300 24v 1991 käynnistyy huonosti jos ollenkaan!
300 24v 1991 käynnistyy huonosti jos ollenkaan!
Mistä pitäisi alottaa vian etsiskely kun käynnistyy huonosti kylmänä jos ollenkaan. Rikkaalle kun seosta alle 1/4 kierrosta kääntää nii saa kaasulla sahatessa jotenkin pyörimään kylmänä. vaan sitten ei pyöri tyhjäkäyntiä. Ja
taas sitten kun kääntää laihemmalle seosta sen saman verran pyörii tyhjäkäyntiä jotenkin, valot yms päälle nii saattaa jo sammua lämpimänä. Ja lämpimänäkin ei millään lähe vaan kaasulla ja piiiiiitkiä starttauksia. Kiitoksia jo etukäteen. Laitan tuossa arvoja kun testerissa käytettiin nii pakukaasuarvoja on mahdoton saada kohalleen. Siihen lähelle oikeaa kun sai nii tyhjäkäynti olematon. Ja pakoputkesta tulee hirveä savu!
taas sitten kun kääntää laihemmalle seosta sen saman verran pyörii tyhjäkäyntiä jotenkin, valot yms päälle nii saattaa jo sammua lämpimänä. Ja lämpimänäkin ei millään lähe vaan kaasulla ja piiiiiitkiä starttauksia. Kiitoksia jo etukäteen. Laitan tuossa arvoja kun testerissa käytettiin nii pakukaasuarvoja on mahdoton saada kohalleen. Siihen lähelle oikeaa kun sai nii tyhjäkäynti olematon. Ja pakoputkesta tulee hirveä savu!
Hehe, ei mullakaan, laitoin releen paikoilleen "ehjillä" sulakkeilla. Teki samaa kuin sulla, otin lopuks releen irti (hankalassa paikassa) ja kas, sulakkeen vastus olikin kolmena palasena siellä sulakkeen sisällä...
Ei ollut palanut, vaan lähinnä murtunut
Ei ollut palanut, vaan lähinnä murtunut
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
aijaa. joo pittääkin het käävä kahtomassa tuo.. :s tiiätkö mitään kaasuläpänasentotunnistimesta? Kun mittailin nuita arvoja nii sitäkun oomimittarilla mittasin nii se ei näyttänyt pysyvää ohmiarvoa. Tyhjäkäyntipuolella kävi jossain 4ohmissa ja meni nollaan, ja sama täyskaasupuolella. luulis nyt sen ohmiarvon jäävän siihen? Mulla on se yjrele kahella sulakkeella ja toinen on eilen laitettu uusiksi ja tänään pittää nyt kahtoo sit se toinen. jospa siellä vika piilekselisi.
Mullahan alkuun oli sellanen vika että ostin auton kun edullisesti sain kun siinä oli vika että ei bensa liiku suutinputkille, määräjakajalle kylläkin. Entinen omistaja sanoi että yks aamu ei vaan lähteny käyntiin. Se uusi toisen bensapumpun ja MAS releen. Sitten se oli ostanu 12v koneesta määräjakajan ja mennyt alkuperäisen purkamaan ja kasaamaan, vieläpä tiivisteliiman kanssa. Se oli finito. No ite aloin selvittämään sitä ja hain 12v koneesta paineentasaajan ja EHAN. ja yjreleen ostin käytetyn mutta toimivasta mesestä. Kävin perkele kaikki letkut ja imuvuodot yms johdot läpi. Monta tupakkaaskia, monta tuntia. Sitte huomasin että seoksen säätöruuvi on pyöreä vaikka kuusiokoloksi väittäävät nii että joku on ainaki joskus tuota ruuvia jonnekki pyöritellyt. Sitä säädettiin n. 20kierrosta rikkaamalle, myötäpäivään ja johan hörähti. Samassa hötäkässä tilasin virranjakajan kannen ja pyöriän, NGK tulpat championien tilalle ja imuilmalämpötilaanturin. No nyt sitten pyörii kyllä mutta jotenkin. Aamulla voisin kokeilla webaston kanssa starttausta, lähtiskö paremmin. Ja tietennii vaihtaa nuo yjreleen sulakkeet.
