320 pölläyttelee sinistä...

Vastaa Viestiin
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

320 pölläyttelee sinistä...

Viesti Kirjoittaja E200D »

Te, jotka olette enempi näitten tärpättikoneittenkanssa puuhailleet. Mikähän tuossa mahtaa olla, kun lämmettyään, reiluun 80 asteeseen, alkaa pölläyttelemään sinistä kiihytettäessä? Venttiilivarren kumit alkaa varmaan loppu olemaan, mutta eikös se tarkottais sitä, että pöllyttäis kylmänäkin. Tai näin on ollut muissa merkeissä havaittavissa. :roll:
Vetoja on, vaikka laiskaltahan tuo tuntuu. Kylmänä ei savuta. Venttiilinnostajat ehkä hieman rapsuttelee, kun oikeen yrittää kuunnella, ei mitään vakavaa kuitenkaan. Lähinnä sitä mietin, että onko kanteen menevä öljykanava kuinka lähellä sylinteriä, eli voisiko lämmettyään liru öljy päästä vanhan pahvin välistä kenties sylinteriin? Kaukaa haettua tietysti. Mutta eipä tuo tunnu huohottavankaan mitenkään mahottomasti... Täytynee tehdä puristuspaine ja ohivuotomittaukset ennenkun jatkan kyselyä. :lol: Auto kun on vasta nähnyt 328 000km tietä... Ja öljyä menee enempi kun -79 Diesel yykaakoolla.... :cry:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Öljykarstan tukehduttama kampikammion honotinjärjestelmäkin voi aiheuttaa savustusta. Eli jos läähätin ei saa esteettä hönkiä henkitorveen öljyloukkujensa kautta, tulee kampikellariin ja venttiilivintille painetta juurikin kaasua annettaessa. Hiemankin horot renkaat ja venavarrentiivisteet voi päästää öljyä läpi ihan eri tavalla. Yks öljyloukku oli muistaakseni jonkun apulaitejalan sisällä ja tuo huohottimen "nytkähtelevä putkisysteemi" kiertää vaikka ja mistä ja mihinsuuntaan.

Niin ja öljyhän lämmetessään luiruuntuu, senhän näkee painemittaristakin. Ohut öljy lillii väärään paikkaan helpommin.

Venttiilivarren kumitötteröitä epäilis kuitenkin aivan ensmäisenä. Huohotinropleemeista M104:sissa en muista lukeneeni tai kuulleeni.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kiitosta, venttiilivarren kumeksista sitten alotan remontin. Tulee samalla uusittua vuotava tiiviste kannen päädystä... :)
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”