Jaakkosen 300TD
Jaakkosen 300TD
Laitetaanpa nyt tämmönenki, niin saa laittaa näitä väkerryksiä tämänki auton osalta ihimeteltäväksi. Auto on siis '89 300TD merensinisellä 929 värillä.
Kuten kuvasta näkyy, on Mersu alakanu vähän kukkimaan. Vaikka Jope Ruonansuu aikanaan sanoki, että huumorin kukka on se kaunein kukka, niin tämän sortin kukinto ei kyllä paljo naurata.
Tämän päivän epistola ruosteentorjunnassa oli - LOKASUOJA!
Lokari näytti suunnilleen tuolta jo autoa ostaessani vajaa vuosi sitten. Kävin kaaren kimppuun lastan kanssa ja pyyhkäisin sitä siveästi.
Jaha, koko kaari on kupruilla. Koitin eka hiomakonneella mutta ei. Siitä ei tämän homman ratkasuksi ollu. Sitte keksin hakia porakoneen ja rautalankalaikan. Jo vaaaaaain! Alakohan sieltä metalliaki tulemaan vastaan.
Huijasin vähän edellisessä kuvassa. Oikeesti rengas oli vielä paikallaan ja ruosteenpoisto vasta vaiheessa kun lähin rillaamaan. Tulleehan se näläkä ku luulee töitä tekevänsä.
Syönnin jäläkeen tempasin rattaan irti ja pyöritin ruosteet poies kaaren sisäpuoleltaki.
Sitte otin Kalevan uusiokäyttöön ja teippailin vähän, ettei ihan koko auto ole harmaa. Maalina oli kylältä haettu Kingin ruosteenestopohjamaali, joka tuntu pelaavan ihan mukavasti.
Lehet pois ja hyvä tuli! Ehkä pikkusen pakkelia päälle ja väri pintaan niin sehän on taas niinkö uus.
Tuosa kun tuli oltua aika paljo polovillaan niin huomasin, että polvarit on hyvä keksintö. Tilasin alakukesästä tämmöset ihan autonlaittoa varten ja suosittelen kyllä muillekki: http://www.varusteleka.fi/product/polvi ... _39316USSW
Kuten kuvasta näkyy, on Mersu alakanu vähän kukkimaan. Vaikka Jope Ruonansuu aikanaan sanoki, että huumorin kukka on se kaunein kukka, niin tämän sortin kukinto ei kyllä paljo naurata.
Tämän päivän epistola ruosteentorjunnassa oli - LOKASUOJA!
Lokari näytti suunnilleen tuolta jo autoa ostaessani vajaa vuosi sitten. Kävin kaaren kimppuun lastan kanssa ja pyyhkäisin sitä siveästi.
Jaha, koko kaari on kupruilla. Koitin eka hiomakonneella mutta ei. Siitä ei tämän homman ratkasuksi ollu. Sitte keksin hakia porakoneen ja rautalankalaikan. Jo vaaaaaain! Alakohan sieltä metalliaki tulemaan vastaan.
Huijasin vähän edellisessä kuvassa. Oikeesti rengas oli vielä paikallaan ja ruosteenpoisto vasta vaiheessa kun lähin rillaamaan. Tulleehan se näläkä ku luulee töitä tekevänsä.
Syönnin jäläkeen tempasin rattaan irti ja pyöritin ruosteet poies kaaren sisäpuoleltaki.
Sitte otin Kalevan uusiokäyttöön ja teippailin vähän, ettei ihan koko auto ole harmaa. Maalina oli kylältä haettu Kingin ruosteenestopohjamaali, joka tuntu pelaavan ihan mukavasti.
Lehet pois ja hyvä tuli! Ehkä pikkusen pakkelia päälle ja väri pintaan niin sehän on taas niinkö uus.
Tuosa kun tuli oltua aika paljo polovillaan niin huomasin, että polvarit on hyvä keksintö. Tilasin alakukesästä tämmöset ihan autonlaittoa varten ja suosittelen kyllä muillekki: http://www.varusteleka.fi/product/polvi ... _39316USSW
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Näinpä tänään tämän auton mulle myyneen isännän rompetorilla. Puheltiin siinä nopiasti autohommia. Mersuton mies tuntu olevan nykyään. Vähän kävi sääliksi On muuten hänen ansiota että yleensäkään oon koko foorumilla.
Alottelin eilen takaluukun ruosteiden putsaamista. Jäi vähän vaiheeseen vielä. Aattelin että kävisin kaverin hiekkapuhallusvehkeillä pöhäyttämäsä kontin strategiset paikat puhtaiksi. Katotaan mitä seuraa...
Alottelin eilen takaluukun ruosteiden putsaamista. Jäi vähän vaiheeseen vielä. Aattelin että kävisin kaverin hiekkapuhallusvehkeillä pöhäyttämäsä kontin strategiset paikat puhtaiksi. Katotaan mitä seuraa...
