No kas, tämähän kuulostaa oikein loogiselta. Kinnasta sai tosiaan hieroa noiden poistamiseksi.dealer kirjoitti:Myös minun autossa oli punaisia jälkiä. Ne on siihen tulleet marjoista joita linnut pudotelleet pihlajasta, ja tiukassa oli.
"Lumikki" - W124 300D -90
Kyllä on hieno 124, hattu päästä niille jotka ovat tässä kunnossa osanneet laadusta tinkimättä autoa pitää.
Kiitos topikista, nyt iski into panostaa omaan pitkä-aikaiseen suhteeseen ja lopettaa kuikuilemasta kaikenlaisten vähäpätöisempien kulkuvälineiden perään.

Kiitos topikista, nyt iski into panostaa omaan pitkä-aikaiseen suhteeseen ja lopettaa kuikuilemasta kaikenlaisten vähäpätöisempien kulkuvälineiden perään.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vieläkös se cdi-yykaakoo on sinulla ?pekkovee kirjoitti:Saako ilmoittautua ujosti seuraavaksi omistajaks jo ?



... juu ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Lumikki hyväksyttiin museoajoneuvoksi.
Kunhan pakkaset hellittävät ja sattuu olemaan aikaa, pitää käyttää autoa muutoskatsastuksessa jotta status päivittyy.
Paikallinen katsastusasema ei ole lauantaisin auki, mutta joka torstai kello 18 saakka. Kävisin ylihuomenna torstaina, mutta ottaen huomioon ennustetun 33 asteen pakkasen ja tankissa olevan kesälaatuisen dieselin taidan siirtää käyntiä ainakin viikolla.
Museoajoneuvolausunnossa todetaan autosta:
"Hyvin pidetty ja huollettu erittäin siisti yksilö"
Kunhan pakkaset hellittävät ja sattuu olemaan aikaa, pitää käyttää autoa muutoskatsastuksessa jotta status päivittyy.
Paikallinen katsastusasema ei ole lauantaisin auki, mutta joka torstai kello 18 saakka. Kävisin ylihuomenna torstaina, mutta ottaen huomioon ennustetun 33 asteen pakkasen ja tankissa olevan kesälaatuisen dieselin taidan siirtää käyntiä ainakin viikolla.
Museoajoneuvolausunnossa todetaan autosta:
"Hyvin pidetty ja huollettu erittäin siisti yksilö"
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Joulun alla käytin tallista ulkona ja käyttelin lämpimäksi, ja tänään sama juttu.
Tilasin ilmastoinnin sähköflekteille uuden vastuksen, sehän näissä vanhemmiten tahtoo olla rikki. Oli kovin vanhan näköinen paikallaan, ehkä alkuperäinen, ja muistelen että rolle mainitsi flektien toiminnan olleen puutteellista viime kesänä. Itse en ehtinyt ilmastointia niin paljon tarvita että olisin asiaan perehtynyt.
Tilasin ilmastoinnin sähköflekteille uuden vastuksen, sehän näissä vanhemmiten tahtoo olla rikki. Oli kovin vanhan näköinen paikallaan, ehkä alkuperäinen, ja muistelen että rolle mainitsi flektien toiminnan olleen puutteellista viime kesänä. Itse en ehtinyt ilmastointia niin paljon tarvita että olisin asiaan perehtynyt.
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Hienoa. Onneksi olkoon autolle ja omistajalle 

Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 

Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Kyllä w124 on hieno, tänään tuli vastaan w124:
Ensin pitkät päällä, valot lyhyille: ei mitään vaikutusta kaveri tulee jollaki valoilla vastaan(?)
Kohdatessa huomaan E mallin 124 joka on tullut monesti vastaan.
Takaisin kääntyminen ja seuraaminen seuraavalle kaupalle, 124 on pysähtynyt.
Kun omistaja tulee kaupasta niin sinkoudun välittömään koronaetäisyyteen ja kysyn myykkö, nopea vastaus EN, kuulemma ainoa auto jolla voi liikkua näillä hinnoilla, välillä ranskisrasvaa tankkiin ja välillä kotipolttosta/jäteöljyä..
mersuista löytyy kaverilla, on asuntoautoa, kalifornia avoa, ponttooni, pystylamppu yms
Ensin pitkät päällä, valot lyhyille: ei mitään vaikutusta kaveri tulee jollaki valoilla vastaan(?)
Kohdatessa huomaan E mallin 124 joka on tullut monesti vastaan.
Takaisin kääntyminen ja seuraaminen seuraavalle kaupalle, 124 on pysähtynyt.
Kun omistaja tulee kaupasta niin sinkoudun välittömään koronaetäisyyteen ja kysyn myykkö, nopea vastaus EN, kuulemma ainoa auto jolla voi liikkua näillä hinnoilla, välillä ranskisrasvaa tankkiin ja välillä kotipolttosta/jäteöljyä..
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Onnittelut vaan täältäkin! Mukava kuulla, että Lumikki saa nyt eläkepäivillään vietellä talvet tallissa.
Ilmastoinnin flekti tosiaan käyttäytyi omituisesti viime kesänä, jospa se uuden vastuksen myötä korjaantuisi.
Minkälaisia rajoituksia auton käytölle tuo museorekisteröinti asettaa? Saako auto olla vain tietyn verran päiviä vuodessa liikenteessä ja miten asiaa nykypäivänä valvotaan?

Minkälaisia rajoituksia auton käytölle tuo museorekisteröinti asettaa? Saako auto olla vain tietyn verran päiviä vuodessa liikenteessä ja miten asiaa nykypäivänä valvotaan?
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Museorekisteröinti ei itsessään aseta käyttörajoituksia.
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Museorekisteröidylle autolle voi ottaa myös normaalin vakuutuksen, jolloin autolla voi ajaa vaikka joka päivä ilman mitään rajoituksia.
Museoajoneuvon "30 ajopäivän" vakuutusten vuosihinta on vähän päälle 150 euroa, siis kasko ja liikennevakuutus yhteensä.
Normaalit vakuutukset, kuitenkin sillä tavalla, että vakuutettuna on harrasteajoneuvo jolle määritetty tietty arvo ja muutama kuva lähetetty vakuutusyhtiöön, olivat muistaakseni luokkaa 450-500 euroa vuodessa. Ei jäänyt niin mieleen, kun syksyllä nämä OP:sta otin ja auto on ollut pois liikennekäytöstä koko talven. Tässä siis myös täyskasko mukana, ja bonukset täydet.
Tästä seuraa edelleen se, että tavallinen vakuutus antaisi samaan hintaan (siis vrt. museoajoneuvon vakuutukset) mahdollisuuden ajaa esimerkiksi touko- kesä- ja heinäkuun ajan kun muun vuotta pitäisi auton tallissa poistettuna liikennekäytöstä.
Katsotaan, kun kesä tulee, minkä verran ajellaan
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Museorekisteröidylle autolle voi ottaa myös normaalin vakuutuksen, jolloin autolla voi ajaa vaikka joka päivä ilman mitään rajoituksia.
Museoajoneuvon "30 ajopäivän" vakuutusten vuosihinta on vähän päälle 150 euroa, siis kasko ja liikennevakuutus yhteensä.
Normaalit vakuutukset, kuitenkin sillä tavalla, että vakuutettuna on harrasteajoneuvo jolle määritetty tietty arvo ja muutama kuva lähetetty vakuutusyhtiöön, olivat muistaakseni luokkaa 450-500 euroa vuodessa. Ei jäänyt niin mieleen, kun syksyllä nämä OP:sta otin ja auto on ollut pois liikennekäytöstä koko talven. Tässä siis myös täyskasko mukana, ja bonukset täydet.
Tästä seuraa edelleen se, että tavallinen vakuutus antaisi samaan hintaan (siis vrt. museoajoneuvon vakuutukset) mahdollisuuden ajaa esimerkiksi touko- kesä- ja heinäkuun ajan kun muun vuotta pitäisi auton tallissa poistettuna liikennekäytöstä.
Katsotaan, kun kesä tulee, minkä verran ajellaan

Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Kylläpä on kaunis päivä. Piti käydä kaupassa vanhuksella.
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Kaunis päivät & auto.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Tämä on kyllä upeassa kunnossa. Varsinkin, kun kilometrit eivät ole ihan pienimmästä päästä...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 

Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Mittarilukeman tallennuksen voi kieltää ainakin tavallisen auton katsastuksessa, miksei museoautonkin.dealer kirjoitti: ↑25.1.2021 21:10 Museorekisteröinti ei itsessään aseta käyttörajoituksia.
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Viime kerralla kun ajoin tällä, siis tuossa reilu viikko sitten kun edellisen kuvan otin, ihmettelin tallista peruuttaessani että mistä kuuluu melko voimakasta räminää kun auto käy.
Oletus oli että pakoputkessa tms. jotain, vaikkei pitäisi olla kun kaikki on ollut niin ok kunnossa.
Siispä tutkimaan, ja löytyipähän äänen lähde sellaisesta paikasta ettei lie ikinä kukaan paikallistanut tuollaista satakaksnelosessa jos juuri missään muussakaan autossa kyseiseen kohtaan.
Takalasi nimittäin rämisi / jyrisi. Alalaidasta koko matkalta irti.
Se oli tiedossa että takalasi on joskus vaihdettu, ja lisäksi rolle oli kertonut että lasin ylälaidasta vuotaa sateella hieman vettä.
Vuodon korjasin kesällä pursottamalla hieman tiivisteliimaa lasin ylänurkkaan vuotokohtaan, mutta nyt ongelma oli siis eri suuruusluokkaa...
Kysyin mahdollisuutta takalasin irrottamiseen ja uudelleen kiinnittämiseen sekä toimenpiteen hintaa Kiiltopisteeltä Ylivieskasta, ja yllätyksekseni hinta oli kympeissä eikä satasissa.
Siispä käytin mersua siellä ja korjaus tehtiin onnistuneesti - oli vielä varmisteltu että liimaus pitää. Lasi siis saatiin ehjänä irti ja takaisin paikalleen uusilla liimoilla.
Minä pölvästi toki auton korjattavaksi vietyäni järkytin itseni uuden takalasin hinnalla ja koko kyseisen päivän pelotti julmetusti että luurissa lukee "kiiltopiste soittaa" eli lasi olisi hajonnut, mutta niin vain ammattilaiset hoitivat hommansa.
Oletus oli että pakoputkessa tms. jotain, vaikkei pitäisi olla kun kaikki on ollut niin ok kunnossa.
Siispä tutkimaan, ja löytyipähän äänen lähde sellaisesta paikasta ettei lie ikinä kukaan paikallistanut tuollaista satakaksnelosessa jos juuri missään muussakaan autossa kyseiseen kohtaan.
Takalasi nimittäin rämisi / jyrisi. Alalaidasta koko matkalta irti.
Se oli tiedossa että takalasi on joskus vaihdettu, ja lisäksi rolle oli kertonut että lasin ylälaidasta vuotaa sateella hieman vettä.
Vuodon korjasin kesällä pursottamalla hieman tiivisteliimaa lasin ylänurkkaan vuotokohtaan, mutta nyt ongelma oli siis eri suuruusluokkaa...
Kysyin mahdollisuutta takalasin irrottamiseen ja uudelleen kiinnittämiseen sekä toimenpiteen hintaa Kiiltopisteeltä Ylivieskasta, ja yllätyksekseni hinta oli kympeissä eikä satasissa.
Siispä käytin mersua siellä ja korjaus tehtiin onnistuneesti - oli vielä varmisteltu että liimaus pitää. Lasi siis saatiin ehjänä irti ja takaisin paikalleen uusilla liimoilla.
Minä pölvästi toki auton korjattavaksi vietyäni järkytin itseni uuden takalasin hinnalla ja koko kyseisen päivän pelotti julmetusti että luurissa lukee "kiiltopiste soittaa" eli lasi olisi hajonnut, mutta niin vain ammattilaiset hoitivat hommansa.
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Ohoh
Se on kyllä semmoinen homma että en lähtisi mielellään tekemään edes satasilla

Se on kyllä semmoinen homma että en lähtisi mielellään tekemään edes satasilla

® Mesen Porkkana-klubi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Onko tässä ihan vakioalusta? Varsinkin keula näyttää jotenkin aika matalalta.
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Autoon laitettiin aikoinaan Eibach jousisarja (vai H&R?) ja niiden kaveriksi Bilstein Sprint iskarit (vai Sport ? Keltaiset kuitenkin)
Myöhemmin jousien kuoleennuttua rolle vaihdatti autoon vakiojouset, mutta eipä ole muistikuvaa onko niistä yhtään lyhennetty tms. Matalimmat jousikumit varmasti ainakin.
Kyselinkin etukäteen museotarkastajalta kuvan kera onko auton korkeus hyväksyttävä, ja kun oli en tietysti muutoksia lähtenyt tekemään kun noin muuten alusta miellyttää.
Myöhemmin jousien kuoleennuttua rolle vaihdatti autoon vakiojouset, mutta eipä ole muistikuvaa onko niistä yhtään lyhennetty tms. Matalimmat jousikumit varmasti ainakin.
Kyselinkin etukäteen museotarkastajalta kuvan kera onko auton korkeus hyväksyttävä, ja kun oli en tietysti muutoksia lähtenyt tekemään kun noin muuten alusta miellyttää.