260E käyntiongelmat, apuja kaivataan !

Vastaa Viestiin
Avatar
-masi
Viestit: 37
Liittynyt: 15.5.2012 12:35
Paikkakunta: Nurmo

260E käyntiongelmat, apuja kaivataan !

Viesti Kirjoittaja -masi »

Heps! Pari vuotta ollu hiljaiseloa foorumin suhteen vaikka mersujaki on pihas ollu. Nyt tuli vaihtokaupoos tuollaanen 260 ruisku joka alkoo heti vittuulemaan.

Eli, (jos) lähtee käyntiin ei käy tyhjäkäyntiä ja kilometrin jälkeen alkaa hyytyä ja haista bensalta. Taas hetki armotonta käyntiin sahausta jonka jälkeen taas mennään kilometri jolloin alkaa bensa haista ja rullataan jälleen tienposkeen.

Virranjakajan kannen ja pyörijän nappasin eilen käteen eikä ainakaan huomattavaa vikaa ollut. Vika on sama oli kone kylmä tai lämmin.

Jos etelä-pohjanmaalla seinäjoen likillä on tietäjiä niin voi tulla autoa ihmettelemään ja kertomaan mikä vaivaa. Tuosta saa kiinni jos ei kirjootella jaksa -> 0465568287
Nykyysenä kulkineena W124 260E -86

Myity ja juotu 👇
W202 200CDI -99
W124 230E -91
W201 250D -86
W123 240D -82
W123 300D -80
W201 200E -88
W123 300TD -84
W124 250D -89
W124 200D -87
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ylijännitesuojarele? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
-masi
Viestit: 37
Liittynyt: 15.5.2012 12:35
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja -masi »

Kaveri tuota yj relettä ihmetteliki ja tuumas jotta ois ehjä. Toki itte oon niin käretöön sähköjen kans jottei tohri vastaankaa väittää :lol:

Tänään taas käytiin releitä läpi, etittiin imuvuotoja yms yms mutta ei ku ei .. Itelle tuo bensa mersu muutenki niin tuntematoon käsite jotta tuntuu turhauttavalta ruuvata ja ettiä vikaa eikä mikää auta. Joku jolla olis ideaa mikä vaivaa, vois tulla kattomahan :cry:
Nykyysenä kulkineena W124 260E -86

Myity ja juotu 👇
W202 200CDI -99
W124 230E -91
W201 250D -86
W123 240D -82
W123 300D -80
W201 200E -88
W123 300TD -84
W124 250D -89
W124 200D -87
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

Kaverin emännällä on samanlainen mersu ja siihen vaihettiin tulupat, johot, pyörijä ja kansi niin rupes pelittään.se lähti kylymänä paremmin käyntiin kyllä.kaasuako anto vähä niin
rupes röpöttään ja tupsiin heti.sillä tais päästä sen pari kilometriä ja sitte sammu eikä lähteny käyntiin.sitte kun oli jäähtynyt niin lähti taas käyntiin kyllä.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
-masi
Viestit: 37
Liittynyt: 15.5.2012 12:35
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja -masi »

Tuohon ny tulpat kans vaihrettu ja tuloo kunnollinen kipinä. Eilen lähti taas pitkän sahauksen jälkeen käyntiin, raa an bensanhajun ja mustan savun saattelemana. Eli käy rikkaalla ja tukehtuu mut syytä ei tunnu löytyvän mistää. Määräjakaja käytettiin eilen auki mut ei sieltäkää vikaa löytyny.
Nykyysenä kulkineena W124 260E -86

Myity ja juotu 👇
W202 200CDI -99
W124 230E -91
W201 250D -86
W123 240D -82
W123 300D -80
W201 200E -88
W123 300TD -84
W124 250D -89
W124 200D -87
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ekana yj-rele auki ja uudelleentinaten, varsinkin suurimmat kontaktit. Ihan jo varuiks. Lämpöanturin toiminta syyniin, sen joka ohjaa ecua, eikä mittaria, eli isompi. Määränjakajan läpän akselin asennontunnistin on kuluva hiilikalvopotentiometri, mitaten sekin.

Ai niin kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaus tais mennä bensapumpun releen kautta. Tinaten sekin.

Kuumuisko puola ja alkas pätkimään..?

Jakajan kansi ja saarnaaja on kulutuskamaa.

:nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Kuumuisko puola ja alkas pätkimään..?
Tai syttyboksi... Sehän on jäähdytetty lokasuojaan piitahnalla. Jos tahna on ihan kuivaa, voipi olla, että jäähdytys ei oo paras mahollinen ja sitte alakaa pätkiä. Jos vaihdat tahnan, niin ainakin WIS suosittelee pitämään sen ohkaisen muovikalvon tahnan ja pellin välissä (tahna siis boksin pohjan ja kalvon väliin).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Voipa tosiaan stidiaskikin v'ttuilla. En oo tosin moniaista kuullut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Voipa tosiaan stidiaskikin v'ttuilla. En oo tosin moniaista kuullut.
Joo. Ei välttämättä ole hirveästi noita ongelmia. Voipi katella vaikka sitten, kun nuo em. todennäköisimmät paikat on kateltu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
-masi
Viestit: 37
Liittynyt: 15.5.2012 12:35
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja -masi »

Kyllä mä alan pikkuhiljaa tulla siihen tuloksehen jotta teen tuasta 260 koneesta pöyrän ja nostan 300D:n pellin alle nii loppuu murheet. Eihän tuon kans mee ku hermot ... :evil:
Nykyysenä kulkineena W124 260E -86

Myity ja juotu 👇
W202 200CDI -99
W124 230E -91
W201 250D -86
W123 240D -82
W123 300D -80
W201 200E -88
W123 300TD -84
W124 250D -89
W124 200D -87
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Odota ny niin mää tuun vilikaseen sitä..
Avatar
-masi
Viestit: 37
Liittynyt: 15.5.2012 12:35
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja -masi »

Nyt alkaa homma toimimaan, tuos yks kaveri kävi tutkaalemas ja määräjakaja menöö vaihtohon ja sit rokrok !
Nykyysenä kulkineena W124 260E -86

Myity ja juotu 👇
W202 200CDI -99
W124 230E -91
W201 250D -86
W123 240D -82
W123 300D -80
W201 200E -88
W123 300TD -84
W124 250D -89
W124 200D -87
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kurioosista, mikä oli lopulta diagnosoitu taudinmääritys? Vain jotta onko prognoosi ja hoitosuunnitelma varmasti kohillaan? Lääkityksestä ja kuntoutamisesta ei ruveta juttelemaan ensinkään. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”