Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dry kirjoitti:Missässe tykkää-nappi nyt taas olikaan... 8)
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Viimeiset "poistot" tehty tänään, elikkäs kokonaisuudessaan 107,1 kiloa lähti tavaraa mesestä.
Akku on vielä normaali 100Ah, kun en saanut kuplan akkua kiinni luotettavasti. Aamusella nokka kohti kiikalan lentokenttää. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eipä tuolla kiikalassa oikein pitoa ollut, kohtuullisen burniksen sain, lähdön otin tokalla varman päälle. Paras aika oli 15,991 ja loppunopeus 143,08Km/h. Lähtö piti ottaa D:llä E asennossa ja sitten rauhallisesti kaasupohjaan jolloin vaihtoi ykköselle ja mentiin. Lopussa vaihtoi neloselle vaikka ois voinut kierrättää kolmosella. Ei paha aika näillä eväin.
Kuva[/img]
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sami R kirjoitti: Lopussa vaihtoi neloselle vaikka ois voinut kierrättää kolmosella.
Oliko tuolloin vielä E päällä? Senhän oisi voinut napsauttaa S:lle kesken ajon (jos käsiä riittää :D).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

XUX63 kirjoitti:
dry kirjoitti:Missässe tykkää-nappi nyt taas olikaan... 8)
Kuva
8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kokoajan oli E-päällä, mitä se muuten olisi tehnyt kun mittarissa oli vaihdon aikana 138? Lopussa oli karvan vajaa 150. Ylikierroksille ois voinu pakkokolmosella vetää. Mutta en katsonut tapeelliseksi kun lähtö piti ottaa ylivarovaisesti huonon pidon takia. Normiteillä pito on parempi kuin tuolla kiikalassa. Tuolla stripillä mersu vaihtoi vaihdetta 4 kertaa: 2:lta ykköselle, ykköseltä kakkoselle, kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle. Pitävämmällä radalla/ normi asfaltilla vaihtoja on vain kaksi. Pitäs aika parantua helposti puolella sekunnilla, sen näkee ensi lauantaina.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyhdin äsken takavaimentajan pois, melkonen malmikasa...
Kiinnitin jauhesammuttimen telineen sisälle ja katselin liinojen paikkoja. Huomenna en ole menossa ahvenistolle, seuraava tapahtuma Hyvinkäällä. Onkos muita meseläisiä tulossa?
Motonetissä oli suora 2,5" putki loppu ja en viitsinyt ostaa kahta palaa. Melko mielenkiintoiset saundit rivakammin kiihdytettäessä.

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hyvä kuva mopoilijalta:
Kuva
Perä vuotaa öljyä, se pitää rempata ennen reissua.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Jos / kun jonnekin mutkaradalle lähdet, niin kannattaa varmaan vaihtaa jarrunesteet. Viitisen vuotta taitaa jo olla, kun vaihdoin sinne 5.1:t. Jonkin verran on tieten letkuja vaihtaessa uusiutunut. Palat ovat RedStuffit, joille on vissiin luvattu vakiopaloja parempaa häipymisen kestoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jep, jarrunesteet vaihtuvat. Jäähdytinnesteet todennäköisesti myös. Tulpat ja peräöljyt pitää vaihtaa myös. Voip olla että perä menee vaihtoon. kun vuotaapi.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitäisi uutta pakoputkea vähän taivuttaa, missäköhän ois pakarintaivutinta lainaan?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla pelas 722.409 suunnilleen näin: Keppi kakkoselle ja talla pohjaan, lähtee ykkösellä eikä muuta vaihdakaan kaasu pohjassa. Vaihtorajalla keppi kolmoseen jolloin vaihtaa kakkoselle, keppi takas kakkoseen ja kakkosvaihde loppuun. Sitten vaan keppiä pykälä kerrallaan eteenpäin kun haluaa isontaa pykälää.

