Supan lankkublogi.

Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hahhah, olipa tääki auto hyvässä vaiheessa tuolloin, just ostattelen uutta lasinnostinta tosa yläpuolen postauksessa korjatun tilalle :lol:

En ala kyllä sepustaan uusiks kaikkea mitä on tullu tehtyä. On nimittäin sen verta paljon "huollettu". Katotaan jos jotai kuvasarjaa ehkä...
Mutta huomena nelipyöräsuuntaukseen ja sitte uudet Noranza2:t alle, koossa 205/55-16. Ja eilen vaihtu etupyöriin laakerit ja takakelkkaan etupuslat. Tästä se lähtee :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Moro taas täältä lumisateesta.

Talvirenkaat saatiin alle kun kulmat oli katottu kohilleen, pelkääjän puolelle vaihettiin suosiolla koko raidetanko päinensä kun meinas olla vanha vähän jumissa. Paikallinen merkkikorjaamo uhkaili isolla laskulla kun ko. osan lisäksi auton kimpussa hääri pahimmillaan 3 asentajaa + työnjohtaja :D

Pitempään oli vaivannu tuo kirkaslasiumpioiden tauti eli löystyvät johtoliitännät. Kuskin puolen ajovalo (lyhyt) toimi tasan silloin kun se ite halusi eli yleensä ei koskaan iltaisin. Lisäksi korkeudensäätö heitti toimimasta jo viime keväänä.
Alipainehommaan ei ole paneuduttu vielä, ruuvasin ruuveista kuviota vähän ylemmäs että näkee edes jotain, ja sitten kun ois muutenki pitäny piuhahommiin alkaa sen kosketushäiriön takia, niin nakkasin paikalleen 5000K Bi-Xenon -satsin. Nyt näkee. Ainaki lyhkäsillä.... :)

Tosin, tasasempi kuvio noitten umpioitten kans tulee xenoneilla, verrattuna halogeeneihin. Pitkät vaan näyttää vähän huonosti. Mielessä käviki josko nuihin varastossa lojuviin Boschilaisiin ostais kans muunnossarjan ja hoitas pitkät valot sitte pelkästään niillä. Katotaan ny.

Ledihuomiopäiväajovalot tuli kans ostettua. Lähinnä siks ettei tarttis päiväkseltään tässä kaupunkiajossa poltella niitä xenoneita. En mä poliisia pelkää, mutta parempaaki käyttöä rahalle :P
Vielä kun jaksais asentaa. 4 ruuvia ja 3 johtoa. Kauhea työ varmaan...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Ite löin "kristalli" umpiot -89 farkkuun bi-xenoneilla (lyhyet+pitkät) ja sitten vielä pikkuset (semmoset normaalin kokoset :lol: ) lisäpitkät xenoneilla. nyt näkee jollain lailla tien reunatkin.. 8)
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nozzz kirjoitti: ja sitten vielä pikkuset (semmoset normaalin kokoset :lol: ) lisäpitkät xenoneilla.
Mulla on jääny varastoon semmoset 10cm halkasijaltaan pyöreät pienet, sitten semmonen 4 pikkutuikun valoramppi, ja pari boschin navigaattoria.
Viimeksimainitut on ainoat mihin on mahollista saaha xenon-tuikut mahtumaan sisälle, vaikka ne ei kyllä auton ulkonäköä parannakaan yhtään :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tjaa.

Mersuun on hankittu lasinnostin, se asuu toistaseks peräkontissa oottamassa sitä lauhempaa päivää. Muuta ei oo ehtiny/jaksanu touhuta kun tuo "punanen ori" on tullu taloon... :)

Mutta pistetääs pari kuvaa tämänpäivän tilanteesta kuitenki:
Kuva
Kuva
Ja tietysti 1/6 takavaloista on just nyt pimeänä, eikä etuvalotkaan näy oikeanlaisina päivänvalossa :x
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

No eilen se tapahtui.

Kauppaan lähössä. Autoon mars, avain virtalukkoon, hehkutus, mietintöä että kestääpä kauan, starttaus.... eikä hörähtäny.
No uus hehkutus, kesti yhtä kauan, eikä hörähtäny.
Kolmannen kerran jälkeen loppu jo virta.

Ulkona vaivaiset -19 astetta.

Eipä siinä muuta ku hyppy Mondeoon, joka EI ole ollu roikan nokassa viikkoon. 2 hehkutusta ja samantien käymään. Sillä kauppareissu alta poies, ja sitte kaapelit kiinni Mersuun.
Vähän kierroksilla huudatusta että saatais akkuun jonkumoinen pohjalataus, ja eiku starttaamaan. Taas minuutin hehkutuksia 2kpl, valo ei sammu nopeemmin. Eikä jaksanu lähteä käymään, halpiskaapeleita pitkin ei tuu nii nopeesti virtaa että vois kovin monesti yrittää.

