Mersu ei käynnisty
Mersu ei käynnisty
Moi
Mistähän kannattais alkaa hakemaan vikaa kun 200D w124 -87 ei käynnisty?
Starttimoottori pyörii kyllä ja akku on hyvässä kunnossa.
Ei minkäänlaista yritystäkään että moottori lähtisi käyntiin, yleensä lähtenyt välittömästi käyntiin ilman suuria pyörittelyjä
Tankissa on dieseliä.
Sen olen huomannut että hehku valo syttyy n. 10 sekunnin viiveellä palamaan kun lyö virrat päälle kylmänä, se ei ole aikaisemmin tehnyt niin.
Mistähän kannattais alkaa hakemaan vikaa kun 200D w124 -87 ei käynnisty?
Starttimoottori pyörii kyllä ja akku on hyvässä kunnossa.
Ei minkäänlaista yritystäkään että moottori lähtisi käyntiin, yleensä lähtenyt välittömästi käyntiin ilman suuria pyörittelyjä
Tankissa on dieseliä.
Sen olen huomannut että hehku valo syttyy n. 10 sekunnin viiveellä palamaan kun lyö virrat päälle kylmänä, se ei ole aikaisemmin tehnyt niin.
En ole viitsinyt pyörittää akkua tyhjäksi. Neljä kertaa kokeilin n. 30 sec startteja mutta ei yritä mitenkään käyntiin, ei yski eikä mitään.
Testailen huomenna vielä sen jälkeen kun lämmitän moottoria lohkolämmittimellä.
Ei tuossa varmaan mikään sulakettakaan ole mennyt hehkusta kun se hehkuvalo kuitenkin palaa.
Varmaan ne hehkut on osaksi pimeänä, hyvin se on käynnistynyt tähän saakka ilman mitään yskimistä, ainoastaan se hehkuvalon viive on jotain ilmoitellut.
Testailen huomenna vielä sen jälkeen kun lämmitän moottoria lohkolämmittimellä.
Ei tuossa varmaan mikään sulakettakaan ole mennyt hehkusta kun se hehkuvalo kuitenkin palaa.
Varmaan ne hehkut on osaksi pimeänä, hyvin se on käynnistynyt tähän saakka ilman mitään yskimistä, ainoastaan se hehkuvalon viive on jotain ilmoitellut.
En ole varma miten hehkun valo käyttäytyy jos sulake palaa, mutta hehkun sulakehan löytyy siitä mustasta boxista joka on siinä konepellin alla kuskin puolella. Jollei edes lupaa käynnistyä niin varmaan sulake palanut, tuskin kaikki hehkutkaan samaan aikaan pimenee.
Hehkuja voi mittailla vaikka siihen boxille tulevista hehkun johdoista (4kpl) jokaisessa pitäisi olla vastusmittauksella 0,5-1 ohmia, eli ei periaatteessa vastusta juuri ollenkaan. Mittaa vaikka johdon päästä, ja toinen mittapää akun miinukseen taikka moottoriin jonnekin hyvään kohtaan, akun miinuksesta jos mittaa saattaa vastus nousta jos moottorin maadoitus johto tms on huonossa kunnossa.
Hehkuja voi mittailla vaikka siihen boxille tulevista hehkun johdoista (4kpl) jokaisessa pitäisi olla vastusmittauksella 0,5-1 ohmia, eli ei periaatteessa vastusta juuri ollenkaan. Mittaa vaikka johdon päästä, ja toinen mittapää akun miinukseen taikka moottoriin jonnekin hyvään kohtaan, akun miinuksesta jos mittaa saattaa vastus nousta jos moottorin maadoitus johto tms on huonossa kunnossa.
Se hehkun sulake ei taida olla siinä varsinaisessa sulakeboksissa missä on ne kaikki muut posliinisulakkeet, ainakaan en löydä siitä sulakekuvaus lapusta mikä sulake liittyy siihen hehkujärjestelmään.
Muistaakseni se hehkun sulake oli jokin pieni laatikko siinä lähellä sitä isompaa sulakeboksia.
Pitää yrittää etsiä sitä ja tarkistaa sulake.
Voihan se olla että myös polttoaineen suodattimessa on kosteutta tms.
...tutkinta jatkuu.
Muistaakseni se hehkun sulake oli jokin pieni laatikko siinä lähellä sitä isompaa sulakeboksia.
Pitää yrittää etsiä sitä ja tarkistaa sulake.
Voihan se olla että myös polttoaineen suodattimessa on kosteutta tms.
...tutkinta jatkuu.
Niin siis se hehkun sulake ei siis ole siellä sulakerasiassa vaan siinä ajovalon takana olevassa mustassa boxissa josta aikaisemmin mainitsin. Sellainen iso ruuvikiinnitteinen litteä sulake. Samaan paikkaan menee hehkutulpilta johdot.
Boxin musta suojakansi lähtee muistaakseni ihan liukumalla ja vetämällä irti. Sen alla on se sulake.
Boxin musta suojakansi lähtee muistaakseni ihan liukumalla ja vetämällä irti. Sen alla on se sulake.
Nyt on vaihdettu kaikki hehkut, polttoaineen suodattimet, kaikki sulakkeet myös se hehkun 80A sieltä mustasta boksista mistä lähtee johtoja hehkuille, sekä liittimet tarkistettu.
Edelleen temppuilee startti kylmänä kun yön jälkeen yrittää käynnistää, näyttää että 8 asteen lämpötilasta ylöspäin sen saa käyntiin. Myös auttaa että keula osoittaa ns. alamäkeen, voisi sanoa että lähtee aina käyntiin kun nokka osoittaa reilusti alamäkeen ja jos auton keula on ylämäkeen ei lähde käyntiin.
Epäilen häiriöitä polttoaineen syötössä tankilta moottoriin, putkistossa reikiä, pumppu rikki, ilmaa pääsee putkiin, tms.
Toivottavasti näistä keskusteluista oli jotain apua muillekkin saman ongelman kanssa painiville.
Edelleen temppuilee startti kylmänä kun yön jälkeen yrittää käynnistää, näyttää että 8 asteen lämpötilasta ylöspäin sen saa käyntiin. Myös auttaa että keula osoittaa ns. alamäkeen, voisi sanoa että lähtee aina käyntiin kun nokka osoittaa reilusti alamäkeen ja jos auton keula on ylämäkeen ei lähde käyntiin.
Epäilen häiriöitä polttoaineen syötössä tankilta moottoriin, putkistossa reikiä, pumppu rikki, ilmaa pääsee putkiin, tms.
Toivottavasti näistä keskusteluista oli jotain apua muillekkin saman ongelman kanssa painiville.