarkkaan kun tuo 1,1miljoonaa ajettu 240d perä vielä pelittää hyvin
 Ei oo viittiny tutkia niin tarkkaan kun tuo 1,1miljoonaa ajettu 240d perä vielä pelittää hyvin   
 Toivotaan ettei ajokelit vielä tuu kun tuli vähän takapakkia kun oli tuosta A moottorista kannen tiiviste paskana niin pitää laittaa väliaikasesti vapari kone keulille ja tehä tuo A moottori sitten kunnolla kun on parempi raha tilannejake_87 kirjoitti:Kohta kelepaa päästellä
 
 Kilpiä en oo vielä saanu aikaseksi laitettua paikalleen mutta ostin mää viikonloppuna jo motonetistä niihen oikeen "komiat" kiinnitys pultit tai ruuvit mitkä ne nyt sitte olikaanc280r6 kirjoitti:missäs muuten kilvet on?
 Sisusta pitäs kans laittaa uuteen uskoon, samoin ovipielet ja konehuone vielä tarvis maalata kunhan vaan olis kelit kohillaan
 Sisusta pitäs kans laittaa uuteen uskoon, samoin ovipielet ja konehuone vielä tarvis maalata kunhan vaan olis kelit kohillaan


A moottorista otin turbon, pako- ja imusarjan lisäksi tuon öljynsuodatin jalan (toki tuonkin moottorin ö-suodatin jalassa oli öljyputken paikka liekkö ollut stt turbosarjalla?? mutta ei ollut samalla kierteellä kun omassa niin helpoin oli vaihtaa koko jalka) sitten suuttimet otin a moottorista ja tuo uusi laturi tuli otettua talteen tuosta orkkis 240d koneesta kun ei sillä kerennyt ajaa kun vaasasta ylivieskaanKarvanaama kirjoitti:Lainasikko a-moottorista ö-suodatinjalan, vai miten toteutit ahtimen oljyn menon?
Tulikos tähän sitten orkkispumppu?
 niin joo ja tuo pumppu on a moottorista (vaparin pumppu jossa isommat elementit)
 niin joo ja tuo pumppu on a moottorista (vaparin pumppu jossa isommat elementit)Kiitokset vinkistäMika.T kirjoitti:Noissa pumppujen öljykierroissa on sitten eroja. Kannattaa tarkistella ettei naraha pumppu kiinni.
Vanhoissa öljy tulee letkulla pumppuun ja uudemmissa jakopäästä.
 pitääpäs perehtyä aiheeseen ennen koeajeluita, käsittääkseni sama pumppu molemmissa koneissa... onkos se nyt sitten M pumppu jos oon oikeen ymmärtänyt
 pitääpäs perehtyä aiheeseen ennen koeajeluita, käsittääkseni sama pumppu molemmissa koneissa... onkos se nyt sitten M pumppu jos oon oikeen ymmärtänytsiis turbo koneessa oli jo ennestään vaparin pumppu johon vaihdettu isommat elementit ja näin ollen samanlainen pumppu kun tuossa vapari koneessa on. Tuossa turbokoneessa numero 617.952 ja vaparissa tosiaan 617.912xin811 kirjoitti:Turbomoottorissa on erilainen pumppu. Onko se moottori minkä ostit oikea turbokone?
 Enhän mää näistä mitään ymmärrä kunhan koitan päteä niinkuin tuolla facebookin mersuforum ryhmässä nuo mopoikäiset
 Enhän mää näistä mitään ymmärrä kunhan koitan päteä niinkuin tuolla facebookin mersuforum ryhmässä nuo mopoikäiset  
Hyvä että tuolla saa muidenkin suupielet ylöspäin kun itelläKarvanaama kirjoitti:Sainpa käydä tätä koeponnistamassa, varsin ihanasti vetää ainakin minun kriteereilläni!!
Suhisee, vinkuu, savuaa, kiihtyy, siinäpä kaikki tarvittava. Kiitos vielä koeajosta.
 Seuraavat koeajot sitte sillä coupe turbo D:llä
 Seuraavat koeajot sitte sillä coupe turbo D:llä   
 Hyvin paljon mahdollista, missä päin maailmaa olit liikenteessä? Ite en oo hoksannu ollenkaan vastaan tulevaa liikennettä kun ollu niin onnellisena ratissablacklake kirjoitti:Tulikohan tämä mua vastaan eilen.. ei hoksannu tarkemmin kahtua mut kättä nostin varulta..
Mustalla w203 ajelin.
 isäukko tuolla kävi päivällä ilmeisesti alavieskassa testailemassa ja ite kävin iltasella kokkolassa
  isäukko tuolla kävi päivällä ilmeisesti alavieskassa testailemassa ja ite kävin iltasella kokkolassa  

Etuvalot meni nimimerkille blacklake, maskeja saattaa varastossa olla ja muistaakseni yhdet takavalot mutta ei taida raaskia nuista takavaloista luopua.. maskista saattaisi ehkä luopuajOniPoiKa kirjoitti:Tere, makkeita vehkeitä täällä! Ei sattuis oleen w123 ylimäärästä osaa, itellä tuommonen coupe yykaakoo. Umpioo, maskia, takavaloja yms..?






Turbosta ei löydy minkäänlaista mallia/merkkiä mistään kohtaaSamuli H kirjoitti:Mikä turbo sulla on käytössä? Onko tuo alin käyrä ahtopaineelle?
Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper
Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
 joo ahtopaineelle on alin käyrä.
 joo ahtopaineelle on alin käyrä. 
  Tällä hetkellä tuo 240d vakio perä mutta olis mulla ainakin tuo 300d 5-vaihteisen perä
 Tällä hetkellä tuo 240d vakio perä mutta olis mulla ainakin tuo 300d 5-vaihteisen perä   minkä härvelin perä olis hyvä? suosituksia otetaan vastaan, ite en oo oikeen perehtynyt mikä olis hyvä perä
 minkä härvelin perä olis hyvä? suosituksia otetaan vastaan, ite en oo oikeen perehtynyt mikä olis hyvä perä   

just tommosta oon katelluxr kirjoitti:perän valita kannatta suorittaa huolella
kuukelin mukaan netin paras perä
https://vk.com/album167764771_160222975
jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan
 millähän välityksellä tuo perä on
 millähän välityksellä tuo perä on  