Sähköhelvetti 300 tdt, Hilfe!

Vastaa Viestiin
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Sähköhelvetti 300 tdt, Hilfe!

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Moi!

Luulin hankkineeni hyvän ja halvan mersun samassa paketissa, mut taisinkin saada vain halvan.

'90 vuosimallin Sportline ajautui omistukseeni puolen vuoden kyttäyksen jälkeen. Tärkeimmät, eli kone ja loota pelaavat hienosti, mutta sähköpuolesta ei voi sanoa samaa.

Nämä ovat varmasti monelle tuttuja juttuja entuudestaan, minulle vähän oudompia ja siksi ajattelin kysellä vinkkejä mistä lähteä vikavyyhteä purkamaan.

Tässäpä näitä suunnilleen tärkeysjärjestyksessä:

Pyyhkijät ei pelaa, polttaa sulakkeen lähes heti. Takalasin pyyhkimen liitin irrotettu vaikka sekin näytti toimivan ainakin hetken. Epäilin, että olis saanu vettä lasin alareunasta tai jostain. Käynnissä ollessa nalli palaa heti, sammuksissa etupyyhin pelasi ihan ok ja pesuriakin pystyi käyttämään. Teleskooppi voideltu. Tää pitäis saada pelaamaan ensi tilassa että vois lähteä huonollakin kelillä kurvaileen.

Lukot jumissa, avaimet ei mene yhteenkään pesään ja jälkiasennuskauko-ohjaus pimeänä. Varmaan joku monista palavista sulakkeista. Virtalukko sentäs vielä pelaa. Lähteekö noi pesät pois ilman avainta, saati pystyykö vanhoja elvyttämään. Varaosaliike ei tuntenut lukkosarjaa 124:een. Toimivan farmariin sopivan sarjan voisin ostaa.

Kaikki akkunannostimet pimeänä, lie joku sulake taas. Onko näiden nalli jossain piilossa kun ei tuon pikakannen alla näkynyt semmoista? Voin olla myös sokea.

ASD ei skulaa, huonompi pyörä japattaa ikävästi liukkaalla. Valo kyllä syttyy kojelaudassa kun virrat päällä ja sammuu koneen käynnistyttyä. En oo vielä vikakoodeja lukenut, kun varmaan tuonkin sulake pitäis jostain eka tarkistaa, missä lienee?

Lämmönsäätö on hieman arvoitus, eräänä päivänä (kylmänä) taisi kestää noin 25km että tuli sisälle lämmintä. Esilämmitettynä ilmeisesti alkaa tunkea nopeammin kuumaa kabiiniin. Närhenmunia en vielä ole putsaillut, mutta voiko niiden sähköistä toimintaa muuten tutkia? Onko näiden nalli kenties heat valve tms?

Ajovalojen korkeudensäädin ei tunnu myöskään toimivan, eikös se ohjaa jotain alipainemokkulaa?

Lisäksi tietty lukuisa joukko sisävaloja pimeänä, vedenlämpömittari pomppaa toisinaan tappiin, varvikello makaa pohjassa, mittarivalot pimeänä yms. Tuon kieppimittarin viisarin saa värähtämään kun pieksää pehmustetta siitä päältä.

Onko näissä joku tyypillinen tai tyypillisiä oikosulkukohteita, siltähän nämä minusta vaikuttavat suurin osa. Onkohan mittaristossa kylmäjuotoksia vai jossain liittimissä kontaktivikaa. Nopeusmittari myös koijaa aika rankasti, 100 lasissa=86 todellista, voiko tuota jostain rukata pienemmäksi?

Muuten hemmetin hieno vankkuri, mitä nyt hieman vetää oikealle ja perä ujeltaa. Kulkua piisaa ja kulutus aika mitätön. Jos varallisuus sallii, pumppua on ajatus päivittää isommilla elementeillä, tämä kun ei ole vähäpäästöinen.

-Matti
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

niin monta vikaa sähköpuolella että tinailisin yj-releen akun takaa uusiksi/vaihtaisin uuteen. monen sähkövian aiheuttaja se.

muistin mukaan eikö valojen korkeus säätö pelaa näissä alipaineella?

sähkölaseilta voi olla myös rele mennyt, löytyy sulakkeiden luota kun mustan boksin aukasee, ruuveilla kiinni. voi kokeilla hyppyjoholla kun ensin vähän mittaileepi.

tuohon pyyhkijään, onko siellä oikean kokoinen sulake paikallaan?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Kiitti, en ihan näin nopeita vastauksia odottanu.

