S124 250TD -92

Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tämä on kyllä nyt erittäin origineili ja fiksun oloinen sekä ulkoa että sisältä. :whisper:
® Mesen Porkkana-klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Harvoin näkee noin siistiä sisustaa, kuskin penkkikin ehjä. :shock:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Poika on ajellut tällä 11000 ongelmatonta kilometriä. Kovasti mieluinen auto, eikä ihme.
Kohta olisi öljynvaihdon aika.

Vanteiden ET on sellainen että ei tarvita spacereita:

Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ottakaa tavoitteeksi miljoona kilometriä tauluun, tuolla tahdilla se saattaa onnistuakkin.. Olisi kyllä hauska jos kahdella perheellä tulisi 700 tkm yhteen autoon :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin onnistuu jos ajoa olisi vaikkapa 30tkm vuoteen. Reilut 10 vuotta ja vajaa 400tkm lisää ei tätä autoa lannistaisi.
Aika näyttää...jos tuosta joskus luopuu niin pitää löytää ostaja tuttavapiiristä, liian hyvä yksilö "kokonaan" hukattavaksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudet öljyt ja suodatin, mittarissa 666066. Uudet takarenkaat samalla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Jaa tää on teidän pirssi.Monesti kuolannu kylillä et ompas komia lankku.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Onkos kulutuksesta julkaisukelpoista tietoa ?
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Minä pääsin kesällä nippanappa vitosella alkaviin lukemiin. Talvella litran enemmän. En tiedä nyt kun pellit on kiillotettu liukkaaksi ja on tuollaiset elämää isommat vanteet alla :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole meillä niin tarkkoja kulutuslukemia mitattu että viitsisi virallisesti julkaista. Mahdollisesti käväistään tällä yksi pidempi reissu kesän mittaan ja silloin pitää laskea kulutusta.
Arto kirjoitti:En tiedä nyt kun pellit on kiillotettu liukkaaksi ja on tuollaiset elämää isommat vanteet alla
... ja se perävälitys vaihtunut. Tosin mittaristo on edellisen välityksen mukainen joten suoraan laskuista ei selviä vaikutus. Ja madallettukin hieman.
Keventynytkin on, tuhannen tyhjän rizlapakkauksen ja puolenkymmenen colt sytkärin verran, nämä kuskin penkin alta kun sitä vaihdettiin :|
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole tarvinnut pojan soitella tien päältä että "mikähän tähän nyt tuli kun..." eli on toiminut kuten 124 yleensä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tomi sai kaverin purkuautosta etupuskurin. Ostin suhupullon maalia värinumeron mukaan ja poika maalasi puskurin ja laittoi paikalleen. Lista on mattamustalla kilikalilla maalattu.
Entinen puskurihan oli vannehopeanvärinen. Vaikka sekään ei "silmille hyppinyt" niin nyt on kyllä keula nätti, toki näin läheltä katsoen kiveniskut umpion alalistassa ym. erottuu mutta yleisilme on nätti.
Kuva

Tyhjäkäynnillä kuuluu / on kuulunut koko ajan auton meillä ollessa jonkinmoista raksutusta (niin niin, mutta sellaistakin joka ei ole normaalia :pappa:) erityisesti sisälle autoon.
Tyhjäkäynnin kohottaminen tonnin paikkeille poistaa äänen, mutta se ei ole miellyttävä vaihtoehto. Äänen aiheuttajaa on tutkittu ja tultu siihen tulokseen että se on kaksoismassavauhtipyörästä peräisin.

Uusi vauhtipyörä on kallis, ovh yli 700 euroa.
Erään asiakkaan kanssa (moro vaan Esa) tuli puheeksi että 300D vauhtipyörä on paljon halvempi, sellaisen ovh alle 400.
Ja HUOM ! Kytkinpaketti on sama 250-300.

Kysymys kuuluukin; sopiiko 300D vauhtis 250D:hen, ja jos ei niin mistä kiikastaa ?
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Väittäsin että sopii, taitaa vaan olla kytkinlevyssä eroa, oisko ollu niin että 250d, 218mm ja 300d, 228mm levyllä.

Mulla ois kaksoismassavauhtis, kytkinlevy ja asetelma joutilaana 300D 4matikista, vauhtis on kyllä mielestäni aika löysä, siksi en oo kaupannut sitä missään. Siitä kumminkin sais varmaan asetelman ainakin niin ei tarttis uuelle vauhtikselle koko pakettia hommata.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

JiiTee_ kirjoitti:Väittäsin että sopii, taitaa vaan olla kytkinlevyssä eroa, oisko ollu niin että 250d, 218mm ja 300d, 228mm levyllä.
Kytkin on ihan sama, myös levy, paketti numerolla A1242500101.
Mutta mutta, siltikin, oikein muistit ... näkyy nimittäin olevan 8/89 saakka pienempi kytkin 250D:ssä. Tässä -92:ssa on kuitenkin 228mm kytkinlevy kuten 300D:ssä.

300D:ssä kaksoismassavauhtipyörä on näillä numeroilla (korvaavat toisensa)
A6020301805
A6020300605

kun taas 250TD:ssä numeroilla (nämä korvaavia keskenään myös)
A6020300705
A6020301705
A6050303305

mutta pakkohan se on sopia, laatikotkin kun käy ristiin noista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajelin tällä työmatkaa tänään, kyllä on mukava laite.
Talvinopeuksilla mennään...

