Juukesin 300d nykii alakierroksilla mitähän tehin väärin?

Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

dealer kirjoitti:Automaattisäätö on, ja vain korkeudelle, jos se on rikki niin voi olla jäykkä mutta siinä tapauksessa on aina myös jousitus yläasennossa.
Kaasupallot:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28014/800
Tarkempaa mittaustapaa ei ole tiedossa kuin tuo?
Tankillisen verran kun ajaa ja siitä laskee.
Kiitti valaistuksesta.

Jäykkä tuo perä kyllä on mutta ei se minusta ylempänä ole mitä keulapää tai muutenkaan ylhäällä. Mystistä... Nosturillekkaa ei ole vielä päässy tuon kanssa nii ei oikee juuta eikä jaata ossaa sanoa.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No mitenkä tuoho vaihetaan peräöljyt? Räjäytyskuvia ku kattelee nii perämurikkaanki menee jotaki putkia. Nosturilla en oo päässy vielä käymää joten en tiiä meneekö tässä putket perän sisälle.

Mitähä öljyä tuonne laittais? Ei taia mitää ASD:tä olla ku kojelauassa ei oo kolmioita mutta kokeilin vasiten tuossa hietikolla nii perää tarjoaa sivullepäin ku paikaltaan lähtee sutittaan

Vähän tuntuu että alaväännöt olisi hukassa. Pari kertaa oon jo sammuttanukki tuon liikennevaloihin :D Muutenki tuntuu että voimaa olisi vähä hukkateillä mutta kyllä tuo ripeämpi on ku 200d.

Suuttimet on tarkistettu ja kansiremppa tehty mutta pitää kai alkaa tuo ennakko selvittämään. Sen saa tehä asiantuntija

Mikä ois nykyään toimiva sivu josta voisi kattoa varustekoodit?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jäykkä tuo perä kyllä on mutta ei se minusta ylempänä ole mitä keulapää tai muutenkaan ylhäällä. Mystistä... Nosturillekkaa ei ole vielä päässy tuon kanssa nii ei oikee juuta eikä jaata ossaa sanoa.
Niin, ne kaasupallot on vialla jos perä on "pomppo" :roll:
oulaistenliikenne.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No nyt tuli käytyä nosturilla

oikea takaiskari kolisee ja suhisee ku autoa nostaa 10cm ilmaan ja rautakangella vääntelee ylösalas. Paikallaan ollessa kun painelee takapäätä kulmista nii oikea puoli on löysempi kuin vasen puoli.

Mitähän tuo meinaa? Miksi porrasperäseen on pitäny keksiä laittaa tuo tasosäätö... Ihme homma :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löysemmällä puolella on vielä kaasua pallossa, veikkaisin :D
oulaistenliikenne.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No... Nii... Mutta mitäkä mie nyt lähen uusimaan tuohon? Iskarin? Palleron?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

No se pallero. :D
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No voi elämän käsi kuitennypperrrkele kumpi pallero?!?! :D :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Pitääkö tuota ny sitte palleron vaihon jälkeen ilimata?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Yleensä on ilmaantunu käytännössä itestään, lähinnä näin että kallistuksenvakaajalta se tasonsääjön tanko irti ja sitä heilutellen pitäs perän nousta ylös ja alas niin samalla sinne menee sitten öljyä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kitos! Mutta nyt, kumman palleron vaihan oisko joku kiltti ja kertois? :D kauniisti pyyän :)
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

No sen kovan puolen :lol:
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voi kiitos :kuski:

Mutta mitä teen oikean puolen iskarille ku tykkää kolista? Vähä tuntuu olevan ristissä nämä hommat... :shock:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Seo vaihettava koko iskari ehjään käytettyyn tai uuteen jos perse kestää.
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voi kauhia :?

Onko nuihin tehty onnistuneita patentteja nuihi iskarin alapäihin ku sieltä tuntuu kolisevan ja pitkään ku haeskeli nii muillaki on sattunu vastaavaa?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Vilase JiiTeen kamppeita rojekti rojekteista, tein 124 farkkuun ja uskaltauvvuin ottaan pari kuvaa. En oo kyllä varma että olikos sedanin tasonsäätöiskarit samanmoiset alapäästään.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sedanissa yhellä ja farkussa kahella pultilla se palli kiinni varressa.
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuh. Mahdollisesti sedaniin olisi helpohkoa tehdä ohitusleikkaus koko systeemille eli asentaa normijouset ja -iskarit, ellei koe tarvitsevansa taonsäätöä.
oulaistenliikenne.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nii onnistuiskohan? Miksei farkkuun muuten onnistu vaihtaa normi iskareita?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Farkku kun on aina tasonsäädöllinen niin siihen ei ole asiallisia jousia tarjolla eikä suoraan sopivaa iskariakaan.
Sedanissa on EPC mukaan sama alatukivarsi normiversiossa ja tasonsäädöllä varustetussa, joten oletus on että onnistuu noin vain, mutta olisiko jollain kokemuksen kautta varmaa tietoa ... eihän siinä voi mitään eroa olla :?
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kappas vaan.