Lie tuttuja juttuja. Lueskelin tässä samalla noita sähköjuttuja ja aika samankaltaisia murheita yhdellä jos toisella.

Täytyypä tarttua yj-relettä sarvista pikapuoliin. Ja varmaan sinne takaluukun saranan johtonippuun. Ja ne pesurin suuttimien vastukset tutkittava.

Pyyhkijälle tarjoilin 16 amppeerista, minusta näin oli boksin kannessa. Mekaanisesti ok, en kyllä purkanut mekanismia kokonaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl siellä o ikkunoille iha oma sulake, eli ota silmät käteen ja kato uudelleen kuopilla ;)

pyyhkijän vika voi olla myös viiksessä, mutta tuossa kun on monitoimirele, niin sen sisukset sit kans samalla tinailee kuntoon kuten YJ-relekin.

Lukkopatruuna tulee ulos vain kun kääntää avaimen pesässä vastapäivään vaaka-asentoon, sittenkin voi olla vaikeaa. Itse lukkopesän saa käteen kun ottaa oven päädystä ruuvin auki. Suosittelen hakemaan romikselta tai tältä foorumilta uudet/käytetyt oven lukopesät ja haet ASIANTUNTEVASTA liikkeestä uudet ovilukot, ne menee aika kamalaan kuntoon ajanmyötä. Toki jos joku myisi sulle pesät ja patruunat avaimineen sekä virtallukon niin olis yhel avaimel edelleen kaikki :)

onko ASD hydraulijärjestelmässä tarpeeksi öljyä?

Aukase ja herkistele ne närhenmunat, sitä kaipaa jokaikinen mersu :)

ainiin ja tervetuloa fooorumille!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Kiitos tervetulotoivotuksesta ja neuvoista jo tähän mennessä. Mukavan tuntuinen foorumi tämä, ei lainkaan niin takakireä kuin esmes audifinns. Aikoinaan oli semmoinen rinkelikeulakin mihin tarvi apua.

Heh, pitänee päivänvalossa tutkia roppuja, saattais tareta tiaisen tallissakin.

Hehkut ainakin pelaa, käyntiin lähtee hienosti. Kopkop.

Vielä unohtui yksi "ominaisuus", jonka myyjä jo auliisti selosti ja huomasin itsekin.

Kardaani pyrkii nimittäin kovemmassa kiihdytyksessä tulemaan tunnelista läpi vaihdon hetkellä. Kuulemma keskikannattimen laakerin ripustus luopuu ajastaan ja tekee tuota. En ole vielä mokomaa tutkinut kun montun päällä on muita romuja, mutta osaako kukaan heittää etädiagnoosin ja kertoa mitä kannattaa vaihtaa? KL-varaosissa on sekä laakeri, että laakerin tuki. Kestääkö tommoinen oem-osa lievää voimanlisäystä? Mihinkäs niitä keskitysheloja tarvitaan? Ei tuo ainakaan tunnu ravistavan, joten lienee keskeinen.. Ja manuaalisorvikin on käytössä jos tarttee jotain rinkuloita pyöräyttää. Entäs ne rättinivelet, tekeekö ne jotain jumpsetta jos ovat tiensä päässä?

Kuten huomaatte, olen lievästi keltanokka, joten saa selostaa kuin idiootille. Luulisin kestäväni sen.

Ottiatuota, taidan tästä siirtyä virtuaalirempasta siihen ikävämpään puoleen, eli todellisuuteen.. Katellaan.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Ota sekä laakeri, että se kannatinkumi. Kannattaa vaihtaa molemmat kerralla. Ei sinne tarvinnut sorvailla mitään kun viimeksi kyseiset osat vaihtelin.

Kardaanin keskimutteri auki, kardaanin pätkien asentojen merkkaus jotta saa asennettua samalle boorille takaisin, takarätti irti, kardaaninpätkä pöydälle ja osien vaihto. Montulla tai nosturilla onnistuu kyllä.

