JuMulan mersuröntät - tietä riittää

Vastaa Viestiin
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

boogieman kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:^Suomen kansandemokratiassa tuo(kin) on kiellettyä nykyään. :roll:
Jaa millä perusteella? Kyllähän sitä poikkeuslupia vielä nykyäänkin saa.
Mutt suomen kansan perinteeseen ei sovi ett laskelmin ja piirustusten kans osoittaa rakenteiden lujuuden, ennen kivempaa kun laikkas vaan katon pois
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Muistelisin että juurikin omana säädöksenään oli kielletty pakettiauton korimallin muutos avosta umpinaiseksi tai päin vastoin. '

Ajoittui samoihin haminoihin toisenkin v-mäisen säädöksen eli lisäpenkkiasennuksen jälkikäteen kieltävän aivopierun kanssa.

Tämä siis täysin muistinvaraista, toivon olevani väärässä. :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Enpäs tuommoisesta ympikylkiseksi tehdystä varmarista löytänyt netistä kuvia, eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ? :idea:

Ambulanssit ja raatovankkuritkin taitaa olla joko enemmän korotetun mallisia tai ihan tehtaan tekeleen näköisiä, ainakin mitä kuukelikuun kuvahaulla verkkokalvoille heijastuu. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

JuMu S kirjoitti: eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ? :idea:
Jo vain! Tuollaiseen luonnottomaan tapahtumaan tarvitaan kylläkin avustavaa henkilökuntaa ja vain sektio tulee kysymykseen :shock:

Tekasee lisävahvistuksia ja apuputkirungon ja esittää laskelmat dokumentaatioineen ja eikun muutoskatsastukseen. Hintaa tulee, mutta mikäpä ei maksaisi :nocando:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nohnoh saaspa kattoo mitä tehdään. Autoa tuli purettua tänään sen verran lisää että alkaisi jo kohta olemaan hitsuukunnossa tuo kolarivaurio. Mielessä tosin kuumottaa ajatus että kampeampa tuon toisenkin takasivuklasin irti ja teen kunnolla senkin puolen uusiksi. Puhki ei vielä hantinpuoli ole mutta lupaavasti maali paikoin kupruilee. :idea:

Takapenkit ja loput matot+irtonaiset eristeet taidan takalattioilta vielä siivoilla kaiken varalta. :huh: Milläs nuo takalattian välikannet näteimmin irtoaa, jääkö saranat lattiaan kiinni vai kuuluuko noiden lähteä mukaan? Loput matot varmaan saanee irti kun kannet irti, vaiko hä?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

JuMu S kirjoitti:Enpäs tuommoisesta ympikylkiseksi tehdystä varmarista löytänyt netistä kuvia, eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ? :idea:
On niitä ennen ollut paljonkin. Googlettamalla "piilofarmari" löytyy jotakin kuvia. Nykyisin näitä piilofarmareita 60-luvulta ei enää näe liikenteessä ja en tiedä miten tieliikennelaki suhtautuu takalasien vaihtamisessa peltisiksi.

Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

^Naulan kantaan. Luulisi että joku tämän telluksemme kylähulluista olisi jo 124 farmarista moisen tekaissut. Itse en pysty keksimään syytä miksei tuommoista muutosta saisi tehdä, onhan niitä (muunmerkkisiäkin tuonikäisiä - ja nuorempiakin farmareita) tehdastekoisinakin olemassa.

Joku googlen haulla löytynyt ruumisauto oli tehty umpikylkiseksi mutta yhdessä melkein metrin verran jatketun peräylityksen ja katonkorotuksen kera oli näky aikalailla vastenmielinen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Alkais olla kaikki pehmusteet pois varkkulankun peräloosterista takapenkkejä myöten. Aikansa kesti tutkia että miten kaikki lähteekään irti mutta suht suoraviivaistahan tuo lopulta oli.

Lasit lähti molemmat ehjänä eli ei välitöntä tarvetta umpikylkipakun teolle, toisin kuin pelkäsin... :lol: Toinen takalasi lähti sijoiltaan noin viidessä minuutissa kun ekan kanssa tuli harjoiteltua paljon pitempään. 8)

Lattiamatto on Mersussa vissiinkin yhtä puuta eli etupenkitkin lähtee huomisella nekin irti. Turhan monta läheltäpiti-tapausta tiedän paikkuuhommissa sattuneen paikalleen jääneiden lattiamattojen ja muiden pehmusteiden takia. :ope:

Yllättävän paljon muuten nuo farmarin pehmusteet painavat, enpäs tullut heitä punninneeksi mutta liekö 50kg kaukana?

Huomenna jatkuu,,,
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tämän päivän saldona on keulan irto-osien irroittelu. Lokarit, valot ja puskurit lähti komiasti irti. Kohta alkais koppa olemaan siinä mallissa että saa pistää kolvin kuumenemaan ja puuvillahaalarit ylle. :arrow:

Mitäs raatilaiset sanoo aiheesta coolerin putket? Tuohon keulaan olisi aikomus välijäähdyttimen putkille pikkusen tilaa tekaista. Olisko pöljä ajatus tehdä lukkopellistä samalla irroitettava malli?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mitä ihimettä? Joko on tiettävästi suht järissään ollut JuMukin alkanut höperehtimään viritystouhuja :shock:

Ehhottomasti kaikki huollon tiellä olevat osat pajonetilla niinkun pistin rynkkyyn, saapi poise häirihtemästä jos tarvijaa öljyjä kahtoa :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:... suht järissään ollut JuMukin alkanut höperehtimään viritystouhuja ... :
Toissa viikolla alettiin luottotohtorin aloitteesta kokeilemaan uutta lääkitystä. Tuo paineistettu pikikirnu tuli ostettua keväällä kun oli kuurien välillä tauko. :ope:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Noniin, mynäpumppujahan on ollut voorumilla myynnissä kuin tattia sateella, ja kolmen K:n ahtimiakin löytynee iliman valkoista huppua, eikös nuilla pääse jo 500 hv:n pintaan :tuumaus:

Ja kun on lokarit irti niin flippikeula tekoon, laskuidusta tietennii :D Pissapojan suuttimet siirrät konepellin alapuolelle niin tulee vesiruiskukin lipo ilimatteeks 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:...flippikeula tekoon, laskuidusta tietennii...
:eec: No mistäsenytaaskaikentietää?

Paljastettakoon että flippikeula tehdään vanhasta levennetystä soutupaatin etupuolikkaasta vähäniinkun superbird-tyyppiseksi. Takasiiven malli ja materiaali vielä auki mutta pari lisäviikkoa toimintaterapiaa nuhjuisessa pajaympäristössä varmaan tuo ratkaisun tajuntaan. :idea: :arrow:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Salavalokuvaaja onnistui näppäämään tällaisen kuvan erään Pirkanmaalaisen tilan puuhahuoneesta.

Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No nyt on salakuvaaja iskenyt kesken hurjimman vannekokeilun. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No niin ja vakavoidutaanpa taas hetkeksi. :pope:

Onko noihin takasivuräppänäin kehyksiin olemassa valmiita korjauspeltejä vai onko ammoisista ajoista maailman kyläsepät noita itse tehneet?

Vähimmällä työllä nimittäin pääsisi tuossa korjuuhommassa valmista implanttia käyttäen, tuo ikkunanalainen vedenkeräyskouru on nimittäin lievästi sanottuna haasteellinen taivutella suorasta pellistä, enkä järkevänä jaksa pitää pienistä palasista kyhäilemistäkään enää näillä elinvuosilla. :evil:

Jos pellinpakotushommiksi menee niin arviolta puolta vähemmällä työllä selviää kun tekee sen umpikylkikonversion. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Aamupäivällä tuli käryteltyä kuskinpuoleinen etusisäloksu kuosiinsa. Semmonen A5-kokoluokan pellinpalanen upposi katkaisulaikalla tekaistun reiän täytteeksi.

Kiva huomata että sujuuhan se pellinliittäminen MAG-liimalla ihan vanhasta muistista vajaan 10v tauon jälkeenkin. Tässähän alkaa taas innostua... :cool:

Originaali puskurin/loksunkiinnike tarvii käyttää kaverin hiekkapuhalluskaapissa ennenkuin tuon takaisin paikalleen leipoo.

Jospas huomenissa toiselle puolelle sama operatsuuni niin pääsisi vihdoin noita ikkunanpokia taikinoimaan. :x
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Vaihdoin tuon ketjun otsikon jossain määrin kuvaavammaksi. :toks:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Joo, niin on etusisäloksut uudesta pellistä harmaina. 8)

Ajattelin korjailla seuraavaksi kuskinpuoleisen takaikkunanpokan, siinä kun on aika vähän tekemistä. Siitä ihan etukulmasta puhki, selvinnee tosi pienellä palalla. Samanmoinen post-it lapun kokoinen plootunpalanen sitten siihen tiivisteen alta pilkottaneen kuppakolosen täytteeksi.

Hantinpuoleinen kaukalo onkin sitten koko matkalta vaihdettava, saas nyt vielä kattoa tuleeko tuohon sivulasit takasin vai ei... :? Pitääpä soittaa tutulle katsurille ja tiedustella aiheesta,,, :whisper:

Takalasin tiivisteen altakin on pikkasen maalipinta kuprulla, samoilla lämpimillä tuonkin ruosteettomaksi puhaltelisi ja tarvittaessa hiukan lankaakin sulattelisi.

Puhaltelen tuosta loput ruostepaikat hiekalla kun nämä isoimmat on korjattu. Naapuri lupasi omassa tallissaan ruiskutella uudet maalit koko komeuden päälle, vielä kun vaan olis kesää jäljellä. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Olisko kellään kuvaa miten paineistetun dieselmoottorin orgis öljyjäähy pysyy kyydissä mukana tehtaalaisittain kötösteltynä? Onko kiinni nippusiteillä vai rautalangalla, vai peräti reikärautapannalla, vai roikkuuko letkujen varassa?