Vieläkö tiittanen vääntää korsteenia Kantsussa? Väännätä putki sielä. Ei ainakaan aikoinaan ollut kallis paja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ite aattelin vääntää, huomenna näkee saanko siihen tarpeeksi lämpöä. Lähden pakkokakkosella liikkeelle jolloin vaihteisto on ykkösellä. Silloin vaihtaa kaasupohjassa kakkoselle ja kun vaihto kolmoselle on käsillä niin vaihdan kepukan kolmoselle. Kolmosella hyvä vetoalue alkaa 80Km/h ja kakkoselta kolmoselle vaihto tapahtuu 92 mittarivauhdissa.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Oli aikanaan totuttelemista ässään Matikin jälkeen, ässässä kakkonen loppuu 80 kun Matikissa loppuu vasta 100, maantienopeuksilla Matikilla tuo ripeä ohittaminen toimii paremmin. Molemmissa kuitenkin 722.3 :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mikäs perä matikissa on ja miten punaraja alkaa?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kai burniksesa pyöri molemmat renkaat?
jos ei niin saat äkkiä heittää perämurikalle hyvästit.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Sami R kirjoitti:Mikäs perä matikissa on ja miten punaraja alkaa?
No nää pitää käydä tutkimassa :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei tuo perä pyöritä kuin yhtä rengasta, se on vuotanut öljyä jo edellisellä omistajalla. Vaihtokamaa jossain vaiheessa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

dry kirjoitti:
Sami R kirjoitti:Mikäs perä matikissa on ja miten punaraja alkaa?
No nää pitää käydä tutkimassa :shock:
Ässän perä on 3.46 eli liekko sitten 3.27 perä matikissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla oli räpätissa 2.65 ASD - oli aika harva 230:n koneen kanssa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pikkasen harvempi perä ois kiva laittaa tohon, kiihtyvyyden kustannuksellahan se sitten. Vääntöä ois alhaalla ja tätähän Roistokin varmaan ajatteli aikoinaan. Olikohan mulla 3,69 tai vastaava.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onkos w124 peltivanteen pultin pituus sen 40 vai 52mm?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

40 on koko pultti pitkä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Sami R kirjoitti:Onkos w124 peltivanteen pultin pituus sen 40 vai 52mm?
20,5 on kierteen pituus
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kiitos tiedosta! Tänään saan 215-55-16 takakumekset peltivanteilla.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hommasin pyöränpultit ja samalla 30 asteen mutkan takaputkelle että sais tänään kasattua putken taakse asti. Renkaiden vaihto ja niiden raspausta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei ollu hyvinkäällä pitoa yhtään, suti ja suti. 17,3 sekkaa ja 141 loppunopeus.
Tarttis saada toimivampi perä ja renkaat. Ideoita mikä perä parempi, nyt suttaa lähdöissä vain toista rengasta?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

... .öh. eipä mitään.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Sami R kirjoitti: Tarttis saada toimivampi perä ja renkaat. Ideoita mikä perä parempi, nyt suttaa lähdöissä vain toista rengasta?
Kuten jo edellä todettiin, kun sutii yhdellä se peppu morjenstaa melko nopeasti.

Kun toinen pyörä sutii ja toinen ei pyöri niin tasauspyörästössä pienet tasauspyörät pyörii "miljoonaa" ns. ristitapissa ja ko. välissä ei ole kuin öljykalvo teräs/teräs kosketuspinnan välissä. Koska normaalissa käytössä tasauspyörästössä on melko pienet pyörintänöpeudet.

Yhdellä pyörällä suttailu aiheuttaa ennemmin tai myöh. Yleensä ennemmin tasauspyörästön rikon= pienet tasauspyörästön rattaat leikkaavat ristitappiin kiinni ja mitä sitten tapahtuu riippuu perästä.

Esim. joissain volvon perissä katkeaa ristitapin lukitseva putkisokka minkä jälkeen tappi saattaa lähennellä hammasvälitystä ja pahimmillaan paukkaa koko pepun jumiin. :pope:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Tiedän kyllä että se menee rikki jos suttaa liikaa, siksi mulla on jo ostoilmoitus ostetaan osat palstalla. Turha tätä samaa asiaa on minulle kertoa, laittakaa mieluummin ehdotuksia mikä perä toimisi paremmin tuossa. Niin sitten vaihdetaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”