Ainakin se tunnistin on sähköinen kyllä. Tänään mittailin ilmamäärämittarin potentiometriä nii sen pitäisi olla 0.7v tyhjäkäynnillä, ylimmästä ja keskimmäisestä navasta mitattuna mutta en saanut kun 0-0.33v se on tällä hetkellä ihan ylhäällä eli 0.33. ja EHAa koitin mitata nii entiiä onko mittari rikki kun en amppeereita saanut mutta voltteja sain 1.8v ja MUSTAAN johtoon, eli senhä pitäs olla maa? Mut todennäkösesti tämä vehje pyörii mekaanisesti tällä hetkellä, sulakkeet vaihoin yjreleeseen, ei auttanut. Otin käynnissä ollessa ehasta irti johdot, ei vaikutusta käyntiin.. Ja akku meinasi poksahtaa kun oli jotenkin oikarissa. Otti virtaa, ja näytti että on täynnä ja kuumu ja kupli, mut ei kumminkaan antanut startata. No nyt pitäs sytty puolen pelata.
onkos tässä jo ilmamassamittari?veli pojan c220 häröili vaikka mitä ennen kun sen vaihto.ensin kiinalainen, toimi 3kk ja lopulta aito bosch niin toimi sen ajan mitä auto hällä oli.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
kaasuläppä pitäs olla ääretön-arvo-ääretön (tai päinvastoin), kun tuohan ei muuta tee kuin tulkkaa että onko luukut selällään vai ollaanko tyhjäkäynnillä(vivustossa mikro moottorijarrua varten). Varsinainen tarpeellinen tieto tulee määräjakajan lautaselta ja sen asennolta.
YJ-rele auki ja tinailla kaikki uusiksi on yksi hyvä keino, irtonaisia juotoksia noissa pyrkii oleen.
Määräjakaja tuskin osuu täysin yksiin tuon 24v koneen kanssa säädöiltään, eli raakasyöttö mikä on sinne tehtaalla säädetty tuskin osuu just nappiin.
Mites, toimiiko tyhjäkäynnin lisäilmaluisti?
Kokeile ilman yj-relettä vehe käymään, onko mitään muutosta? tai vastaavasti ota lisäilmaluistin pistoke irti.
YJ-rele auki ja tinailla kaikki uusiksi on yksi hyvä keino, irtonaisia juotoksia noissa pyrkii oleen.
Määräjakaja tuskin osuu täysin yksiin tuon 24v koneen kanssa säädöiltään, eli raakasyöttö mikä on sinne tehtaalla säädetty tuskin osuu just nappiin.
Mites, toimiiko tyhjäkäynnin lisäilmaluisti?
Kokeile ilman yj-relettä vehe käymään, onko mitään muutosta? tai vastaavasti ota lisäilmaluistin pistoke irti.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vika selvinnyt jo melkein loppusuoralle. Vielä haalealla koneella kun kytkimen laittaa pohjaan nii sammuu satunnaisesti. Mutta yjrele oli rikkonainen, tinasin ja tilasin myös uuden. Sen jälkeen oli käynnistymisongelmaa niin tyhjäkäyntimoottori oli jumissa. Crctä ja 12v napoihin nii aukesi. Jos se ei liiku nii ottaa irti sen moottorin ja tökkää johon persiiseen ja kahtoo kun starttaa että liikkuuko.
Jos meinaat lisäilmaluistilla tyhjäkäyntimoottoria niin sen testaus niin että laitat sen pakastimeen ja otat pois ja pitäis mennä auki ja kiinni. Sähkövirta sitten lisäksi testamiseen että nopeuttaako "lämpenemistä" kuten kuuluu.talmari kirjoitti:Vika selvinnyt jo melkein loppusuoralle. Vielä haalealla koneella kun kytkimen laittaa pohjaan nii sammuu satunnaisesti. Mutta yjrele oli rikkonainen, tinasin ja tilasin myös uuden. Sen jälkeen oli käynnistymisongelmaa niin tyhjäkäyntimoottori oli jumissa. Crctä ja 12v napoihin nii aukesi. Jos se ei liiku nii ottaa irti sen moottorin ja tökkää johon persiiseen ja kahtoo kun starttaa että liikkuuko.
Jotenkin tekis mieli sanoa etta laita 24 venasen oswat sinne mitä on vaihettu niin saa toimimaan niin hyvin kuin nyt on mahdollista ylipäätään.
Nyt ollaan taas alussa. Mutta eroa siihen on se että kk suutin toimii. Auto jonkun aikaa tehnyt niin että sammuilee lämmetessään kun ajaa valoihin yms. Mutta on käynnistynyt jotenkin sen jälkeen. Nyt sitten matkaajun jälkeen teki että sammu. Ei käynnistynyt edes vaihe päällä rullaamalla.no se lähti sitten seuraavana aamuna kylmällä koneella nätisti tulille. Ja taas lämpesi ja sammui. Eikä käyntiin millään. Eikä ole vieläkään käynnistynyt. Joskus hörähtää mutta ei pitempään. Kipinä tulee. Bensaa tulee määrikselle asti. Muttei suutin putkeen. Tiputtamalla vaan tulee. Ja kun ilmamäärälautasen jumittaa pohjaan ja pistää virrat ja starttaa nii sitten jopa liruttaa. Suuttimien ulvonta kylläkin kuuluu. Mikähän ihme tähän nyt tuli että bensatulo katkee kuin seinään. Tulo putkesta kyllä tulee reilusti bensaa. Ja myös paluupuolelle menee. Hjälpä meij