Zipin 300D -91
Muutaman eberin asentaneena olen käsittänyt että kyllähän ne ainakin käy melkein kaikkiin autoihin. Paitsi uusimpiin pikku mersuihin???
Niissä kuulemma niin paljon lämpöantureita jokapuolella moottoria ettei lähde käyntiin jos autossa on webasto tai edes lohkolämmitin, menee auton tietokoneet sekasin kun moottori on erilämpöinen eri puolilta, ja sitten auto ei lähde edes käyntiin enään. Tai näin olen kuullut.
Ainut ero paketeissa on eri autoihin asennettaessa esimerkiksi kiinnitysraudat, sekä mahdollisesti johtosarja on erilainen jos toisessa autossa on esimerkiksi automaatti ilmastointi ja toisessa manuaalinen.
Pieniä eroja johtosarjoissa myös siinä että tuleeko autoon esim kaukokäyttö puhelimella, vai ihan vaan sillä näytöllä.
Mutta ei noissa kai muuten oikein ole eroja kuin johtosarjat, kiinnikeraudat pystyy tekemään melko helposti itse.
Webaston asennus onnistunee kaikilta joilla on auton korjauksista yms huoltotöistä kokemusta ja ymmärtävät miten webastot/eberit/autot toimivat.
Kummasti helpottaa myös jos on nosturi käytössä. Ainakin silloin kun johtoja sekä polttoainelinjoja asentaa paikoilleen.
Jos tuohon webaston meinaat laittaa niin älä sitten ''ryöstä'' sitä polttoainelinjaa jostain polttoaineletkulta, eivät oikein yleensä toimi kunnolla sitä kautta, kaikkein paras kun poraa tankkiin reiän ja sitä kautta ottaa jäykällä metalliputkella polttoaineen suoraan tankista.
Näissähän ei mitään polttoainepumppuja ole tankissa niinkuin uusissa autoissa? Niin joutunee sen reiän poraamaan esim polttoaineen anturin ''korkista'' läpi, eikös se näissä ole kuitenkin isokokoinen?
Ja aina jos tulee lämmittimen mukana 2 eripaksuista letkua, niin sitä isompaa letkua sitten tankilta lämmittimen polttoainepumpulle, ja siitä pumpulta lämmittimelle sitten sillä pienellä tai isolla letkulla, ei väliä periaatteessa.
Nosturilla tehtäessä hommaan menee hieman autosta ja lämmityslaitteesta riippuen 6-8h tunkilla tehtäessä varmaan pari tuntia kauemmin.
Hyvä olisi myös olla jokin sähkökaavio noille johdoille, ellei sitten purettaessa katso missä ne johdot on olleet ennen kiinni jos käytetyn webaston asentaa.
Tulipas pitkä viesti.... No ehkä tässä oli jotain hyviä vinkkejä edes
Niin ja se vielä, varmaa tietoa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että eberin lämmitin olisi parempi esim varaosien saatavuuden kannalta.
Molempiin saa osia mutta kuulemma webastoihin kauhean kalliit osat kun jonkun pienen osan hajotessa pelkästään sitä yhtä osaa ei saa tilattua, vaan sieltä tulee puolet koko laitteesta aina, joka tekee osista kalliita. Korjatkaa jos olen väärässä
Niissä kuulemma niin paljon lämpöantureita jokapuolella moottoria ettei lähde käyntiin jos autossa on webasto tai edes lohkolämmitin, menee auton tietokoneet sekasin kun moottori on erilämpöinen eri puolilta, ja sitten auto ei lähde edes käyntiin enään. Tai näin olen kuullut.
Ainut ero paketeissa on eri autoihin asennettaessa esimerkiksi kiinnitysraudat, sekä mahdollisesti johtosarja on erilainen jos toisessa autossa on esimerkiksi automaatti ilmastointi ja toisessa manuaalinen.
Pieniä eroja johtosarjoissa myös siinä että tuleeko autoon esim kaukokäyttö puhelimella, vai ihan vaan sillä näytöllä.