Rikkinäiset rättinivelet aiheuttavat manuaalissa järkyttävää nykimistä. Automaatissa ei häiritse niin pahasti, rikkinäinen rätti aiheutti vain tärinää yli 80km/h vauhdissa. Tarkista ettei niissä ole pahoja halkeamia. Jos ei täristä ajossa, eikä rätit ole halki -> OK.


Kokeile ottaa närhenmunista sähköliitin irti. Lämmöt ovat silloin täysillä. Jos puhaltaa kuumempaa niin vika on ohjauspaneelissa, jos puhallus ei lämpene niin vikaa voisi etsiä närhenmunista, termostaatista tai lämppärinkennosta.

Oma kolmesatanen puhaltelee kuumaa jo muutaman kilometrin ajon jälkeen.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

..vaan eipä tullu hullua hurskaammaksi yj-releestä. Jouduin turvautumaan lievään väkivaltaan sen purkamiseksi, mutta se on kosmeettista. Näytti ennen käsittelyä jokseenkin koskemattomalta tai sitten avattu tosi taiten.

Sulattelin tinat uudelleen kun en parempaa keksinyt. Saman tempun tein ASD-purkin sisällölle. Aika hermoja raastavaa touhua. Ei onnistu darrapäivänä.

Romut takas kiinni, ei mitn vaikutusta. Kosla lähtee kyllä edelleen käyntiin, sinänsä positiivista. Muutaman väsyneen veivauksen jaksoi tuulilasin pyyhin tehdä, autoin kylläkin kädellä samalla.

Sen panin merkille, että sisävalo himmenee voimakkaasti kun virrat laittaa päälle. Tietty noita sähköhimmeleitä on aika paljon.

Pitänee alkaa jäljittää muita lasinpyyhkijän nallin takana olevia kuluttajia. Ja hankkia toi uus yj-rele varmuuden vuoksi. Sit ehkä viiksi ja monitoimirele..

Mikäs se comfort-purnukka on ja mistä löytyy?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Virrat kun kääntää päälle, hehkut rupiaa haukkomaan sähköä ihan koko kidalla, jolloin on ihan luonnollista, että sisävalossa sen huomaa. Jonkun ajan päästä pitäs taas kirkastua, kun hehkut sammuu. Ellei sitten joku todella varasta sitä virtaa
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mkin kirjoitti:Mikäs se comfort-purnukka on ja mistä löytyy?
Comfort-boksi löytyy ainakin sedanista takapenkin alta, jos nyt sattuu koko hienoutta etes olemaan.

Tämähän on siis 'turhanpäiväinen' mukavuushommeli, esimerkiksi jos sähkölaseissa on napeissa toiminto josta saa lasin laskemaan suoraan alas ilman jatkuvaa painamista niin sulla pitäs sillon olla comfort-hommelit.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Mkin kirjoitti:Muutaman väsyneen veivauksen jaksoi tuulilasin pyyhin tehdä, autoin kylläkin kädellä samalla.
Minä vaihdoin koko koneiston parempaan käytettyyn, hieman muoveja irti tuulilasin edestä ja koko pyyhinkoneisto+moottoripaketti irtoaa parilla pultilla.

Uusi tilalle ja hyvin pyyhkii. 8)


Vanhaakin vivustoa voi toki koittaa rasvailla, mutta toimiviakin löytyy edullisesti.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Jahka olis sopiva aukko aikataulussa, niin tutkin tuon pyyhkijän moottorin/mekanismin. Sekö lähtee konehuoneen puolelta kokonaisuudessaan, ei tartte könytä kojelaudan alle. Vaikka taitaa sinnekin tulla asiaa. Jos hätäpäissään laittais "väliaikaisen" (=pysyvän) kytkimen pyyhkijälle oman sulakkeen kautta.

Puhaltimen nopeussäädin ja suuntauskiertokytkin siinä paneelissa tuntuvat pirun kuumilta kun valot ovat olleet päällä jonkin aikaa. Onkohan sinne nakattu turhan tehokkaat polttimot? Hyvin kyllä valaisee. Ah, purkamisen riemua.

Onko esmes alfamerin korjausoppaasta mitään iloa tämmöisen lintan kanssa? Lähinnä noissa muovien irroituksissa tulee tenkkapoo jos missä.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Pyyhimekanismi irtoaa tosiaan konehuoneen puolelta. Riittävästi muoveja irti niin mekanismi paljastuu.

