Chevyä hitaampi 300tdt?

Vastaa Viestiin
SVX 3,3
Viestit: 4
Liittynyt: 28.2.2013 17:28
Paikkakunta: kemijärvi

Chevyä hitaampi 300tdt?

Viesti Kirjoittaja SVX 3,3 »

Itsellä nykyään 6,2 diesel pick-up chevy,
Lainasin sitä kaverille ja sain käyttöön vastaavasti
W 124 300 tdt:n...
Eihän se kulje oikein mitenkään, hidas kaasuunvastaavuus,
välillä yrittää kulkea mutta ohittaa ei uskalla muita
ilman pitkää suoraa..
Siitä on monta vuotta kun viimeksi sillä ajoin niin en
osaa sanoa eroa entiseen mutta jotain vikaa siinä on.
Tyhjäkäynti on aina ollut sellaista kalinaa mutta
käyntiinlähdössä ei vikaa, ajettu 470000km
Tosiaan, normi 6,2 diesel paku kiihtyy paremmin, missä vika?
Jos helppo asia korjata niin yllätän kaverini...
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

300td

Viesti Kirjoittaja petromax »

Kyllähän tuollainen 6.2 on melko tunnoton tälläiseen 300:een pataan.
Itsekin muutaman vuoden chevyllä ajelen,niin kyllä meno maistuu eri tahtiin.
Eikä tunnu vaunukaan perässä,sai katsoa liikennevaloissa peiliin,että tuleeko se mukana...
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
SVX 3,3
Viestit: 4
Liittynyt: 28.2.2013 17:28
Paikkakunta: kemijärvi

Viesti Kirjoittaja SVX 3,3 »

Meinaan sitä että tehojahan näissä kummassakin pitäisin olla
noin saman verran mutta mersu ei jaksa kiekkoja
nostaa samaan tahtiin vaikka painaa 400 kiloa vähemmän?
Jos esim vuotoja painepuolella niin missä yleisimmin?
Mitä muuta voisi tutkia ennenkuin tuomittee
vanhaksi mersupaskaksi?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Yksi helppo paikka tarkastaa on ahdonalaisensyötön- morkulalle menevä linja :idea:

Tuo morkooli sijaitsee syöttöpumpun päällä, ja siihen pitäisi tulla ahtopaine. Ahtopaine otetaan siitä ihan vierestä imusarjasta, mutta se kiertää katkaisijan kautta, mikä puolestaan säätelee alipainetta joka menee laatikolle vaihtoja pehmentämään.

Pieni pätkä putkea imusarjanlähdön ja morkoolin välille ja koeajolle :arrow: jos vedot lisääntyy, jossain tuon piirin välillä häikkää :ope:

Hyvinpaljon tai ainakaan monesti ei kannata noin rankaista konetta, koska laatikko ei kytke täydellä paineella ja luistaa vaihdoissa täyskaasulla :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
SVX 3,3
Viestit: 4
Liittynyt: 28.2.2013 17:28
Paikkakunta: kemijärvi

Viesti Kirjoittaja SVX 3,3 »

Kiitoksia ohjeesta, koetan rukata.
Myöskin huomasin että mese vaihto vaihdetta
ykköseltä kakkoselle aika turhan napakasti, pää nytkähti...
Vaikka se ei tosiaan muuten kulje.
Automaatistahan tässä siis myös puhutaan...
Muttakun esim. 80-100km/h kestää tolkuttoman kauan niin
jokuhan tuossa tökkii.
Tutkin ja tukin ylimääräiset, saa nähä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”