Mutta ei noissa kai muuten oikein ole eroja kuin johtosarjat, kiinnikeraudat pystyy tekemään melko helposti itse.
Webaston asennus onnistunee kaikilta joilla on auton korjauksista yms huoltotöistä kokemusta ja ymmärtävät miten webastot/eberit/autot toimivat.
Kummasti helpottaa myös jos on nosturi käytössä. Ainakin silloin kun johtoja sekä polttoainelinjoja asentaa paikoilleen.
Jos tuohon webaston meinaat laittaa niin älä sitten ''ryöstä'' sitä polttoainelinjaa jostain polttoaineletkulta, eivät oikein yleensä toimi kunnolla sitä kautta, kaikkein paras kun poraa tankkiin reiän ja sitä kautta ottaa jäykällä metalliputkella polttoaineen suoraan tankista.
Näissähän ei mitään polttoainepumppuja ole tankissa niinkuin uusissa autoissa? Niin joutunee sen reiän poraamaan esim polttoaineen anturin ''korkista'' läpi, eikös se näissä ole kuitenkin isokokoinen?
Ja aina jos tulee lämmittimen mukana 2 eripaksuista letkua, niin sitä isompaa letkua sitten tankilta lämmittimen polttoainepumpulle, ja siitä pumpulta lämmittimelle sitten sillä pienellä tai isolla letkulla, ei väliä periaatteessa.
Nosturilla tehtäessä hommaan menee hieman autosta ja lämmityslaitteesta riippuen 6-8h tunkilla tehtäessä varmaan pari tuntia kauemmin.
Hyvä olisi myös olla jokin sähkökaavio noille johdoille, ellei sitten purettaessa katso missä ne johdot on olleet ennen kiinni jos käytetyn webaston asentaa.
Tulipas pitkä viesti.... No ehkä tässä oli jotain hyviä vinkkejä edes
Niin ja se vielä, varmaa tietoa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että eberin lämmitin olisi parempi esim varaosien saatavuuden kannalta.
Molempiin saa osia mutta kuulemma webastoihin kauhean kalliit osat kun jonkun pienen osan hajotessa pelkästään sitä yhtä osaa ei saa tilattua, vaan sieltä tulee puolet koko laitteesta aina, joka tekee osista kalliita. Korjatkaa jos olen väärässä
Paluuletku menee tankin pohjalle, on näppärä ottaa polttoaine webastolle.94zip kirjoitti:Tästä kiitän.
Polttoaine putken on monet haaroitta neet tankille menevästä paluu linjasta, toimii kuulema hyvin.
Legendan mukaan tankin pohjassa olisi valmis lähtö ylimaaräiselle löpö putkelle tiedä hänestä.
Homma jatkuu laitteen etsimisellä ja ostamisella.
Kait sen polttoaineen voi sieltä paluuletkustakin ottaa joo, jos polttoainepumppu sen polttoaineen jaksaa imeä putkia ja suodattimia pitkin
Tavallaan vaan varmempitoiminen jos ottaa suoraan tankilta, mutta periaatteessahan sen voi yhtähyvin kyllä ottaa polttoaineputkestakin suoraan jos se vaan toimii
Muistaa sitten webaston/eberin imu sekä pakoputkeen porata putken alimpaan kohtaan parin millin reikä jotta kondensiovesi yms kosteus ei tuki putkia.
Tavallaan vaan varmempitoiminen jos ottaa suoraan tankilta, mutta periaatteessahan sen voi yhtähyvin kyllä ottaa polttoaineputkestakin suoraan jos se vaan toimii
Muistaa sitten webaston/eberin imu sekä pakoputkeen porata putken alimpaan kohtaan parin millin reikä jotta kondensiovesi yms kosteus ei tuki putkia.
Kulutus ollut talven mittaan 8,4-8,7litraa/100km.
Kuullostaako miten normaalilta?
Itse olen sitä mieltä että voisi vähän hitaamminkin tyhjentyä.
pikkumersun 6l/100km kulutukseen verrattuna tuntuu vähän isolta.
Takkuavan yhdistelmä mittarin vaihdoin toimivaan.