Jos tällä kertaa onnistun jonku patentin tekemään tuohon iskarin alapäähän ja uuen palleron hommaan niin annan olla niin kauan että korkkaa iskari tms. nii sitte voisin kokeilla laittaa normi iskarit tilalle
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Mikähän on ku käytin ajotuksen sääjössä ja puoliastetta säätivät prdieselillä mutta vieläki haisee jotenki pahalle tuo auto. Pakokaasut pistää jotenki terävästi nennään ku pysähtyy ja aukassee oven. Suuttimet tosiaan tarkistettu ja ehjät. Pikkusen just semmosta outoa dieselin hajua tulee välillä sisälle.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Oon törmänny joskus semmoseen että suuttimet on ponnistettu ok:ksi mutta liekö kärjet niin kuluneet että pääsee jotenkin lämpimällä koneella varsinkin läpi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Taiampa vähä ruuvata syöttä isommalle 8) Pikkusen vaan... Oikeesti vähän :) Ei viiti alkaa sotkemaan persusta ja oha tuo vähä hölmön näköstäki kieltämättä että hyvän näkösestä autosta tulee mustaa tankoa :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kuva

Tuommonen jännyys löyty kaverilta saadusta ohjekirjasta :D
E-mallin 124 ohjekirja

Sain semmosen hienon mersun kangaslaukun johon saa kaikki ohjekirjat ja paperit laitettua ja tuo tuli matkassa 8) [/img]
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Flekti pyörii koko ajan jo heti kylmänäki ja kauhia humina lähtee konehuoneesta ja tuntuu ettei autossa ole oikeen vetoja. Ennakon kävin sääjättämässä myös. Tai se oli kohillaan jo valmiiksi... Syötönsäätöäki yritin mutta en saanu pumpusta takakantta auki... Sitte pumpun päällä on joku kellon näkönen pulikka nii onko se nyt se elr jonka ansiosta syötön säätö ei vaikuta mihinkään?
Aikalailla hukassa tuon vehkeen kans... :(

Vielä takajouset vaihtaa ja takarätti kartaaniin sekä alapallot vaihtaa nii alkas olemaan valmis peli mutta tuo kulkupuoli enempi nyt harmittaa
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jos siinä pumpun päällä olevassa kellossa on säätöruuvi ja lukitusmutteri ni siitäkin saa hiukan "syöttöä" lissää. Lienee savutuksen esto jos ajellaan korkeammilla laitumilla merenpinnasta mitattuna.

Itse oon tosta katsastukseen ruuvaillu savut pois mutta lähtee veotkin ja on ko 200d jos tarpeeks ruuvailee. :lol: Mutta pumpun perästä se syöttö pittää lisätä ja tosta voinee "hienosäätää" jos tuntuu ettei kahen kierroksen jälkeen tule hieman savua kuin muunlaisella pumpulla varustetusta tulee. Ainakin itse pistin tommosen merkille vrt entiseen 250d malliin.
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Joo ei tämä kyllä paljoa kakssatasesta eroa... Pitääpi kokeilla tuota pulikkaa säätää. Takakantta en saanu auki koska yks ruuvi oli jumissa ja vaikka kaikki muutki sain auki ajatellen kannen pyöräyttämistä niin ei mihinkään vaikka se juminu ruuvi aukes pari kierrosta...

mihis suuntaan tuota päällä olevaa pulikkaa pitää pyörittää?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Noin ja flekti toimii taas niinkuin pitääki! Ensimmäisen kerran kuukauden omistuksen aikana kuulin kuinka se kutonen murisee hiljaa pellin alla ai että :)
Seuraavaksi tuon kulkupuolen ihmettelyä
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nonnii vasemmalta takkaa olisi jousesta muutaman sentin pätkä poikki. Oikeanpuolen iskari taasen kolisee alapäästään ja melko homma on sorvata omatekonen pusla paikalleen ja uutta iskaria en todellakaan ala ostamaan, enkä myös käytettyäkää... Ajattelin että eliminoisin tuon tasonsäädön kun jousetkin maksavat 160€/kpl koska tehdasasenteinen vetokoukku.

Eli se siitä hienoudesta, eipä tuolle ole etes tarvetta... Pari satkua maksaa uudet normi iskarit ja jouset taakse mutta minkälaiset laittaisi ettei ala keulimaan tai kulkemaan perä pystyssä?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”