Älä vielä kötöstele sähköjä, tuskinpa niissä on vikaa vaan pyyhinmekanismi on niin jumissa että polttelee sen takia sulakkeita. Melkein suosittelisin laittamaan ostoilmoituksen ehjästä moottori+pyyhinmekanismi-paketista tuonne ostopuolelle, tuskinpa montaa kymppiä maksaa ja samalla purkamisen vaivalla saa toimivan paketin paikalleen. :idea: Vanhan voi sitten rasvailla ja kunnostella varalle jos mielenkiintoa riittää :D

Puhallinpaneelin valaistukseen kuuluu todella pienitehoiset lamput. En muista tehoa, mutta niitä saa ainakin merkkiliikkeestä. Tavalliset pienet lasikantapolttimot sulattavat käyttökytkimiin reiät ja tummentavat/sulattavat valonjohdemuovit.

Paneeli irtoaa kun vedät puhaltimen napit irti (voi olla tiukassa, laita kangasta väliin ja vedä pihdeillä jos ei käsin vetämällä irtoa), avaat alta paljastuvat 24mm mutterit ja paneelin alalaidasta radion yläpuolelta 2 ruuvia pois. Sitten vain nykäisee paneelin irti. Polttimot löytyvät niiden kirkkaiden valonjohdemuovien alta+siitä mutterien sisäpuolelta. 4 polttimoa menee.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Purkasin iltapuhteina vivuston ja moottorin ja ainakin irrallisena veivas ihan hyvin sulaketta polttamatta. Siis käytin ihan erillisellä akulla. 15A nalli välissä kesti ihan hyvin. Kunhan vielä rassaa mekanismin, luulisin että rokkais ihan hyvin. Vika lienee jossain muualla siis.

Milläköhän tuo kansi pitäisi siitä rattaiden päältä irtoaa. Yhden ruuvin irrotin, mutta ei tunnu halkeavan.

Pitää toivoa hyviä kelejä.
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Pyyhkimistön mekanismi perushuollettu. Ei siellä kyllä mitään vikaa ollutkaan. Vanhaa jäykkää vaseliinia tietty.

Huomenna rojut takas paikalleen ja vaihtamaan muita osia. Yj-rele, viiksi ja polttimoiden vaihtoa. Monitoimirelettä en vielä hankkinut, minun tuurillani vika on tietysti sitten siinä. Mut viiksikin taitaa olla aika kulahtanut kun pitkien väläytys ei pelaa. Et sikäli korkea aika vaihtaa.

Eilen fiilistelin takapenkillä rouvan toimiessa kuskina. Pystyin melkein kuvittelemaan itseni ministeriksi vuoteen 90, matkalla vaikka pudjettineuvotteluihin. Tosin niil on varmaan ollunna bensa-ässät käytössä sillon. Yhtä kaikki hienoa kyytiä, penkitkin hyvässä ryhdissä. En vaan perskeles saanu selkänojia nurin, taas joku mekanismi jumittunut käytön vähyydestä. Onko se pieni tatti ovitiivisteen vieressä mitä pitää painaa penkit kaataakseen?

Jospa joku haluaisi myydä minulle käyttöohjekirjan tuohon, vois olla ihan hyödyllinen/mielenkiintoinen.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Kokeileppa kaataa penkit tatteja painamatta... Toimikohan se niinpäin, että oven sulkiessa tatti lukitsee penkit :tuumaus:

Omissa on penkit olleet aina nurin joten ei ole tullut kokeiltua, mutta näin muistelisin jostain lukeneeni :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Joo, tatti pitää olla ulkona. Mulla piti pikkuisen kädellä auttaa tattia ulospäin :oops:
Istuinosa piti kai kipata ensin, muuten ei selkänoja kaadu?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Jep, turhaan tuli purettua penkkien ympäristöä. Tattia kun hieman nykäs, niin jo kaatui. Se nupikka kyllä suorastaan pyysi painamaan. Taitaa täs koslas olla moni muukin juttu nurinkurin.

