W124 vetokoukku!

Vastaa Viestiin
TIRAX
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2008 13:32

W124 vetokoukku!

Viesti Kirjoittaja TIRAX »

Onkohan monia eri koukku malleja tohon sedan 200D W124 meisseliin? Ja mihin se pitäs saada pultattua, ku katoin alle eikä näkyny mitään reikä, ym...?

Voiko olla, että oon saanu mallin mihin ei voi asentaa vetokoukkua?

Voiko sedanilla kiskoo vaan maks ton 1900kg vai kuten fakulla 2100kg? Siis kestääkö rakenteet? 200D nyt ei oo mikään oivallisin kiskontaan, mutta ei tarvi ku saavuttaa 80km/h maximi nopeus...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tervetuloa foorumille TIRAX :D
Onkohan monia eri koukku malleja tohon sedan 200D W124 meisseliin? Ja mihin se pitäs saada pultattua, ku katoin alle eikä näkyny mitään reikä, ym...?

Voiko olla, että oon saanu mallin mihin ei voi asentaa vetokoukkua?
No sen verran voin sanoa että semmoista 124-mersua ei olekaan johon ei voisi vetokoukkua asentaa. Varmasti kaikilla isoilla koukkuvalmistajilla löytyy tuohon soppeli semmonen.
Voiko sedanilla kiskoo vaan maks ton 1900kg vai kuten fakulla 2100kg? Siis kestääkö rakenteet? 200D nyt ei oo mikään oivallisin kiskontaan, mutta ei tarvi ku saavuttaa 80km/h maximi nopeus...
200D on mitä oivallisin vetojuhta kärrin vetoon :ope: Voisin jopa sanoa että suorastaan hiukka ylimitoitettu, sentään 1.6D:llä tässä iät ja ajat kärriä vedetty 8) Odotamme mielenkiinnolla 300DT miesten vastinetta aiheeseen :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Tuossa juuri itse irrottelen koukkua puhdistus/maalaus projektia varten,

On todennäköisesti noin 5v vanha fiksuksen koukku, mahdollista kiinnittää keskeltä 2 pultilla ( kiinni 1llä ), pakoputken eli kuskin puolelta 2:lla pultilla ( hankalat ottaa poist kun yläpää takaluukun rakenteiden alla ja pelkääjän puolelta 3 pultilla joiden yläosa päättyy takaluukkuun myös mutta näkösälle. Saattaa olla että kuskin puolen rakennetta lyhennetty, siellä pidemmällä jotain muuta pultattu kiinni.
Reiät varmaan tehty asennuksen yhteydessä ja ihan pultti-mutteri yhdistelmillä kiinni. Pultin kanta-osa kannattaa jättää maata kohti niin ei pääse niin ruostumaan kierteet kun on kuivassa tilassa.
TIRAX
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2008 13:32

Viesti Kirjoittaja TIRAX »

Löytyisköhän jostain räjäytys kuvaa aiheesta, ois helpompi hahmottaa? Luulen, reiäit on mulla massattu umpeen kun en niitä löydä...
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

TIRAX kirjoitti:Löytyisköhän jostain räjäytys kuvaa aiheesta, ois helpompi hahmottaa? Luulen, reiäit on mulla massattu umpeen kun en niitä löydä...
Tuosta.
Ystävämme Neuvvostoliitto auttaa jälleen. :happy:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
marko5
Viestit: 2
Liittynyt: 08.3.2011 8:18

Viesti Kirjoittaja marko5 »

Tarkoitus on hankkia autooni (w124 -91 200D) vetokoukku.

Kyselin tarjousta kiinteän koukun asennuksesta vetokoukku.com – pajalta Tampereella. Koko homma olisi 300e. Voiko tosiaan hinta olla noin edullinen kun AD-varaosaliikkeessä asennuksineen ja osineen maksoi yli 600e?

Tuskin tuohon hintaan 300euron hintaan asennetaan koukku asiallisesti (suojaten pultinreikien ympärystä alustamassalla) ja vedetään edestä erillinen johtosarja etupäästä taakse. Ryöstöliitoksethan (virranotto) eivät toimi kyseisessä autossa, valojen tarkkailusysteemin takia.

Kuinka vaikea olisi asentaa puretusta autosta koukku autoon? Kannattaako käyttää vanhaa koukkua? Löytyykö pohjasta valmiita kohtia kiinnityksille?

Miten johtojen vetäminen onnistuu? Mitä kautta johto kannattaisi vetää? Joutuuko purkamaan paljon osaa?
marko5
Viestit: 2
Liittynyt: 08.3.2011 8:18

Viesti Kirjoittaja marko5 »

Löysin ohjeet:
[url]http://www.thuletowingsystems.com/downl ... php?id=541[/url]

[url]http://www.transportsysteme24.de/images ... SME008.pdf[/url]

Aikamoinen projekti on asentaa koukku. Ohjeiden perusteella pitää porailla jonkin verran reikiä.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

300? Koukkuineen asennettuna? Onpa halpaa, pelkkä koukku ja as.sarja n. 200€ Motonetistä. 1500Kg saa siihen koukkuun laittaa.

Pala kakkua kuulema, paitsi sen johdon veto. Sulakerasialta asti ja mattojen alle, penkin poisto auttaa kuulema myöskin. Ni ja tietty puskuri irti.
Hinnasta ei hajua, kun tehtiin muutakin samalla.
unimoog
Viestit: 25
Liittynyt: 24.11.2010 9:46

EI ollut

Viesti Kirjoittaja unimoog »

vaikea kun itse laitoin 300TE -94 . koukku kiinni M12 pultein kohdat löytyy pohjasta kyllä johon reiät poralla ja sähköt relein takavaloilta . .. . toimii hyvin .Koukku käytettynä 70,- ja releitä 20 ,- sekä vähän piuhaa ja vaivaa . . .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”