Diesel kuutonen tuli taloon

Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Diesel kuutonen tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Hei

Vihdoin ja viimein KE-jet astui sivuun ja Rudolf Dieselin versio polttomoottorista tuli tilalle. Bensa versio nykyään osia dieselin faceliftaukseen.... Ulkoinen faceliftaus kuningas ruosteen peittämiseksi. Sisäinen FC parempien penkkien saavuttamiseksi.

7 hengen versio.

Tekemistä riittää mutta sehän harrastamista parhaimmillaan...

Vanteet joutuu vaihtoon MB aluihin jotka (myöskin) siirretään bensa MB:stä)

vin WDB1241901F092242
whc WDB
chassbm 124190
chass_ident 1F092242
type 124
subbm1 190
subbm2
auxiliary_drive
body 02316
body_code
delivery_date
engine 603912 12 030505
front_axle1
front_axle2
heater
interior 071
lights BOSCH BOSCH
model_idx 0
odometer
order_num1 0821902132
paint1 199
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722415 02 691141
vin_dc
vinwhc
winch
wiper 881020

Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 Unknown
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
534 Unknown
550 TRAILER COUPLING
591 Unknown
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
071 Unknown

Uusi tulokas:

Kuva

Osien luovuttaja:

Kuva
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tuttu kampe tuo tiiseli.. Jokos tuosta on ohjaustehostimenpumpun korvakko korjattu...? :? :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Hmmm, myyjää edeltävää omistaja tosiaan Oulaiselta..... Tai sitten auto on pyörinyt jonkun aikaa sielläpäin? Ohjaustehostimenpumpun korvakko? Ei ole ollut puhetta. Auton lähihistoriasta tiedossa kannentiiviste, jäähdytin, generaattori, madallussarja sekä vaihdettu aski.
Minkälaisen pommin olen ostanut? :roll: :wink: 8) :shock: :D
Pumpun huolloista sekä syöttöruuvin räpläämisistä tietoa? Entäs askin paineet? Onko nostettu? Aika "kovat" vaihdot mielestäni pintakaasulla kolmoselle vaihtaessa. Olen etsinyt imuvuotoja mutta näyttää olevan ok. Tämän hintaisista autoista ja ajomääristä voidaan odottaa mitä vaan. Oikealla asenteella pitää olla liikkeellä.... 8)
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Antti P
Viestit: 216
Liittynyt: 20.10.2010 18:24
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Antti P »

Ot:na mehän tuota käytiin velipojan kans viime talvena kattomassa siihen ransportteriin vaihattelemassa ja sillon tehtiin siihen korvakkoon pikkupatentti ja toimi sillä vaan sitten loppu löpö ja jääti nii ei sitte alettu vaihtamaan :) Kyllä ihan kopsakalta peliltä sillon tuntu.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mää en mahottomia tiiä tuosta vehkeestä vaan kävin mää sitä kattelemassa kun isä ehti autua..

Huomio kiinnittyi omalta osaltani ohjaustehostimenpumpun korvakkoon, purettuun lämmönsäädinhässäkkään, sisustaan, (kahvoja irti ja penkeissä päälliset) teipillä tukittuun kattoluukkuun ja ruostealkuihin vähän jokapuolella.. (jos jotain on peitelty niin taitaa mulla vieläki olla kamerassa moisesta kuvia)

Luulempa että loovan paineet on vakiot ja syöttöjä ei oo ruuvattu mutta mistäpä määkään siitä tiiän.

Kuva
Tuolta pumpun korvakko näytti ööööö tammi-helmikuussa 2011.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Näyttäisi olevan korjattu:

Kuva

Kuva

Sisustuksesta en välittänyt kun suunnitelmat oli siirtää vanhasta:

Kuva

Lämmönsäätö kasattu mutta ei toiminnassa - > siirto vanhasta.... :roll:
Teippaukset vieläkin ja ruostetta piisaa... :cry: ajattelin jos muovikyljillä sekä paikkamaalauksella sais edes vähän hienommaksi.

Sähköposti privana jos kuvia viitsit laittaa. Ei ollut kyllä yhtään peitellyt ja kuvat ruostekohdista tuli maililla etukäteen. Ei voi moittia kuin itseään... :)
Auton hintakaan ei päätä huimannut :D
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Määpä koitan vaikka yksityisviestillä laitella tuosa iltasella.

Hinta ei mikään järetön ollut viime keväänäkään (olikohan se 1200e) vaan hommaa ois ollu kumminki jonku verran ku leimaki oli loppu. :?