Noh 10min huuattelua 2000 kierroksella pakoputkivammasessa Mondeossa, tässä vaiheessa myös naapurit rupeaa kiinnostumaan tilanteesta :oops:
Leppoisan jutustelun jälkeen sitte kokeillaan startata. Taas ne pari piiiiiiiiiiiitkää hehkutusta... Ja sahataan ja sahataan. Yritti kerran.

Eli uusitaan tuo äskönen sessio, ilman naapureita tällä kertaa. Ja johan starttas, melko työlään kuulosesti. Siitäpä se sitte pikkuhiljaa rupes käymään kaikilla, harmi kun ei saanu äänitettyä tuota kun jokainen 5 pytystä herää yksitellen :D

Mondeo takas katokseen, Mersun putsaus lumesta & jäästä ja tunniks ajeleen pitkin maita ja mantuja. Illemmalla reissuun ja tietysti sillä päivän varmemmalla autolla, eli tähtikeula sai jäädä sinne talon päätyyn jäätymään. Katotaas tilannetta uuestaan kun keretään takas kotia.

Siinäpä sitte mietitään mistä kyse. Toissapäivänä toimi normaalisti, eli kun viimeks autoa käytetty. Lyhkästä matkaahan tolla vaan ajetaan eli akku ei ikinä kerkee latautua kunnolla, eikä mulla oo ku yks sähköpaikka. Siinä on Voorti siks että yleensä sitä ei saa käymään ilman dynamiittia...

Mutta hehkuvalon käytöksestä vois kuvitella ettei tuo kottura ny hehkuta ollenkaan. Pitänee mittailla vähän hehkureleen piuhoja siis ekana?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Onpa ihme, kyllä mun autossa toisella koneen pyörähdyksellä on jo 3 pyttyä käynnissä, vaikka ei roikkaa oliskaan. Roikasta sitten lähtee kaikki kerralla. Mutta hehkutus on piiiiiiiiitkä. :lol: :lol: :lol: Tosin mulla on kyllä akku aika hyvin tikissä, kun joka viikonloppu tulee heiteltyä sellaset reippaat 200km matka-ajoa. :idea:

EDIT: Joko on nostin paikallaan? :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tjoo, juttelin hoviasentajan kans puhelimessa tossa. Tuumas että kattoa vaan rauhassa mihin asti tulee virta hehkutuksessa, eli päävirrat ja herätteet jos tulee releelle nii sitte kattoa lähteekö siitä jotai uloskin. Tuumaillaas päivänvalossa jos saatais semmonen keli että pystyy jotai tekeen.
Hehkutulppiakaan en oo uusinu tohon ainuttakaan tässä 3 vuoden aikana. Tuskin ne kaikki kyllä on pimeinä, mutta niihä mulle väitettiin että jos 2 on kärähtäny nii rele vois sekoilla sen takia.
Vaan tökitään kynällä ny eka.

Nostin on peräkontissa vieläki. Ei sitä ikkunaa oo tarttenu saaha auki vielä, Gränssenin parkkihallissa yltää ovenraostaki ottamaan tiketin ja Ääsburgerin autokaistalle mennään Mondeolla :lol:
Tarkotus OLI asentaa se nytte kun Outilla on loma, että joutasin ite ajeleen Mersulla ja joku iltapäivä käymään velipojan työpaikalla hallissa ruuvaamassa. Omat päivät vaan venyy pitemmiks ku veljellä eli homma kusahti vähän. Ens viikolle suunniteltiin ihan remppapäivää... Noh saas nähä miten käy, auto pitää ensin saaha käyntiin että sen voi viä paikalle :x
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eikä ole sitten hehkureleen sulake palanut poikki? Joo, sun auto ei hehkuta, sillä muutenhan tuo lähtis hyvin käymään näilläkin pakkasilla.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