Lokarikin olis pientä pintakittiä ja maalausta vaille valmis.
suuttimet vois käyttää koeponnistuksessa. parissa tuntuu pientä hakkausta.
Kuullostaako miten normaalilta?
Itse olen sitä mieltä että voisi vähän hitaamminkin tyhjentyä.
pikkumersun 6l/100km kulutukseen verrattuna tuntuu vähän isolta.
Takkuavan yhdistelmä mittarin vaihdoin toimivaan.
Lokarikin olis pientä pintakittiä ja maalausta vaille valmis.
suuttimet vois käyttää koeponnistuksessa. parissa tuntuu pientä hakkausta.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Tämäkin saatiin lioteltua irti, eihän tuossa kauaa mennytkään, ei ollut edes jumissa, lukko systeemi oli ottanut osumaa ja vaati hieman pähkimistä se aukaisu.94zip viime elokuusa kirjoitti:
Aluperäinen irrotettava vetokoukku on aikojen saatossa muuttunut kiinteäksi, yllättäen. Mitähän tuohon kokeilis?
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Mulla oma tehny samaa joskus, ajelen vieki vikaa ulos vaa ei oo tullu.94zip kirjoitti:Pari kertaa käynnistäessä on jäänyt absin valo palamaan.
Sammunut aina kun käynnistää uudestaan.
Aiheuttaako toimenpiteitä?
Muuten toiminut ongelmitta, rassuu miitissä vaihtui ölpät ja suodatin sekä venttiilikopan tiiviste.
E46 330D & E46 328i
Mullakin teki sitä, malli ja vuosmallikin sama, ei oo niitä muutamien kertojen jälkeen enään tehny kun otin ja putsasin etupään kosketus pinnat, ihan vaan karkealla rätillä ne pyyhkäisin ja sitten sulakepesän kaikki sulakkeiden kosketuspinnat hioin kesällä puhtaaks ja ruiskautin pikkasen wd-40:ppistä niihin, takapäästä en ees kattonu missä ja millasia ne on OLI tarkoitus katella ne releetkin läpi, ne jotka on siinä vasemmassa etukulmassa, sen "mötikän" päällä, kannen alla, mihkä menee ja tulee jarruputkia. Kahdessa eri mersussa on ne releiden kosketuspinnat ollu pikkisen hapettuneita, toisesa oli sen lisäks oikean etupyörän anturille menevä piuha 4millin päästä anturista johdon kuoren sisältä poikki, kun ei tykänny toimia, ni vaihdoin sen ja aloin tutkimaan, sitä en tee toiste, kun sain koko kuoren repiä pois päältä ja millikerrallaan ettiä poikkeamakohtaa, kun se löyty niin oli enään yks säie kunnollinen, muut oli poikki ja vasta heiluttaessa vahingossa huomasin, kun olivat niin siististi poikki , ulkokuoressa ei näkyny mitään jälkeä, mutta ne sulakkeet kattelisin ihan ekana, sitte vasta muuta alkaisin ettimään...jos ei tokene.94zip kirjoitti:Pari kertaa käynnistäessä on jäänyt absin valo palamaan.
Sammunut aina kun käynnistää uudestaan.
Aiheuttaako toimenpiteitä?
Muuten toiminut ongelmitta, rassuu miitissä vaihtui ölpät ja suodatin sekä venttiilikopan tiiviste.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei oo enää absin valo vilkutellu (kopkop).
Menin ostamaan paikallisesta sekatavarakaupasta uutta pyyhkijänsulkaa ja silmään sattui vanhan sulan runkoon vaihdettava kumi lärpyke, siis se joka sitä lasia pyyhkii toivottavasti tajusitte.
Vaihdoin sitten elokuussa ostettuun rungottomaan Boschiin uuden kumeksen ja ihmetys oli valtava kun se halvan lisäksi oli hyvä.
Kaksi kipaletta noita varasulkia maksoi 3e.
Menin ostamaan paikallisesta sekatavarakaupasta uutta pyyhkijänsulkaa ja silmään sattui vanhan sulan runkoon vaihdettava kumi lärpyke, siis se joka sitä lasia pyyhkii toivottavasti tajusitte.
