Zipin 300D -91

Vastaa Viestiin
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Muutaman eberin asentaneena olen käsittänyt että kyllähän ne ainakin käy melkein kaikkiin autoihin. Paitsi uusimpiin pikku mersuihin???

Niissä kuulemma niin paljon lämpöantureita jokapuolella moottoria ettei lähde käyntiin jos autossa on webasto tai edes lohkolämmitin, menee auton tietokoneet sekasin kun moottori on erilämpöinen eri puolilta, ja sitten auto ei lähde edes käyntiin enään. Tai näin olen kuullut.

Ainut ero paketeissa on eri autoihin asennettaessa esimerkiksi kiinnitysraudat, sekä mahdollisesti johtosarja on erilainen jos toisessa autossa on esimerkiksi automaatti ilmastointi ja toisessa manuaalinen.

Pieniä eroja johtosarjoissa myös siinä että tuleeko autoon esim kaukokäyttö puhelimella, vai ihan vaan sillä näytöllä.

Mutta ei noissa kai muuten oikein ole eroja kuin johtosarjat, kiinnikeraudat pystyy tekemään melko helposti itse.

Webaston asennus onnistunee kaikilta joilla on auton korjauksista yms huoltotöistä kokemusta ja ymmärtävät miten webastot/eberit/autot toimivat.

Kummasti helpottaa myös jos on nosturi käytössä. Ainakin silloin kun johtoja sekä polttoainelinjoja asentaa paikoilleen.

Jos tuohon webaston meinaat laittaa niin älä sitten ''ryöstä'' sitä polttoainelinjaa jostain polttoaineletkulta, eivät oikein yleensä toimi kunnolla sitä kautta, kaikkein paras kun poraa tankkiin reiän ja sitä kautta ottaa jäykällä metalliputkella polttoaineen suoraan tankista.

Näissähän ei mitään polttoainepumppuja ole tankissa niinkuin uusissa autoissa? Niin joutunee sen reiän poraamaan esim polttoaineen anturin ''korkista'' läpi, eikös se näissä ole kuitenkin isokokoinen?

Ja aina jos tulee lämmittimen mukana 2 eripaksuista letkua, niin sitä isompaa letkua sitten tankilta lämmittimen polttoainepumpulle, ja siitä pumpulta lämmittimelle sitten sillä pienellä tai isolla letkulla, ei väliä periaatteessa.

Nosturilla tehtäessä hommaan menee hieman autosta ja lämmityslaitteesta riippuen 6-8h tunkilla tehtäessä varmaan pari tuntia kauemmin.

Hyvä olisi myös olla jokin sähkökaavio noille johdoille, ellei sitten purettaessa katso missä ne johdot on olleet ennen kiinni jos käytetyn webaston asentaa.

Tulipas pitkä viesti.... No ehkä tässä oli jotain hyviä vinkkejä edes :) :D

Niin ja se vielä, varmaa tietoa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että eberin lämmitin olisi parempi esim varaosien saatavuuden kannalta.
Molempiin saa osia mutta kuulemma webastoihin kauhean kalliit osat kun jonkun pienen osan hajotessa pelkästään sitä yhtä osaa ei saa tilattua, vaan sieltä tulee puolet koko laitteesta aina, joka tekee osista kalliita. Korjatkaa jos olen väärässä :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tästä kiitän. 8)
Polttoaine putken on monet haaroitta neet tankille menevästä paluu linjasta, toimii kuulema hyvin.

Legendan mukaan tankin pohjassa olisi valmis lähtö ylimaaräiselle löpö putkelle tiedä hänestä. :shock:

Homma jatkuu laitteen etsimisellä ja ostamisella.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

On nuo sachsin iskarit p*skoja. Kuukausi sitten kuskinpuolelta takaa lähti koriin alapuolelle tuleva prikka irti. Hitsasin kiinni ja nyt näyttäis apparin puolella olevan sama vaiva. :x
250D -92
190D 2.2turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

94zip kirjoitti:Tästä kiitän. 8)
Polttoaine putken on monet haaroitta neet tankille menevästä paluu linjasta, toimii kuulema hyvin.

Legendan mukaan tankin pohjassa olisi valmis lähtö ylimaaräiselle löpö putkelle tiedä hänestä. :shock:

Homma jatkuu laitteen etsimisellä ja ostamisella.
Paluuletku menee tankin pohjalle, on näppärä ottaa polttoaine webastolle.
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Kait sen polttoaineen voi sieltä paluuletkustakin ottaa joo, jos polttoainepumppu sen polttoaineen jaksaa imeä putkia ja suodattimia pitkin :)

Tavallaan vaan varmempitoiminen jos ottaa suoraan tankilta, mutta periaatteessahan sen voi yhtähyvin kyllä ottaa polttoaineputkestakin suoraan jos se vaan toimii :)

Muistaa sitten webaston/eberin imu sekä pakoputkeen porata putken alimpaan kohtaan parin millin reikä jotta kondensiovesi yms kosteus ei tuki putkia.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kiertovesipumppu, ei ilmeisimmin pelaa, onko jotain tehtävissä vai vaihdanko koko pumpun?
Vuosi sitten vaihdettu venttiilikopan tiivistekkin alkanut näemmä taas hikoamaan, täytynee vaihtaa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jälleen alkanut kolina takaa, jostan iskarin yläpään tienoilta.
Missä lie syy?
Kuskin lokaria aloin korjaamaan kun oli piru menny ruostumaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuskin etusiiven korjailua.
Kuva
Ruosteinen pala pois

Kuva
Tarvike lokarista leikatun korjauspalan mallausta.