kardaani kirjoitti:Eikä ole sitten hehkureleen sulake palanut poikki? Joo, sun auto ei hehkuta, sillä muutenhan tuo lähtis hyvin käymään näilläkin pakkasilla.
No en oo vielä ehtiny vilkasta sitä, taisiis ollu muutaki tekemistä näin jouluaaton merkeissä :D
Hyvinhän se on lähteny tosiaan tähän asti, ja eiköhän se ens viikolla taas lähe kun kerkee vaan korjaamaan :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Eikä ole sitten hehkureleen sulake palanut poikki? Joo, sun auto ei hehkuta, sillä muutenhan tuo lähtis hyvin käymään näilläkin pakkasilla.
No en oo vielä ehtiny vilkasta sitä, taisiis ollu muutaki tekemistä näin jouluaaton merkeissä :D
Hyvinhän se on lähteny tosiaan tähän asti, ja eiköhän se ens viikolla taas lähe kun kerkee vaan korjaamaan :)
Nonii, tänään vilkasin.
Releelle tuli virrat, ja siitä lähti virrat. Ihan niinku pitääki. Siispä kokeillaan käynnistää.
2 hehkutusta ja nätisti käyntiin. Mitäs hemmettiä :D

Eikai tässä oo muuta mahollisuutta ku se, että akussa vaan oli liika vähän virtaa viimeks. Latausjännitteen mittaus osotti, ettei kannate pitää takalasin tai penkin lämmittimiä päällä, jääpi voltit alle kahentoista. Tyhjäkäynnillä siis. Ja sitähän tää kaupunkiajo melko paljon automaattilaatikon kanssa on. 2km pätkissä vieläpä :x

Pistetääs ostoslistalle ny varmuuen vuoksi uuet hehkutulpat ja hiili-säädin-paketti, niitä kun ei oo mun aikana vielä uusittu. Muistaakseni :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:Pistetääs ostoslistalle ny varmuuen vuoksi uuet hehkutulpat ja hiili-säädin-paketti, niitä kun ei oo mun aikana vielä uusittu. Muistaakseni :D
Onpas mulla hyvä muisti, olihan siihe ne tulpatki vaihettu. Onneks tulee piettyä jonkumoista huoltovihkoa sentäs hanskaloovassa... :oops:

Noh säätimen vaihtelin eilen. Laturin ahterissa oli kiinni hieno muovikoppa jonka irrottamisessa & takasin asentamisessa meni aikaa noin 10 kertaa itse säädinpaketin vaihtoon käytetty aika. Ilmeisesti turbon speciaali, voi olla lämmin paikka nimittäin. Laturin piuhatki lähtee siitä kopan alta semmosta "metallista" haitariputkea pitkin.

Siinä auton alla kyykkiessä (joo, nosturi oli käytössä) löyty vielä jähytinnestevuotoki prkl. Laturin yläpuolella joku letkuliitoksen laippa näkyy tippasevan, ainaki 1 tippa puoleentoista tuntiin siitä valahti hallin lattialle. Pitänee korjata ens vuonna. :x

Ja lopputuloksia?
Nytte lataa tyhjäkäynnillä 13.92V halvan yleismittarin mukaan. Siis valot päällä ja puhallin kolmosella, ennen korjausta 12.33V tjsp.
Eli jotai vaikutusta oli. Uus osa on Bosch, vanhassa luki Cargo :shock:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hm, eipä tänä aamuna lähtenykään käymään.
2 hehkutusta ja kerran hörähti, sitte jäi.

Viikonloppuna kuiten taas reissattu autolla ja hyvin toiminu. Ihmetyttää vähäsen, mutta en vaan jaksa mennä tutkimaan. Sen verta ärsyttävä maanantai ollu muutenki, ja tuota ei vissii huomena tarvita liikkumiseen muutenkaan.

Tulleepa vaan mieleen, jotta vaikuttaisko asiaan seuraavat pikkuseikat:
1) PA-suodattimien vaihto on jääny tekemättä viime vuonna
2) Tankkia ei oo pistetty yli puolilleen lokakuun jälkeen
3) Täällä lämpötilat vaihtelee nollasta -25 asteeseen ja takas ihan mitensattuu.

Eli oiskohan se mahollista että sielä vaan on sen verta vettä tiiselin seassa että auto ei siksi käy. Kun kerran viimeks en sähköpuolen vikaa vehkeestä onnistunu löytämään, nii väkisinki rupeaa miettiin muita vaihtoehtoja...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Suodatin vaihettu. Täytin uuen jäänestolla kun en muistanu hakea muutakaan ainesta siihen tarkotukseen, ja tuota yhtä oli jemmassa. Loput putelista kippasin tankkiin.

Akussa riitti potku yhteen yritykseen. Tässä vaiheessa lienee paikallaan mainita että ilmasto oli lämmenny jonneki -3 asteen hujakoille ja eilen oli siis se -25.

