 
 Itseasiassa en tiedä mitä vahaa tuohon tuli, kahta eri laatua ainakin. Toisen purkin kannessa oli muistaakseni meloonin kuva
 Täytynee piakkoin tilailla itselle vahaa, niin saa pidettyä pinnan hyvänä.
 Täytynee piakkoin tilailla itselle vahaa, niin saa pidettyä pinnan hyvänä. 
  Täytynee piakkoin tilailla itselle vahaa, niin saa pidettyä pinnan hyvänä.
 Täytynee piakkoin tilailla itselle vahaa, niin saa pidettyä pinnan hyvänä.
 
 
Heti vaan ohjelma sisään, mitä sitä vatuloimaan. Tuostakin pitäisi kaiketi saada suht helposti se +300 hv/+700 Nm. Tuollaisella autolla ajamisesta pitää nauttia täysin palkein.nix0n kirjoitti:Sanokaas joku että minkä takia tätä ei kannattais ohjelmoida?
 Jos jotain pamahtaa se on sitten vaan elämää... ja huonoa tuuria.
 Jos jotain pamahtaa se on sitten vaan elämää... ja huonoa tuuria. 
 Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen. Autot on tehty ajattevaksi. Mites nuo tuikun softat, saako niitä täältä etelästä ollenkaan? Alkaa pikkuhiljaa pää kääntymään tuon ohjelmoinnin puoleen.
 Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen. Autot on tehty ajattevaksi. Mites nuo tuikun softat, saako niitä täältä etelästä ollenkaan? Alkaa pikkuhiljaa pää kääntymään tuon ohjelmoinnin puoleen.

Täytyy jollain tavalla nostaa hattua tälle asenteelle, joka on täysin erilainen kuin itsellä. Itseä nimittäin v*tuttaa suunnattomasti, jos auto hajoaa tai jos sitä pitää käydä näyttämässä pajalla muulloin kuin normihuolloissa (menetettyä vapaa-aikaa, täysin ylimääräistä rahanmenoa ja henkistä kypsymistä). Näin on erilaisia ne näkövinkkelitnix0n kirjoitti:...Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen...
 . Toisaalta, jos autoon laittaa enemmän paukkuja ja niitä käyttää niin pitääkin olla varautunut, että jotain voi poksahtaa ts. ottaa tietoisen riskin.
 . Toisaalta, jos autoon laittaa enemmän paukkuja ja niitä käyttää niin pitääkin olla varautunut, että jotain voi poksahtaa ts. ottaa tietoisen riskin.
 Ohjelmoinnin suhteen jäi ihan hyvät fiilikset E61 530dA:sta missä oli päälle 200tkm paikoillaan stage2 ohjelma ja se pelasi ihan hyvin.
 Ohjelmoinnin suhteen jäi ihan hyvät fiilikset E61 530dA:sta missä oli päälle 200tkm paikoillaan stage2 ohjelma ja se pelasi ihan hyvin.Tuo on ainoa oikea asenne näissä viritys hommissa!bercedes menz kirjoitti:nix0n kirjoitti:...Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen...
 
 


Kaikki OM 642:t on yhdellä ahtimella, ahdin sijoitettuna sylinteriryhmien väliin ns. V-kehtoon.nix0n kirjoitti:Joo tämä on 170kW BlueEffiency. Eikös tuo 195kW ole sitten jo kahdella ahtimella? Semmoisia kattelin, mutta meni vähän yli budjetin
Anteeksi että lainaan ketjua mutta lieneekö meikäläisen autokin sitten tuo 170 kW malli vaikka rekisteriotteessa onkin 165 kW? Käyttöönotto kesällä -09 mutta vuosimalli on -10. Etulokasuojassa lukee AvantGarde eikä BlueEfficiency josta olen päätellyt että 165 se kai vissiin sitten on.Eldorado kirjoitti:165 kW version valmistus loppui 2009, jolloin tilalle tuli 170 kW versio. Eli jos autosi on 2010 niin kyllä se on 170 kW:n koneella.
Tuolta löytyy eri versiot ja niiden valmistusajankohdat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_642
 
 Kuulostaa aika kalliiltanix0n kirjoitti:Hertsikan Veholla käyty, auto pelaa taas. On kyllä niin osaamatonta porukkaa täällä Kotkassa, että mersun edustus pitäs ottaa pois. Mutta mersulla on niin kiva ajaa, että Helsingin reissut ei haittaa. Samalla hain Starbuckista kahvin
Katselin samalla, että seuraava A5 huolto olis edessä noin 60päivän kuluttuessa. Veholta huoltotarjous 830€ sisältäen öljyt, suodattimen, molemmat ilmansuodattimet, jarrunesteen ja vaihdon ja pa-suodatin ja vaihto. Olikohan siinä vielä jotain muutakin. Ajankohta sattuu heinäkuun puolenvälin, jolloin kesäloma pitäs olla menossa. Silberautosta Tallinnasta vois vielä pyytää tarjouksen. Mitä mieltä porukka on tuosta Vehon tarjouksesta ja mitä kaikkea assyst A5 huoltoon kuuluu?
 , mutta olenkin tottunut huoltamaan autoani E. Venetmäellä ja se oli C203. Varmaan valahtaa p*ska lahkeeseen kun alan aikanaan tiedustelemaan oman autoni huoltohintoja...
 , mutta olenkin tottunut huoltamaan autoani E. Venetmäellä ja se oli C203. Varmaan valahtaa p*ska lahkeeseen kun alan aikanaan tiedustelemaan oman autoni huoltohintoja...