Kuva
Vähä kiinni täpätty
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kulutus ollut talven mittaan 8,4-8,7litraa/100km.
Kuullostaako miten normaalilta?
Itse olen sitä mieltä että voisi vähän hitaamminkin tyhjentyä. :?
pikkumersun 6l/100km kulutukseen verrattuna tuntuu vähän isolta. :lol:

Takkuavan yhdistelmä mittarin vaihdoin toimivaan.

Lokarikin olis pientä pintakittiä ja maalausta vaille valmis.

suuttimet vois käyttää koeponnistuksessa. parissa tuntuu pientä hakkausta.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

94zip viime elokuusa kirjoitti:
Aluperäinen irrotettava vetokoukku on aikojen saatossa muuttunut kiinteäksi, yllättäen. Mitähän tuohon kokeilis?

Kuva :lol:
Tämäkin saatiin lioteltua irti, eihän tuossa kauaa mennytkään, ei ollut edes jumissa, lukko systeemi oli ottanut osumaa ja vaati hieman pähkimistä se aukaisu. :deku2: :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pyöreitä pyörähteli tämänkin mittariin.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pari kertaa käynnistäessä on jäänyt absin valo palamaan.
Sammunut aina kun käynnistää uudestaan.
Aiheuttaako toimenpiteitä?

Muuten toiminut ongelmitta, rassuu miitissä vaihtui ölpät ja suodatin sekä venttiilikopan tiiviste.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

94zip kirjoitti:Pari kertaa käynnistäessä on jäänyt absin valo palamaan.
Sammunut aina kun käynnistää uudestaan.
Aiheuttaako toimenpiteitä?

Muuten toiminut ongelmitta, rassuu miitissä vaihtui ölpät ja suodatin sekä venttiilikopan tiiviste.
Mulla oma tehny samaa joskus, ajelen vieki vikaa ulos vaa ei oo tullu. :lol:
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jos tuo nyt pahaksi äityy niin korjataan, eipä vielä ole häirinnyt.
Anturi vika jos olis niin kuvittelis syttyvän vasta liikkeelle lähdettyä, mutta vaikuttais ohjainlaite vialta tuo enemmän vaikuttaa kun absit on kuitenkin pois pelistä kun valo palaa.
:?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

94zip kirjoitti:Pari kertaa käynnistäessä on jäänyt absin valo palamaan.
Sammunut aina kun käynnistää uudestaan.
Aiheuttaako toimenpiteitä?

Muuten toiminut ongelmitta, rassuu miitissä vaihtui ölpät ja suodatin sekä venttiilikopan tiiviste.
Mullakin teki sitä, malli ja vuosmallikin sama, ei oo niitä muutamien kertojen jälkeen enään tehny kun otin ja putsasin etupään kosketus pinnat, ihan vaan karkealla rätillä ne pyyhkäisin ja sitten sulakepesän kaikki sulakkeiden kosketuspinnat hioin kesällä puhtaaks ja ruiskautin pikkasen wd-40:ppistä niihin, takapäästä en ees kattonu missä ja millasia ne on :lol: OLI tarkoitus katella ne releetkin läpi, ne jotka on siinä vasemmassa etukulmassa, sen "mötikän" päällä, kannen alla, mihkä menee ja tulee jarruputkia. Kahdessa eri mersussa on ne releiden kosketuspinnat ollu pikkisen hapettuneita, toisesa oli sen lisäks oikean etupyörän anturille menevä piuha 4millin päästä anturista johdon kuoren sisältä poikki, kun ei tykänny toimia, ni vaihdoin sen ja aloin tutkimaan, sitä en tee toiste, kun sain koko kuoren repiä pois päältä ja millikerrallaan ettiä poikkeamakohtaa, kun se löyty niin oli enään yks säie kunnollinen, muut oli poikki ja vasta heiluttaessa vahingossa huomasin, kun olivat niin siististi poikki :lol: , ulkokuoressa ei näkyny mitään jälkeä, mutta ne sulakkeet kattelisin ihan ekana, sitte vasta muuta alkaisin ettimään...jos ei tokene.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ei oo enää absin valo vilkutellu (kopkop).

Menin ostamaan paikallisesta sekatavarakaupasta uutta pyyhkijänsulkaa ja silmään sattui vanhan sulan runkoon vaihdettava kumi lärpyke, siis se joka sitä lasia pyyhkii toivottavasti tajusitte.