Noh Mondeosta taas piuhoilla lisävirtaa. Minuuttitolkulla oottelua ja taas kerran sai kokeilla. Ei p**kele meinaa virta siirtyä...
Noh aikaa kun oli nii roplasin sulakeboksiaki samalla. Siitä seurasi vain se, ettei startti enää ees yrittäny pyöriä :D

Onnekkaasti otti ja halkesi suojakuori apukaapelista, tämä paljasti kuinka laadukkaasta tuotteesta oli kyse. Sormenpaksusessa piuhassa se kupariosuus oli jotai 3mm luokkaa halkasijaltaan, loppu oli huonosti säätä sietävää kumia. Tässä vaiheessa autoista meni konepellit kiinni ja meikäläinen ostoksille.

Ostoskoriin pääty uudet ja kunnolliset kaapelit sekä muutama kymmenen uutta sulaketta. Vaihoin sitte kaikki. Johan taas pyöritti, ja parin minuutin päästä myös sytytti, nyt kun uusilla kaapeleilla virtaa kerkes perille asti. Loppusilauksena vajaa tunti maisema-ajelua akun lataamisen toimiessa peitetarinana.

Taas siis toimii. Katotaan kuinka kauan. Voipi olla että akun ostoon joutuu, mutta sen näyttää sitten se seuraava pakkasaamu... Nytten mittari näyttää -14 ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Supa kirjoitti:Suodatin vaihettu. Täytin uuen jäänestolla kun en muistanu hakea muutakaan ainesta siihen tarkotukseen.

Taas siis toimii. Katotaan kuinka kauan.
Kuinkahan kauan juu, mietin vaan miten alakkohooli voitelee pumppua ja suuttimia siinä alkumetreillä kun ei nafta vielä ehi perässä. Veestä ne ei ainakaan tykkää. Se ku ei tarte olla iso kihnasu ja se lähtee pumppu jyrsimään ihtiäsä.

Vai onko tiiselin jäänesto rasvasempaa tavaraa, en oo juo.. öö nähäny ku normi masinolia siltään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mjoo. Voihan se olla että pumppu tykkäs kyttyrää tuosta mutta jotenki en jaksa ressata moisesta.
Pitää kuulostella sivuääniä joku päivä, huomiselle on taas luvattu -25 pakkasia joten epäilyttää kuuluuko koko autosta muuta kuin iu-iu...

Ja jos niin käy, ostan siihen akun. Taikka Outille karvalakin & kintaat ja poistan koko Mersun liikennekäytöstä :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

En osta akkua.
Käytin "grillissä".
Akku hyvä, laturista ei tule ampeereita edes nimeksi.

Pitänee irrottaa velipojan pihalla kinoksessa lojuvasta 200D:stä laturi. Tai siis se veli saa irrottaa sen.
Melkein uusi kun on mokoma varaosa autossa jolla ei edes ajeta :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

No veljellä oli tarpeeks tekemistä talonsa lämpimänä pitämisessä ja katon siivoamisessa lumesta, joten kävin omakätisesti ruuvailemassa autosta laturin.
Ja akun, kun sain kuulla että myös se oli viime kesänä hankittu :D

200D seisoo siis kytkinvian takia metrisen kinoksen alla, samoilla sijoilla kohta 4kk. Piruuttani testasin, kun ensin oli kuskin ovi lapioitu esille, jotta lähteeköhän käyntiin. 2x20sek hehkutusta ja käynnisty heti. On se peli, 980000km mittarissa ja noin hyvin toimii 8)

Kuulemma akku ja laturi pitäs palautella joskus vapuksi, kytkin rempataan katsastusta varten joskus niillä main. Toivottavasti muistuttavat ajoissa...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Supa kirjoitti:No veljellä oli tarpeeks tekemistä talonsa lämpimänä pitämisessä ja katon siivoamisessa lumesta, joten kävin omakätisesti ruuvailemassa autosta laturin.
Ja akun, kun sain kuulla että myös se oli viime kesänä hankittu :D

200D seisoo siis kytkinvian takia metrisen kinoksen alla, samoilla sijoilla kohta 4kk. Piruuttani testasin, kun ensin oli kuskin ovi lapioitu esille, jotta lähteeköhän käyntiin. 2x20sek hehkutusta ja käynnisty heti. On se peli, 980000km mittarissa ja noin hyvin toimii 8)


Kuulemma akku ja laturi pitäs palautella joskus vapuksi, kytkin rempataan katsastusta varten joskus niillä main. Toivottavasti muistuttavat ajoissa...
Mulla ei käyny yhtä hyvin :lol:
viewtopic.php?p=365659#365659
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tjoh, pienten autoon liittymättömien vastustelujen jälkeen kävin tänään vaihtamassa sen laturin (ja akun).
Aamullapa selvinnee miten käy...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

thabandit^ jouluaattona kirjoitti:Joko on nostin paikallaan? :roll:
Nyt on :D

Ja auto on toiminu virtojen puolesta normaalisti laturin ja akun vaihon jälkeen. Kyllä tämä tästä. ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Lisäilläänpä vaihteeks hieman tämänki vekottimen kuulumisia.

