Paljonko lankku kiertää 100km/h vauhissa
Helpoin vaa vaihtaa koko perämurikka. Mittaristoon vissii samalla joutuu nopeusmittarin vaihtaan "samasta autosta" et näyttää totta.
Ja tietääkseni 722.3 ja 722.4 lootissa on suora nelonen ni ei sillä pysty harventamaan välitystä. Vaikka pienemmissä vaihteissa on eroja välityksis.
Ja tietääkseni 722.3 ja 722.4 lootissa on suora nelonen ni ei sillä pysty harventamaan välitystä. Vaikka pienemmissä vaihteissa on eroja välityksis.
E46 330D & E46 328i
Mulla on 300d vapari automaagissa 3,07 ASD perä.jussit kirjoitti:Sitä lähinnä tässä mietin, että mikä perä sinne sitten kannattaa laittaa, että onko siellä tosiaan se 2,88 nyt paikallaan.
Ja tosiaa "pikku renkaat" ni 2900rpm on oikeessa satasen vauhissa kiekat 722.4 lootalla. Vakio renkailla ois paljon parenpi.
Millaset kumit sulla sitte o taka-akselilla? Joko mittari heittää tai renkaat tosi pienet tai välitys on sulla muuta kuin 2,88.
E46 330D & E46 328i
-
- Viestit: 2123
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
viewtopic.php?p=596676#596676
Tuolta kulutuspuolelta lainattua
Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.
Möhkön lukemia
110 km/h 2500 - (2550) rpm
90 km/h 2100 rpm
En ole tiennytkään että noissa isompikoneisissa on noin tiuhat välitykset vai pelaako niissä turbiinilukko erilailla Shocked Minulla menee 200 cdi automaatilla 110 km/h gps-nopeutta 2400 rpm ja ja 90 kmh 2000 rpm.
Nuokin tuntuu omassani korkeilta kierroksilta, kun entinen 6v manuaaliväykky kulki vielä 300 rpm pienemmillä kierroksilla.
On kyllä erikoinen tapaus.
Ni laatikon, kierrosten vai kulutuksenko suhteen Shocked Question
Just kävin tankilla 12,4
Uutta:
Tänään ajelin sitten sitä virallista satasta kokeeksi. Möhkön mittarissa satayx. Kierrokset oli 2300.
Eihän noissä kierroksissa pitäis olla mitään ihmeellistä tänne osastolle verrattuna, vai kuinka
Kulutuskin viimetankkauksella jopa toista litraa pienempi, kun ei työasioissa kartsalla pyörimistä, loma.
Entäs tuo ahtopuoli Se mittari kun on nollilla paitsi kiihdytyksissä ja jyrkimmissä rinteissä. Pitäiskö alkaa hiukkasen ahtaa jo aiemmin.
Ei kai pohjanmaalaiset tartte tuolla perusteella turboa lainkaan, paitsi tietenkin naapurin viereltä valoista lähtiessä.
Kyseessä siis 350 nelilovinen autom. turbodiesel Möhkö
Tuolta kulutuspuolelta lainattua
Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.
Möhkön lukemia
110 km/h 2500 - (2550) rpm
90 km/h 2100 rpm
En ole tiennytkään että noissa isompikoneisissa on noin tiuhat välitykset vai pelaako niissä turbiinilukko erilailla Shocked Minulla menee 200 cdi automaatilla 110 km/h gps-nopeutta 2400 rpm ja ja 90 kmh 2000 rpm.
Nuokin tuntuu omassani korkeilta kierroksilta, kun entinen 6v manuaaliväykky kulki vielä 300 rpm pienemmillä kierroksilla.
On kyllä erikoinen tapaus.
Ni laatikon, kierrosten vai kulutuksenko suhteen Shocked Question
Just kävin tankilla 12,4
Uutta:
Tänään ajelin sitten sitä virallista satasta kokeeksi. Möhkön mittarissa satayx. Kierrokset oli 2300.
Eihän noissä kierroksissa pitäis olla mitään ihmeellistä tänne osastolle verrattuna, vai kuinka
Kulutuskin viimetankkauksella jopa toista litraa pienempi, kun ei työasioissa kartsalla pyörimistä, loma.
Entäs tuo ahtopuoli Se mittari kun on nollilla paitsi kiihdytyksissä ja jyrkimmissä rinteissä. Pitäiskö alkaa hiukkasen ahtaa jo aiemmin.
