230E 4-vaihteisella

Vastaa Viestiin
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

230E 4-vaihteisella

Viesti Kirjoittaja hedberg »

Eli mistäs lähteä mahdollista vikaa etsimään, kun ykkösvaihteellakin pitäisi sen 60kmh päästä, mutta 30kmh korvat ja sydän huutaa että "vaihda vaihdetta!" kun pitää melua eikä kuulosta terveeltä. Osansa tietysti ajaa snadisti vuotava, ainakin mukavasti kaasua antaessa pörisevä pakoputki, mutta millä tahansa vaihteilla myös isommilla kierroksilla kytkinpoljin tuntuu vaihtaessa 'täristävän'. Esim 70kmh-80kmh vauhdissa vaihtaminen alemmas on mahdottomuus ilman suhteellisen suurta töksähdystä, vaikka kuinka yrittäisi tasaisesti vaihtaa. Ja 300E:n kyydissä olleena ja ajaneena (tosin 5-vaihteinen ja coupe) voin sanoa että vaihtaa aivan eri tavalla. Voiko olla vaihdelaatikon kumityyny, vaikka hyvältä nopealla silmäyksellä näyttikin.

Vai onko vain tuon 4-sylinterisen ominaisuus ettei mukavalta kuulosta, kun m103 tuntuu ja kuulostaa aivan erilaiselta kuin oma m102.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jos pystyt, niin laitappas kuva nopeusmittarista.

Voi olla että joskus vaihdettu aski tai perä..
Mistä tiedät että 60 pitäis ykkösellä päästä?

Itellä riisseli ja toki 5 - pykälää, mutta ei sillä 40 kovempaa pääse..
Sama oli edellisessä 4 pykäläisessä tomaatissakin..
® Mesen linttaklubi
R-N-X
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2015 20:28

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Kannattaa ottaa navi ja vilkuilla samalla kierroslukumittaria. Itellä on 5-vaihteinen 230E ja alkuperäinen 3:27 perä. Ei tuolla kokoonpanolla kierrä häiritsevästi edes vaikka ajelisi nelosella liki satkua todellista nopeutta. Ja välitykset on pitkät, 2-vaihde riittää yli 80km/h nopeuteen (tosin kierroslukumittari huitoo silloin punarajalla).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”