Perheessä edelleen ja käytössä. Näillä näkymin kesän yli, josko sitte jo sais vaimokkeen puhuttua ympäri myymään tämän poies. :?

Kesärenkaat piti ostaa, edelliset oli kudoksilla jo. Orastava piheys vaan iski tällä kertaa eikä kauppaanmeno oikeen kiinnostanu. Kuin sattuman oikusta velimies oli vasta hankkinut väykkyynsä uudet renkaat, mutta piti niitä hieman epämukavina ja päätti ostaa korkeamman profiilin kumit tilalle, tuumaa pienemmille vanteillekin vielä.
Vaikea arvata mihin ne aiemmat päätyivät... :D
Eli nyt on 225/45-17, ei tosin vielä alla koska ollaan reissussa toisella autolla. Jospa tossa pääsiäisen jälkeen vaihtuis. Noihin tuli myös vanteet mukaan, eli pitänee kattoa käytänkö niitä vai vaihatanko gummit varastossa lojuville edellisvuosien vanteille. Toiset sitten joka tapauksessa tulee myyntiin.
Kuvia myöhemmin ;)

Aamulla käväsin moikkaamassa Kemin K1-Katsastajia. Leppoisa operaatio, ei siinä mitään.
Kehuja sai taas auto kun ruostetta ei pohjasta löydy ja muutenki kaikki toimii. Paitsi vänkärin alapallo toimi liianki hyvin, väljäksi oli menny :x
Noh, eikai se auta ku vaihtaa, ja käyä näyttämässä uuestaan. Hieman vaan jäi harmittamaan moinen "pikkuasia" muuten hyvässä autossa :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kesärenkaat ruuvailin alle tänään.
Kuva
Kuva
Hyvinhän ne sinne mahtu, ja vanteetki ihan kelvolliset. Eli taitaapa edelliset mennä myyntiin ;)

...kukakohan tämän(kin) kävis pesemässä... :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:Aamulla käväsin moikkaamassa Kemin K1-Katsastajia. Leppoisa operaatio, ei siinä mitään.
Kehuja sai taas auto kun ruostetta ei pohjasta löydy ja muutenki kaikki toimii. Paitsi vänkärin alapallo toimi liianki hyvin, väljäksi oli menny :x
Noh, eikai se auta ku vaihtaa, ja käyä näyttämässä uuestaan. Hieman vaan jäi harmittamaan moinen "pikkuasia" muuten hyvässä autossa :)
Noh tänään kaupungin maankuskausrinki lopetti ajonsa 13.30 eli sain yllättäen "ylimäärästä" aikaa. Siispä pajalle.
Tuossa aiempana päivänä olin jo käyny hankkimassa uuen osan, joten *naps* *kops* 15 minuutin operaatio ja pallonivel oli vaihettu.
Vilkasin kelloa ja päätin ajaa suoraan KooYkköselle, 10 minuuttia myöhemmin kaasutin pihasta kohti kotia tuoreen otteen kera.
Kelpasihan se perkule :D

Eiköhän tuo kauniimpi puolisko sillä taas kesän työajot nyt ajele. Tai no öljyt vois vaihtaa... :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:Tai no öljyt vois vaihtaa... :roll:
Noh nyt on neki sitte vaihettu.
Appiukolta jotai CAT-merkkisestä tynnyristä lirutettua, työpaikaltansa sai kuulemma täyen töpsän halvalla ja jos se uusiin työkoneisiin käy nii miksei vanhaan Rönttäänki :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa huhtikuussa 2008 kirjoitti:...Eilettäin velipoika urakoi uuden pallonivelen paikalleen...
Ja tänään se vaihtui jälleen. Ihan hyvin tarvikeosaksi, melkee 3.5 vuotta ja 100tkm.
Loppuviikosta alotti kitinän, joka jotenki mystisesti tarttui kuljettajaan (siis tuo meillä asuva nainen). Auton kitinää jaksaa kuunnella muttei kuskin joten piti korjata :D
Taas myynnissä. Nyt tuo nainenki jo ymmärtää ettei näillä ajoilla kannata pitää. Ostakaa poies :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”