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Kylläpä varmaan. Pitäs vaan opiskella kuin sen saa irti, jonka jälkeen irtonaisena putsata kokonaisuudessaan ja sitte paklata ja maalata. Kävin tänään ostamassa hiekkapuhallushiekkaa. Nyt kun vaan tulis poutapäivä niin vois puhaltaa Mesestä ruosteet kuuseen.Firefly kirjoitti:ihan näin mitään tiätämättömänä muutamaan autoon pohjia tehneenä..
Eikö toi koko lokasuoja olisi kannattanu vetää samalla pohjamaalilla ja sitte färittää auton väriseks
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Loksu on ruuveilla kiinni ainakin :
- Alemman kylkilistan alta
- ovea kun raottaa nii näkyy osa kiinnitysruuvveja sen takaa
- konepelli auki niin siellä näkyy ruuveja
en ny just muista kuinka se tosta etupäästä oli mutta vilkku irti ja kattelemaan se taasen on klipsulla kiinni sisäpuolelta. älä riko
- Alemman kylkilistan alta
- ovea kun raottaa nii näkyy osa kiinnitysruuvveja sen takaa
- konepelli auki niin siellä näkyy ruuveja
en ny just muista kuinka se tosta etupäästä oli mutta vilkku irti ja kattelemaan se taasen on klipsulla kiinni sisäpuolelta. älä riko
Tekipä muuten meleko tempun aamulla kun oltiin lähössä velipojan kans Kalajoelle kiihytyskisoihin. Menin tankkaamaan menovettä täkäläiselle huoltoasemalle ja kun olin laittamassa tankinkorkkia tankkauksen jäläkeen kiinni niin se pasahtaa yhtäkkiä osiin. Jumalaare! Huoltikselta ei onneksi ole kotia pitkästi ja kävin hakemassa tilalle W123:n korkin, joka onneksi sopi tilalle. Kasasin nyt tuon lankun oman korkin, jonka osat toivottavasti ongin kaikki löpöputken edustalta. Eipä se tosin ole ihime jos tuommonen muoviviritys leviää tuommosesa paikasa.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Öljyt, ö-suodatin ja polttoaineensuodatin vaihatettu. Samalla mekaanikko viritteli kaasuvaijerille uuen palautusjousen. Nyt ei ennää pitäs kaasun palautumisesa mennä sitä paria sekunttia. Edellisesä viestisä mainittuja sumaria ja parkkivalua koitin herätellä laihoin tuloksin. Vika ei ollu polttimoisa ja kaikki sulakkeetki on ehejiä. En tiiä, eihän nuo ajua haittaa...
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Vähän on taas hiplailtu ja räpläilty. Siitä takakontin remontista ois nyt kuvamateriaalia. Tässä lähtötilanne:
Kontin alalaita oli hiukan huonosa hapesa. Alotin putsaamisen rautalankalaikalla.
Kontin reuna oliki jonku aikaa aukihiottuna, kunnes sain hiekkapuhallettua loputki ruosteet pois. Suojasin paljaan pellin pakkausteipillä, joka pois ottaessa jätti ikävästi liimat pintaan. Liimajämät pyyhin pois tärpätin kans. Hiekkapuhalletun pinnan suojasin ruostsuojapohjamaalilla, jonka päälle vedin vielä jotaki tallista löytynyttä veikeän vinkeetä metallisinistä. Nyt luukku näyttää tältä:
Huomena koitan saaha tehtyä tuon valamiiksi, eli pakkeloin pinnat tasaseksi ja maalaan päälle oikian sävyn.
Toissapäivänä intouduin imuroimaan Mersun sisätilat. Alotin homman nakkomalla kaikki matot kartanolle. Etujalakatilan kangasmatotki otin pihalle. Niiden alta löyty yllättäen vettä. Ei mitenkään älyttömästi mutta kuitenki hälyttävästi. Tuolta sielä näytti:
Kuskin jalakatila.
Ja vänkärin puoli. Täältä löyty tämmösiä johtojaki. Mitähän nuo lienevät? Yks näyttää ihan tietokoneen näytön joholta
Imuroidesa tuli käytettyä kynnyslistat irti. Vänkärin oviaukko on aika hyvässä kukassa.
Kontin alalaita oli hiukan huonosa hapesa. Alotin putsaamisen rautalankalaikalla.
Kontin reuna oliki jonku aikaa aukihiottuna, kunnes sain hiekkapuhallettua loputki ruosteet pois. Suojasin paljaan pellin pakkausteipillä, joka pois ottaessa jätti ikävästi liimat pintaan. Liimajämät pyyhin pois tärpätin kans. Hiekkapuhalletun pinnan suojasin ruostsuojapohjamaalilla, jonka päälle vedin vielä jotaki tallista löytynyttä veikeän vinkeetä metallisinistä. Nyt luukku näyttää tältä:
Huomena koitan saaha tehtyä tuon valamiiksi, eli pakkeloin pinnat tasaseksi ja maalaan päälle oikian sävyn.
Toissapäivänä intouduin imuroimaan Mersun sisätilat. Alotin homman nakkomalla kaikki matot kartanolle. Etujalakatilan kangasmatotki otin pihalle. Niiden alta löyty yllättäen vettä. Ei mitenkään älyttömästi mutta kuitenki hälyttävästi. Tuolta sielä näytti:
Kuskin jalakatila.