Nojoo, muutakin edistystä tapahtui: Pyyhkijät pelaa, ja nalli kesti ainakin eilisen testiajot. Jopa pesuria voi käyttää samalla. Ja muuta ei vielä ole vaihdettu kuin vivustoon uudet rasvat. Eli jäykkyyttä siellä sitten kai oli kuitenkin. Tai Yj-releen kyllä kun se tuli hankittua KL:sta.

Erityismaininta muuten ultranopeasta toimituksesta: tilasin osat keskiviikkona ~14 aikaan ja MH laittoi viestiä torstaina ennen puolta päivää. Eli alle vuorokaudessa oli osat kourassa.

Lasinnostimet on täysin mykkänä vaikka sulake on minun tulkinnan mukaan paikalla ja ehjänä. Front ja rear window lift? 25A roput olisko G ja F -paikoilla.

Mikäs rulla keskikonsolissa vaihdekepin takana? Symbolina kaiutinelementin sivuprofiili ja rullassa on ääripäissä > ja < -merkit.

Foorumin ohjeilla on kyllä tosi helppo pitää mersu kunnossa, ja satasia säästyy. Suuret kiitokset kaikille jotka ovat tietojaan viitsineet jakaa!
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mkin kirjoitti:Mikäs rulla keskikonsolissa vaihdekepin takana? Symbolina kaiutinelementin sivuprofiili ja rullassa on ääripäissä > ja < -merkit.
Fader-säätö, eli kaiuttimien balanssisäätö etu- ja takakaiuttimistolle.

Tuntuuko lasinnostimien napit ehjiltä? Niitäkin hajoaa joskus, vaikkakin tuskin molemmilta puolilta. Jos kiinnostaa alkaa tutkimaan niin ensin ovipahvi irti, ja sitte siinä ovessa näkyy johdot joiden tykönä on semmonen liitinpaikka, sinne kun antaa suoraan virtaa niin on kaikki ohitettu.

Mistäpäin olet? Minulla on paljon osia 124 mersuihin, voidaan kokeilla jotain releitä ym jos pääset paikanpäälle. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Ok, ei tolla feiderillä taida mitään virkaa enää olla kun ei oo oikiaa soitintakaan. Alpinen rammarin tyrkkäsin ensihätään aukon täytteeks. Jännä kun tulee koloon tulee kolme antennipiuhaa ja kaikki pelaa yhtä hyvin eli luokattoman huonosti. Pitänee tota piiskan kontaktia vähän tutkia. Täähän on siitä harvinainen automalli, että musiikkia voi jopa kuunnella kovemmassakin kyydissä, eikä melu puske päälle.

Lasinnostimien kytkimet tuntuu kai ihan ehjiltä, en osaa sanoa kun eivät ole toimineet.

Aloitan ehkä tutkimisen noista käyttökytkimistä, ensin pitää saada virta niihin ja niistä eteenpäin. Tuliko muuten jo kehaistua että tässähän on takanakin sähköhissit. Aika näyttää onko se hyvä vai huono juttu.

Kiitos tarjouksesta ja tulisin mielelläni käymään, mutta välimatkaa on muutama satanen liikaa. Mersu ja minä vaikutamme nimittäin itärajalla, Lappeenrannassa. Onneksi on tämä virtuaalikorjaamo kuitenkin.

Niin, nyt muuten kestää jo kaksi sulaketta palamatta, 1 ja 2. Enää noin 5 jäljellä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mkin kirjoitti:Ok, ei tolla feiderillä taida mitään virkaa enää olla kun ei oo oikiaa soitintakaan. Alpinen rammarin tyrkkäsin ensihätään aukon täytteeks.
Iteasiasa ainakin omassa pelaa Pioneerin rammarilla se fader-säätö, ja muistan elävästi kuinka edellisessä lintassa pelasi myös Alpinella. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itellä pelas ex.ex. mersussa se säätö kans vaikka oli mankka vaihdettu 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Tervehdys pitkästä aikaa!

Leimausajan kuluessa loppuun totesin, että lienee parasta ajaa talliin ja tehdä tarpeelliset korjaukset ajan kanssa. Ja ihan hyvä ratkaisu näköjään, kun heittäytyi taas sähköpuoli hankalaksi.