Vaihdoin sitten elokuussa ostettuun rungottomaan Boschiin uuden kumeksen ja ihmetys oli valtava kun se halvan lisäksi oli hyvä.
Kaksi kipaletta noita varasulkia maksoi 3e. 8)
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mistä löytäis tähän passelit suutinkärjet?
Tuskin on koskaan käytetty irti edes noita suuttimia. :?
Polttoainetaloutta koitan saaha halvemmaksi, jos kärjet vaihtamalla paranis ees vähäsen. :roll:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosilla on ainakin aiemmin ollut tarjolla Bosch vaihtosuutinta ja hinta jossain 60-70 euron paikkeilla kappaleelta.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

dealer kirjoitti:KL-Varaosilla on ainakin aiemmin ollut tarjolla Bosch vaihtosuutinta ja hinta jossain 60-70 euron paikkeilla kappaleelta.
Tai sitten joltain tiisselipajalta hakee DTP:n suutinkärjet, hintaa 20-25€ kappaleelta. Kärkien vaihtohan onnistuu esim. rassuumiitissä. :ope:

DTP kun on laadultaan vähintäänkin yhtä hyvää, ellei jopa parempaa kuin nyky-Bosch.

Motonetin kiinalaiset kärjet unohtasin suosiolla...

Jos en kovin väärin muista, niin kärki on vapari kuusnollakolmosessa DN0SD261 :tuumaus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta irtokärjet kun pystyy itse säätämään avautumispaineet, säästäähän siinä ainakin puolet :idea:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

745 kirjoitti:
dealer kirjoitti:KL-Varaosilla on ainakin aiemmin ollut tarjolla Bosch vaihtosuutinta ja hinta jossain 60-70 euron paikkeilla kappaleelta.
Kärkien vaihtohan onnistuu esim. rassuumiitissä. :ope:
Tämä mulla oli taka-ajatuksena. :oops:
Tulispa taas opeteltua yks juttu lisää. :)
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kartturin puolen etulaakeri pitää aika pahaa meteliä.
ääntävä ei varmaan enää kirimällä parane? :roll:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omiin autoihin olen uusinut löysällä olevat vaikkei äännäkään, ellei ole tietoa että olisi vasta vaihdettu.
oulaistenliikenne.fi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

No pitää hommata molemmin puolin kunhan tulee käyntiä helsingissä.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei varmasti parane, kerra kiristin lankusta löysää vähän jurmuttavaa laakeria ni alko hirttään kiinni ko jonkun matkaa ajeli. :lol: Autoon ei jurmutus kuulunu vaa kätteen tuntu ko napaa pyöritteli.
E46 330D & E46 328i
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Sitten taas jurnuttamaton löysällä oleva laakeri on kunnon rasvauksella ja soppelilla kiristyksellä elpynyt ainakin kolmesta autosta. :roll: :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuon jurina kuuluu sisälle asti jo selkeästi, rengasta pyörittäessä ei tunnu mitään normaalista poikkeavaa.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mä olen yleensä purkanut, putsannut vanhat rasvat huolellisesti ja kasannut uudella rasvalla. Aina ääntäminen hävinnyt ja laakerit on kestänyt.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Laakeri ostettu, otin skf:fän, ainakin hintaa oli tarvikkeeseen verrattuna yli tuplat :lol: josko se kestäis edes hetken.
Vaihtamista vaille valmis. :lol: No rassuu miittissä viimeistään.

Eheä etu puskin tuli ostettua.
E mallista tosin mutta siinä kai ei ollut törmäyslistaa lukuunottamatta mitään eroja?
Törmäyslista tuostakin on rikki mutta ehjä löytyy "hyllystä" :mrgreen:
Maalata tuo pitää kun on sininen mutta tuleepa hierottua ne parit naarmutkin samalla siitä kuntoon.

Mistä nuihin saa maalia? Löytyykö ihan paikallisesta väri kaupasta?


Pakoputkikin otti ja katkesi, vielä en oo jaksanu alle könytä että näkis mistä.
Rosterista ois tarkotus vääntää uus alusta loppuun.
Tukossa tuntu vanha olevan kun reippaan kiihdytyksen jälkeen puskee kipinää putkesta kohtuu paljon ja kauan. :oops:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Laakerin vaihtelin rassuumiitissä kera yhden irronneen kynnen.
Loppuun vaihto sormi paketissa, 745:sen avustuksella. Kohtalaisen hyvin rohisi. :wink:

Kesärenkuloilla tutuksi tullut puoltaminen oikealle palautui kesärenkaiden myötä.
Taka kumit kohtuu tuoreet ja vasta tasapainotetut, eturenkaat kaljut ja epätasapainossa.

Etulokarikin on ollut jo hetken paikallaan.

Toinen etu iskari oli täysin kuollut, takapäässä kolkattaa joku, jaksaispa tutkia mikä. :?
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”