Kuva
oulaistenliikenne.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Joko kytkin ja vauhtipyörä on vaihdettu?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, kyllä vielä "narskuttaa" joutokäynnillä.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Ei, kyllä vielä "narskuttaa" joutokäynnillä.
Ei kun mietin vaan että minullahan jäi tuosta ST lavetista kaksoismassa vauhtipyörä ja 228mm kytkinpaketti joutilaaksi :roll:
En ole kyllä kuntoa tutkinut mutta voin tutkia mikäli kiinnostaa satasella?
Suoraan ajosta ja ilman ylimääräisiä ääniä ne on jokatapauksessa purettu pois, autolla oli silloin ajettu 311tkm...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vilkaise vaan ellei siitä ole suurta vaivaa :idea:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Vilkaise vaan ellei siitä ole suurta vaivaa :idea:
Ei ole vaivaa, osaatko sanoa miten tuollaisen vauhtipyörän kunto mitataan?
Paljonko saa joustaa käsivoimin?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se uusikin aika paljon liikahtaa lähes ilman vastusta. Pitää katsoa jos olisi joku josta mittailen...kun ei ole just nyt käsillä niin ei osaa sanoa mittaa.
oulaistenliikenne.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Kyllä se uusikin aika paljon liikahtaa lähes ilman vastusta. Pitää katsoa jos olisi joku josta mittailen...kun ei ole just nyt käsillä niin ei osaa sanoa mittaa.
Juu, tämä helpottaisi kunnon arviointia!
Ollaan yhteydessä, asiahan ei varmasti aivan akuutti ole?

Otan jokatapauksessa osat mukaan kun käyn seuraavan kerran tallilla, ei ole enään lämmintä tallia ja kylmäkin on yli 30km päässä kotoa niin ei tule talvella käytyä kuin about kerran viikossa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Minulta löytys muuten kanssa kaksoismassa.,kotoisin siitä w124 johon vaihoin sen moottorin,se ei ainakaa äännelly,kai tiileri sen muistaa.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Niitä mitä on vastaan tullu nii yleensä vaikkapa jaloilla paikallaanpitäessä ei niinsanotusti käsin hääviin jousta- mutta väännettäessä joustaa. Tiiän ainaki yhen jossa jousti käsin normaalisti heilutellessakin muttei äännellyt mitenkään.. Hankalaa, helpoin luottaa luotettavaan kaveriin ja antaa hilippeitten näyttää toimivuutensa käytännössä. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Uudet öljyt ja suodatin, mittarissa 666066. Uudet takarenkaat samalla.
Puoli vuotta ja vajaa 10000 km. Tänään oli ensimmäinen kerta kun Tomi soitti että autossa jotain hämminkiä, oli ollut koulusta lähtiessä akku tyhjä (boosterilla käyntiin) ja ajossa valot vilkutelleet ym. sähköhäikkää.
Sanoin että aja kotiin vaan ja laita laturiin niin katsotaan kun tulen töistä, ennusteena että auton laturi ei lataa.

Laitettiin käyntiin, oli jo virtaakin taas, ja latasi 13,5 volttia ja häiriöt poissa.
Laturi näytti olevan uudehko vaihtolaite, katsottiin kuitenkin hiilet ja toinen oli jo kulunut aika lailla. Siispä tallista uusi säädin kaiken varalta.
Vaihdon jälkeen mitattu lataus 14,2 volttia eli valot ainakin kirkastuivat siinä remontissa.

Hyvin on pelannut. Jokapäiväisessä ajossa tämä auto, ylihuomenna vuosi täyteen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käytettiin katsastuksessa kylmiltään, vasen käsijarru ei ollut riittävän tehokas ja siitä hylkäys. Lisäksi suullinen maininta oikean etupyörnlaakerin välyksestä.
Samalla muutos pakettiautoksi.

Pitää joku päivä säädellä jarrua. Tai eipä sitä tiedä vaikka joutuu jotakin sieltä varsinaisesti korjaamaankin, mutta jarrut eivät niin vanhat ole etteikä voisi olla pelkästään säätöjuttuja...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvinnut tehdä jarruille yhtään mitään. Otin aamulla auton nosturille ja polkaisin kässärin päälle; molemmat renkaat jumiin kuten pitää.
Käytin siltään jälkitarkastuksessa ja hyvä, tasainen seisontajarru.
(tulee käsijarrusta kirjoiteltua vaikka kättä tarvitaan vain vapauttamiseen)

Lienee ollut jäätä rummussa aiemmin. No, ei mennyt jälkitarkastusmaksua joten ei siltä osin haittaa mitään vaikka piti kahdesti näyttää.

Moottoriin Mobil Super 3000 5w40 ja öljynsuodatin uusiksi, mittarissa 678042 km. Vähän yli 7 kuukaudessa tullut 12000 km.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tilattiin Eibachit, tuli H&R:t, eikäku :lol:

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tältä näyttää nyt:

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eibacheista pätkitty edestä puoli kierrosta ja takaa kierros, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
Nelipyöräsuunnattiin, camberit on takana mitä on kun ei ole säädettäviä cambertankoja.
Jonkin verran on jo madallusta mutta nyt alla uudet 205/40/17" kumit jotka ei raavi mihinkään.
Hyvä on ajaa, säädettävät iskarit edessä auttavat luultavasti aika lailla. Takaiskarit alkuperäiset ja alapäät väljät, saa tarjota ehjiä tasonsäätöiskareita :idea:
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”