250d / e260 mietteitä

Vastaa Viestiin
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

250d / e260 mietteitä

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Nyt olis ongelma, käytössä itsellä tuo 250d 91 sedan jossa leima vanhenee 7.9, ollut jo melkein viisi vuotta ja kaikki pelaa. Nyt tosin auto seisoi lähes koko viime kesän ja kun otin auton ajoon keväällä, kuului perästä aivan kamala kolina, tärinä ja pauke, syyksi selvisi että perän kannatin (?), etummainen, oikealla puolella, koko helapaska repesi korista ja aiheutti aikamoista pään raapimista. Tilanne korjattu hitsaamalla paksu tanko väliin ja ratkaisu luonnollisesti on väliaikainen.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta repeämästä? Kuinka tälläinen olisi viisainta korjata vai onko edes kunnolla mahdollista? Autossa ei ole ruostetta ja kaikin puolin siisti peli, kone hyvä ja olisi sääli laittaa vanha uskollinen varaosiksi.

asiaan. Ostin varaosiksi halvalla toisen mersun automaatti e260 91 sedanin joka on poistettu edellisen omistajan toimesta liikennekäytöstä uuden auton tieltä. osoittautuikin erittäin kannattavasti ostokseksi siltä osin että se onkin erittäin siisti koriltaan ja alustaltaan joka muodostaa nyt ongelman: kummasta se auto kannattaa kasata? Tässä uudemmassa investoinnissa tosin kone (450 000km) herättää pieniä epäilyksiä vaikka tuntuu toimivan suht ok.

Ongelma lyhyesti on: korjatakko 250d:n perä ongelma jotenkin VAI katsastuttaa tämä uusi e260 huolimatta siitä että koneesta ei ole kummemmin tietoa ja takeita että kestää. (Talvella esim?)

Molemmat näistä vehkeistä on keskivertoa hienommassa kunnossa niin ulkoa kuin sisältä, lukuunottamatta pieniä perusjuttuja (paitsi se perä 250d:ssä) alusta hyvässä kunnossa ja molemmista on pidetty huolta.

Olen huono kirjoittamaan ja paljon oleellista tietoa aivan varmasti jäi kertomatta. Koitan parhaani mukaan vastailla kysymyksiin.

AUTTAKAA tyhmää :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko siis apurungon etummainen kiinnike ruostunut irti ? Se olisi tyypillistä ja on korjattavissa kohtuudella.
Kuvaa vauriosta ? Käy ottamassa jos ei ole :lol:
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Kikkailen muutaman kuvan tän illan aikana
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Kuva
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo on se se kohta mitä arvelin. Saa hitsattua juuri ja juuri taka-apurunkoa kokonaan irrottamatta kun irrottaa tuon kohdan pultin toiseltakin puolelta + kardaanin takapään ja vääntää tarpeeksi alas...
wiimax.fi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Tutun näköistä. Ei kannata tuon takia hylätä jos auto on muuten hyvä. Yhteen iltaan korjailee.

Jokunen viikko sitten piti parsia omaankin linttaan sama kohta. 3mm pellistä, ei kaunis mutta kestää :oops: Kelkan etutyynyistä tosiaan pultit irti ja kelkkaa alas niin mahtuu hitsaamaan.

Kuva

Putsaa samalla toinenkin puoli, tässä piti laittaa sinnekkin 1 paikka.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”