Vaihdoin sitten elokuussa ostettuun rungottomaan Boschiin uuden kumeksen ja ihmetys oli valtava kun se halvan lisäksi oli hyvä.
Kaksi kipaletta noita varasulkia maksoi 3e.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Tai sitten joltain tiisselipajalta hakee DTP:n suutinkärjet, hintaa 20-25€ kappaleelta. Kärkien vaihtohan onnistuu esim. rassuumiitissä.dealer kirjoitti:KL-Varaosilla on ainakin aiemmin ollut tarjolla Bosch vaihtosuutinta ja hinta jossain 60-70 euron paikkeilla kappaleelta.
DTP kun on laadultaan vähintäänkin yhtä hyvää, ellei jopa parempaa kuin nyky-Bosch.
Motonetin kiinalaiset kärjet unohtasin suosiolla...
Jos en kovin väärin muista, niin kärki on vapari kuusnollakolmosessa DN0SD261
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Laakeri ostettu, otin skf:fän, ainakin hintaa oli tarvikkeeseen verrattuna yli tuplat josko se kestäis edes hetken.
Vaihtamista vaille valmis. No rassuu miittissä viimeistään.
Eheä etu puskin tuli ostettua.
E mallista tosin mutta siinä kai ei ollut törmäyslistaa lukuunottamatta mitään eroja?
Törmäyslista tuostakin on rikki mutta ehjä löytyy "hyllystä"
Maalata tuo pitää kun on sininen mutta tuleepa hierottua ne parit naarmutkin samalla siitä kuntoon.
Mistä nuihin saa maalia? Löytyykö ihan paikallisesta väri kaupasta?
Pakoputkikin otti ja katkesi, vielä en oo jaksanu alle könytä että näkis mistä.
Rosterista ois tarkotus vääntää uus alusta loppuun.
Tukossa tuntu vanha olevan kun reippaan kiihdytyksen jälkeen puskee kipinää putkesta kohtuu paljon ja kauan.
Vaihtamista vaille valmis. No rassuu miittissä viimeistään.
Eheä etu puskin tuli ostettua.
E mallista tosin mutta siinä kai ei ollut törmäyslistaa lukuunottamatta mitään eroja?
Törmäyslista tuostakin on rikki mutta ehjä löytyy "hyllystä"
Maalata tuo pitää kun on sininen mutta tuleepa hierottua ne parit naarmutkin samalla siitä kuntoon.
Mistä nuihin saa maalia? Löytyykö ihan paikallisesta väri kaupasta?
Pakoputkikin otti ja katkesi, vielä en oo jaksanu alle könytä että näkis mistä.
Rosterista ois tarkotus vääntää uus alusta loppuun.
Tukossa tuntu vanha olevan kun reippaan kiihdytyksen jälkeen puskee kipinää putkesta kohtuu paljon ja kauan.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Laakerin vaihtelin rassuumiitissä kera yhden irronneen kynnen.
Loppuun vaihto sormi paketissa, 745:sen avustuksella. Kohtalaisen hyvin rohisi.
Kesärenkuloilla tutuksi tullut puoltaminen oikealle palautui kesärenkaiden myötä.
Taka kumit kohtuu tuoreet ja vasta tasapainotetut, eturenkaat kaljut ja epätasapainossa.
Etulokarikin on ollut jo hetken paikallaan.
Toinen etu iskari oli täysin kuollut, takapäässä kolkattaa joku, jaksaispa tutkia mikä.
Loppuun vaihto sormi paketissa, 745:sen avustuksella. Kohtalaisen hyvin rohisi.
Kesärenkuloilla tutuksi tullut puoltaminen oikealle palautui kesärenkaiden myötä.
Taka kumit kohtuu tuoreet ja vasta tasapainotetut, eturenkaat kaljut ja epätasapainossa.
Etulokarikin on ollut jo hetken paikallaan.
Toinen etu iskari oli täysin kuollut, takapäässä kolkattaa joku, jaksaispa tutkia mikä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo