 
 Kiusaus olisi nyt samoilla lämpimillä laittaa uusiksi myös imuputki, kerran tuntuu vastaavan röörin käyttöikä olevan lopuillaan.

 
 
 
 
 
 
 Parisen vuotta oli lasia kehystänyt kuminkaltainen lista jo repsottanut, yö/päivä-vipu oli myös menettänyt toimivuutensa samoihin aikoihin. Siinä vaiheessa kun alkoi putoilevat palaset olla peukalonkynttä isompia oli aika käydä vaihtotyöhön.  Onneksi älysin varmarista (RIP) ottaa tämänkin osan talteen.
  Parisen vuotta oli lasia kehystänyt kuminkaltainen lista jo repsottanut, yö/päivä-vipu oli myös menettänyt toimivuutensa samoihin aikoihin. Siinä vaiheessa kun alkoi putoilevat palaset olla peukalonkynttä isompia oli aika käydä vaihtotyöhön.  Onneksi älysin varmarista (RIP) ottaa tämänkin osan talteen.  
  
 

 Takaovi auki ja avain pois
 Takaovi auki ja avain pois  ovet lopsahtelivat lukkoon niinkuin kuuluu.
 ovet lopsahtelivat lukkoon niinkuin kuuluu.  Mitä muuta tästä autosta vielä ehtii palastuakaan?
 Mitä muuta tästä autosta vielä ehtii palastuakaan? 

 
 
Tämä pisti näin jälkikäteen silmään... Sen lootan kolmihaaralaipanhan voi vaihtaa suuremmaksi siitä toisesta loovasta tuosta noin vain. Vanha pois ja uus tilalle. Ei tarvi koko toosaa vaihtaa.JuMu S kirjoitti:
Jossain sopivassa kohtaa vaihtuu varkusta (RIP) irroteltu lukkoperä isoine vetareineen alle. Ensin täytyy toki keksiä joku ratkaisu kardaaniksi, jolla sovitellaan iso perä pienemmän vaihdelootan kanssa yhteen. Oliskos ajatusta naittaa tuota vitoskonetta yhteen 300D:stä kotoisin olevan 5v manuaalin kanssa? Tuolla keinoin vaihtuisivat kardaaninlaipat sopiviksi mutta taitaa 300D manuaalin jordaani olla inansa lyhyt? Varmarivainaan kardaani on ollut 6-pyttyisen ja automaatin jatkeena ja tämä riuku puolestaan taitaa olla hiukan pitkänhuiskea.
 Laatikonvaihtoon nyt en samalla rohkenisi millään ruveta.
 Laatikonvaihtoon nyt en samalla rohkenisi millään ruveta. 
   
  


 Levyssä paksuutta vielä yli 12mm eli loppuun ei sen puolesta vielä ollut ajettu. Molemmat Pagid-merkkiset palat muuten terveen oloiset mutta reunoista puuttui isoja kitkamateriaalin palasia. Liukutapit toimivat kuitenkin herkästi joten ei ole mistään kovin kummoisesta jumista kuitenkaan kysymys.
 Levyssä paksuutta vielä yli 12mm eli loppuun ei sen puolesta vielä ollut ajettu. Molemmat Pagid-merkkiset palat muuten terveen oloiset mutta reunoista puuttui isoja kitkamateriaalin palasia. Liukutapit toimivat kuitenkin herkästi joten ei ole mistään kovin kummoisesta jumista kuitenkaan kysymys. 
 


W126 ässässä ko. imuri sijaitsi muistaakseni repsikan puolella hanskalokeron alla "ulkoseinän puoleisen" sivupahvin takana. Sisävalohässäkän yhteydessä olevalta haistelijalta taisi mennä letku imurille A-pilarin verhoilussa, kentiesJuMu S kirjoitti: Eli lankun lämmityslaite tuntuu aina kylmilä keleillä toimivan vähän mitenkuten haluaa. Sikäli poikkeaa normaalista karstoittuneet_närhenmunat-ilmiöstä että ei tahdo tulla lämmintä sisään. Se taustapeilin lähistöltä ilmaa imevä imuri lopetti vinkumisen parisen vuotta sitten eli liittynee asiaan?
Alkuun oirehti siten että kuskin puoli lykkäsi tyystin kylmää ensimmäiset noin 7-8km ja hantin puoli alkoi toimimaan normaalisti melkein heti lähdöstä. Ajatukset kulkevat oitis tuohon mystiseen lämmönsäätöpaneeliin mutta tänään ei tullut lämmintä sisään vaikka max-asentoon molemmat säätökiekot rauhallisesti pyörittelin. Vasta parinkymmenen kilometrin ajelun jälkeen alkoi ykskaks puskea lämmintä sisätiloihin ja kun kokeilin niin säätökiekot toimivat täysin normaalisti. Tuota imuria itse epäilen syypääksi, mistäs päin autoa tuon löytää jos kokeeksi vaihtaisin?
Diagnooseja toki kuunnellaan muitakin.


 )
) 
 
 
 
 
 
 
  Vanhasta akusta ajattelin tehdä jonkunlaisen kesäkautisen hupiakun kun kuitenkin varauksensa pitää hyvin ja humppaa jaksaa tuolla ampeerituntimäärällä suoltaa taivaalle tuntikausia. Täytyy hänet nyt irroituksen jälkeen pistää ylläpitolataukseen elpymään muutamaksi päiväksi.
  Vanhasta akusta ajattelin tehdä jonkunlaisen kesäkautisen hupiakun kun kuitenkin varauksensa pitää hyvin ja humppaa jaksaa tuolla ampeerituntimäärällä suoltaa taivaalle tuntikausia. Täytyy hänet nyt irroituksen jälkeen pistää ylläpitolataukseen elpymään muutamaksi päiväksi. 
 
 
 Säätöpultit tiukkaan ja luukku kiinni. Vielä ylimääräiset öljyt pois ja illan viettoon.
 Säätöpultit tiukkaan ja luukku kiinni. Vielä ylimääräiset öljyt pois ja illan viettoon. koukut ja tällä hetkellä täytyy ovea käsitellä ainoastaan sisäkahvan etupäästä. Nämäkin olleet rikki jo vuosia eli kovin akuutista vaivasta ei taaskaan ole kyse. Korjausosaa ei taida olla saatavilla kun ne nailonkoukut ovat vissiinkin valetut sinne puolikovan ja höttöisen kovin urtsimaisen pehmustemateriaalin sisään? Vai?
 koukut ja tällä hetkellä täytyy ovea käsitellä ainoastaan sisäkahvan etupäästä. Nämäkin olleet rikki jo vuosia eli kovin akuutista vaivasta ei taaskaan ole kyse. Korjausosaa ei taida olla saatavilla kun ne nailonkoukut ovat vissiinkin valetut sinne puolikovan ja höttöisen kovin urtsimaisen pehmustemateriaalin sisään? Vai?   
 


 
  
  Kiitokset Artolle, raportoimme miten hanke etenee.
 Kiitokset Artolle, raportoimme miten hanke etenee.  
 