Ja sitten se klassikkokysymys: Tarviiko Ke-jet vai 722.3 toimiakseen noi alipainetörpöt joita on molemmissa sisäloksuissa yksi kpl? Entäs jos tinneriruiskun tilalle tuleekin pikikirnu ja sen perään dieselkoneen jatkeeksi tarkoitettu automaattiloota?

:nocando:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

JuMu S kirjoitti:... korjailla seuraavaksi kuskinpuoleisen takaikkunanpokan, siinä kun on aika vähän tekemistä...

:lol:

Tänään riitti vapaa-aika hioskella vähän maaleja pois. Ja katso, saahan siihen ihan peltiä ruveta tekemään kuskinpuolellekin. Vähän kun puukonkärjellä kutitteli alkoi päivä paistamaan sisälokasuojalle noiden havaittujen kohtien ympäriltäkin. :roll:

Noh, tuleehan tehtyä... :arrow:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No nyt pomppasi! :shock:

Katselin tuon varmarin vanhoja katsastustodistuksia ja pomppasi ensin yhdestä roopuskasta ja sitten kohta muistakin silmille sana "VÄHÄPÄÄSTÖINEN". :eec: Tämäkin auto on tosiaan kunniakasta mersuvuosikertaa 1988 ja kattihan tuolla pohjan alla näkyy olevan. Rekkariotteessa ei kuitenkaan/tietenkään asiasta halaistua sanaa. :evil:

Mites nyt käy kaavaillun dieselöinnin kanssa, joudunko hommaamaan jonkun rikkipesurin tai LNG-tankin peräloosterin täytteeksi että katsurille kelpaa?? :shout: Vai tarviiko alkaa lisää M103-tietämystä suosiolla tankkaamaan?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nykyään ei rekkarissa lue mitään ylimääräistä, joten tarkistus trafilta rekkarilla onko vähäpäästöinen tai katsastuskonttorillakin pitäis onnistua.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No jätämme tämän murheen tuonnemmaksi ja keskitymme olennaiseen. :ope:

Kuskin puolen takakyljen ruostevaurioiden kimppuun pääsin tänään. Tiivisteen alle jäävän sadevesikaukalon :evil: pohja ei tien puolelta ollut paljoa pehkuuntunut, sen sai ihan mig-langalla umpeen. C-pilarin näkyvän osan alimmainen 5cm tuli korjailtua pellinpalalla, ja pilarin jatke sieltä takakyljen sisältä oli osittain muuttunut maan tomuksi, tuli tuossa laikattua kylki auki ja tehtyä korjauspala.

Melkoisen ruosteenpesän on nixmanni tuonne kehittänyt, onko tämä vaan varmarin omituisuus vai löytyykö perällisistäkin? :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

:shock:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Btw tuo sisäpuolinen kotelo eli se c-tolpan jatke oli tehtaan jäljiltä täysin vailla pinnoitetta, eipä tuota muulla kuin taipuisalla mehupillillä ohuemmalla pitkällä ruutalla edes teoriassa saisi ruiskutettua.

No nyt on ralliautosaumalla kiinnitetty tupakkiaskia hiukan isompi korjuupala sinkkipeltiä, saa öljyt niskaansa heti kun on kylki ummessa. Luulis kestävän... :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kuskin puoleinen sadevesikaukalo ummessa, kylkeen vielä tarvitsee korjauspala kanttailla.

Raptecin valikoimista poikkesin ostamassa varmariin ehjän puskurin, löpötankin, takanurkan korjauspalaa, pohjapanssarin sekä pari sylillistä dieselöintirompetta.

Tuo peltinen pohjaplootu tulee varmariin, ja varmaria ei muuten madalleta millliäkään. Tämä päätös varmistui sen jälkeen kun matalalla sedanilla tuli käytyä mökkeilemässä. Vaurioitta selvittiin kun tarkasti ja hiljaa mentiin molemmat suunnat. Ko parin kilsan hiekkatiepätkällä on särkynyt vuosien mittaan ainakin pari Toyotan etupuskuria, lukuisia muovisia moottorinaluslevyjä ja yksi Bemarin öljypohja. :pappa:


Paria muuta rojektia joutuu käyttämään välillä tallissa ja sitten jatketaan tinaamista. Bensatankin otan pois ennenkun alkaa laikka laulaa ojan puoleisella takakyljellä... :huh:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sillähän tuntus olevan tekovaihde päällänsä, jokos sitä samalla hapella taunuksen kimppuun nousevan talaven aikaan?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:Sillähän tuntus olevan tekovaihde päällänsä, jokos sitä samalla hapella taunuksen kimppuun nousevan talaven aikaan?
Täällä mikään vaihde silmässä ole. Keppi lyö sormille ja rutina käy. :evil:
Piti ruveta pihaa kuopimaan ja kiviä kuukemmapitäis taas ennen routia pyöritellä :justiina:

Taunuksestakaan mitään tullu, pois myin. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ja Jovi, elä kerro kelleen mutta vähän Tojotan osia tuossa menin hankkimaan kun uhkaa talli aivan tyhjetä ja järjestyä... :whisper:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”