Kyllä tuosta varmaan aivan käypäsen pelin saa tehtyä. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Tuo 7-henkisyys on meillä aika kiva juttu kans kun neljä tyttöä on siunaantunut :wink:
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Hep,

Tänään vaihdoin se pikku iskari joka pitää remmi kireellä mottin edessä. Voi että mikä ero! Autohan hiljeni melkein täysin! Uskomattoman suuri vaikutus! :boing_boing: :rollin: :rock:
Samalla kun pesin auto tytön mielestä ovet kuului olla lukittuna.... Tottakai ainuat avaimet virtalukossa. Onneksi naapurisetä auttoi ja kattoluukun kautta rautalangalla vedettiin avaimet virtalukosta ja ulos :shock: 8) :lol:
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Injectionstw kirjoitti:Hep,

Tänään vaihdoin se pikku iskari joka pitää remmi kireellä mottin edessä. Voi että mikä ero! Autohan hiljeni melkein täysin! Uskomattoman suuri vaikutus! :boing_boing: :rollin: :rock:
Sillä on muuten käsittämättömän suuri vaikutus monesti! Sitten kun vielä vaihtaa sen kiristinrullan niin katoaa loputkin sivuäänet. 8)
® Mesen Porkkana-klubi
jl_76
Viestit: 34
Liittynyt: 05.12.2010 9:12
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jl_76 »

Se kiristinrulla kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin vaikkei mitään siitä kuulisikaan. Itse en huomannut sen huutavan tai kitisevän, mutta joku vika oli kun laakeri leikkasi Lidlin pihassa ja kiristinrullan ja laakerin jäänteet sai kerätä pohjapanssarilta. Ja uudella pyörällä auto käy tosiaan kauniimmin. Tuon iskarin vaihdoinkin aiemmin, iso vaikutus oli silläkin.
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Jep,
Kiitos vinkeistä!
Pystyykö kukaan kertomaan kuinka suuri imu imupumppu tuottaa? Pystyykö mittaamaan mittarilla arvoa? Kokeilin pienen lenkin vaihdelaatikolle ja polttoainepumpulle menevä imuletku irroitettuna. En huomannut ainakaan suurta eroa vaihdelaatikon tominassa. Sormella kokeilin ja kyllä pienoinen imu tuntui imupumpusta joutokäynnillä. Entisessä Granaatissa TODELLA iso vaikutus jos ei ilmuletkua kiinni automaattilaatikossa.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Pitkästä aikaa kirjoittelen: Kokeilin katsastaa, ei mennyt niin kuin elokuvissa... ISO reikä pissapojan säiliön alla. Vakiopaikka? Kuljettajan penkin alla myös reikä. Käsijarru laahas ja otto huonosti. Takapyörälaakeri väljä(?). Korjauskehotus myös iskarien yläpäiden kumeista (vaihto).
Vaihdoin laakerin, takakäsijarruvajerit ja jarrulevyt ja käsijarrukengät. Olihan tossa jumppaa.... Youtube auttoi pyörälaakerihommassa. Ulosvetäjä olisi ollut hyvä. Ruosteet hitsasi vaimon veli hienosti. En muista päästöjä mutta läpi meni.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Wikke kirjoitti:
Injectionstw kirjoitti:Hep,

Tänään vaihdoin se pikku iskari joka pitää remmi kireellä mottin edessä. Voi että mikä ero! Autohan hiljeni melkein täysin! Uskomattoman suuri vaikutus! :boing_boing: :rollin: :rock:
Sillä on muuten käsittämättömän suuri vaikutus monesti! Sitten kun vielä vaihtaa sen kiristinrullan niin katoaa loputkin sivuäänet. 8)
Tollakin muuten vakutus tohon korvan katkeemiseenkin :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Tämäkin auto elää vielä! Moottoripelti vaihdettu ja maalattu peuran kolarin yhteydessä. "samalla" maalautin takaluukku ja ulko sivupeilit. Takaluukun sähköt tuli käytyä läpi nyt ttoimii soft Close. Jouset tuli vaihdettua kun ei meinannut selviytyä olemattoman maavaran kanssa. Edessä vielä liian pehmeä ja matala kun nelosbensakoneellisesta siirsin. Motonetista farkun vahvistetut taakse kun ei ollut muita saatavana. KL-ssa löytyisi normijouset. Pitäisikö niitä kokeilla? Automaatti tuli tiensä päähän ja korjautettiin ammattilaisella. Samalla vahvistettiin laittamalla lisää kitkalevyjä. Kattoluukku vielä korjaamatta. Noin 40 tkm lisää maantietä nähty.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Onko porukalla tietoa mitä aluvanteiden keskiöt kuuluu olla noissa talvivanteissa mitä näkyy toisessa kuvassa (hopea farkku). Jarkko N vanha maticissa oli muistaakseni tuollaisia. Kuvassa näkyvät ei oikeasti sinne sovi.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”