Ihmettelin pimeällä ajaessa kun lisäpitkät ei putoa pois päältä vaikka viiksen palauttaa keskelle. Parkeilla käyttämällä sain pitkät pois. Avasin sitten ajovaloboksin joka olikin kovin mustaksi kärynnyt sisältä. Lisäksi mittailin, että akun navoilla ei ole jännitettä kuin max 12.6V auton käydessä.. Onkos tuossa nyt sitten mennyt ensin laturi ja sitten tuo boksi sen seurauksena..?

Onko mitään vinkkiä mitä kannattaa samalla vaihtaa kun laturin jos siinä on syy. Saati minkä merkin laturia kannattaa keulalle tunkea? Vai käytetty?

Takapönttö pitäisi askarrella Simonsin tavaroista, orkkista ei oikein saa enää elvytettyä. Toivottavasti ei tule turhan meluisa.

Toinen takaiskari rupesi merkkaamaan reviiriä, joten siinäkin yksi iso menoerä lisää. Tämä vielä sportline, eli onko lyhyempi kuin normal. Kellään hajua mistä kysellä vai voiko tavalliset laittaa jos vaihtaa molemmat. Vai onkohan mahdollista ehjätä tollasta tasonsäätöpamppua, epäilisin että joku varren tiiviste fuskaa. Jousetkin tossa joutais olla jäykemmät, mitä suositellaan?

Jarruputket(?) auton alla näytti kans olevan ihan haperoa, vaihdettava nekin.

Jos vielä on intoa noiden jälkeen, laittaisin toimivat lukot luukkuihin ja virtalukon, nyt oltiin kauko-ohjaimen varassa.

Ehkä vielä takakaaren tekisin kunnolla pakkelin sijaan, mutta nämä on niitä vähäpätöisempiä hommia.

Kattoluukku fuskaa vettä sisään ikävästi, sekin saisi olla tiivis varsinkin syksyllä. Näinköhän muilla on ollut samaa vikaa ja korjautuuko tiivisteen uusimisella? Onkohan muita mahdollisia vuotokohteita?

Närhenmunat putsasin vaikka ihan hyvin ne tuntuivat liikkuvan muutenkin. Lämmönsäätöpaneelin nappasin käteen ja arvelin tinaavani sen uudelleen, mutta ei suostunut paljastamaan kääntöpuoltaan minulle. Mitäköhän lukemia potikoiden navoilta pitäisi saada, minä sain seuraavasti: laitimmainen ja keskikarva, kuumana 650ohm, välillä ei yhteyttä ja kylmänä oikosulussa. Molemmissa säätimissä samat kuviot.

Tässä tämän koslan kuulumisia, pikkujuttujahan nämä.

Ainiin, tulihan hankittua pitkäkatolle sedani kaveriksi, E300 vaparinokileka '93. Hienosti säilynyt, toki vasta 525 tkm ajettu.
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

löytyy lukot jos tarvetta.. pistä yyvee jos kiinnostaapi moiset..
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Kiitti tarjouksesta, onkohan minkä ikäisestä kotterosta ne lukot ja onko takaluukkuun kans(farm.)? Minä vissiin tartteen lukkokompleksin kaikkineen kun ei noista ainakaan ehjänä taida saada patruunoita ulos.

Laturin sain ronkittua pöydälle, ainakin hiilet kovin loppu ja syvät urat akselissa, onko se nyt sitten kollektori.. Taitaa mennä koko murikka vaihtoon. Saa kaupitella, ulkoisella tuuletuksella, tai mikä vaan tohon sopii. Ja sitä ajovalopurkkia numeroltaan 126 542 03 32.

Kojelaudan keskiosan raitisilmasuuttimien säädin on murtunut ja palat hukkunut. Sitäkin voi tyrkyttää.

Vielä kysyisin ärsyttävästä ominaisuudesta, kun jarrutuksessa juputtaa eli levyjen kierous tulee ekana mieleen. Voiko alatukivarren räjähtäneet puslat tehdä vastaavaa. Ei kolise tai muuta, mutta näyttävät hurjalta. Iskarin yläpäät ja alapallot on vasta vaihdettu. Onko kukaan lykännyt uretaanipuslia, mitä kokemuksia?

Laittelen ostoilmoitusta kunhan listaan vähän lisää tarvittavia kilkkeitä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Alatukivarren takemmat puslat on aika monesti väljinä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”