Ja vänkärin puoli. Täältä löyty tämmösiä johtojaki. Mitähän nuo lienevät? Yks näyttää ihan tietokoneen näytön joholta
Imuroidesa tuli käytettyä kynnyslistat irti. Vänkärin oviaukko on aika hyvässä kukassa.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Mistä toi veden kerääntyminen jalkatilaan voi johtua? Omasta kinneristä löytyi kunnon lammikko, mutta totesin jalkamattojen ja sen vaahtomuovin olevan ihan litimärkiä.... kuivattelin auton sisätilalämppärillä päivän ja kuivana on pysynyt... Eikä haissu jäähdytysnesteelle, vaan ihan kuravedelle.
Pisteet innokkaasta remppaamisesta... näyttää suunnilleen samalle kun oma farkkurojekti
a
Pisteet innokkaasta remppaamisesta... näyttää suunnilleen samalle kun oma farkkurojekti
a
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.
Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Kattoluukun poistovesiputket tukossa, Tuulilasin alanurkista lähtevät poistovesikanavat tukossa neulasista, Tuulilasin karmi ruostunut, pohjassa reikä tai kumitulpat irti, Akun takana oleva läpivientikumi huonosti paikallaan (sisätilahaaroitus asennukset) ja myös kohdasta missä lämppärilaatikko menee läpi tulipellistä on vettä valunut sisään jos puhallinkotelon vedenpoistokumit eivät ole auki...andyx kirjoitti:Mistä toi veden kerääntyminen jalkatilaan voi johtua?
Nuo kun käy läpi niin eiköhän se vedentulopaikka selviä.
Lattiaverhoilut irti, menee itse autoon ja kaveri painepesurin kanssa pihalle huitomaan.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mullaki oli ne matot niin märkiä, että vettä sai puristella pois. Saivat olla sitte muutaman päivän terassilla kuivumassa. Sen tutkin jo, että kattoluukun röörit on auki ja pohja on ehjä.
Tällä viikolla on jatkettu hommaa silleen, että tein tuon lokasuojan uusiksi ja paklasin ja hioin peräluukun. Tänään ois tarkotus vetää lopulliset maalit päälle jos kelit antaa myöden. Oli muuten kallista tuo spraypurkkiin teetetty maali. 35€/purkki.
Tällä viikolla on jatkettu hommaa silleen, että tein tuon lokasuojan uusiksi ja paklasin ja hioin peräluukun. Tänään ois tarkotus vetää lopulliset maalit päälle jos kelit antaa myöden. Oli muuten kallista tuo spraypurkkiin teetetty maali. 35€/purkki.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Tarkasta suuttimien paluuletkut, voi olla yllättävän halpa ja nopea korjaus
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jos mulla ois teknistä tietämystä niin paljo, että tietäsin mitkä letkut on nuita kyseisiä paluuletkuja ja miten niitä tulis tutkia, niin tekisin sen välittömästi. Mutta kun en tiiä. Saa toki auttaa.Multiviri kirjoitti:Tarkasta suuttimien paluuletkut, voi olla yllättävän halpa ja nopea korjaus
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Tuossa kuvassa näkyy pari vihreetä letkua, loput harmaita. Menee siis suuttimelta toiselle, kuutossylinterin suuttimen päässä on tulppa, ykkössylinterin suuttimelta menee suodatinjalalle yks paluuletkuista.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Helmapellin etuosassa kumitutti täynnä isänmaata.Nippe kirjoitti:Löytykö veden tulolle mitään järkevää selitystä?
Itellä samajuttu repsikan jalkatilan kanssa, mulla ilmeisesti puuttuu kokonaan läpivientikumi, siitä mistä johtonippu menee helmakoteloon.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Eipä löytyny. Vois koittaa kesällä tutkiskella taas.Nippe kirjoitti:Löytykö veden tulolle mitään järkevää selitystä?
Itellä samajuttu repsikan jalkatilan kanssa, mulla ilmeisesti puuttuu kokonaan läpivientikumi, siitä mistä johtonippu menee helmakoteloon.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Ei oo Ruoja enää. Putsasin ne ja kaikki muutkin kourut ja rännit.
Puhaltimenmoottorin alla on ilmeisesti vielä joku vedenpoisto reikä, se on vielä putsaamatta.
Torstaina tuulilasi vaihtoon, niin on sitten sekin tsekattu.
Puhaltimenmoottorin alla on ilmeisesti vielä joku vedenpoisto reikä, se on vielä putsaamatta.
Torstaina tuulilasi vaihtoon, niin on sitten sekin tsekattu.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Tää korjaantu polttoainesuodattimen vaiholla. Mersu kukkii kilpaa voikukkien kans ja kesähelteet paahtaa. Kukahan tuonki kukan laittelis. Viimekesäset paikkauksetki jäi lopen maalaamatta auton väriin ja joutashan ne muutenki tekemään uusiksi kun näyttää talavi teheneen tuhojaan. Ens viikolla vois kaivaa 123:nki esille pyramiidistaan.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.