Ei kai pohjanmaalaiset tartte tuolla perusteella turboa lainkaan, paitsi tietenkin naapurin viereltä valoista lähtiessä.
Kyseessä siis 350 nelilovinen autom. turbodiesel Möhkö
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Takana mulla on 225/45-17, mutta edessä 205/40-17.Dixon kirjoitti:Mulla on 300d vapari automaagissa 3,07 ASD perä.jussit kirjoitti:Sitä lähinnä tässä mietin, että mikä perä sinne sitten kannattaa laittaa, että onko siellä tosiaan se 2,88 nyt paikallaan.
Ja tosiaa "pikku renkaat" ni 2900rpm on oikeessa satasen vauhissa kiekat 722.4 lootalla. Vakio renkailla ois paljon parenpi.
Millaset kumit sulla sitte o taka-akselilla? Joko mittari heittää tai renkaat tosi pienet tai välitys on sulla muuta kuin 2,88.
Täytyy varmaan jättää perä vaihtamatta tässä vaiheessa, ja myöhemmin katsella tarkemmin nopeusmittarinkin heittoa.
300DT 4matic n. 2200 kierrosta todellisessa satkun vauhdissa.
300TD manuaali, n. 2600 kierrosta todellisessa satkun vauhdissa.
300TD manuaali, n. 3000 kierrosta todellisessa 115km/h vauhdissa.
Kyllä melekeen voi sanua että liian lyhkäset välitykset on vakiona, oli sitte vapari tai turpo.
300TD manuaali, n. 2600 kierrosta todellisessa satkun vauhdissa.
300TD manuaali, n. 3000 kierrosta todellisessa 115km/h vauhdissa.
Kyllä melekeen voi sanua että liian lyhkäset välitykset on vakiona, oli sitte vapari tai turpo.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
-
- Viestit: 2123
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ja on 250 vapari? Pitää huomen aamulla katsoa paljonko tarkka nopeus on kännykällä, mutta ei kyllä tullu porukka peräeellä vastaan kun mittari sata&3000kierrosta ajelin650000tuttavuus kirjoitti:Minun automaatti menee 3000 kierroksella 130shrteam kirjoitti:Mulla on 3000 kierrosta satasessa, eikö oo vähän liikaa, auto 250td ja automaatti.
-
- Viestit: 2123
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ei 250 vap. minulla,shrteam kirjoitti:Ja on 250 vapari? Pitää huomen aamulla katsoa paljonko tarkka nopeus on kännykällä, mutta ei kyllä tullu porukka peräeellä vastaan kun mittari sata&3000kierrosta ajelin650000tuttavuus kirjoitti:Minun automaatti menee 3000 kierroksella 130shrteam kirjoitti:Mulla on 3000 kierrosta satasessa, eikö oo vähän liikaa, auto 250td ja automaatti.
vaan 350 td
(tuolla aiemmin jo eri nopeuksia vastaavat kierrokset)
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Aivan joo, no ei sitten voi verrata mitenkään. Kyllä se oikeassa satasessa on kierrokset 3000.650000tuttavuus kirjoitti:Ei 250 vap. minulla,shrteam kirjoitti:Ja on 250 vapari? Pitää huomen aamulla katsoa paljonko tarkka nopeus on kännykällä, mutta ei kyllä tullu porukka peräeellä vastaan kun mittari sata&3000kierrosta ajelin650000tuttavuus kirjoitti: Minun automaatti menee 3000 kierroksella 130
vaan 350 td
(tuolla aiemmin jo eri nopeuksia vastaavat kierrokset)
Viimenen 3500km 7,7l samassa seka ajossa.Dixon kirjoitti:Semmosta ysiä vie. Suutin huoltoki auttas varmaan siihen.
Pitäs tarkistaa milloin kiristelin paineventtiilit ja säätelin pumpun paremmaksi vai johtuuko toi reilu tippuminen pelkästän ilmansuodattimen vaihosta. Kun muuta enno koneelle tehny tai autolle.
E46 330D & E46 328i
Kyllä minustakin on melkolailla liikaa, ja itelläkin 250 automaatti farmarissa samanverran, oikeestaan tasan 3000. Jaksas varmaan mennä 2500 kierroksillakin. Mikä välitys nämmösessä on pitäs olla alunperin? ASD on ja absit.Dixon kirjoitti:No mulla 300D automaatti farkku ja siinä 3000rpm huitteilla on.